Do nabycia w najbliższym kiosku. Spis tre¶ci: [url]http://www.rp.pl/temat/167161.html[/url]
Krótki rys historyczny: [url]http://www.rp.pl/artykul/167161,167170_Burza_przed__Burza_.html[/url] O planach powstania i relacjach polsko-angielsko-rosyjskich 1939-1944
[url]http://www.rp.pl/artykul/167161,167168_Czysta_odwaga.html[/url] „Europa walczy 1939 – 1945. Nie takie proste zwycięstwo” to tytuł najnowszej ksi±żki Normana Daviesa, która w przekładzie Elżbiety Tabakowskiej ukaże się nakładem Znaku w przyszłym miesi±cu. —Wybór fragmentów Krzysztof Masłoń
[url]http://www.rp.pl/artykul/167161,167167_Program_obchodow_64__rocznicy_wybuchu_powstania_Warszawskiego__Warszawa_2008.html[/url]
[url]http://www.rp.pl/artykul/167161,167166_Wierni_testamentowi_powstancow.html[/url] -Hanna Gronkiewicz-Waltz prezydent m. st. Warszawy
[url]http://www.rp.pl/artykul/167161,167165_My_wszyscy_zyjemy__Piszcie.html[/url] Fragmenty listów ze zbiorów Muzeum Powstania Warszawskiego
[url]http://www.rp.pl/artykul/167161,167164_Dzieciece_wspomnienia_z_piekla.html[/url] "Izabela Maliszewska z Muzeum Historycznego m.st. Warszawy, opiekun projektu „Wypędzeni z Warszawy 1944. Losy dzieci” ([url]www.banwar1944.eu[/url]), mówi, że to ostatni moment, by utrwalić dramatyczne wspomnienia. (...) S± tak wstrz±saj±ce, że trudno opatrzyć je jakimkolwiek komentarzem. – Najtrudniejsze było przekonanie ludzi, żeby pozwolili nagrać swoje relacje, które często s± bardzo bolesne i dramatyczne –mówi Maliszewska. – Często było tak, że ich dorosłe życie toczyło się normalnie tylko dlatego, że udało im się wyrzucić wojnę z pamięci."
[url]http://www.rp.pl/artykul/167161,167162_Powstanie_okiem_dziecka.html[/url] Rysunki, wycinanki, kolorowanki i piecz±tki Poczty Harcerskiej – to stały element wprowadzania dzieci w tematykę powstańcz±. Gdy rodzice zwiedzaj± ekspozycje Muzeum Powstania Warszawskiego, pracownicy placówki w sali Małego Powstańca opiekuj± się ich pociechami. Dla kilkulatków sale samego muzeum, ciemne i gło¶ne, nie s± przyjazne. St±d pierwsze lekcje patriotyzmu w sali ciepłej, jasnej, pełnej zabawek i kolorów. (...) – Zasada jest żelazna. Nie opowiadamy dzieciom o martyrologii, bombach, broni, ¶mierci i samej walce. Staramy się wytłumaczyć najprostsze sprawy: co to jest powstanie, co to jest okupacja i co mogły robić dzieci w powstaniu – wyja¶nia Anna Bosiacka, pracownik sekcji edukacyjnej Muzeum PW
JJ. -- |\ _,,,---,,_ \___ | __ _ ___ ___| | __ \___ | /,`.-'`' -. ;-;;,_ _ | |/ _` |/ __/ _ \ |/ / _ | | |,4- ) )-,_..;\ ( `'-' | |_| | (_| | (_| __/ < | |_| | _ '---''(_/--' `-'\_) fL \___/ \__,_|\___\___|_|\_\ \___/ (_)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrebeccafierce.htw.pl
|