Droga rowerowa przy Astrze

Menu
 
wyjątkowa
Witam!

Nie tak dawno, przy okazji dyskusji o obniżaniu krawężników na drogach
rowerowych, ktoś zapytał mnie jak wygląda sytuacja przy Astrze.

Otóż wygląda źle. DDR i chodnik co prawda jeszcze nie zostały oddane do
użytku, ale są już ukończone i teraz chyba czekają, aż wiatr sam
powpycha piasek w szczeliny pomiędzy kostką.

Oczywiście, to że jest nie skończona nie przeszkadza ani pieszym, ani
rowerzystom korzystać z najnowszego tworu wrocławskiej myśli budowlanej.

DDR wije się jak wąż na pustyni, pewnie stąd ten piasek. Poprzednio
zarówno chodnik, jak i DDR, były proste i rozdzielone pasem zieleni

[url]http://zdyb.nd.e-wro.pl/pictures/foto/sciezka_astra/IMG_0535s.jpg[/url]

Moim faworytem jest ten zakręt...

[url]http://zdyb.nd.e-wro.pl/pictures/foto/sciezka_astra/IMG_0537s.jpg[/url]

.... aby utrzymać się na ścieżce, należy zwolnić chyba poniżej 5 km/h,
nie wiem, w obecnym rowerze nie mam licznika, ale prawe się muszę
zatrzymać. Zagadką jest dla mnie też zatoczka z dojazdem. Póki co żaden
autobus tamtędy nie jeździ, ale może zacznie, jak powstanie to wielkie
centrum handlowe.

Oczywiście krawężniki, zamiast od razu zrobić na zero, są na dwa - trzy
centymetry, na razie jest tyle piasku, że nie bardzo czuć skok.
Poprawi się potem, w końcu 300 kafli trzeba wydać, no chyba, że akcja
nie obejmie zachodniego Wrocławia.

[url]http://zdyb.nd.e-wro.pl/pictures/foto/sciezka_astra/IMG_0539s.jpg[/url]

Oczywiście przejazd przez Szybowcową pozostał kuriozum, który nadal nie
wiem jak pokonać zgodnie z przepisami.

[url]http://zdyb.nd.e-wro.pl/pictures/foto/sciezka_astra/IMG_0543s.jpg[/url]

I krawężniki raz jeszcze, tu dwuetapowy, najpierw czuć wjazd na
krawężnik, potem wjazd na kostkę.

[url]http://zdyb.nd.e-wro.pl/pictures/foto/sciezka_astra/IMG_0545s.jpg[/url]

Do ZDiUMu czy UM na razie nie wysyłam, poczekam aż odbiorą i otworzą DDR
oficjalnie. Teraz pewnie dostałbym standardową odpowiedź nr 4, że
pracownicy ZDIUMu wnikliwie i skrupulatnie odbiorą inwestycję i żebym
się nie martwił. :)

--
Pozdrowienia z Wrocka! Tomasz Zych (zdyboo)
[MuShellka] [mXCpz] [GnL] [KZ]
przeciwnik agresywnej przyrody
zdyb_o2 (małpa) o2 pl



Ten przejazd przez szybowcową jest niczego sobie. Podobny motyw jest na
wałach jak się jedzie z mostu szczytnickiego w stronę jagiellońskich.
Pewnie padło polecenie zrobić ścieżkę po prawej i a że zaczęli robić z
dwóch stron na raz...

Dobrze że nasi nie kopali Eurotunelu.

pozdr.
w.

W dniu 2010-06-01 18:19, wojek pisze:[color=blue]
> Pewnie padło polecenie zrobić ścieżkę po prawej i a że zaczęli robić z
> dwóch stron na raz...[/color]

Nie, nie, nie. Odcinka od Szybowcowej do Lotniczej nie ruszyli i póki
co, nie widać żeby mieli zamiar. Chyba, że zamienią miejscami kostkę. :)
Od tego jest projekt, żeby unikać takich sytuacji, to jest zbudowane z
premedytacją przez kogoś, kto o rowerach zapewne czytał jedynie w
Internecie, a i to mam wrażenie, że nie za bardzo rozumiał co czytał.

--
Pozdrowienia z Wrocka! Tomasz Zych (zdyboo)
[MuShellka] [mXCpz] [GnL] [KZ]
przeciwnik agresywnej przyrody
zdyb_o2 (małpa) o2 pl

W dniu 2010-06-01 18:34, zdyboo pisze:
to jest zbudowane z[color=blue]
> premedytacją przez kogoś, kto o rowerach zapewne czytał jedynie w
> Internecie, a i to mam wrażenie, że nie za bardzo rozumiał co czytał.[/color]

Nie czytał bo po co? ;)

Cyprian

PS Co za prosię niemyte ukradło DDR wzdłuż Lotniczej po stronie parku?



Thus wrote zdyboo <e-mail@sig.pl>:[color=blue]
> Oczywiście krawężniki, zamiast od razu zrobić na zero, są na dwa - trzy
> centymetry, na razie jest tyle piasku, że nie bardzo czuć skok.
> Poprawi się potem, w końcu 300 kafli trzeba wydać, no chyba, że akcja[/color]

Od kiedy są wytyczne, żeby robić krawężniki "na zero"? Od niedawna.
Projekt jest starszy, ot co.

Paweł

--
(___) | Pawel Wiecek ----------------- Coven / Svart --------------------- |
< o o > | [url]http://www.coven.vmh.net/[/url] <coven@vmh.net> GSM: +48603240006 |
\ ^ / | GPG/PGP info in message headers * [ Debian GNU/Linux developer ] |
(") | You can never be too careful when it comes to networking. -- BOFH |

W dniu 2010-06-01 21:28, Paweł Więcek pisze:[color=blue]
> Od kiedy są wytyczne, żeby robić krawężniki "na zero"? Od niedawna.
> Projekt jest starszy, ot co.[/color]

Od dawna, OIDP, wysokość krawężników reguluje rozporządzenie ministra
infrastruktury z 1999 r. i powinny one być nie wyższe niż 2 cm. U nas
jakoś zawsze były te z górnej granicy lub wyższe.

Od niedawna to jest tylko akcja we Wro, żeby krawężniki były na zero.

--
Pozdrowienia z Wrocka! Tomasz Zych (zdyboo)
[MuShellka] [mXCpz] [GnL] [KZ]
przeciwnik agresywnej przyrody
zdyb_o2 (małpa) o2 pl

Użytkownik "zdyboo" <e-mail@sig.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hu3aks$jqd$1@atena.e-wro.net...[color=blue]
> Moim faworytem jest ten zakręt...
>
> [url]http://zdyb.nd.e-wro.pl/pictures/foto/sciezka_astra/IMG_0537s.jpg[/url][/color]

Wydaje mi się, że tak robią po to żeby rowerzysta mógł zobaczyć czy coś nie
jedzie po jezdni. Gdyby ta ścieżka przecinała jezdnię pod ostrym kątem to
jadąc z jednej strony musiałby odchylić głowę mocno do tyłu żeby zobaczyć
czy coś jedzie jezdnią. Coś podobnego jak te zawijasy dla pieszych przed
przejściami przez tory kolejowe.

W dniu 2010-06-01 22:18, Neo[EZN] pisze:[color=blue]
> Wydaje mi się, że tak robią po to żeby rowerzysta mógł zobaczyć czy coś
> nie jedzie po jezdni. Gdyby ta ścieżka przecinała jezdnię pod ostrym
> kątem to jadąc z jednej strony musiałby odchylić głowę mocno do tyłu
> żeby zobaczyć czy coś jedzie jezdnią.[/color]

OK, to ja w takim razie poproszę próg zwalniający na ulicy przed
przejściem dla pieszych.
Nie wiem do czego ten łącznik jest planowany (przystanek autobusowy,
postój taxi), bo raczej nie jako regularny dojazd z Szybowcowej do
Ostatniego Grosza, ale kierowcy mając jak zwykle w dupie przejazd
rowerowy, będą się zatrzymywać dopiero przed wjazdem na jezdnię przy
Ostatnim groszu.
Oczywiście rowerzyści majac w dupie tak ukształtowany przejazd będą
ścinać przez przejście dla pieszych i kawałek chodnika, przynajmniej na
razie tak jeżdżę, bo manewrowanie utrudnia tam piasek. Potem się
zobaczy, jakie tam będzie natężenie ruchu samochodowego.

--
Pozdrowienia z Wrocka! Tomasz Zych (zdyboo)
[MuShellka] [mXCpz] [GnL] [KZ]
przeciwnik agresywnej przyrody
zdyb_o2 (małpa) o2 pl

Ten przejazd przez Szybowcową po prostu miszczostwo wsi i okolic.

Pewnie ktoś się pod tym podpisze że wsio jest ok, a później każe przemalować
czerwoną kostkę na szarą, a szarą na czerwoną i po sprawie.

Po prostu wstyd że takie imbecyle rządzą miastem.....

Thus wrote Neo[EZN] <ssskasujadessax@wp.pl>:[color=blue]
> Wydaje mi się, że tak robią po to żeby rowerzysta mógł zobaczyć czy coś nie
> jedzie po jezdni. Gdyby ta ścieżka przecinała jezdnię pod ostrym kątem to[/color]

Oczywiście, że jest wymóg, aby skrzyżowania były pod kątem maksymalnie bliskim
prostego. Właśnie ze względu na widoczność, choć to też kwestia
minimalizowania długości przejścia/przejazdu.

Paweł

--
(___) | Pawel Wiecek ------ Coven / Svart ------ [url]http://www.coven.vmh.net/[/url] |
< o o > | <coven@vmh.net> GPG/PGP info in headers GSM: +48603240006 |
\ ^ / | * * Life begins when you can spend your spare time * * |
(") | * * programming instead of watching television. -- Keegan |

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rebeccafierce.htw.pl
  •  
    Copyright Š 2006 MySite. Designed by Web Page Templates