Referendum ws odwolania Frankiewicza i calej Rady Miejskiej

Menu
 
wyjątkowa
[url]http://www.referendum.ubf.pl/news.php[/url]

--



mieszkancy_gliwic wrote:

tel.: 0 794 304 367do 369

Czyli sieć P4, dla referendowiczów taniej, ale dla dzwoniących do nich -
drożej. Rysunek znany z czasów stalinowskich, i taka też jest mentalnośc
tych ludzi, którzy chcą odwołania Frankiewicza.

Mnie osobiście jest obojętne, kto jest prezydentem, byle tylko działał
dobrze na rzecz miasta i jego mieszkańców.

Ale jeżeli ci ludzie domagają się, aby średnicówka skończyła się w Sośnicy,
a tramwaje woziły powietrze na trasie, z której zniknęły duże zakłady pracy,
to ja takich ludzi nie poprę.

Wolę Frankiewicza z jego wadami, niż jego oponentów, którzy chcą zrobić z
mojego miasa skansen.

--
gazaj

> Ale jeżeli ci ludzie domagają się, aby średnicówka skończyła się w[color=blue]
> Sośnicy, a tramwaje woziły powietrze na trasie, z której zniknęły duże
> zakłady pracy, to ja takich ludzi nie poprę.[/color]

Ciekawe jest to "powietrze" - 11 milionów pasażerów rocznie - linia nr 1
plus 4.
[url]http://gliwice.republika.pl/ranking_linii/ranking-linii-OKOTiPKM-vskrocona.pdf[/url]
[color=blue]
> Wolę Frankiewicza z jego wadami, niż jego oponentów, którzy chcą zrobić z
> mojego miasa skansen.[/color]

Skansen to będzie jak zlikwidują tam tramwaje. Są dotacje z UE z których
można skorzystać. Częstochowa buduje 5km linię tramwajową z czego wkład
miasta to coś koło 15 mln zł. W Gliwicach jakoś nie pamiętają o tym, że
można skorzystać z dotacji i podają astronomiczne kwoty przebudowy
infrastruktury tramwajowej które nijak mają się do rzeczywistości.
--
Piotr Herba
[url]http://www.youtube.com/user/neoezn[/url] - Tramwajem po Wrocławiu
[url]http://www.gorny-slask.eu[/url] - Województwo śląskie na fotografii

Neo[EZN] wrote:[color=blue][color=green]
>> Ale jeżeli ci ludzie domagają się, aby średnicówka skończyła się w
>> Sośnicy, a tramwaje woziły powietrze na trasie, z której zniknęły
>> duże zakłady pracy, to ja takich ludzi nie poprę.[/color]
>
> Ciekawe jest to "powietrze" - 11 milionów pasażerów rocznie - linia
> nr 1 plus 4.[/color]

Mnie interesują Gliwice, a nie Zabrze, czy Ruda Śląska. Podajesz dane z
całej linii. Daj sobie spokój z propagandą a la Urban.
[color=blue][color=green]
>> Wolę Frankiewicza z jego wadami, niż jego oponentów, którzy chcą
>> zrobić z mojego miasa skansen.[/color]
>
> Skansen to będzie jak zlikwidują tam tramwaje. Są dotacje z UE z[/color]

1. Nie ma tych dotacji.
2. Jeżeli będą, to lepiej je wydać na nowe linie, które będą obsługiwały
aktualne potoki pasażerskie i nie będą biegły wąskimi uliczkami, jak ta
obecna.
[color=blue]
> Częstochowa buduje 5km linię tramwajową[/color]

No właśnie, buduje nową, a nie pakuje forsy w starą i zbędną, w dodatku
blokującą ruch w mieście.

--
gazaj



Użytkownik "gazaj" <gaj@wp.pl> napisał w wiadomości
news:4a3e0d81$1@news.home.net.pl...
[color=blue]
> Mnie interesują Gliwice, a nie Zabrze, czy Ruda Śląska. Podajesz dane z
> całej linii. Daj sobie spokój z propagandą a la Urban.[/color]

A co z pasażerami jadącymi z Gliwic do Zabrza albo z Rudy Śląskiej do
Gliwic? Już się nie liczą czy jeszcze liczą?
[color=blue][color=green]
>> Skansen to będzie jak zlikwidują tam tramwaje. Są dotacje z UE z[/color]
>
> 1. Nie ma tych dotacji.[/color]

Czy ktoś o nie w ogóle zabiegał? Jakoś w sąsiednich miastach wiedzą co
należy zrobić żeby były pieniądze na modernizacje linii -
[url]http://forum.gkw.katowice.pl/viewtopic.php?p=139031[/url] - zresztą torowiska w
Gliwicach nie są w najgorszym stanie także nie trzeba modernizować całej
infrastruktury a tabor TŚ powoli jest modernizowany.
[color=blue]
> 2. Jeżeli będą, to lepiej je wydać na nowe linie, które będą obsługiwały
> aktualne potoki pasażerskie i nie będą biegły wąskimi uliczkami, jak ta
> obecna.[/color]

A w czym przeszkadza szerokość ulicy?
[url]http://www.thelisbonconnection.com/wp-content/uploads/2008/06/alfama-trammetje-28-2-volle-tram.jpg[/url]
[color=blue][color=green]
>> Częstochowa buduje 5km linię tramwajową[/color]
>
> No właśnie, buduje nową, a nie pakuje forsy w starą i zbędną, w dodatku
> blokującą ruch w mieście.[/color]

Budowa nowej linii jest znacznie droższa od modernizacji bo:
- od nowa trzeba wybudować słupy, podstacje, podbudowę pod torowisko a
modernizując nie zawsze wykonuje się całość tych prac
- trzeba zakupić nowy tabor
.... nie mówiąc już o papierkowej robocie, której jest więcej w przypadku
budowy czegoś od nowa.

A co do blokowania ruchu w mieście to najbardziej ruch jest blokowany przez
samochody osobowe - zwłaszcza te wiozące samego kierowcę. Co mniej zakorkuje
ulicę - 1000 samochodów osobowych ze 1500 pasażerami czy 11 tramwajów
"solówek"?

(podpowiedź - 1000 samochodów x 4,2m = 4,2km, 11 tramwajów x 13,5m = 0,1489
km)
--
Piotr Herba
[url]http://www.youtube.com/user/neoezn[/url] - Tramwajem po Wrocławiu
[url]http://www.gorny-slask.eu[/url] - Województwo śląskie na fotografii

Użytkownik Neo[EZN] napisał:[color=blue]
> Co mniej zakorkuje ulicę - 1000 samochodów osobowych ze 1500
> pasażerami czy 11 tramwajów "solówek"?[/color]

Może 1500 rowerów?

--
-----------------------------------------------------------------------
* Bartłomiej Zieliński [url]http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/[/url] *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 *
-----------------------------------------------------------------------

Neo[EZN] wrote:
[color=blue]
> A co z pasażerami jadącymi z Gliwic do Zabrza albo z Rudy Śląskiej do
> Gliwic? Już się nie liczą czy jeszcze liczą?[/color]

Mnie intereesują pasażerowie jeżdżący do Gliwic i w Gliwicach. A ty podajesz
łączną liczbę pasażerów dla tych linii. Ja jeździłem tramwajami spory
kawałek czasu i wiem, że z Zabrza jeździ niewiele ludzi, dopiero w Gliwicach
od Chorzowskiej napełniają się wagony, a naprawdę napełnione są w samym
centrum, między Chorzowską przed wiaduktem, a Wieczorka, górka
Kościuszki/Andersa. Dalej do Wojtuli wagony są pustawe, podobnie między
Gliwicami i Zabrzem.

Ponadto nigdzie nie jest napisane, że ten potok pasażerski musi być
obsługiwany tramwajami, autobusy doskonale spełnią tę rolę, a ich przewaga
polega na tym, że mogą obsłużyć całą Wojtulę, aż do styku ul. Dolnej Wsi i
Słowackiego, jak to planuje Frankiewicz.

Tego tramwaje nie załatwią.
[color=blue]
>[color=green][color=darkred]
>>> Skansen to będzie jak zlikwidują tam tramwaje. Są dotacje z UE z[/color]
>>
>> 1. Nie ma tych dotacji.[/color]
>
> Czy ktoś o nie w ogóle zabiegał?[/color]

1. No więc sam przyznajesz, że nie ma dotacji do tramwajów.

2.Kto miał zabiegać, skoro firma tramwajowa była państwowa, a somorządy
dostały ją niespełna rok temu?
[color=blue][color=green]
>> 2. Jeżeli będą, to lepiej je wydać na nowe linie, które będą
>> obsługiwały aktualne potoki pasażerskie i nie będą biegły wąskimi
>> uliczkami, jak ta obecna.[/color]
>
> A w czym przeszkadza szerokość ulicy?[/color]

W ruchu drogowym, kiedy tramwaj blokuje przejazd innych pojazdów.
[color=blue][color=green][color=darkred]
>>> Częstochowa buduje 5km linię tramwajową[/color]
>>
>> No właśnie, buduje nową, a nie pakuje forsy w starą i zbędną, w
>> dodatku blokującą ruch w mieście.[/color]
>
> Budowa nowej linii jest znacznie droższa od modernizacji[/color]

Nie zmienia to faktu, że jedynie wytyczenie i budowa nowej linii
tramwajowej, obsługującej połączenie z nową dzielnicą przemysłową Gliwic, ma
sens.

A zatem budowa linii tramwajowej między pasami ruchu DTŚ miałaby sens.
Odnawianie linii w obecnym przebiegu - nie.
[color=blue]
> - trzeba zakupić nowy tabor[/color]

Na obecnych torach może jeździć tylko złom, dlatego słusznie jest to
likwidowane.
[color=blue]
> A co do blokowania ruchu w mieście to najbardziej ruch jest blokowany
> przez samochody osobowe[/color]

Nieprawda, najbardziej ruch jest blokowany tramwajami, które stają na środku
ulicy, więc inne pojazdy muszą zatrzymywać się, a ponadto jazda tramwaju
uniemożliwia przejazd szerszych samochodów, np. dostawczych lub ciężarówek.
Więc wloką się one za tramwajem, a za nimi inne pojazdy.

Ponadto po to są ulice, żeby po nich jeździły samochody, a nie tylko
tramwaje i autobusy. Chyba że jesteś zwolennikiem konnych pojazdów, jak w
XIX w.

Usunięcie torowisk z ul. Pszczyńskiej ogromnie zwiększyło jej przepustowość.
Podobnie ul. Kościuszki po usunięciu z niej linii tramwajowej.

Dlatego słuszne jest zlikwidowanie obecnych torów w mieście jak najprędzej,
oraz rozważenie, czy i gdzie budować nową linię.

Nie utrwalać to, co obecnie nie zdaje egzaminu, ale budować to, co poprawi
komunikację.

Na koniec jeszcze jedna uwaga, ta sama grupa ludzi, która chce usunąć
Frankiewicza, domaga się, aby DTŚ skońćzyła się w Sośnicy. Oznacza to
totalne zakorkowanie szeroko rozumianego centrum.

--
gazaj

On 21 Cze, 12:00, "Neo[EZN]" <adessaxKASUJT...@wp.pl> wrote:

[color=blue]
> Skansen to będzie jak zlikwidują tam tramwaje.[/color]

tak tak oczywiscie. Tramwaj jest niezbedny do zycia.

aron

On 21 Cze, 13:41, "Neo[EZN]" <adessaxKASUJT...@wp.pl> wrote:

[color=blue]
> A co do blokowania ruchu w mieście to najbardziej ruch jest blokowany przez
> samochody osobowe - zwłaszcza te wiozące samego kierowcę. Co mniej >zakorkuje
> ulicę - 1000 samochodów osobowych ze 1500 pasażerami czy 11 tramwajów
> "solówek"?[/color]

a moze 75 busow z 1500 pasazerami kursujacych 7 razy czesciej niz
tramwaj?

aron

Użytkownik "gazaj" <gaj@wp.pl> napisał w wiadomości
news:4a3e5180$1@news.home.net.pl...[color=blue]
> Ponadto nigdzie nie jest napisane, że ten potok pasażerski musi być
> obsługiwany tramwajami, autobusy doskonale spełnią tę rolę, a ich przewaga
> polega na tym, że mogą obsłużyć całą Wojtulę, aż do styku ul. Dolnej Wsi i
> Słowackiego, jak to planuje Frankiewicz.[/color]

To zamiast tramwajów będą Ikarusy, które napewno nie sprawią, że powietrze
będzie czystsze. Gdyby zmodernizować torowisko w ścisłym centrum to nikt by
się nie skarżył ani na hałas ani na rozpadające się ściany domów a takiej
ciszy nie zapewni autobus pana Zagozdy. Wiele osób kojarzy tramwaj z
drganiami, hałasem i drogim taborem a to wcale tak nie musi wyglądać.
Obecnie są takie technologie budowy torowisk tramwajowych że drgania i hałas
są minimalne a tramwaje można modernizować jak to robią inne miasta i nagle
okazuje się, że zmodernizowany 20 letni tramwaj może jeździć następne 20 lat
a w ciągu 40 lat 3x wymienisz wszystkie autobusy (płacąc niemałą sumę za
każdym razem).

A Wojtulę masz obsłużoną dwoma (a nawet trzema - ze 178) liniami, które mają
przystanki 400m od Rynku.
[color=blue]
> 1. No więc sam przyznajesz, że nie ma dotacji do tramwajów.[/color]
[color=blue]
> 2.Kto miał zabiegać, skoro firma tramwajowa była państwowa, a somorządy
> dostały ją niespełna rok temu?[/color]

Zatem skoro samorządy dostały swój udział w nowej spółce to dlaczego zamiast
ubiegać się o pieniądze na budowę nowej linii / modernizację istniejącej
(jak to robią sąsiednie miasta) to myślą o tym jak zlikwidować tramwaj?
Pierwsze co zrobiono w sprawie tramwajów w Gliwicach w zeszłym roku to
podanie do publicznej wiadomości planów dotyczących likwidacji sieci
tramwajowej w tym mieście. Bacznie śledziłem owe prasowe artykuły dotyczące
przyszłości linii 1 oraz 4 i widząc zapewnienia prezydenta, że będzie
publiczna debata - jaka ta debata była można przeczytać na stronie do której
link był już podawany wielokrotnie
[color=blue][color=green]
>> A w czym przeszkadza szerokość ulicy?[/color]
>
> W ruchu drogowym, kiedy tramwaj blokuje przejazd innych pojazdów.[/color]

No tak ale to nie paraliżuje komunikacji w całym mieście. Gdyby ci ludzie
którzy jadą tramwajem przesiedli się do samochodów to wtedy byłoby gorzej.
[color=blue][color=green]
>> Budowa nowej linii jest znacznie droższa od modernizacji[/color]
>
> Nie zmienia to faktu, że jedynie wytyczenie i budowa nowej linii
> tramwajowej, obsługującej połączenie z nową dzielnicą przemysłową Gliwic,
> ma sens.[/color]

Zgadza się. Były przecież plany budowy tej linii od Hali Podium do Osiedla
Kopernika - [url]http://infotram.pl/text.php?from=search&id=15893[/url]
Były jakieś wyliczenia jaki musi być wkład własny a ile z UE da się
wyciągnąć czy po prostu nagle zdecydowano że wszystko wytną w pień bo nie ma
sensu czegokolwiek budować?
[color=blue][color=green]
>> - trzeba zakupić nowy tabor[/color]
>
> Na obecnych torach może jeździć tylko złom, dlatego słusznie jest to
> likwidowane.[/color]

Widziałem dużo gorsze torowiska i to nie tylko na Śląsku czy w Zagłębiu,
które słyną z fatalnych torowisk ale i we Wrocławiu czy Poznaniu.
[color=blue]
> Ponadto po to są ulice, żeby po nich jeździły samochody, a nie tylko
> tramwaje i autobusy. Chyba że jesteś zwolennikiem konnych pojazdów, jak w
> XIX w.[/color]

No tak ale jak już pisałem - tramwaj i autobus znacznie lepiej wykorzystuje
powierzchnię - liczba przewiezionych osób na kilometr w ciągu danego czasu.
[color=blue]
> Dlatego słuszne jest zlikwidowanie obecnych torów w mieście jak
> najprędzej, oraz rozważenie, czy i gdzie budować nową linię.
>
> Nie utrwalać to, co obecnie nie zdaje egzaminu, ale budować to, co poprawi
> komunikację.[/color]

O Pszczyńskiej to można tu przeczytać:
[url]http://www.tramwaje.ubf.pl/viewpage.php?page_id=19[/url] - punkt nr 2 - choć nie
wiem czy to prawda to to jedyne źródło mojej wiedzy na ten temat więc nie
będę się upierał że tak było.
--
Piotr Herba
[url]http://www.youtube.com/user/neoezn[/url] - Tramwajem po Wrocławiu
[url]http://www.gorny-slask.eu[/url] - Województwo śląskie na fotografii

Użytkownik "Aron" <aron2004@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:ff53633a-e060-4138-8e9e-deed141f5801@n8g2000vbb.googlegroups.com...
[color=blue][color=green]
>> A co do blokowania ruchu w mieście to najbardziej ruch jest blokowany
>> przez
>> samochody osobowe - zwłaszcza te wiozące samego kierowcę. Co mniej[color=darkred]
>> >zakorkuje[/color]
>> ulicę - 1000 samochodów osobowych ze 1500 pasażerami czy 11 tramwajów
>> "solówek"?[/color][/color]
[color=blue]
> a moze 75 busow z 1500 pasazerami kursujacych 7 razy czesciej niz
> tramwaj?[/color]

Ja wolę tramwaj jeżdżący co 10 minut (bo co tyle jeździ linia 1 + 4) niż bus
z kierowcą który powie że nie ma już miejsca i pojedzie dalej.
--
Piotr Herba
[url]http://www.youtube.com/user/neoezn[/url] - Tramwajem po Wrocławiu
[url]http://www.gorny-slask.eu[/url] - Województwo śląskie na fotografii

Neo[EZN] wrote:
[color=blue]
> To zamiast tramwajów będą Ikarusy,[/color]

Wiadomo, że będą to nowe, niskopodłogowe autobusy, po co siejesz kłamliwą
propagandę?
[color=blue]
> A Wojtulę masz obsłużoną dwoma (a nawet trzema - ze 178) liniami,
> które mają przystanki 400m od Rynku.[/color]

Jeżdżą raz na godzinę, albo rzadziej.
[color=blue]
> Zatem skoro samorządy dostały swój udział w nowej spółce to dlaczego
> zamiast ubiegać się o pieniądze na budowę nowej linii / modernizację
> istniejącej (jak to robią sąsiednie miasta) to myślą o tym jak
> zlikwidować tramwaj?[/color]

Dlatego, że jak tu już pisano, obecny przebieg linii jest zły. Argumetny
padały setki razy, więc nie będę ich powtarzał.
[color=blue][color=green][color=darkred]
>>> A w czym przeszkadza szerokość ulicy?[/color]
>>
>> W ruchu drogowym, kiedy tramwaj blokuje przejazd innych pojazdów.[/color]
>
> No tak ale to nie paraliżuje komunikacji w całym mieście.[/color]

Tam, gdzie nie ma tramwajów, nie paraliżuje, masz rację.
[color=blue]
> Widziałem dużo gorsze torowiska i to nie tylko na Śląsku czy w
> Zagłębiu, które słyną z fatalnych torowisk ale i we Wrocławiu czy
> Poznaniu.[/color]

I mogą po nich jeździć tylko stare modele tramwajów, czyli złom.
[color=blue]
>[color=green]
>> Ponadto po to są ulice, żeby po nich jeździły samochody, a nie tylko
>> tramwaje i autobusy. Chyba że jesteś zwolennikiem konnych pojazdów,
>> jak w XIX w.[/color]
>
> No tak ale jak już pisałem - tramwaj i autobus znacznie lepiej
> wykorzystuje powierzchnię[/color]

Co nie oznacza, że ulice są tylko dla nich. Ulice są również dla samochodów,
motocykli i rowerów.

--
gazaj

Użytkownik gazaj napisał:[color=blue]
> Dlatego, że jak tu już pisano, obecny przebieg linii jest zły.[/color]

Może nie jest z gruntu zły, ale mógłby być dużo lepszy. A jużna pewno
nie jest optymalny jak na jedyną linię w mieście.
[color=blue]
> Ulice są również dla samochodów, motocykli i rowerów.[/color]

Brawo szczególnie za to ostatnie! :-)

--
-----------------------------------------------------------------------
* Bartłomiej Zieliński [url]http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/[/url] *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 *
-----------------------------------------------------------------------

gazaj postukal w klawiature i 2009-06-25 12:56 napisal:[color=blue]
> Neo[EZN] wrote:
>[color=green]
>> To zamiast tramwajów będą Ikarusy,[/color]
>
> Wiadomo, że będą to nowe, niskopodłogowe autobusy, po co siejesz
> kłamliwą propagandę?
>[/color]

A skąd one się wezmą? Odpowiem - z innych linii !

Po drugie to się nam szefostwo PKM zapłacze, jak te niedawno kupione
SU12 będą jeździć po tych drogach i torowiskach. Pamiętaj, że do tych
autobusów dokładała m.in. gmina...

A zatem moim zdaniem - przez pierwsze dwa dni pojeżdżą Solarisy, a potem
na trasę przyjdzie nieco bardziej wysłużony tabor (co nie znaczy że zły
- żebyśmy się rozumieli!). Takie doświadczenia są m.in. z autobusów
zastępujących 8 i 25. O regularnie spadającej częstotliwości nie wspomnę.

Zapłacą za to pasażerowie na innych liniach (nie na darmo wstrzymywano
kasację staruszków) i gmina, która w przyszłym roku wysupła
kilka(naście) milionów na dopłatę do PKM (wkład niezbędny na nowe
krótkie autobusy).

pozdr
eMeM

Maciej Makula wrote:
[color=blue][color=green]
>> Wiadomo, że będą to nowe, niskopodłogowe autobusy, po co siejesz
>> kłamliwą propagandę?
>>[/color]
>
> A skąd one się wezmą? Odpowiem - z innych linii ![/color]

Ty nawet tego nie wiesz. Są takie autobusy i czekają na przetarg, więc
przestań się martwić, czym będą jeździli mieszkańcy Wojtuli. Oni nie mogą
się już doczekać sierpnia.

--
gazaj

gazaj postukal w klawiature i 2009-06-26 12:48 napisal:
[color=blue][color=green]
>> A skąd one się wezmą? Odpowiem - z innych linii ![/color]
>
> Ty nawet tego nie wiesz. Są takie autobusy i czekają na przetarg, więc
> przestań się martwić, czym będą jeździli mieszkańcy Wojtuli. Oni nie
> mogą się już doczekać sierpnia.
>[/color]

Właśnie czytam SIWZ i dziwnym trafem specyfikacja wymaga 8 autobusów nie
starszych niż z 2008 r. z normą spalin EEV. Pokazać ci palcem które będą
jeździć? Bo brakuje tylko dopisku, że mają być żółte i w rejestracji
zawierać frazę SG.

I bynajmniej nie są to nowe autobusy, tylko już jeżdżące po regionie.
Czyli zostaną zabrane z innych linii.

To się nazywa przetarg z zachowaniem konkurencji...

pozdr
eMeM

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rebeccafierce.htw.pl
  •  
    Copyright Š 2006 MySite. Designed by Web Page Templates