|
|
|
wyjÄ
tkowa |
|
|
Witam.
Ostatnio pojawiły się wiadomości, że od kwietnia bedzie zamknięty wiadukt na Andersa.
Czy ktoś wie dlaczego przeprawa wytrwała tylko rok?
I najważniejsze - czy zostawią go dla pieszych, czy zwiną? W ZMIDzie spławiono mnie dziś, żeby dzwonić do nich pod koniec marca. Obawiam się, że wtedy może być już za późno. Czy ktoś jest w stanie pomóc w ustaleniu faktów?
Obawiam się, że ktoś mógł bezmyślnie podpisać decyzję o zwinięciu i nie ustanawiając żadnej kładki dla pieszych, jednocześnie odcinając tym samym kawał dzielnicy od miasta - najbliższe przejścia to Wisła lub Powązkowska 1,5 km dalej.
Jeśli to się okaże prawdą, to trzeba będzie poruszyć niebo i ziemię, bo może się okazać, że wesoła urzędnicza twórczość zwinie kawałowi miasta fizyczny dostęp do Śródmieścia, a odkręcić tego nie da się tak łatwo potem. Getto Żoliborz?
Rysiek.
"Rysiek" <nie@chcespamu.pl> writes: [color=blue] > Obawiam się, że ktoś mógł bezmyślnie podpisać decyzję o zwinięciu > i nie ustanawiając żadnej kładki dla pieszych, jednocześnie odcinając > tym samym kawał dzielnicy od miasta - najbliższe przejścia to Wisła > lub Powązkowska 1,5 km dalej.[/color]
Przejscie? Wisla? W sensie przeplawki dla ryb? Powązkowska? Gdzie Rzym...
Przejscia przez tory (nie liczac nielegalnych) sa takie: z jednej strony wiadukt JPII kolo Arkadii, z drugiej pod torami z Krajewskiego...
A kladka powinna byc. W ogole nie powinni tego wiaduktu teraz rozbierac przed zbudowaniem przjescia podziemniego, ale ...
MJ
Użytkownik "Rysiek" <nie@chcespamu.pl> napisał w wiadomości news:hn6all$ifn$1@inews.gazeta.pl...[color=blue] > Witam. > > Ostatnio pojawiły się wiadomości, że od kwietnia bedzie zamknięty wiadukt > na > Andersa. > Czy ktoś wie dlaczego przeprawa wytrwała tylko rok? > ... Getto Żoliborz? > > Rysiek.[/color]
Zostaje tylko przejście kanałami, jak wtedy? Okrutne skojarzenie...
Patrząc na wiadukt i przyległości, odnoszę wrażenie, iż cała praca skupia się obecnie na odkrywkowym ryciu (z miernym efektem) czegoś, co chyba ma być przejściem podziemnym pod peronami. Nie ma tam śladu wylanego betonu, szalunków itp. co onacza stan ledwo początkowy. Rozumiem, że demontaż obecnej przeprawy ma służyć spodziewanej wreszcie budowie samego wiaduktu. O ile pamiętam, miało to być czynione stopniowo, z przekładkami, jako że mają być bodaj aż 3 niezależne konstrukcje (2 oddzielne jezdnie + tramwaj) i miało to zapewnić ciągłość komunikacyjną. Czyżby postanowiono iść od razu na budowę całości? A że jest coś na rzeczy, niech świadczy fakt, że od paru dni leżą ścięte drzewa z północnego pobocza od strony Technikum Elektronicznego.
WuKa
On Tue, 09 Mar 2010 23:11:04 +0100, Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote: [color=blue] >Przejscie? Wisla? W sensie przeplawki dla ryb? Powązkowska? Gdzie Rzym... > >Przejscia przez tory (nie liczac nielegalnych) sa takie: z jednej >strony wiadukt JPII kolo Arkadii, z drugiej pod torami z >Krajewskiego...[/color]
Plus za chwilę tunel pod torami dla pieszych na Żoliborz z dw. Gdańskiego. Swoją droga zobaczycie że będzie chryja. SKANSKA kończy tunel na terenie kolejowym. Ładny będzie. Tyle że w kierunku Zoliborza wychodzi na miejsce gdzie jest tak ze 100m błota. Chodnika tam nie można wybudować bo teren miejski a miasto problemu nie dostrzega. Dostrzeże zapewne dopiero po otwarciu tunelu.
Zdrówko
On Tue, 09 Mar 2010 23:11:04 +0100, Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote: [color=blue] >Przejscia przez tory (nie liczac nielegalnych) sa takie: z jednej >strony wiadukt JPII kolo Arkadii, z drugiej pod torami z >Krajewskiego...[/color]
Do października ma być gotowy tunel pod torami na Żoliborz. Tylko że będzie problem bo wyjścia na Zoliborz są na terenie kolejowym a dalej jest błoto. Błoto na terenie miejskim. Miasto nie dostrezga na razie potrezby położenia tam np. chodnika mimo że wykonawca chciał to zrobić w ramach obecnej budowy. Pewnie obudzą sie jak tunel zostanei otwarty i wtedy bedzie larum że nikt o tym nie pomyślał.
Zdrówko
Może trafi na Marsa, może na Towarową. Coś się przecież musi zawalić.
"Maciek \"Babcia\" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> writes: [color=blue] > Plus za chwilę tunel pod torami dla pieszych na Żoliborz z dw.[/color]
A ta chwila to kiedy?
MJ
On Wed, 10 Mar 2010 15:52:34 +0100, Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote: [color=blue] >"Maciek \"Babcia\" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> writes: >[color=green] >> Plus za chwilę tunel pod torami dla pieszych na Żoliborz z dw.[/color] > >A ta chwila to kiedy?[/color]
Wrzuiłem koljengo posta bo ten wysłąłem za szybko. Termin to październik 2010 ale SKANSKA nieoficjelnie (info po rodzinie ;-) ) mówi że chcą oddac szybciej. W końcu robią przejście do swojej siedziby na Zajączka.
Zdrówko
> Użytkownik "Maciek[color=blue][color=green] > >"Maciek \"Babcia\" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> writes:[/color][/color] [color=blue][color=green][color=darkred] > >> Plus za chwilę tunel pod torami dla pieszych na Żoliborz z dw.[/color][/color][/color] [color=blue][color=green] > >A ta chwila to kiedy?[/color][/color] [color=blue] > Wrzuiłem koljengo posta bo ten wysłąłem za szybko. Termin to > październik 2010 ale SKANSKA nieoficjelnie (info po rodzinie ;-) ) > mówi że chcą oddac szybciej. W końcu robią przejście do swojej > siedziby na Zajączka. > Zdrówko[/color]
A czy aby obecnie obowiazujace przepisy pozwalaja na oddanie do uzytku inwestcji ktorej termin wykonania okreslono w zawartej umowie? Jesli cos ma byc budowane 15 miesiecy to widocznie z istotnych dla iwestycji powodow (np. wzgeldy technollogiczne) tyle ma byc budowane. Chcialbym w tym miejscu przypomniec afere z wczesniejszym oddaniem do uzytku wiaduktu na romdzie Starzynskiego jak tez i inne tu i tam pojawiajace sie informacje o tym ze iwestycja skonczona, ale nie mozna jej oddac do uzytku bo termin budowy jeszcze nie minal. Tak wiec mozna czy tez nie wybudowac cos szybciej? AM
Użytkownik "Hades" <waruga@vp.pl> napisał w wiadomości news:hn8mfn$bvt$1@nemesis.news.neostrada.pl... [color=blue] > A czy aby obecnie obowiazujace przepisy pozwalaja na oddanie do > uzytku inwestcji ktorej termin wykonania okreslono w zawartej umowie?[/color]
Dlaczego mają zabraniać? [color=blue] > Jesli cos ma byc budowane 15 miesiecy to widocznie z istotnych dla > iwestycji powodow (np. wzgeldy technollogiczne) tyle ma byc budowane.[/color]
Jeśli to są rzeczywiście względy technologiczne. Ale na ogół nie są. [color=blue] > Chcialbym w tym miejscu przypomniec afere z wczesniejszym oddaniem > do uzytku wiaduktu na romdzie Starzynskiego jak tez i inne tu i tam > pojawiajace sie informacje o tym ze iwestycja skonczona, ale nie mozna > jej oddac do uzytku bo termin budowy jeszcze nie minal. Tak wiec mozna > czy tez nie wybudowac cos szybciej?[/color]
Takie spory najczęściej mają charakter ekonomiczny.
On Wed, 10 Mar 2010 18:44:34 +0100, "Hades" <waruga@vp.pl> wrote: [color=blue] >A czy aby obecnie obowiazujace przepisy pozwalaja na oddanie do >uzytku inwestcji ktorej termin wykonania okreslono w zawartej umowie? >Jesli cos ma byc budowane 15 miesiecy to widocznie z istotnych dla >iwestycji powodow (np. wzgeldy technollogiczne) tyle ma byc budowane. >Chcialbym w tym miejscu przypomniec afere z wczesniejszym oddaniem >do uzytku wiaduktu na romdzie Starzynskiego jak tez i inne tu i tam >pojawiajace sie informacje o tym ze iwestycja skonczona, ale nie mozna >jej oddac do uzytku bo termin budowy jeszcze nie minal. Tak wiec mozna >czy tez nie wybudowac cos szybciej?[/color]
Problem w tym że tam terminy narzucił inwestor czyli PKP. Wykonawca stwierdził że da rade zrobić to wcześniej. Przy czym wczesniej odda całośc inwestycji - kwestia tego czy PKP uzyska wczesneij dopuszczenei do uzytkowania. Jak widzeich inne inwestycje to mam obawy że neistety nikt tam nei pomysli o wcześniejszym oddaniu i będa zdziwieni że nei przygotowali papierów.
ZTCP to wiadukty przy rondzie Satrzyńskiego oddawwano oddzielnie a wykonawca by zdążyć z budową choć jednego przed wyborami samorządowymi i Marcinkiewcz mógł się pochwalić sukcesme inwestycyjnym ogołocił swoje inne budowy - w tym remont aleji Zielenieckiej którą oddał z kolei po terminie. Ale np. estakady przy dw. Centralnym oddano przed terminem i wykonawca za to zainkasował nawet premię za wcześniejsze usunięcie utrudnień w ruchu.
Przy Gdańskim jest takze ten problem że tunel, perony i wiadukt robia całkiem inni wykonawcy a PKP nie potrafi lub nie chce skoordynowac do końca ich działań. Stąd np. opóźnienie w przebudowwie peronów które miały być gotowe na 1 marca a nadal nie są. I SKM do Legionowa wisi w powietrzu czekając na koniec remontu peronów. W sumie to wygląda to tak że PKP robi to bo musi ale specjalnie się tymi budowami nie przejmuje.
Zdrówko
"Maciek "Babcia" Dobosz" wrote...[color=blue] > W sumie to wygląda to tak że PKP robi to > bo musi ale specjalnie się tymi budowami nie > przejmuje. >[/color] A istnieją jakieś budowy w Warszawie mające związek z PKP którymi PKP sie przejmuje? Gdyby nawet chodziło o willę Pana Prezesa to też mam wątpliwości ... A.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrebeccafierce.htw.pl
|
|
|