|
|
|
wyjÄ
tkowa |
|
|
[url]http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,7059450,Parking_pod_dnem_fosy_dla_tysiecy_samochodow.html[/url]
Parking pod dnem fosy dla tysięcy samochodów
To nie żart, miasto już przygotowuje się do takiej inwestycji. Za rok chce rozstrzygnąć przetarg na wykonawcę, jeśli się uda - w 2015 roku powstanie kilka tysięcy miejsc parkingowych i problem zatłoczonego centrum zostanie rozwiązany
Wrocław od lat bez rezultatu próbuje sobie z nim poradzić. Między ciasną zabudową centrum nie ma miejsca na odpowiednio duże parkingi. Ostatni pomysł, by wybudować je pod placem Nowy Targ, upadł, bo inwestycja okazała się nieopłacalna i do przetargu nikt się nie zgłosił.
Szukając kolejnych rozwiązań, urzędnicy wpadli na pomysł budowy podziemnego parkingu pod miejską fosą. Od placu Jana Pawła II, wzdłuż Podwala, do ul. Krupniczej ma ona około 50 tys. m kw. powierzchni. Tylko jednopoziomowy parking pod jej dnem to około 1100 miejsc parkingowych.
Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia: - Jeszcze raz chcemy spróbować modelu budowy w ramach tzw. partnerstwa publicznego lub udzielając koncesji budowlanej. Miasto oddaje teren, a firma, która buduje parking, później nim zarządza i na nim zarabia.
Dlaczego tym razem ma się udać? - Bo budowa parkingu pod fosą będzie znacznie tańsza, niż na Nowym Targu. Przy założeniu, że na placu inwestor buduje parking na kilkaset miejsc, musi nie tylko zrobić bardzo głęboki wykop, ale także przeprowadzić kosztowne prace archeologiczne i zburzyć podziemny schron - tłumaczy Dutkiewicz.
W przypadku fosy ma być znacznie prościej. Planujący inwestycję urzędnicy mówią, że wystarczy spuścić wodę i zrobić wykop na parking. Jego dach stanie się dnem fosy.
Dutkiewicz: - Nic złego z nią nie zrobimy. Z zewnątrz będzie wyglądała dokładnie tak jak dzisiaj.
Prezydent konsultował już pomysł z wojewódzkim konserwatorem zabytków. Zgoda na budowę jest. Rozpoczynają się prace nad planem zagospodarowania przestrzennego terenu fosy. Za rok ma zostać ogłoszony przetarg na wykonawcę. Jeśli się powiedzie parking od pl. Jana Pawła II do Krupniczej, może być gotowy w 2015 roku.
- Jak się uda, będziemy chcieli zagospodarować w ten sposób także kolejne fragmenty fosy. To kolejne setki miejsc dla samochodów - zapowiada Dutkiewicz.
Jan Friedberg, specjalista do spraw komunikacji zbiorowej, były wiceminister transportu, współpracownik firmy Ernst&Young chwali pomysł: - Brak miejsca na powierzchni, zmusza do ucieczki pod ziemię. To kierunek znany w polityce dużych miast. Takie pomysły, to ich przyszłość. Przykłady można już znaleźć na świecie. Na przykład w Amsterdamie, gdzie miejsca dla samochodów powstają pod kanałami.
On 21 Ńоп, 07:08, "R" <r...@no.spam> wrote:[color=blue] > [url]http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,7059450,Parking_pod_dnem_fosy[/url]... > > Parking pod dnem fosy dla tysięcy samochodów > > To nie żart, miasto już przygotowuje się do takiej inwestycji. Za rok chce > rozstrzygnąć przetarg na wykonawcę, jeśli się uda - w 2015 roku powstanie > kilka tysięcy miejsc parkingowych i problem zatłoczonego centrum zostanie > rozwiązany[/color]
Oczywiście samochody tam przyfruną 1100 samochodów to korek długości 5,5km, czyli do parkingu do astry;)
[color=blue] > Dlaczego tym razem ma się udać? - Bo budowa parkingu pod fosą będzie > znacznie tańsza, niż na Nowym Targu. Przy założeniu, że na placu inwestor > buduje parking na kilkaset miejsc, musi nie tylko zrobić bardzo głęboki > wykop, ale także przeprowadzić kosztowne prace archeologiczne izburzyć > podziemny schron - tłumaczy Dutkiewicz.[/color]
Nigdy się jeszcze nie udało ;)
> [url]http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,7059450,Parking_pod_dnem_fosy[/url]...[color=blue] >[/color] [color=blue] >Oczywiście samochody tam przyfruną >1100 samochodów to korek długości 5,5km, czyli do parkingu do astry;)[/color]
[color=blue] > Dlaczego tym razem ma się udać? - Bo budowa parkingu pod fosą będzie > znacznie tańsza, niż na Nowym Targu. Przy założeniu, że na placu inwestor > buduje parking na kilkaset miejsc, musi nie tylko zrobić bardzo głęboki > wykop, ale także przeprowadzić kosztowne prace archeologiczne i zburzyć > podziemny schron - tłumaczy Dutkiewicz.[/color] [color=blue] >Nigdy się jeszcze nie udało ;)[/color]
Zawsze musi być ten pierwszy raz ;)
Rak
[url]www.amara.com.pl[/url]
R pisze:[color=blue] > [url]http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,7059450,Parking_pod_dnem_fosy_dla_tysiecy_samochodow.html[/url] > > > Parking pod dnem fosy dla tysięcy samochodów Tylko jednopoziomowy parking pod jej dnem to około 1100 miejsc parkingowych.[/color] [color=blue] > Dlaczego tym razem ma się udać? - Bo budowa parkingu pod fosą będzie > znacznie tańsza, niż na Nowym Targu. Jego dach stanie się dnem fosy. > > Dutkiewicz: - Nic złego z nią nie zrobimy. Z zewnątrz będzie wyglądała > dokładnie tak jak dzisiaj. > Prezydent konsultował już pomysł z wojewódzkim konserwatorem zabytków [cut] > - Jak się uda, będziemy chcieli zagospodarować w ten sposób także kolejne > fragmenty fosy. To kolejne setki miejsc dla samochodów - zapowiada Dutkiewicz.[/color]
chwalmy.....
Mam nadzieję, że ruszą również z budową mostu wzdłuż Odry.
PesTYcyD pisze:[color=blue] > Mam nadzieję, że ruszą również z budową mostu wzdłuż Odry.[/color]
Tunel sobie sprawmy. Warszawa ma Przekręt, pora na nas ;) -- A poza tym torowiska tramwajowe powinny zostać wydzielone.
Piotr Waszkielewicz - piotrwasz[małpa]o2[kropka]pl [url]http://psoras.republika.pl[/url]
Dnia Mon, 21 Sep 2009 09:39:53 +0200, Piotr Waszkielewicz napisał(a): [color=blue][color=green] >> Mam nadzieję, że ruszą również z budową mostu wzdłuż Odry.[/color] > > Tunel sobie sprawmy. Warszawa ma Przekręt, pora na nas ;)[/color]
Wodą zaś, ale tak na 3 metrach, powinno iść metro. Do stacji dopływałoby się gondolami. Konduktorzy w skafandrach płetwonurków.
Albo nie: w ogóle fosę osuszyć, zrobić parking -- a wodę z fosy puścić na Starówkę. Wenecji szczęka by runęła z wrażenia.
-- pozdrawiam serdecznie, Olgierd Lege Artis ==> [url]http://olgierd.bblog.pl[/url] <==
Użytkownik "R" <r@no.spam> napisał w wiadomości news:h972bn$qbs$1@nemesis.news.neostrada.pl...[color=blue] > [url]http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,7059450,Parking_pod_dnem_fosy_dla_tysiecy_samochodow.html[/url] > > > Parking pod dnem fosy dla tysięcy samochodów[/color]
Arek! A Ty milczysz??? :-))) Pomysły coraz ciekawsze... projekt i wykonawstwo koniecznie nalezy zlecic tym firmom, co pracowały przy jaju Reagana - jedna solidniejsza dziura i 1100 samochodow z głowy - kilka takich awarii i Wrocław odkorkowany... ale spokojnie - parking pod Nowym Targiem odpadł, bo nikt nie był zainteresowany jego budową. Ciekawe czy do nowego pomysłu ktoś się zgłosi...
-- serdeczności! zbisa
[color=blue] > ale spokojnie - parking pod Nowym Targiem odpadł, bo nikt nie był > zainteresowany jego budową. Ciekawe czy do nowego pomysłu ktoś się > zgłosi...[/color]
Tia.
Pewnie grunt to jakies błotko i robta w tym to jak rzezbienie w g... ale moge sie nie znac. Pomysl moze i fajny. Pytanie czy ktos to zechce budowac i ile bedzie kosztowac parking? Przy Heliosie 4zl/h. Drogo. Jak Fosa ma wygladac tak jak dzis jesli musza powstac systemu ewakuacji i wentylacji takiego parkingu? Na bank będzie cieknąć, nie wiem jak fosa jest gleboka ala masa wody nad parkingiem bylaby ogromna.
Robia cholerne forum muzyki na placu Wolnosci. Arene dla szarpidrutow za nasze pieniadze. Pytanie czy tutaj walna odrazu ogromny parking? Mam nadziej ze tak, jest to rzut beretem od fosy z tym ze wody nad parkingiem nie bedzie. Nie znam projektu tego forum ale jest masa miejsca i na etapie budowy mozna walnac potezny parking przy nie duzych kosztach.
No i co z zolwiami fosowymi. Ekolodzy beda bronic cierepachy :)
> Pomysły coraz ciekawsze... projekt i wykonawstwo koniecznie nalezy zlecic[color=blue] > tym firmom, co pracowały przy jaju Reagana - jedna solidniejsza dziura i > 1100 samochodow z głowy - kilka takich awarii i Wrocław odkorkowany...[/color]
Rotfl, dobre :D
Zapomniałem dopisać że w zasadzie wystarczy też że gdzieś w pobliżu rura pierdyknie i woda z niej z impetem wleje się na ten podziemny parking - efekt będzie taki sam ;)
Użytkownik "Neo[EZN]" <adessaxKASUJ@wp.pl> napisał w wiadomości news:h97ir9$de3$1@atlantis.news.neostrada.pl...[color=blue] > Zapomniałem dopisać że w zasadzie wystarczy też że gdzieś w pobliżu rura > pierdyknie i woda z niej z impetem wleje się na ten podziemny parking - > efekt będzie taki sam ;)[/color]
ale za to system przeciwpożarowy praktycznie za darmo... :-)
-- serdeczności! zbisa
Papkin pisze: [color=blue] > No i co z zolwiami fosowymi. Ekolodzy beda bronic cierepachy :) >[/color]
sie zrobi aneks do umowy - jak przy fontannie na pergoli z zabami - ktos z juniwersytetu opracuje unikalna metode eko-bezstresowego odlowu zolwi (a wiadomo, ze najlepiej do wiadra i tak pozbierac) potem wyspecjalizowana firma zrealizuje (nie za darmo) ten odlow i juz
-- c l i c k 'n' r i d e | kto nie pije, ten nie jedzie "Who wants to pedal bike uphill? The fun is going DOWNHILL" [John Breeze]
zbisa pisze:[color=blue] > > Użytkownik "Neo[EZN]" <adessaxKASUJ@wp.pl> napisał w wiadomości > news:h97ir9$de3$1@atlantis.news.neostrada.pl...[color=green] >> Zapomniałem dopisać że w zasadzie wystarczy też że gdzieś w pobliżu >> rura pierdyknie i woda z niej z impetem wleje się na ten podziemny >> parking - efekt będzie taki sam ;)[/color] > > ale za to system przeciwpożarowy praktycznie za darmo... :-) >[/color]
Zamiast standardowego zestawu czujka+tryskacz unikalny w skali swiata system czujka+mikroladunek w suficie? :D
-- butek Safety note: Don't put all your enriched uranium hexafluoride in one bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate corners of the room. This will prevent the premature build-up of a critical mass.
Czy ktos moze powiedziec co pali Dutkiewicz? Chyba cos z Amsterdamu bo tam takie parkingi podobno sa - ale ktory coffe shop? Tez chce :)
k.
kendy pisze:[color=blue] > Czy ktos moze powiedziec co pali Dutkiewicz?[/color]
Nie ma się z czego śmiać ;) we Wrocławiu jest tyle kanałów i koryt Odry, że należy się cieszyć, że ta idea ogranicza się tylko do fosy (jak na razie ;)
Ale z drugiej strony, to jak się ma niby dać taki parking postawić to i do metra już niedaleko :) RD w imię krzewienia dynamizmu, ujarzmi wrocławskie wody podziemne!
Użytkownik "Piotr Waszkielewicz" <wynocha@spamerze.com> napisał w wiadomości news:h97b7r$ad5$3@nemesis.news.neostrada.pl...[color=blue] > PesTYcyD pisze:[color=green] >> Mam nadzieję, że ruszą również z budową mostu wzdłuż Odry.[/color] > > Tunel sobie sprawmy. Warszawa ma Przekręt, pora na nas ;)[/color]
Zbudowac w fosie, zasypac - powinno wyjsc tanio. A na gorze parking :-)
A co do tuneli to ktos podawal przyklady z Norwegii - zadziwiajaco tanie sa tam tunele. Tansze od mostow nad Odra.
J.
J.F. wrote:[color=blue] > > A co do tuneli to ktos podawal przyklady z Norwegii - zadziwiajaco tanie > sa tam tunele. > Tansze od mostow nad Odra. > >[/color] Bo tam nie trzeba kazdemu rzednikowi, prezesowi, vice i sekretarce kupowac samochodu, zeby mogli dojeżdżać na budowę i kontrolować. Dlatego i koszty niższe.
Użytkownik "Papkin" <spam@spamerssux.net> napisał w wiadomości news:4ab7424d$1@news.home.net.pl...[color=blue] > Robia cholerne forum muzyki na placu Wolnosci. Arene dla > szarpidrutow za nasze pieniadze. Pytanie czy tutaj walna odrazu > ogromny parking? Mam nadziej ze tak,[/color]
Ech - dla szarpidrutow to by wystarczylo ostatnie pietro parkingu :-) *)
Ale tu bedzie Muzyka przez duze M, to zobowiazuje, zabroni sie ruchu samochodow w promieniu 200m :-)
Ciekawe jak tych 1800 sluchaczy ma tam przyjechac, w swoich wytwornych kreacjach ..
Poczekamy zobaczymy, moze wyjdzie z tego dobre kino :-)
*) - tak sie kiedys zastanawialem .. samochody sa chyba bardziej przewidywalne. 50kg/m kw chyba nie przekrocza. Moze i slusznie ze w galeriach sa sklepy na dole a parkingi na gorze .
J.
R pisze:[color=blue] > Parking pod dnem fosy dla tysięcy samochodów[/color]
Nierealny pomysł. To przecież starorzecze, którym nadal płyną podskórne cieki. Ile będzie kosztować odsysanie tej wody? [color=blue] > Wrocław od lat bez rezultatu próbuje sobie z nim poradzić. > Między ciasną zabudową centrum nie ma miejsca na odpowiednio > duże parkingi.[/color]
Bzdura. Miejsca jest od groma i jeszcze więcej. Wystarczy zobaczyć fotkę lotniczą/satelitarną by się o tym przekonać. [color=blue] > Szukając kolejnych rozwiązań, urzędnicy wpadli na pomysł budowy podziemnego > parkingu pod miejską fosą.[/color]
Jak zwykle urzędasy zachowują się zachowawczo. Fosę trzeba zasypać i na jej miejscu stawiać obwodnicę staromiejską plus ewentualnie parkingi.
[color=blue] > Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia: - Jeszcze raz chcemy spróbować modelu > budowy w ramach tzw. partnerstwa publicznego[/color]
To po przygodach z Parkiem Wodnym znajdą się kolejni frajerzy do współpracy z miastem? [color=blue] > Dlaczego tym razem ma się udać? - Bo budowa parkingu pod fosą będzie > znacznie tańsza, niż na Nowym Targu.[/color]
Buacha cha cha cha !!!!! [color=blue] > W przypadku fosy ma być znacznie prościej. Planujący inwestycję urzędnicy > mówią, że wystarczy spuścić wodę i zrobić wykop na parking. Jego dach stanie > się dnem fosy.[/color]
A jużci. Mogli najpierw pogadać z geologami i geodetami. [color=blue] > Dutkiewicz: - Nic złego z nią nie zrobimy.[/color]
No ale czemu by nie? Do diaska - komu ten syf jest ciągle potrzebny!?
Arek
-- [url]http://www.arnoldbuzdygan.com[/url]
J.F. pisze:[color=blue] > A co do tuneli to ktos podawal przyklady z Norwegii - zadziwiajaco tanie > sa tam tunele. > Tansze od mostow nad Odra.[/color]
Pewnie ja [url]http://www.arnoldbuzdygan.com/wydarzenia/?p=45[/url]
Ale mosty takoż, nie tylko tunele. Te ostatnie zresztą budowane specjalnym wodoszczelnym betonem.
Arek
-- [url]http://www.arnoldbuzdygan.com[/url]
ducze pisze: [color=blue] > Nie ma się z czego śmiać ;) we Wrocławiu jest tyle kanałów i koryt Odry,[/color]
To może wykorzystać je na budowę metra? ;)
Ewa
Arek wrote:[color=blue] > R pisze:[color=green] >> Parking pod dnem fosy dla tysięcy samochodów[/color] > > Nierealny pomysł. > To przecież starorzecze, którym nadal płyną podskórne cieki.[/color]
Tunel pod kanałem La Manche tez jest nierelany. Komunikacja miejsca w Nowym Jorku w 100% podziemna na Manhatanie tez jest nierealna.
[color=blue] > Ile będzie kosztować odsysanie tej wody? >[color=green] >> Wrocław od lat bez rezultatu próbuje sobie z nim poradzić. > > Między ciasną zabudową centrum nie ma miejsca na odpowiednio > > duże parkingi.[/color] > > Bzdura. Miejsca jest od groma i jeszcze więcej. > Wystarczy zobaczyć fotkę lotniczą/satelitarną by się o tym przekonać.[/color]
Tylko jest wiecej wart niż ktoś mógłby zarobić na postawieniu tam parkingu, dlatego parkingów tam nie będzie.
witek pisze:[color=blue] > Tunel pod kanałem La Manche tez jest nierelany. > Komunikacja miejsca w Nowym Jorku w 100% podziemna na Manhatanie tez > jest nierealna.[/color]
O ile się nie mylę to podałeś przykłady gdzie tunele idą w litej skale. A Wrocław leży na rzecznych osadach. [color=blue] > Tylko jest wiecej wart niż ktoś mógłby zarobić na postawieniu tam > parkingu, dlatego parkingów tam nie będzie.[/color]
W takim razie zasypmy fosę :)
Arek
-- [url]http://www.arnoldbuzdygan.com[/url]
Arek wrote:[color=blue] > witek pisze:[color=green] >> Tunel pod kanałem La Manche tez jest nierelany. >> Komunikacja miejsca w Nowym Jorku w 100% podziemna na Manhatanie tez >> jest nierealna.[/color] > > O ile się nie mylę to podałeś przykłady gdzie tunele idą w litej skale. > A Wrocław leży na rzecznych osadach.[/color]
To, że wrocław leży na osadach i budowa metra podziemnego na dużą skalę sie nie opłaca to jedna sprawa. Ale co to ma wspólnego z odsysaniem wody?
[color=blue] >[color=green] >> Tylko jest wiecej wart niż ktoś mógłby zarobić na postawieniu tam >> parkingu, dlatego parkingów tam nie będzie.[/color] > > W takim razie zasypmy fosę :) >[/color]
Nie da rady, bo ci się osady osuną i droga się zapadnie :)
witek pisze:[color=blue] > To, że wrocław leży na osadach i budowa metra podziemnego na dużą skalę > sie nie opłaca to jedna sprawa. > Ale co to ma wspólnego z odsysaniem wody?[/color]
To, że tam pod ziemią w starorzeczach Odry płyną dalej rzeczki. Przekonali się o tym boleśnie przy budowie na Dominikańskim. [color=blue] > Nie da rady, bo ci się osady osuną i droga się zapadnie :)[/color]
No jak uskok przedsudecki przyspieszy to cały Wrocław będzie miał problem. Zresztą już raz został przez to zniszczony :)
Arek
-- [url]http://www.arnoldbuzdygan.com[/url]
Arek wrote:[color=blue] > witek pisze:[color=green] >> To, że wrocław leży na osadach i budowa metra podziemnego na dużą >> skalę sie nie opłaca to jedna sprawa. >> Ale co to ma wspólnego z odsysaniem wody?[/color] > > To, że tam pod ziemią w starorzeczach Odry płyną dalej rzeczki. > Przekonali się o tym boleśnie przy budowie na Dominikańskim.[/color]
To jest tylko i wyłącznie dowód na spartolenie roboty a nie problemy z wodą.
Arek pisze: [color=blue] > No jak uskok przedsudecki przyspieszy to cały Wrocław będzie miał problem.[/color]
Raczej nie, bo raczej nie ma takiego uskoku ;)
ducze pisze:[color=blue] > Raczej nie, bo raczej nie ma takiego uskoku ;)[/color]
Raczej jest :)
Arek
-- [url]http://www.arnoldbuzdygan.com[/url]
Arek pisze:[color=blue] > ducze pisze:[color=green] >> Raczej nie, bo raczej nie ma takiego uskoku ;)[/color] > > Raczej jest :)[/color]
Niby gdzie? Przez Wrocław i w okolicy przechodzą uskoki Środkowej Odry, ale przedsudecki to jest blok a nie uskok :)
Arek pisze: [color=blue] > Nierealny pomysł. > To przecież starorzecze, którym nadal płyną podskórne cieki. > Ile będzie kosztować odsysanie tej wody?[/color]
W Amsterdamie (100% osadów rzecznych i wody w pizdu) jest metro. Podobnie w Sankt Petersburgu. -- A poza tym torowiska tramwajowe powinny zostać wydzielone.
Piotr Waszkielewicz - piotrwasz[małpa]o2[kropka]pl [url]http://psoras.republika.pl[/url]
[color=blue] > > W Amsterdamie (100% osadów rzecznych i wody w pizdu) jest metro.[/color]
nie ma, dopiero budują, słabo im to idzie, trzeba grunt zamrażać.
Przemek wrote:[color=blue] > nie ma, dopiero budują, słabo im to idzie, trzeba grunt zamrażać.[/color]
[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Amsterdam_Metro[/url]
?
-- Pozdrawiam Tomek
Witam!
Dnia 21-09-2009 o 11:07:24 Papkin <spam@spamerssux.net> napisał(a): [color=blue] >[color=green] >> ale spokojnie - parking pod Nowym Targiem odpadł, bo nikt nie był >> zainteresowany jego budową. Ciekawe czy do nowego pomysłu ktoś się >> zgłosi...[/color][/color]
Ależ o to chodzi. Znów ogłoszą przetarg, znów nikt się nie zgłosi... Można będzie ponarzekać i poszukać "nowych genialnych rozwiązań".
Nawiasem - wg "miasta" parking na Nowym Targu m. in. był drogi, bo konieczne było przeprowadzenie badań archeologicznych. Czy oni nie wiedzą, jakim wspaniałym poletkiem dla archeologów jest fosa? Zwłaszcza, że to fosa wewnętrzna, czyli stara prawie jak Wrocław?
(...)[color=blue] > ile bedzie kosztowac parking? Przy Heliosie 4zl/h. Drogo.[/color]
Ciekawe, w jakim okresie nakłady na parking powinny się zwrócić,żeby to było opłacalne dla potencjalnego inwestora? 15 lat? Policzmy, przy _pełnym_ obciążeniu 1100 miejsc 365 dni w roku przez 24 godziny, w ciągu 15 lat to będzie: 15 * 365 * 24 * 1100 = 144 540 000 "samochodogodzin" Może jednak...
(...)[color=blue] > Robia cholerne forum muzyki na placu Wolnosci. Arene dla szarpidrutow za > nasze pieniadze.[/color] (...)
I to właśnie powinno się budować w Centrum! Za nasze pieniądzejak najbardziej. _Zamiast_ stadionu dla dresiarskich kiboli i niedojdów-piłkarzy (co lepszy i tak ucieknie z tego grajdołka za granicę)! Najpierw powinni zagospodarować stadion z dwoma nieckami na Racławickiej. Już wybudowany (ale jako niepotrzebny już dawno zniszczony), ze wspaniałym dojazdem, prawie w Centrum.
[color=blue] > > No i co z zolwiami fosowymi. Ekolodzy beda bronic cierepachy :) >[/color]
Błąd. Te żółwie z punktu widzenia tzw. ekologii powinny być w naszych warunkach eksterminowane. To, że widnieją na liście CITES nie znaczy, że są rzadkie czy cenne. To jedyny (albo pierwszy, nie śledzę tematu) gatunek, który na liście CITES znalazł się dlatego, że stanowi istotne zagrożenie w środowisku z którego nie pochodzi (kolejnym powodem jest zbrodniczy sposób pozyskiwania ze środowiska im naturalnego). W Polsce zagraża żółwiowi błotnemu, a co na razie istotniejsze- jako bardzo żarłoczny pożera narybek cennych gatunków. Zwłaszcza, że potrafi przystosować się do naszych warunków środowiskowych. Może siępo czasie okazać, że będziemy mieli w Polsce żółwie czerwono- i żółtolice _zamiast_ szczupaków, węgorzy, sandaczy...
-- Zdrówka - Wojtek H.
[color=blue] > > [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Amsterdam_Metro[/url][/color]
[url]http://www.amsterdam.info/transport/metro/[/url]
Only some 3.5 km in between Centraal Station and Amstel in the city centre are underground.
Przemek pisze: [color=blue] > Only some 3.5 km in between Centraal Station and Amstel in the city > centre are underground.[/color]
But it is. And our city moat is shorter than 3,5 km. ~~~~ Ale jest. A nasza fosa miejska jest krótsza niż 3,5 km. -- A poza tym torowiska tramwajowe powinny zostać wydzielone.
Piotr Waszkielewicz - piotrwasz[małpa]o2[kropka]pl [url]http://psoras.republika.pl[/url]
Użytkownik "Wojtek H." <sp6mlz@wiadomo_co.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:op.u0njo3lxjf15hp@busy... (...)[color=blue] > Robia cholerne forum muzyki na placu Wolnosci. Arene dla > szarpidrutow za nasze pieniadze.[/color] (...)[color=blue] >I to właśnie powinno się budować w Centrum! Za nasze pieniądze jak >najbardziej.[/color]
Ale dlaczego w centrum ? Co jest zlego w Forum na Maslicach np ? [color=blue] >_Zamiast_ stadionu dla dresiarskich kiboli i niedojdów-piłkarzy >(co lepszy i tak ucieknie z tego grajdołka za granicę)![/color]
Niby tak .. tylko czemu za granica buduja stadiony ? [color=blue] > No i co z zolwiami fosowymi. Ekolodzy beda bronic cierepachy :)[/color] [color=blue] >Błąd. Te żółwie z punktu widzenia tzw. ekologii powinny być w >naszych warunkach eksterminowane. >To, że widnieją na liście CITES nie znaczy, że są rzadkie czy >cenne. >To jedyny (albo pierwszy, nie śledzę tematu) gatunek, który na >liście CITES znalazł się dlatego, że stanowi istotne zagrożenie w >środowisku z którego nie pochodzi[/color]
Eee .. fose mozemy uznac za "srodowisko" ? Godne ochrony ?
No moze jakby tam bloto wywiezc, piasku przywiezc, czystej wody nalac i przerobic na plaze dla mieszkancow .. [color=blue] >W Polsce zagraża żółwiowi błotnemu, a co na razie istotniejsze - >jako bardzo żarłoczny pożera narybek cennych gatunków. Zwłaszcza, >że potrafi przystosować się do naszych warunków środowiskowych. >Może się po czasie okazać, że będziemy mieli w Polsce żółwie >czerwono- i żółtolice _zamiast_ szczupaków, węgorzy, sandaczy...[/color]
A w naturze to gdzie on zyje ? Ryb tam nie ma ?
J.
Użytkownik "medea" <e.fiszer@poczta.fm> napisał w wiadomości news:h98lsk$ae8$2@atlantis.news.neostrada.pl...[color=blue][color=green] >> Nie ma się z czego śmiać ;) we Wrocławiu jest tyle kanałów i >> koryt Odry,[/color] > To może wykorzystać je na budowę metra? ;)[/color]
Puscic Odre bokiem, a to co jest zasypac i odzyskac ? Ciekawa koncepcja :-)
I niech nikt nie pisze ze sie nie da, bo w przeszlosci jak widac robiono :-)
J.
Witam!
Dnia 22-09-2009 o 12:57:27 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a): [color=blue] > Użytkownik "Wojtek H." <sp6mlz@wiadomo_co.poczta.onet.pl> napisał w > wiadomości news:op.u0njo3lxjf15hp@busy... > (...)[color=green] >> Robia cholerne forum muzyki na placu Wolnosci. Arene dla szarpidrutow >> za nasze pieniadze.[/color] > (...)[color=green] >> I to właśnie powinno się budować w Centrum! Za nasze pieniądze jak >> najbardziej.[/color] > > Ale dlaczego w centrum ? Co jest zlego w Forum na Maslicach np ?[/color]
Lepiej parking w ścisłym centrum, a przybytki kultury na peryferiach? [color=blue] >[color=green] >> _Zamiast_ stadionu dla dresiarskich kiboli i niedojdów-piłkarzy (co >> lepszy i tak ucieknie z tego grajdołka za granicę)![/color] > > Niby tak .. tylko czemu za granica buduja stadiony ?[/color]
Dla polskich piłkarzy lekko powyżej polskiej średniej - jak tu nauczą się grać.
[color=blue] >[color=green] >> No i co z zolwiami fosowymi. Ekolodzy beda bronic cierepachy :)[/color] >[color=green] >> Błąd. Te żółwie z punktu widzenia tzw. ekologii powinny byćw naszych >> warunkach eksterminowane. >> To, że widnieją na liście CITES nie znaczy, że są rzadkie czy cenne. >> To jedyny (albo pierwszy, nie śledzę tematu) gatunek, który na liście >> CITES znalazł się dlatego, że stanowi istotne zagrożenie w środowisku >> z którego nie pochodzi[/color] > > Eee .. fose mozemy uznac za "srodowisko" ? Godne ochrony ?[/color]
Zamiast śmierdzącej - taka z rybkami i roślinkami wodnymi? Czy wolisz ten ściek?
(...) [color=blue][color=green] >> W Polsce zagraża żółwiowi błotnemu, a co na razie istotniejsze - jako >> bardzo żarłoczny pożera narybek cennych gatunków. Zwłaszcza, że >> potrafi przystosować się do naszych warunków środowiskowych.Może się >> po czasie okazać, że będziemy mieli w Polsce żółwie czerwono- i >> żółtolice _zamiast_ szczupaków, węgorzy, sandaczy...[/color] > > A w naturze to gdzie on zyje ? Ryb tam nie ma ?[/color]
Środkowy i południowy wschód USA, północny Meksyk. W swoim naturalnym środowisku mają naturalnych wrogów, więc nie stanowią zagrożenia. Tutaj w fosie populacja się zmniejszy dopiero wtedy, kiedy zabraknie żarełka (a swoje jaja i świeżo wyklute żółwie zjadają b.chętnie - więc to potrwa). Wbrew pozorom - nawet w fosie, wprawdzie nie każda samica, jest zdolna się rozmnożyć.
BTW ta dyskusja dowodzi, jakimi szkodnikami są tzw. "ekolodzy". Swoją bezrozumną i demagogiczną często polityką powodują niechęćszarego obywatela do rzeczywiście ważnej _prawdziwej_ ochrony środowiska (która konieczna).
-- Zdrówka - Wojtek H.
On Sep 22, 10:36*am, Piotr Waszkielewicz <wyno...@spamerze.com> wrote:[color=blue] > Arek pisze: >[color=green] > > Nierealny pomysł. > > To przecież starorzecze, którym nadal płyną podskórne cieki. > > Ile będzie kosztować odsysanie tej wody?[/color] > > W Amsterdamie (100% osadów rzecznych i wody w pizdu) jest metro. > Podobnie w Sankt Petersburgu. > -- > A poza tym torowiska tramwajowe powinny zostać wydzielone. > > Piotr Waszkielewicz - piotrwasz[małpa]o2[kropka]plhttp://psoras.republika.pl[/color]
Co w tym dziwnego przy dzisiejszym poziomie inżynierii można nawet na bagnach budować ;d wszystko zależy od kasy.
Pr0NET wrote:[color=blue] > > Co w tym dziwnego przy dzisiejszym poziomie inżynierii można nawet na > bagnach budować ;d wszystko zależy od kasy.[/color]
albo na torfowiskach
Wojtek H. pisze:[color=blue] >[..] > że to fosa wewnętrzna, czyli stara prawie jak Wrocław?[/color]
Gwoli ścisłości to fosa zewnętrzna. Wewnętrzna szła mniej więcej tak jak idzie K.Wielkiego i zasypana została w połowie XIX wieku.
Arek
-- [url]http://www.arnoldbuzdygan.com[/url]
ducze pisze:[color=blue] > ale przedsudecki to jest blok a nie uskok :)[/color]
Uskok też tam jest :)
Arek
-- [url]http://www.arnoldbuzdygan.com[/url]
Piotr Waszkielewicz pisze:[color=blue] > W Amsterdamie (100% osadów rzecznych i wody w pizdu) jest metro. > Podobnie w Sankt Petersburgu.[/color]
Znamienne jest zdanie jakie tamte władze wypowiedziały: "Tylko metro może być konkurencją dla auta"
A u nas geniusze ciągle myślą, że może nim być... tramwaj. Geniusze!
Co do metra w Amsterdamie to miasto to leży na glinie, a nie jak Wrocław na różnych morfoligicznie osadach, koszty budowy są HORRENDALNE a eksploatacja wymaga stałej pracy pomp odwadniających. Co się stanie jak prądu zabraknie? ;)
Co do metra w Sankt Petersburgu to chyba jest bardzo głęboko osadzone pod ziemią. A koszty? Kto wtedy je liczył?
Arek
-- [url]http://www.arnoldbuzdygan.com[/url]
Arek pisze:[color=blue] > ducze pisze:[color=green] >> ale przedsudecki to jest blok a nie uskok :)[/color] > > Uskok też tam jest :)[/color]
Wiem, że NTG, ale gdzież ci on jest ten uskok przedsudecki? i co ma wspólnego z Wrocławiem? ;)
Po mojemu ogólnie wygląda to tak: Sudety/uskok sudecki brzeżny/blok przedsudecki/uskoki środkowej Odry/blok południowowielkopolski (monoklina przedsudecka). Wrocław leży w strefie uskoków środkowej Odry, ale jeżeli już się wydziela i nazywa konkretne uskoki w tej strefie, to mają nazwy od miejscowości.
Nie idź w zaparte albo pokaż jakieś wiarygodne źródło "uskoku przedsudeckiego" :)
> Albo nie: w ogóle fosę osuszyć, zrobić parking -- a wodę z fosy puścić na[color=blue] > Starówkę. Wenecji szczęka by runęła z wrażenia.[/color] Nie pisz takich rzeczy na grupę. Nigdy nie wiesz kto to przeczyta i jak daleko będzie gotów się posunąć aby tylko zapewnić sobie zainteresowanie mediów przed wyborami ;-)
-- Wysłano z serwisu OnetNiusy:
Witam!
Dnia 23-09-2009 o 00:54:16 Arek <arek@eteria.net> napisał(a): [color=blue] > Wojtek H. pisze:[color=green] >> [..] >> że to fosa wewnętrzna, czyli stara prawie jak Wrocław?[/color] > > Gwoli ścisłości to fosa zewnętrzna. > Wewnętrzna szła mniej więcej tak jak idzie K.Wielkiego > i zasypana została w połowie XIX wieku.[/color]
Masz rację. Odszczekuję.
-- Zdrówka - Wojtek H.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrebeccafierce.htw.pl
|
|
|