|
|
|
wyjÄ
tkowa |
|
|
Co Szanowne Grupowiczki i Grupowicze sadza o pomysle wyasfaltowania toru tramwajowego przy ulicy Wielickej, od Kamienskiego do Powstancow Wielkopolskich, tak by puscic tamtedy autobusy jadace w kierunku centrum? Taki wydzielony pas dla autobusow po torach, jak juz w wielu miejscach w Krakowie jest.
Przejazd autobusem tego krotkiego odcinka zajmuje okolo 20 minut :(
[color=blue] > Co Szanowne Grupowiczki i Grupowicze sadza o pomysle wyasfaltowania toru > tramwajowego przy ulicy Wielickej, od Kamienskiego do Powstancow > Wielkopolskich, tak by puscic tamtedy autobusy jadace w kierunku centrum?[/color]
bardzo dobry pomysł, autobusy nie będą przeszkadzać na ulicy :-) brat
> Co Szanowne Grupowiczki i Grupowicze sadza o pomysle wyasfaltowania toru[color=blue] > tramwajowego przy ulicy Wielickej, od Kamienskiego do Powstancow > Wielkopolskich, tak by puscic tamtedy autobusy jadace w kierunku centrum?[/color]
Bardzo dobry pomysł ! Tylko za to zapłać :)
-- Krzysiek, Krakow, [url]http://kp.oz.pl/[/url]
KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl> wrote in news:MPG.228d6d2114ae23b8989962@news.task.gda.pl:[color=blue] > Bardzo dobry pomysl ! Tylko za to zaplac :)[/color] Chetnie, np. rezygnacja z dodania pasu dla autobusow na Powstancow Wielkopolskich od stacji benzynowej do Wielickiej, co mialoby byc w tym roku robione :)
On 8 Maj, 21:14, Piotr Karocki <p...@ieee.org> wrote:[color=blue] > KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl> wrote innews:MPG.228d6d2114ae23b8989962@news.task.gda.pl:> Bardzo dobry pomysl ! Tylko za to zaplac :) > > *Chetnie, np. rezygnacja z dodania pasu dla autobusow na Powstancow > Wielkopolskich od stacji benzynowej do Wielickiej, co mialoby byc w tym > roku robione :)[/color]
Ze niby gdzie ten pasek mialby leciec? Przecie tam nigdzie miejsca nie ma...
Pozdrawiam, rzmota
On 8 Maj, 21:14, Piotr Karocki <p...@ieee.org> wrote:[color=blue] > > co mialoby byc w tym > roku robione :)[/color]
W tym roku miała się już skonczyc przebudowa ronda na Radzikowskiego, zaczac budowa estakady nad Powstancow Wielkopolskich - Klimeckiego i wiele innych rzeczy...
Pozdrawiam, rzmota
Piotr Karocki pisze:[color=blue] > Co Szanowne Grupowiczki i Grupowicze sadza o pomysle wyasfaltowania toru > tramwajowego przy ulicy Wielickej, od Kamienskiego do Powstancow > Wielkopolskich, tak by puscic tamtedy autobusy jadace w kierunku centrum? > Taki wydzielony pas dla autobusow po torach, jak juz w wielu miejscach w > Krakowie jest. > > Przejazd autobusem tego krotkiego odcinka zajmuje okolo 20 minut :([/color] yyy jak się wszyscy z grupy zgodzą to wyasfaltujesz ?
rzmota <rzmota@gmail.com> wrote in news:064ed754-9b4f-4ff9-bb65-5dc35a206e13@e53g2000hsa.googlegroups.com:[color=blue] > Ze niby gdzie ten pasek mialby leciec? Przecie tam nigdzie miejsca nie > ma...[/color] Sie pomylilem (dawno temu przegladalem zrodla) - w druga strone od stacji benzynowej, ale i tak krotki kawalek jedynie. Niedawno gdzies sie pojawila wypowiedz pana ZDiT, ze bedzie toto (pas dla autobusow) realizowane wraz z seria innych rozkopkow.
Ale moj autobus stoi na Wielickiej w korku, nie na Nowohuckiej :)
Zadanie S-5.1: Budowa estakady w ciagu ulic: Powstanców Wielkopolskich i Nowohuckiej
Calkowity zakres rzeczowy inwestycji: Budowa dwujezdniowej estakady w ciagu al. Powstancow Wielkopolskich i ul. Nowohuckiej o dlugosci 0,7 km. Przebudowa ulic: Powstancow Wielkopolskich na odcinku od wiaduktu kolejowego do Klimeckiego o dlugosci ok. 600 mb, Nowohuckiej na dlugosci ok. 300 mb do wjazdu na stacje Orlen, w tym dobudowa wydzielonych pasow autobusowych. Budowa i przebudowa chodnikow, sciezek rowerowych i sieci uzbrojenia terenu. Budowa drog zbiorczych i ekranow akustycznych.
Realizacja ma sie zaczac w tym roku a skonczyc w przyszlym.
Zrodlo: Wieloletni Plan Inwestycyjny Miasta Krakowa na lata 2008-2017
Piotr Karocki pisze:[color=blue] > Co Szanowne Grupowiczki i Grupowicze sadza o pomysle wyasfaltowania toru > tramwajowego przy ulicy Wielickej, od Kamienskiego do Powstancow > Wielkopolskich, tak by puscic tamtedy autobusy jadace w kierunku centrum?[/color]
A da się w związku z budową pasa dla autobusów jakieś nowe światła wybudować?
pzdr
TRad
Użytkownik "Piotr Karocki" <pkar@ieee.org> napisał w wiadomości news:Xns9A98CB5EA339pkarieeeorg@193.110.122.97...[color=blue] > Co Szanowne Grupowiczki i Grupowicze sadza o pomysle wyasfaltowania toru > tramwajowego przy ulicy Wielickej, od Kamienskiego do Powstancow > Wielkopolskich, tak by puscic tamtedy autobusy jadace w kierunku centrum? > Taki wydzielony pas dla autobusow po torach, jak juz w wielu miejscach w > Krakowie jest. > > Przejazd autobusem tego krotkiego odcinka zajmuje okolo 20 minut :([/color]
No chyba nierealne w kontekście tzw. "szybkiego" tramwaju, którego idea już została i tak spier...a poprzez poruszanie się tym samym torowiskiem co zwykłe.
Rafał
> Co Szanowne Grupowiczki i Grupowicze sadza o pomysle wyasfaltowania toru
Zaasfaltować mlecze na torach? To nie przejdzie, będziem protestować i przykujemy się. Do mleczy.
-- pozdrawia Adam różne takie tam: [url]www.smialek.prv.pl[/url] /nie jestem egoistą, jestem estetą/
Piotr Karocki pisze:[color=blue] > Sie pomylilem (dawno temu przegladalem zrodla) - w druga strone od stacji > benzynowej, ale i tak krotki kawalek jedynie. Niedawno gdzies sie pojawila > wypowiedz pana ZDiT, ze bedzie toto (pas dla autobusow) realizowane wraz z > seria innych rozkopkow. > > Ale moj autobus stoi na Wielickiej w korku, nie na Nowohuckiej :) > > Zadanie S-5.1: > Budowa estakady w ciagu ulic: Powstanców Wielkopolskich i Nowohuckiej > > Calkowity zakres rzeczowy inwestycji: > Budowa dwujezdniowej estakady w ciagu al. Powstancow Wielkopolskich i ul. > Nowohuckiej o dlugosci 0,7 km. Przebudowa ulic: Powstancow Wielkopolskich > na odcinku od wiaduktu kolejowego do Klimeckiego o dlugosci ok. 600 mb, > Nowohuckiej na dlugosci ok. 300 mb do wjazdu na stacje Orlen, w tym > dobudowa wydzielonych pasow autobusowych. Budowa i przebudowa chodnikow, > sciezek rowerowych i sieci uzbrojenia terenu. Budowa drog zbiorczych i > ekranow akustycznych. > > Realizacja ma sie zaczac w tym roku a skonczyc w przyszlym. > > Zrodlo: Wieloletni Plan Inwestycyjny Miasta Krakowa na lata 2008-2017[/color] Do tego jeszcze budowa ul. Kuklińskiego i tramwaju na odcinku r. Grzegórzeckie - os. Lipska (pętla)
Przetarg na wykonawcę ma być ogłoszony na jesień.
gervee pisze:[color=blue] > Użytkownik "Piotr Karocki" <pkar@ieee.org> napisał w wiadomości > news:Xns9A98CB5EA339pkarieeeorg@193.110.122.97... > > No chyba nierealne w kontekście tzw. "szybkiego" tramwaju, którego idea już > została i tak spier...a poprzez poruszanie się tym samym torowiskiem co > zwykłe. > > Rafał > >[/color] Akurat tu źle rozumujesz pojęcie szybki tramwaj. KST nie będzie konkretna linia tramwajowa, tylko KST będą wszystkie pociągi tramwajowe na torowisku o standardzie KST.
Czyli np jak cała trasa 34 będzie w standardzie KST, to będzie można powiedzieć iż 34 będzie szybkim tramwajem.
I nie będzie blokowany przez zwykły tramwaj bo np 3 od Bieżanowskiej (przystanek gdzie się łączą linie na Kurdwanów i Prokocim - nie pamiętam nazwy) w k. Centrum bez będzie linią KST. itp
Czyli innymi słowy KST to nie konkretne linie, a torowiska na których będzie priorytet dla tramwajów.
Użytkownik "Piotr Karocki" <pkar@ieee.org> napisał w wiadomości news:Xns9A98CB5EA339pkarieeeorg@193.110.122.97...[color=blue] > Co Szanowne Grupowiczki i Grupowicze sadza o pomysle wyasfaltowania toru > tramwajowego przy ulicy Wielickej, od Kamienskiego do Powstancow > Wielkopolskich, tak by puscic tamtedy autobusy jadace w kierunku centrum? > Taki wydzielony pas dla autobusow po torach, jak juz w wielu miejscach w > Krakowie jest. > > Przejazd autobusem tego krotkiego odcinka zajmuje okolo 20 minut :([/color]
Taaa.. i beda korki w ktorych utknie i tramwaj. Super pomysl.
Thomas
spex <spex@vp.pl> napisal:[color=blue] > Czyli innymi słowy KST to nie konkretne linie, a torowiska na których > będzie priorytet dla tramwajów.[/color]
Taki KST to ja juz widzialem po remoncie torowiska na Jana Pawla w roku 1992. Wtedy to tramwaje hulaly od ronda Czyzynskiego do Mogilskiego az milo. Szczegolnie potrafily sie rozbujac swiezo wowczas dostarczone norymbergi. Potem torowisko sie wyrobilo, pokrzywilo i dzis to juz kolysza zwyczajnie, jak na fali. A i predkosc tez zwyczajna... :-( -- Pozdrawiam,
Jacek
Jacek_P pisze:[color=blue] > Potem torowisko sie > wyrobilo, pokrzywilo i dzis to juz kolysza zwyczajnie, jak na fali. > A i predkosc tez zwyczajna... :-([/color]
Stan torowiska nadal nie jest zły. Jasne, może miejscami wymagać drobnej konserwacji, ale możnaby tam rozwinąć niezłą prędkość, gdyby nie durna sygnalizacja wymuszająca praktycznie zatrzymanie przed sygnalizatorem, której zresztą przybywa. Jeśli do tego dojdą potencjalni samobójcy, stale ładujący się pod tramwaj na nawrotkach - wychodzi takie sobie coś. No i, w przeciwieństwie do Alei Pokoju, na JP2 (jeszcze) nie nasrano tak przystankami. Nie ma tam zatrzymania co 150 m (vide Ofiar Dąbia i Dąbie, Plaza i Ogródki Działkowe - choć nż, to skutecznie utrudniające życie). No i mimo wszystko na JP2 mniej jest sygnalizacji.
Niedawno liczyłem prędkość handlową tramwajów na tych dwóch alejach - na JP2 wyszło ok. 18 km/h, na Al. Pokoju - niewiele ponad 15. A na takich odcinkach spokojnie można dojść do 22-24, jak to jest np. na trasie na Kurdwanów, czy... umierający Pleszów. Nie trzeba wiele, by tramwaj był szybki - jak pokazuje przykład Igołomskiej czy Mrozowej, nie trzeba superdrogiego systemu Siemensa, by tramwaj stał się szybki. Wystarczy pozbyć się bzdurnej sygnalizacji, która zawsze daje priorytet samochodom, niezależnie od wszystkiego innego, i nie stawiać przystanków co 150 metrów. Tyle. Tylko że ZDiT tego nie zrozumie, oni potrafią tylko robić z krakowskich ulic, chodników i torowisk choinkę.
Swoją drogą - chyba w niektórych miejscach w Krakowie przydałoby się zrobić rewizję sensowności przystanków, bo może się okazać, że kupa z nich powoduje stratę czasu i paliwa/prądu.
Dnia Thu, 08 May 2008 22:14:11 +0200, Tomasz Radko napisał: [color=blue] > A da się w związku z budową pasa dla autobusów jakieś nowe światła > wybudować?[/color]
Nie, ale można fafnaście nowych tablic świetlnych z reklamą gazety szwagra
-- Smook
@autograf w Polsce
Jacek_P pisze:[color=blue] > spex <spex@vp.pl> napisal:[color=green] >> Czyli innymi słowy KST to nie konkretne linie, a torowiska na których >> będzie priorytet dla tramwajów.[/color] > > Taki KST to ja juz widzialem po remoncie torowiska na Jana Pawla > w roku 1992. Wtedy to tramwaje hulaly od ronda Czyzynskiego > do Mogilskiego az milo. Szczegolnie potrafily sie rozbujac > swiezo wowczas dostarczone norymbergi. Potem torowisko sie > wyrobilo, pokrzywilo i dzis to juz kolysza zwyczajnie, jak na fali. > A i predkosc tez zwyczajna... :-([/color]
Niestety to wynik braku pieniędzy na bieżące utrzymanie torowiska :(
Ale z tego co pamiętam w najbliższym czasie to torowisko będzie remontowane do standardu KST (od r. Mogilskie - Wzgórza / po trasie 4)
spex pisze:[color=blue] > Ale z tego co pamiętam w najbliższym czasie to torowisko będzie > remontowane do standardu KST (od r. Mogilskie - Wzgórza / po trasie 4)[/color]
Czyli zrobią światła co 50 metrów i ograniczenie prędkości do 15 km/h ? Patrząc na linię na Pawiej, to taki jest standard KST - Krakow Slow Tram :)
-- Grzegorz Janoszka
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrebeccafierce.htw.pl
|
|
|