Wielicka - autobus po torze

Menu
 
wyjątkowa
Co Szanowne Grupowiczki i Grupowicze sadza o pomysle wyasfaltowania toru
tramwajowego przy ulicy Wielickej, od Kamienskiego do Powstancow
Wielkopolskich, tak by puscic tamtedy autobusy jadace w kierunku centrum?
Taki wydzielony pas dla autobusow po torach, jak juz w wielu miejscach w
Krakowie jest.

Przejazd autobusem tego krotkiego odcinka zajmuje okolo 20 minut :(



[color=blue]
> Co Szanowne Grupowiczki i Grupowicze sadza o pomysle wyasfaltowania toru
> tramwajowego przy ulicy Wielickej, od Kamienskiego do Powstancow
> Wielkopolskich, tak by puscic tamtedy autobusy jadace w kierunku centrum?[/color]

bardzo dobry pomysł, autobusy nie będą przeszkadzać na ulicy :-)
brat

> Co Szanowne Grupowiczki i Grupowicze sadza o pomysle wyasfaltowania
toru[color=blue]
> tramwajowego przy ulicy Wielickej, od Kamienskiego do Powstancow
> Wielkopolskich, tak by puscic tamtedy autobusy jadace w kierunku centrum?[/color]

Bardzo dobry pomysł ! Tylko za to zapłać :)

--
Krzysiek, Krakow, [url]http://kp.oz.pl/[/url]

KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl> wrote in
news:MPG.228d6d2114ae23b8989962@news.task.gda.pl:[color=blue]
> Bardzo dobry pomysl ! Tylko za to zaplac :)[/color]
Chetnie, np. rezygnacja z dodania pasu dla autobusow na Powstancow
Wielkopolskich od stacji benzynowej do Wielickiej, co mialoby byc w tym
roku robione :)



On 8 Maj, 21:14, Piotr Karocki <p...@ieee.org> wrote:[color=blue]
> KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl> wrote innews:MPG.228d6d2114ae23b8989962@news.task.gda.pl:> Bardzo dobry pomysl ! Tylko za to zaplac :)
>
> *Chetnie, np. rezygnacja z dodania pasu dla autobusow na Powstancow
> Wielkopolskich od stacji benzynowej do Wielickiej, co mialoby byc w tym
> roku robione :)[/color]

Ze niby gdzie ten pasek mialby leciec? Przecie tam nigdzie miejsca nie
ma...

Pozdrawiam, rzmota

On 8 Maj, 21:14, Piotr Karocki <p...@ieee.org> wrote:[color=blue]
>
> co mialoby byc w tym
> roku robione :)[/color]

W tym roku miała się już skonczyc przebudowa ronda na Radzikowskiego,
zaczac budowa estakady nad Powstancow Wielkopolskich - Klimeckiego i
wiele innych rzeczy...

Pozdrawiam, rzmota

Piotr Karocki pisze:[color=blue]
> Co Szanowne Grupowiczki i Grupowicze sadza o pomysle wyasfaltowania toru
> tramwajowego przy ulicy Wielickej, od Kamienskiego do Powstancow
> Wielkopolskich, tak by puscic tamtedy autobusy jadace w kierunku centrum?
> Taki wydzielony pas dla autobusow po torach, jak juz w wielu miejscach w
> Krakowie jest.
>
> Przejazd autobusem tego krotkiego odcinka zajmuje okolo 20 minut :([/color]
yyy jak się wszyscy z grupy zgodzą to wyasfaltujesz ?

rzmota <rzmota@gmail.com> wrote in
news:064ed754-9b4f-4ff9-bb65-5dc35a206e13@e53g2000hsa.googlegroups.com:[color=blue]
> Ze niby gdzie ten pasek mialby leciec? Przecie tam nigdzie miejsca nie
> ma...[/color]
Sie pomylilem (dawno temu przegladalem zrodla) - w druga strone od stacji
benzynowej, ale i tak krotki kawalek jedynie. Niedawno gdzies sie pojawila
wypowiedz pana ZDiT, ze bedzie toto (pas dla autobusow) realizowane wraz z
seria innych rozkopkow.

Ale moj autobus stoi na Wielickiej w korku, nie na Nowohuckiej :)

Zadanie S-5.1:
Budowa estakady w ciagu ulic: Powstanców Wielkopolskich i Nowohuckiej

Calkowity zakres rzeczowy inwestycji:
Budowa dwujezdniowej estakady w ciagu al. Powstancow Wielkopolskich i ul.
Nowohuckiej o dlugosci 0,7 km. Przebudowa ulic: Powstancow Wielkopolskich
na odcinku od wiaduktu kolejowego do Klimeckiego o dlugosci ok. 600 mb,
Nowohuckiej na dlugosci ok. 300 mb do wjazdu na stacje Orlen, w tym
dobudowa wydzielonych pasow autobusowych. Budowa i przebudowa chodnikow,
sciezek rowerowych i sieci uzbrojenia terenu. Budowa drog zbiorczych i
ekranow akustycznych.

Realizacja ma sie zaczac w tym roku a skonczyc w przyszlym.

Zrodlo: Wieloletni Plan Inwestycyjny Miasta Krakowa na lata 2008-2017

Piotr Karocki pisze:[color=blue]
> Co Szanowne Grupowiczki i Grupowicze sadza o pomysle wyasfaltowania toru
> tramwajowego przy ulicy Wielickej, od Kamienskiego do Powstancow
> Wielkopolskich, tak by puscic tamtedy autobusy jadace w kierunku centrum?[/color]

A da się w związku z budową pasa dla autobusów jakieś nowe światła
wybudować?

pzdr

TRad

Użytkownik "Piotr Karocki" <pkar@ieee.org> napisał w wiadomości
news:Xns9A98CB5EA339pkarieeeorg@193.110.122.97...[color=blue]
> Co Szanowne Grupowiczki i Grupowicze sadza o pomysle wyasfaltowania toru
> tramwajowego przy ulicy Wielickej, od Kamienskiego do Powstancow
> Wielkopolskich, tak by puscic tamtedy autobusy jadace w kierunku centrum?
> Taki wydzielony pas dla autobusow po torach, jak juz w wielu miejscach w
> Krakowie jest.
>
> Przejazd autobusem tego krotkiego odcinka zajmuje okolo 20 minut :([/color]

No chyba nierealne w kontekście tzw. "szybkiego" tramwaju, którego idea już
została i tak spier...a poprzez poruszanie się tym samym torowiskiem co
zwykłe.

Rafał

> Co Szanowne Grupowiczki i Grupowicze sadza o pomysle wyasfaltowania toru

Zaasfaltować mlecze na torach? To nie przejdzie, będziem protestować i
przykujemy się. Do mleczy.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: [url]www.smialek.prv.pl[/url]
/nie jestem egoistą, jestem estetą/

Piotr Karocki pisze:[color=blue]
> Sie pomylilem (dawno temu przegladalem zrodla) - w druga strone od stacji
> benzynowej, ale i tak krotki kawalek jedynie. Niedawno gdzies sie pojawila
> wypowiedz pana ZDiT, ze bedzie toto (pas dla autobusow) realizowane wraz z
> seria innych rozkopkow.
>
> Ale moj autobus stoi na Wielickiej w korku, nie na Nowohuckiej :)
>
> Zadanie S-5.1:
> Budowa estakady w ciagu ulic: Powstanców Wielkopolskich i Nowohuckiej
>
> Calkowity zakres rzeczowy inwestycji:
> Budowa dwujezdniowej estakady w ciagu al. Powstancow Wielkopolskich i ul.
> Nowohuckiej o dlugosci 0,7 km. Przebudowa ulic: Powstancow Wielkopolskich
> na odcinku od wiaduktu kolejowego do Klimeckiego o dlugosci ok. 600 mb,
> Nowohuckiej na dlugosci ok. 300 mb do wjazdu na stacje Orlen, w tym
> dobudowa wydzielonych pasow autobusowych. Budowa i przebudowa chodnikow,
> sciezek rowerowych i sieci uzbrojenia terenu. Budowa drog zbiorczych i
> ekranow akustycznych.
>
> Realizacja ma sie zaczac w tym roku a skonczyc w przyszlym.
>
> Zrodlo: Wieloletni Plan Inwestycyjny Miasta Krakowa na lata 2008-2017[/color]
Do tego jeszcze budowa ul. Kuklińskiego i tramwaju na odcinku r.
Grzegórzeckie - os. Lipska (pętla)

Przetarg na wykonawcę ma być ogłoszony na jesień.

gervee pisze:[color=blue]
> Użytkownik "Piotr Karocki" <pkar@ieee.org> napisał w wiadomości
> news:Xns9A98CB5EA339pkarieeeorg@193.110.122.97...
>
> No chyba nierealne w kontekście tzw. "szybkiego" tramwaju, którego idea już
> została i tak spier...a poprzez poruszanie się tym samym torowiskiem co
> zwykłe.
>
> Rafał
>
>[/color]
Akurat tu źle rozumujesz pojęcie szybki tramwaj. KST nie będzie
konkretna linia tramwajowa, tylko KST będą wszystkie pociągi tramwajowe
na torowisku o standardzie KST.

Czyli np jak cała trasa 34 będzie w standardzie KST, to będzie można
powiedzieć iż 34 będzie szybkim tramwajem.

I nie będzie blokowany przez zwykły tramwaj bo np 3 od Bieżanowskiej
(przystanek gdzie się łączą linie na Kurdwanów i Prokocim - nie pamiętam
nazwy) w k. Centrum bez będzie linią KST. itp

Czyli innymi słowy KST to nie konkretne linie, a torowiska na których
będzie priorytet dla tramwajów.


Użytkownik "Piotr Karocki" <pkar@ieee.org> napisał w wiadomości
news:Xns9A98CB5EA339pkarieeeorg@193.110.122.97...[color=blue]
> Co Szanowne Grupowiczki i Grupowicze sadza o pomysle wyasfaltowania toru
> tramwajowego przy ulicy Wielickej, od Kamienskiego do Powstancow
> Wielkopolskich, tak by puscic tamtedy autobusy jadace w kierunku centrum?
> Taki wydzielony pas dla autobusow po torach, jak juz w wielu miejscach w
> Krakowie jest.
>
> Przejazd autobusem tego krotkiego odcinka zajmuje okolo 20 minut :([/color]

Taaa.. i beda korki w ktorych utknie i tramwaj. Super pomysl.

Thomas

spex <spex@vp.pl> napisal:[color=blue]
> Czyli innymi słowy KST to nie konkretne linie, a torowiska na których
> będzie priorytet dla tramwajów.[/color]

Taki KST to ja juz widzialem po remoncie torowiska na Jana Pawla
w roku 1992. Wtedy to tramwaje hulaly od ronda Czyzynskiego
do Mogilskiego az milo. Szczegolnie potrafily sie rozbujac
swiezo wowczas dostarczone norymbergi. Potem torowisko sie
wyrobilo, pokrzywilo i dzis to juz kolysza zwyczajnie, jak na fali.
A i predkosc tez zwyczajna... :-(
--
Pozdrawiam,

Jacek

Jacek_P pisze:[color=blue]
> Potem torowisko sie
> wyrobilo, pokrzywilo i dzis to juz kolysza zwyczajnie, jak na fali.
> A i predkosc tez zwyczajna... :-([/color]

Stan torowiska nadal nie jest zły. Jasne, może miejscami wymagać drobnej
konserwacji, ale możnaby tam rozwinąć niezłą prędkość, gdyby nie durna
sygnalizacja wymuszająca praktycznie zatrzymanie przed sygnalizatorem,
której zresztą przybywa. Jeśli do tego dojdą potencjalni samobójcy,
stale ładujący się pod tramwaj na nawrotkach - wychodzi takie sobie coś.
No i, w przeciwieństwie do Alei Pokoju, na JP2 (jeszcze) nie nasrano tak
przystankami. Nie ma tam zatrzymania co 150 m (vide Ofiar Dąbia i Dąbie,
Plaza i Ogródki Działkowe - choć nż, to skutecznie utrudniające życie).
No i mimo wszystko na JP2 mniej jest sygnalizacji.

Niedawno liczyłem prędkość handlową tramwajów na tych dwóch alejach - na
JP2 wyszło ok. 18 km/h, na Al. Pokoju - niewiele ponad 15. A na takich
odcinkach spokojnie można dojść do 22-24, jak to jest np. na trasie na
Kurdwanów, czy... umierający Pleszów. Nie trzeba wiele, by tramwaj był
szybki - jak pokazuje przykład Igołomskiej czy Mrozowej, nie trzeba
superdrogiego systemu Siemensa, by tramwaj stał się szybki. Wystarczy
pozbyć się bzdurnej sygnalizacji, która zawsze daje priorytet
samochodom, niezależnie od wszystkiego innego, i nie stawiać przystanków
co 150 metrów. Tyle. Tylko że ZDiT tego nie zrozumie, oni potrafią tylko
robić z krakowskich ulic, chodników i torowisk choinkę.

Swoją drogą - chyba w niektórych miejscach w Krakowie przydałoby się
zrobić rewizję sensowności przystanków, bo może się okazać, że kupa z
nich powoduje stratę czasu i paliwa/prądu.

Dnia Thu, 08 May 2008 22:14:11 +0200, Tomasz Radko napisał:
[color=blue]
> A da się w związku z budową pasa dla autobusów jakieś nowe światła
> wybudować?[/color]

Nie, ale można fafnaście nowych tablic świetlnych z reklamą gazety szwagra

--
Smook

@autograf w Polsce

Jacek_P pisze:[color=blue]
> spex <spex@vp.pl> napisal:[color=green]
>> Czyli innymi słowy KST to nie konkretne linie, a torowiska na których
>> będzie priorytet dla tramwajów.[/color]
>
> Taki KST to ja juz widzialem po remoncie torowiska na Jana Pawla
> w roku 1992. Wtedy to tramwaje hulaly od ronda Czyzynskiego
> do Mogilskiego az milo. Szczegolnie potrafily sie rozbujac
> swiezo wowczas dostarczone norymbergi. Potem torowisko sie
> wyrobilo, pokrzywilo i dzis to juz kolysza zwyczajnie, jak na fali.
> A i predkosc tez zwyczajna... :-([/color]

Niestety to wynik braku pieniędzy na bieżące utrzymanie torowiska :(

Ale z tego co pamiętam w najbliższym czasie to torowisko będzie
remontowane do standardu KST (od r. Mogilskie - Wzgórza / po trasie 4)

spex pisze:[color=blue]
> Ale z tego co pamiętam w najbliższym czasie to torowisko będzie
> remontowane do standardu KST (od r. Mogilskie - Wzgórza / po trasie 4)[/color]

Czyli zrobią światła co 50 metrów i ograniczenie prędkości do 15 km/h ?
Patrząc na linię na Pawiej, to taki jest standard KST - Krakow Slow Tram :)

--
Grzegorz Janoszka

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rebeccafierce.htw.pl
  •  
    Copyright Š 2006 MySite. Designed by Web Page Templates