[url]http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,2783986.html[/url]
"W sobotę przestają po ul. Krzywoustego jeździć tramwaje, za tydzień ulica zostanie zamknięta na głucho.
W sobotę po ul. Krzywoustego przestaną jeździć tramwaje, a za tydzień ulica zostanie zamknięta na głucho. - Będą korki, będziemy pewnie musieli kierować ruchem na skrzyżowaniach - przewiduje podkom. Dariusz Zajdlewicz, szef szczecińskiej drogówki.
Głównym ciągiem komunikacyjnym, który zastąpi Krzywoustego, będą ul. Narutowicza i Kopernika. Policjanci mają wątpliwości, czy dwupasmowa Kopernika będzie w stanie przejąć ruch czteropasmowej arterii, po której jeździ w szczycie 2,4 tys. aut na godzinę.
- Będą problemy i to duże, ale żeby ich nie było, to na czas remontu Krzywoustego trzeba by mieć drogę alternatywną o takich samych parametrach - mówi Michał Przepiera, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska.
Na ulicach objazdowych pojawią się sygnalizacje świetlne, a ciąg ul. Narutowicza i Kopernika będzie uprzywilejowany. Zmiany te zostaną wprowadzone w nocy z piątku na sobotę (2 lipca) i wtedy też na krańcach Krzywoustego pojawią się biało-czerwone zapory.
Już od soboty 25 czerwca przestaną jeździć po ul. Krzywoustego tramwaje. Zamiast "ósemki" z Gumieniec do Bramy Portowej będzie jeździł autobus nr 808. Natomiast tramwaje 7 i 9 na ul. Bohaterów Warszawy skręcą w Jagiellońską, a potem w al. Piastów i dalej pojadą przez pl. Sprzymierzonych, Grunwaldzki, Rodła, ul. Matejki, pl. Żołnierza do Bramy Portowej i dalej po zwykłej trasie do Basenu Górniczego.
- Już w nocy z 24 na 25 czerwca chcemy rozpocząć demontaż trakcji tramwajowej - mówi Irena Popow, rzecznik MPK Łódź, firmy, która ma przebudować torowisko i trakcję.
Termin zakończenia remontu - luty 2006 r., ale tramwaje - ze względu na Wszystkich Świętych - mają już jeździć po Krzywoustego w październiku. "
-- Pozdro Tomek [url]http://szczecin.rowery.org.pl[/url]
*SHP* nastukalo: [color=blue] > Termin zakończenia remontu - luty 2006 r., [/color]
luty!! myslalem ze na 2 miesiace. no to faktycznie bedzie rzez...
-- Tomasz "Tomala" Matwiejczyk; JID: tomala12:jabber.atman.pl; TLEN: tomala12; GyGy: 3645474; work -> buy -> consume -> die
SHP wrote:[color=blue] > [url]http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,2783986.html[/url] > > "W sobotę przestajĹĄ po ul. Krzywoustego jeďż˝dzić tramwaje, za tydzień ulica > zostanie zamknięta na głucho. >[/color]
w sumie może to i dobrze że wreszcie próbują odnowic najczęściej uczęszczaną ulicę miasta :-) w końcu to jakaś wizytówka....
> w sumie może to i dobrze że wreszcie próbują odnowic najczęściej[color=blue] > uczęszczaną ulicę miasta :-) w końcu to jakaś wizytówka....[/color]
Owszem, mogliby odnowic ale w obecnym ukladzie! Krzywoustego to nie miejsce na deptak. Wedlug mnie mozna byloby nawet jeszcze zwezic troche chodniki, zeby pasy byly pelnowymiarowe. Pomysl ze wspolnym pasem na tramwaju i samochodu jest poroniony. Natomiast przy obecnym ukladzie powinno sie zadbac o zielona fale, od Bramy portowej do Turzyna.
Strozny PS Wyrazam ten poglad zarowno jako kierowca jak i pieszy, ktory z Krzywoustego codziennie korzysta.
--
> > Termin zakończenia remontu - luty 2006 r.,[color=blue] > > luty!! myslalem ze na 2 miesiace. no to faktycznie bedzie rzez...[/color]
korzystajac z tak dlugiego czasu wylaczenia z ruchu powinno sie wykonac kilka innych remontow, np. torowisko tramwajowe na Ku Sloncu. Wiem, wiem... ale pomarzyc zawsze mozna :)
Strozny
--
> korzystajac z tak dlugiego czasu wylaczenia[color=blue] > z ruchu powinno sie wykonac kilka innych remontow, > np. torowisko tramwajowe na Ku Sloncu. > Wiem, wiem... ale pomarzyc zawsze mozna :)[/color]
Ku Słoncu właśnie też ma byc robione rownolegle z Krzywoustego. I mają się wyrobić do 1 listopada. O ile torowisko na Ku Słońcu (przy szybkim otrzymaniu środków z ZPORR) zdążą zrobić, to z Krzywoustego może wyjść zonk i na 1-go może być nie rzeźnia a sajgon.
Pozdr.
--
Strozny napisał(a):[color=blue] > Owszem, mogliby odnowic ale w obecnym ukladzie! > Krzywoustego to nie miejsce na deptak. Wedlug mnie > mozna byloby nawet jeszcze zwezic troche chodniki, > zeby pasy byly pelnowymiarowe. Pomysl ze wspolnym > pasem na tramwaju i samochodu jest poroniony. > Natomiast przy obecnym ukladzie powinno sie zadbac > o zielona fale, od Bramy portowej do Turzyna.[/color]
Osobiście mam dwie wizje tej ulicy. 1) Tak jak teraz, szeroko, dużo aut, korki, ciasno dla pieszych, tramwaj rulez ;-) 2) Szeroki chodnik, wąsko, mało aut, korki, wygodnie dla pieszych, tramwaj rulez ;-) W drugim wariancie ul. Krzywoustego jest jedną z wizytówek miasta i jeszcze więcej pieszych się na niej znajduje.
W przypadku 2 ruch skierowałbym a) Kopernika-Narutowicza b) Piastów-pl. Sprzymierzonych-Wojska Polskiego (ewentualnie oszpecając okolice pl. Zwycięstwa wiaduktem lub tunelem w celu stworzenia bezkolizyjnego skrzyżowania.
Ogólnie widać w wielkich aglomeracjach tendencję do ograniczania ruchu samochodów na rzecz komunikacji alternatywnej (tramwaje/metro/rowery itp.) Szczecin prędzej czy później też tak będzie musiał, sęk w tym że w naszym kraju jazda samochodem jest często oznaką prestiżu i 'zabieranie' kierowcom asfaltu powoduje ogromne sprzeciwy (właśnie wsadziłem kij w mrowisko ;-) ). Ale ja tam wolę prędzej :-)
chester
chester napisał(a):[color=blue] > Ogólnie widać w wielkich aglomeracjach tendencję do ograniczania ruchu > samochodów na rzecz komunikacji alternatywnej (tramwaje/metro/rowery > itp.) Szczecin prędzej czy później też tak będzie musiał, sęk w tym że w > naszym kraju jazda samochodem jest często oznaką prestiżu i 'zabieranie' > kierowcom asfaltu powoduje ogromne sprzeciwy (właśnie wsadziłem kij w > mrowisko ;-) ). Ale ja tam wolę prędzej :-)[/color]
Zastaw sie, a postaw sie ;) Taka zlota zasada powoduje, ze ludzie jezdza samochodami, nawet gdy niebardzo ich na to stac. Niemniej, jesli cena benzyny bedzie rosnac w takim tempie co ostatnio, przesiadka na rowery bedzie tylko kwestia czasu.
-- Pozdrawiam: BbT
BbT napisał(a):[color=blue] > chester napisał(a): >[color=green] >> Ogólnie widać w wielkich aglomeracjach tendencję do ograniczania ruchu >> samochodów na rzecz komunikacji alternatywnej (tramwaje/metro/rowery >> itp.) Szczecin prędzej czy później też tak będzie musiał, sęk w tym że >> w naszym kraju jazda samochodem jest często oznaką prestiżu i >> 'zabieranie' kierowcom asfaltu powoduje ogromne sprzeciwy (właśnie >> wsadziłem kij w mrowisko ;-) ). Ale ja tam wolę prędzej :-)[/color] > > > Zastaw sie, a postaw sie ;) Taka zlota zasada powoduje, ze ludzie jezdza > samochodami, nawet gdy niebardzo ich na to stac. Niemniej, jesli cena > benzyny bedzie rosnac w takim tempie co ostatnio, przesiadka na rowery > bedzie tylko kwestia czasu. >[/color]
A tak poza tym, to zaloze sie, ze sciezki rowerowej w planie budowy Krzywoustego nikt nie uwzglednil. Bo po co.
-- Pozdrawiam: BbT
> A tak poza tym, to zaloze sie, ze sciezki rowerowej w planie budowy[color=blue] > Krzywoustego nikt nie uwzglednil. Bo po co.[/color]
No bo serio: po co? Mniej wprawni i tak będą pomykać chodnikiem a co sprawniejsi będą jechać korkiem który na tej ulicy będzie elementem stałym w godzinach 6.30-21.30 :-/ Wierz mi, że dla roweru korki nie istnieją ;-)
chester
*chester* nastukalo: [color=blue] > naszym kraju jazda samochodem jest często oznaką prestiżu i 'zabieranie' > kierowcom asfaltu powoduje ogromne sprzeciwy (właśnie wsadziłem kij w > mrowisko ;-) ). Ale ja tam wolę prędzej :-)[/color]
niewiem jak z prestizem, ale wole jechac samochodem niz smierdzacym tramwajem. jak bedzie lepsza komunikacja (metro, nowe, szybkie tramwaje) to wysiade z auta. ale to chyba nie za mojej kadencji na tym swiecie. wiec jak narazie bede spychal rowerzystow na pobocze :> (wsadzilem kij w mrowisko) ;)
-- Tomasz "Tomala" Matwiejczyk; JID: tomala12:jabber.atman.pl; TLEN: tomala12; GyGy: 3645474; work -> buy -> consume -> die
Użytkownik "SHP" <shapie@onslaughters.org.kasuj> napisał w wiadomości news:d9fh4c$2ovg$1@news.mm.pl...[color=blue] > [url]http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,2783986.html[/url] > > "W sobotę przestają po ul. Krzywoustego jeździć tramwaje, za tydzień[/color] ulica[color=blue] > zostanie zamknięta na głucho. > > już dawno powinno się ten odcinek zamknąć i całkowicie zmienić[/color] system komunikacji puszczając tylko środkiem tramwaj a resztę skanalizować w ruch jednostronny sąsiednimi ulicami - po remoncie będzie jeszcze gorzej niż przed nim .
-- Opix
Użytkownik Straszny Dżygit napisał:
[color=blue] > wiec jak narazie bede spychal rowerzystow na pobocze :>[/color]
i kij w szprychy :)
-- pozdrawiam pover "Symetria: estetyka idiotów." (Julian Tuwim)
chester wrote:
Kurde, kodowanie znowu mi się chyba rypnęło.. [color=blue] > No bo serio: po co? Mniej wprawni i tak będą pomykać chodnikiem a > co sprawniejsi będą jechać korkiem który na tej ulicy będzie > elementem stałym w godzinach 6.30-21.30 :-/[/color]
Ścieżki nie będzie, pytałem w wydziale "pana objechanego na maratonie" :-) [color=blue] > Wierz mi, że dla roweru korki nie istnieją ;-)[/color]
Czy korki będą, czy nie, się okaże, bo samochody mają mieć _trzy_ pasy ruchu, w tym wydzielone prawoskręty. Oznaczać to może, że taki samochód, który będzie chciał skręcić w prawo, może wyprzedzić rowerzystę, jadącego na wprost i zepchnąć go na prawy pas ruchu, zajeżdżając mu drogę. Może być niebezpiecznie. Jeśli ruch okaże się statyczny, to nie będzie problemu, ale jeśli jednak przepustowość nieco wzrośnie (zmienią się programy świetlne itp), to wraz z nią wzrośnie prędkość i może już nie być tak kolorowo. Rowerzysta jadący na wprost środkowym pasem będzie spychany z lewa i z prawa. Będzie trzeba uparcie jeździć środkiem pasa, trudno. Skoro w projekcie nie ma udogodnień dla rowerów, to trzeba liczyć na siebie.
-- Pozdro Tomek [url]http://szczecin.rowery.org.pl[/url]
Straszny Dżygit wrote: [color=blue] > wiec jak narazie bede spychal rowerzystow na pobocze :> > (wsadzilem kij w mrowisko) ;)[/color]
Wierz mi, że jak jest sensowne pobocze (np. takie, jak na Przecławiu), to rowerzyści sami się na nie zepchną :-)
-- Pozdro Tomek [url]http://szczecin.rowery.org.pl[/url]
*SHP* nastukalo: [color=blue] > Rowerzysta jadący na wprost > środkowym pasem będzie spychany z lewa i z prawa.[/color]
bidulki :p [color=blue] > Będzie trzeba uparcie > jeździć środkiem pasa, trudno. Skoro w projekcie nie ma udogodnień dla > rowerów, to trzeba liczyć na siebie.[/color]
widze ze nie szanujesz swojego zdrowia...
-- Tomasz "Tomala" Matwiejczyk; JID: tomala12:jabber.atman.pl; TLEN: tomala12; GyGy: 3645474; work -> buy -> consume -> die
Straszny Dżygit wrote: [color=blue] > *SHP* nastukalo: >[color=green] >> Rowerzysta jadący na wprost >> środkowym pasem będzie spychany z lewa i z prawa.[/color] > > bidulki :p[/color]
Pod koniec każdego miesiąca (np. dziś) sytuacja się odwraca (czyt. następuje równowaga) :-> Monopolowi na jezdnie mówię stanowcze NIE!. [color=blue] > widze ze nie szanujesz swojego zdrowia...[/color]
Jak najbardziej szanuję. Centrum miasta to nie autostrada. Jeśli ktoś będzie mnie spychał po to tylko, by zaraz się zatrzymać - to nie ma bata - zajmę asekuracyjną pozycję i tyle. Obecnie Krzywoustego pokonuję średnio z prędkością 30-40km/h. W zupełności to wystarcza w godzinach szczytu, by wyprzedzić wlokące się samochody. Mam nadzieję, że podobnie będzie po przebudowie.
-- Pozdro Tomek [url]http://szczecin.rowery.org.pl[/url]
*SHP* nastukalo: [color=blue] > Pod koniec każdego miesiąca (np. dziś) sytuacja się odwraca (czyt. następuje > równowaga) :->[/color]
w zeszlym roku bylem 2 razy na masie. w tym roku jeszcze nie wyjalem swojego rowerka z piwnicy. [color=blue] > Jak najbardziej szanuję. Centrum miasta to nie autostrada. Jeśli ktoś będzie > mnie spychał po to tylko, by zaraz się zatrzymać - > to nie ma bata - zajmę asekuracyjną pozycję i tyle. > Obecnie Krzywoustego pokonuję średnio z prędkością 30-40km/h.W zupełności > to wystarcza w godzinach szczytu, by wyprzedzić wlokące się samochody. Mam > nadzieję, że podobnie będzie po przebudowie.[/color]
ja tam wole rowerem po lesie jezdzic, albo po wiejskich drogach.
-- Tomasz "Tomala" Matwiejczyk; JID: tomala12:jabber.atman.pl; TLEN: tomala12; GyGy: 3645474; work -> buy -> consume -> die
Straszny Dżygit wrote: [color=blue] > w zeszlym roku bylem 2 razy na masie. w tym roku jeszcze nie wyjalem > swojego rowerka z piwnicy.[/color]
Dzisiaj, po masie, wieczorem ma być ognicho w okolicach Głębokiego. [color=blue] > ja tam wole rowerem po lesie jezdzic, albo po wiejskich drogach.[/color]
Też na początku swego rowerowania jeździłem tylko po lasach, traktowałem rower wyłącznie rekreacyjnie. Ale mi się pozmieniało. Teraz traktuję rower rekreacyjnie i użytkowo. Może i na pewnych miejskich odcinkach poruszam się wolniej od samochodów, ale przynajmniej cały czas jestem w ruchu i byle korek mnie nie rusza.
Ostatnio nawet powstał w TV cykl dla rowerzystów. Polecam odcinki, jak to wygląda w Holandii :-)
[url]http://www.itvp.pl/i.tvp/niezlajazda/archiwum[/url]
-- Pozdro Tomek [url]http://szczecin.rowery.org.pl[/url]
> "W sobotę przestają po ul. Krzywoustego jeździć tramwaje, za tydzień ulica[color=blue] > zostanie zamknięta na głucho.[/color]
No nieźle. Ja jestem ciekawy jak bedzie wyglądała ulica Struga po obniżeniu o 4 metry :-@
Użytkownik SHP napisał: [color=blue] > Już od soboty 25 czerwca przestanĹĄ jeďż˝dzić po ul. Krzywoustego tramwaje. > Zamiast "ósemki" z Gumieniec do Bramy Portowej będzie jeďż˝dził autobus nr > 808. Natomiast tramwaje 7 i 9 na ul. Bohaterów Warszawy skręcĹĄ w > JagiellońskĹĄ, a potem w al. Piastów i dalej pojadĹĄ przez pl. > Sprzymierzonych, Grunwaldzki, Rodła, ul. Matejki, pl. Żołnierza do Bramy > Portowej i dalej po zwykłej trasie do Basenu Górniczego.[/color]
a jak ma sie sprawa z autobusami ? chodzi mi glownie o te ktore skrecaja z krzywoustego w piastow wie ktos od kiedy nastapi zmiana ruchu dla tego srodka komunikacji ?
pozdrawiam
Raport nr <d9ghfp$hs2$1@nemesis.news.tpi.pl>, Straszny Dżygit pisze: [color=blue] > niewiem jak z prestizem, ale wole jechac samochodem niz smierdzacym > tramwajem.[/color]
A samochód to pewnie pachnący. Zwłaszcza na zewnątrz. [color=blue] > jak bedzie lepsza komunikacja (metro, nowe, szybkie tramwaje) > to wysiade z auta.[/color]
Nie będzie lepszej komunikacji, jeśli będzie blokowana przez samochody (jak na Krzywoustego). [color=blue] > ale to chyba nie za mojej kadencji na tym swiecie. > wiec jak narazie bede spychal rowerzystow na pobocze :> (wsadzilem kij w > mrowisko) ;)[/color]
To może porozmawiamy też o spychaniu samochodów stojących (dodajmy: niezgodnie z przepisami) na torach? To już trzeci kij - teraz należy się oddalić na bezpieczną odległość i obserwować rozwój sytuacji :->
-- Olaf Skrzymowski (lhb178 malpa o2 kropka pl)
"OK. So you got a car? That don't impress me much" (Shania Twain)
> To już trzeci kij - teraz należy się[color=blue] > oddalić na bezpieczną odległość i obserwować rozwój sytuacji :->[/color]
Teraz to zatłukliśmy wszystkie mrówki i możemy się delektować dokonaną rzezią ;-)
chester
[color=blue] > No nieźle. Ja jestem ciekawy jak bedzie wyglądała ulica Struga po[/color] obniżeniu[color=blue] > o 4 metry :-@[/color]
po wiekszych opadach bedzie 4 metrowej glebokosci staw! ;) noisy
Pawel K <pawel123456pp@interia.pl> napisał(a):
[color=blue] > a jak ma sie sprawa z autobusami ? > chodzi mi glownie o te ktore skrecaja z krzywoustego w piastow > wie ktos od kiedy nastapi zmiana ruchu dla tego srodka komunikacji ?[/color]
2 lipca
--
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrebeccafierce.htw.pl
|