[prasa] Dodatek o Powstaniu w dzisiejszej "Rzepie"

Menu
 
wyjÄ…tkowa
Do nabycia w najbliższym kiosku.
Spis tre¶ci:
[url]http://www.rp.pl/temat/167161.html[/url]

Krótki rys historyczny:
[url]http://www.rp.pl/artykul/167161,167170_Burza_przed__Burza_.html[/url]
O planach powstania i relacjach polsko-angielsko-rosyjskich 1939-1944

[url]http://www.rp.pl/artykul/167161,167168_Czysta_odwaga.html[/url]
„Europa walczy 1939 – 1945. Nie takie proste zwycięstwo” to tytuł
najnowszej ksi±żki Normana Daviesa, która w przekładzie Elżbiety
Tabakowskiej ukaże się nakładem Znaku w przyszłym miesi±cu.
—Wybór fragmentów Krzysztof Masłoń

[url]http://www.rp.pl/artykul/167161,167167_Program_obchodow_64__rocznicy_wybuchu_powstania_Warszawskiego__Warszawa_2008.html[/url]

[url]http://www.rp.pl/artykul/167161,167166_Wierni_testamentowi_powstancow.html[/url]
-Hanna Gronkiewicz-Waltz prezydent m. st. Warszawy

[url]http://www.rp.pl/artykul/167161,167165_My_wszyscy_zyjemy__Piszcie.html[/url]
Fragmenty listów ze zbiorów Muzeum Powstania Warszawskiego

[url]http://www.rp.pl/artykul/167161,167164_Dzieciece_wspomnienia_z_piekla.html[/url]
"Izabela Maliszewska z Muzeum Historycznego m.st. Warszawy, opiekun
projektu „Wypędzeni z Warszawy 1944. Losy dzieci” ([url]www.banwar1944.eu[/url]),
mówi, że to ostatni moment, by utrwalić dramatyczne wspomnienia. (...)
S± tak wstrz±saj±ce, że trudno opatrzyć je jakimkolwiek komentarzem.
– Najtrudniejsze było przekonanie ludzi, żeby pozwolili nagrać swoje
relacje, które często s± bardzo bolesne i dramatyczne –mówi
Maliszewska.
– Często było tak, że ich dorosłe życie toczyło się normalnie
tylko dlatego, że udało im się wyrzucić wojnę z pamięci."

[url]http://www.rp.pl/artykul/167161,167162_Powstanie_okiem_dziecka.html[/url]
Rysunki, wycinanki, kolorowanki i piecz±tki Poczty Harcerskiej –
to stały element wprowadzania dzieci w tematykę powstańcz±.
Gdy rodzice zwiedzaj± ekspozycje Muzeum Powstania Warszawskiego,
pracownicy placówki w sali Małego Powstańca opiekuj± się ich
pociechami.
Dla kilkulatków sale samego muzeum, ciemne i gło¶ne, nie s± przyjazne.
St±d pierwsze lekcje patriotyzmu w sali ciepłej, jasnej, pełnej zabawek
i kolorów. (...)
– Zasada jest żelazna. Nie opowiadamy dzieciom o martyrologii, bombach,
broni, ¶mierci i samej walce. Staramy się wytłumaczyć najprostsze
sprawy:
co to jest powstanie, co to jest okupacja i co mogły robić dzieci
w powstaniu – wyja¶nia Anna Bosiacka, pracownik sekcji edukacyjnej
Muzeum PW

JJ.
--
|\ _,,,---,,_ \___ | __ _ ___ ___| | __ \___ |
/,`.-'`' -. ;-;;,_ _ | |/ _` |/ __/ _ \ |/ / _ | |
|,4- ) )-,_..;\ ( `'-' | |_| | (_| | (_| __/ < | |_| | _
'---''(_/--' `-'\_) fL \___/ \__,_|\___\___|_|\_\ \___/ (_)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rebeccafierce.htw.pl
  •  
    Copyright © 2006 MySite. Designed by Web Page Templates