|
|
|
wyjÄ
tkowa |
|
|
Witam!
Nie tak dawno, przy okazji dyskusji o obniżaniu krawężników na drogach rowerowych, ktoś zapytał mnie jak wygląda sytuacja przy Astrze.
Otóż wygląda źle. DDR i chodnik co prawda jeszcze nie zostały oddane do użytku, ale są już ukończone i teraz chyba czekają, aż wiatr sam powpycha piasek w szczeliny pomiędzy kostką.
Oczywiście, to że jest nie skończona nie przeszkadza ani pieszym, ani rowerzystom korzystać z najnowszego tworu wrocławskiej myśli budowlanej.
DDR wije się jak wąż na pustyni, pewnie stąd ten piasek. Poprzednio zarówno chodnik, jak i DDR, były proste i rozdzielone pasem zieleni
[url]http://zdyb.nd.e-wro.pl/pictures/foto/sciezka_astra/IMG_0535s.jpg[/url]
Moim faworytem jest ten zakręt...
[url]http://zdyb.nd.e-wro.pl/pictures/foto/sciezka_astra/IMG_0537s.jpg[/url]
.... aby utrzymać się na ścieżce, należy zwolnić chyba poniżej 5 km/h, nie wiem, w obecnym rowerze nie mam licznika, ale prawe się muszę zatrzymać. Zagadką jest dla mnie też zatoczka z dojazdem. Póki co żaden autobus tamtędy nie jeździ, ale może zacznie, jak powstanie to wielkie centrum handlowe.
Oczywiście krawężniki, zamiast od razu zrobić na zero, są na dwa - trzy centymetry, na razie jest tyle piasku, że nie bardzo czuć skok. Poprawi się potem, w końcu 300 kafli trzeba wydać, no chyba, że akcja nie obejmie zachodniego Wrocławia.
[url]http://zdyb.nd.e-wro.pl/pictures/foto/sciezka_astra/IMG_0539s.jpg[/url]
Oczywiście przejazd przez Szybowcową pozostał kuriozum, który nadal nie wiem jak pokonać zgodnie z przepisami.
[url]http://zdyb.nd.e-wro.pl/pictures/foto/sciezka_astra/IMG_0543s.jpg[/url]
I krawężniki raz jeszcze, tu dwuetapowy, najpierw czuć wjazd na krawężnik, potem wjazd na kostkę.
[url]http://zdyb.nd.e-wro.pl/pictures/foto/sciezka_astra/IMG_0545s.jpg[/url]
Do ZDiUMu czy UM na razie nie wysyłam, poczekam aż odbiorą i otworzą DDR oficjalnie. Teraz pewnie dostałbym standardową odpowiedź nr 4, że pracownicy ZDIUMu wnikliwie i skrupulatnie odbiorą inwestycję i żebym się nie martwił. :)
-- Pozdrowienia z Wrocka! Tomasz Zych (zdyboo) [MuShellka] [mXCpz] [GnL] [KZ] przeciwnik agresywnej przyrody zdyb_o2 (małpa) o2 pl
Ten przejazd przez szybowcową jest niczego sobie. Podobny motyw jest na wałach jak się jedzie z mostu szczytnickiego w stronę jagiellońskich. Pewnie padło polecenie zrobić ścieżkę po prawej i a że zaczęli robić z dwóch stron na raz...
Dobrze że nasi nie kopali Eurotunelu.
pozdr. w.
W dniu 2010-06-01 18:19, wojek pisze:[color=blue] > Pewnie padło polecenie zrobić ścieżkę po prawej i a że zaczęli robić z > dwóch stron na raz...[/color]
Nie, nie, nie. Odcinka od Szybowcowej do Lotniczej nie ruszyli i póki co, nie widać żeby mieli zamiar. Chyba, że zamienią miejscami kostkę. :) Od tego jest projekt, żeby unikać takich sytuacji, to jest zbudowane z premedytacją przez kogoś, kto o rowerach zapewne czytał jedynie w Internecie, a i to mam wrażenie, że nie za bardzo rozumiał co czytał.
-- Pozdrowienia z Wrocka! Tomasz Zych (zdyboo) [MuShellka] [mXCpz] [GnL] [KZ] przeciwnik agresywnej przyrody zdyb_o2 (małpa) o2 pl
W dniu 2010-06-01 18:34, zdyboo pisze: to jest zbudowane z[color=blue] > premedytacją przez kogoś, kto o rowerach zapewne czytał jedynie w > Internecie, a i to mam wrażenie, że nie za bardzo rozumiał co czytał.[/color]
Nie czytał bo po co? ;)
Cyprian
PS Co za prosię niemyte ukradło DDR wzdłuż Lotniczej po stronie parku?
Thus wrote zdyboo <e-mail@sig.pl>:[color=blue] > Oczywiście krawężniki, zamiast od razu zrobić na zero, są na dwa - trzy > centymetry, na razie jest tyle piasku, że nie bardzo czuć skok. > Poprawi się potem, w końcu 300 kafli trzeba wydać, no chyba, że akcja[/color]
Od kiedy są wytyczne, żeby robić krawężniki "na zero"? Od niedawna. Projekt jest starszy, ot co.
Paweł
-- (___) | Pawel Wiecek ----------------- Coven / Svart --------------------- | < o o > | [url]http://www.coven.vmh.net/[/url] <coven@vmh.net> GSM: +48603240006 | \ ^ / | GPG/PGP info in message headers * [ Debian GNU/Linux developer ] | (") | You can never be too careful when it comes to networking. -- BOFH |
W dniu 2010-06-01 21:28, Paweł Więcek pisze:[color=blue] > Od kiedy są wytyczne, żeby robić krawężniki "na zero"? Od niedawna. > Projekt jest starszy, ot co.[/color]
Od dawna, OIDP, wysokość krawężników reguluje rozporządzenie ministra infrastruktury z 1999 r. i powinny one być nie wyższe niż 2 cm. U nas jakoś zawsze były te z górnej granicy lub wyższe.
Od niedawna to jest tylko akcja we Wro, żeby krawężniki były na zero.
-- Pozdrowienia z Wrocka! Tomasz Zych (zdyboo) [MuShellka] [mXCpz] [GnL] [KZ] przeciwnik agresywnej przyrody zdyb_o2 (małpa) o2 pl
Użytkownik "zdyboo" <e-mail@sig.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hu3aks$jqd$1@atena.e-wro.net...[color=blue] > Moim faworytem jest ten zakręt... > > [url]http://zdyb.nd.e-wro.pl/pictures/foto/sciezka_astra/IMG_0537s.jpg[/url][/color]
Wydaje mi się, że tak robią po to żeby rowerzysta mógł zobaczyć czy coś nie jedzie po jezdni. Gdyby ta ścieżka przecinała jezdnię pod ostrym kątem to jadąc z jednej strony musiałby odchylić głowę mocno do tyłu żeby zobaczyć czy coś jedzie jezdnią. Coś podobnego jak te zawijasy dla pieszych przed przejściami przez tory kolejowe.
W dniu 2010-06-01 22:18, Neo[EZN] pisze:[color=blue] > Wydaje mi się, że tak robią po to żeby rowerzysta mógł zobaczyć czy coś > nie jedzie po jezdni. Gdyby ta ścieżka przecinała jezdnię pod ostrym > kątem to jadąc z jednej strony musiałby odchylić głowę mocno do tyłu > żeby zobaczyć czy coś jedzie jezdnią.[/color]
OK, to ja w takim razie poproszę próg zwalniający na ulicy przed przejściem dla pieszych. Nie wiem do czego ten łącznik jest planowany (przystanek autobusowy, postój taxi), bo raczej nie jako regularny dojazd z Szybowcowej do Ostatniego Grosza, ale kierowcy mając jak zwykle w dupie przejazd rowerowy, będą się zatrzymywać dopiero przed wjazdem na jezdnię przy Ostatnim groszu. Oczywiście rowerzyści majac w dupie tak ukształtowany przejazd będą ścinać przez przejście dla pieszych i kawałek chodnika, przynajmniej na razie tak jeżdżę, bo manewrowanie utrudnia tam piasek. Potem się zobaczy, jakie tam będzie natężenie ruchu samochodowego.
-- Pozdrowienia z Wrocka! Tomasz Zych (zdyboo) [MuShellka] [mXCpz] [GnL] [KZ] przeciwnik agresywnej przyrody zdyb_o2 (małpa) o2 pl
Ten przejazd przez Szybowcową po prostu miszczostwo wsi i okolic.
Pewnie ktoś się pod tym podpisze że wsio jest ok, a później każe przemalować czerwoną kostkę na szarą, a szarą na czerwoną i po sprawie.
Po prostu wstyd że takie imbecyle rządzą miastem.....
Thus wrote Neo[EZN] <ssskasujadessax@wp.pl>:[color=blue] > Wydaje mi się, że tak robią po to żeby rowerzysta mógł zobaczyć czy coś nie > jedzie po jezdni. Gdyby ta ścieżka przecinała jezdnię pod ostrym kątem to[/color]
Oczywiście, że jest wymóg, aby skrzyżowania były pod kątem maksymalnie bliskim prostego. Właśnie ze względu na widoczność, choć to też kwestia minimalizowania długości przejścia/przejazdu.
Paweł
-- (___) | Pawel Wiecek ------ Coven / Svart ------ [url]http://www.coven.vmh.net/[/url] | < o o > | <coven@vmh.net> GPG/PGP info in headers GSM: +48603240006 | \ ^ / | * * Life begins when you can spend your spare time * * | (") | * * programming instead of watching television. -- Keegan |
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrebeccafierce.htw.pl
|
|
|