Witam,
Noszę się z zamiarem montażu oświetlenia ksenonowego do Opla Omegi B '98. Co za tym idzie, gdzie w naszym mieście (może z wyjątkiem TRAXa) zamontują mi spryskwiacze reflektorów (nie muszą być oryginalne) i jaki może być koszt takiej operacji?
Pozdrawiam, Andrzej Stamirowski
RadXcell answers to Andys, who wrote in news:emr2kb$2ea2$1@news.mm.pl:[color=blue] > Noszę się z zamiarem montażu oświetlenia ksenonowego do Opla > Omegi B '98. Co za tym idzie, gdzie w naszym mieście (może z > wyjątkiem TRAXa) zamontują mi spryskwiacze reflektorów (nie > muszą być oryginalne) i jaki może być koszt takiej operacji?[/color]
pogadaj w walwo w Brzezinach. z tego co chlopaki mowili, nie ma w pord zapisu o koniecznosci spryskiwaczy/poziomowania. to tylko lobbying producentow, a ze niewiele osob dociera do zrodel, skuteczny. chlopaki maja tam kserowki z przepisow i podepra nimi wlasne zdanie. inna rzecz ze bedziesz musial przygotowac sie na podobne dzialania przy kazdej kontroli drogowej. aha - to co pisze to nie jest moje osobiste zdanie, bo ja jestem wrogiem oslepiaczy i uwazam ze kazdy ksenon powinien miec poziomowanie. dobrze wyregulowane.
pozdr, rdx
A mógłbym Cię prosic żebyś wyjaśnił po co Ci ksenony (oczywiście prócz -bo lepiej świecą i szpeniowo wyglądają)?
Użytkownik "Andys" <Andys74@poczta.fm> napisał w wiadomości news:emr2kb$2ea2$1@news.mm.pl...[color=blue] > Witam, > > Noszę się z zamiarem montażu oświetlenia ksenonowego do Opla Omegi B '98. > Co za tym idzie, gdzie w naszym mieście (może z wyjątkiem TRAXa) zamontują > mi spryskwiacze reflektorów (nie muszą być oryginalne) i jaki może być > koszt takiej operacji? > > Pozdrawiam, > Andrzej Stamirowski[/color]
FROST napisał(a):[color=blue] > A mógłbym Cię prosic żebyś wyjaśnił po co Ci ksenony (oczywiście prócz -bo > lepiej świecą i szpeniowo wyglądają)?[/color]
Chętnie Ci odpowiem, bez względu na to jak zinterpretujesz moją odpowiedź. Otóż poza wymienionymi przez Ciebie (w odpowiedniej kolejności) walorami ksenonów, można wspomnieć jeszcze o niższej temperaturze pracy palnika w stosunku do żarówki halogenowej (mniejsze obciążenie termiczne dla luster reflektorów). Głównym powodem, jest jednak fakt polepszenia oświetlenia samochodu.
-- pozdrawiam Andrzej Stamirowski
[color=blue] > Chętnie Ci odpowiem, bez względu na to jak zinterpretujesz moją > odpowiedź. Otóż poza wymienionymi przez Ciebie (w odpowiedniej kolejności) > walorami ksenonów, można wspomnieć jeszcze o niższej temperaturze pracy > palnika w stosunku do żarówki halogenowej (mniejsze obciążenie termiczne > dla luster reflektorów). Głównym powodem, jest jednak fakt polepszenia > oświetlenia samochodu.[/color]
Znaczy się chcesz miec takie nibyksenony (musisz miec komplet z reflektorem żeby było gites nie sam żarnik). Moja rada:daj se spokój i innym kierowcom też.Kup dobre żarówki np. Silverstary i sądzę że będziesz zadowolony.Wyreguluj światła w serwisie i sprawdź lustra reflektorów czy nie są brudne lub zmatowiałe.Prawdziwa lampa ksenonowa to koszt ok. 1200 PLN za jedną stronę. Kolesie co sobie zakładają niebieskawe żaróweczki doprowadzają mnie i nnych do szału na drodze. Ale za to pięknie wygląda bo ma taki trochę Leksusluk.
> Znaczy się chcesz miec takie nibyksenony (musisz miec komplet z reflektorem[color=blue] > żeby było gites nie sam żarnik).[/color]
Nie, nie, nie. Żle mnie zrozumiałeś. Mówię o tzw. kit`ie do zmiany reflektorów halogenowych na ksenonowe. W komplecie znajdują się dwie lampy wyładowcze, dwie przetwornice z regulatorami napięcia oraz komplet okablowania.
Moja rada:daj se spokój i innym kierowcom[color=blue] > też.Kup dobre żarówki np. Silverstary i sądzę że będziesz > zadowolony.[/color]
Dziękuję za radę. Mam Philipsa Vision Plus i jestem z nich zadowolony, zwłaszcze że mam reflektory soczewkowe.
Wyreguluj światła w serwisie i sprawdź lustra reflektorów czy nie[color=blue] > są brudne lub zmatowiałe.[/color]
Światła mam idealnie wyregulowane, ze sprawną regulacją wysokości. Lustra są w porządku. Nie pisałem, że mam kiepskie oświetlenie, co nie oznacza że niechciałbym mieć lepszego.
Prawdziwa lampa ksenonowa to koszt ok. 1200 PLN za[color=blue] > jedną stronę.[/color]
Niekoniecznie :-)
Kolesie co sobie zakładają niebieskawe żaróweczki doprowadzają[color=blue] > mnie i nnych do szału na drodze.[/color]
Mnie również, dlatego w swoim poście pisałem o spryskiwaczacsh reflektorów, gdyż nie zamierzam nikogo oślepiać.
-- Pozdrawiam, Andrzej Stamirowski
Andys wrote: [color=blue] > Witam, > > Noszę się z zamiarem montażu oświetlenia ksenonowego do Opla Omegi B > '98. Co za tym idzie, gdzie w naszym mieście (może z wyjątkiem TRAXa) > zamontują mi spryskwiacze reflektorów (nie muszą być oryginalne) i jaki > może być koszt takiej operacji? > > Pozdrawiam, > Andrzej Stamirowski[/color]
Pamiętaj tez o mechaniźmie poziomującym ksenony. To też jest wymóg.
Pozdrawiam, Marcin
Jeżeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejść proces homologacji powinno być wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadać system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedaży nowego samochodu. W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych.
Obowiązujące “Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów” o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania).
O ile system czyszczenia jest dosyć łatwy do zrealizowania i raczej potrzebny (brud zbierając się na szybach reflektorów ogranicza strumień światła i rozprasza go, powodując oślepianie innych), to system samopoziomowania jest bardzo drogi i trudny do zrealizowania. Większość samochodów wyposażonych jest w elektryczny korektor ustawienia świateł w kabinie kierowcy, więc mając świadomość posiadania bardzo silnych świateł, dobrze jest korygować ustawienie w przypadku obciążenia tyłu.
W praktyce reflektory soczewkowe przerobione na xenonowe zewnętrznie, niemożliwe są do odróżnienia od fabrycznych xenonów. Dobrze ustawione nie będą oślepiały! Jednak warto w tej sprawie poradzić sie fachowców np i-car , lub autoryzowane serwisy Przeróbka lamp - Najczęściej przerabia się tylko światła mijania, długie pozostawiając z klasyczną żarówką halogenową, jednocześnie przerabiając oryginalną instalację tak, aby xenonowe światła mijania nie gasły po włączeniu drogowych (jeżeli nie jest tak oryginalnie). Możliwa jest oczywiście przeróbka również świateł drogowych (a nawet przeciwmgielnych) ale jest to raczej nieuzasadnione ekonomicznie.
Są oczywiście możliwe przeróbki tylko świateł drogowych lub przeciwmgielnych w przypadku, jeżeli ktoś nie chce ingerować w główne reflektory. Do samochodów sportowych lub terenowych możliwy jest montaż dodatkowych xenonowych reflektorów dalekosiężnych.
Oto kilka informacji o rodzajach reflektorów stosowanych najczęściej w samochodach. Teoretycznie możliwa jest przeróbka każdego rodzaju, ale najlepsze efekty uzyskuje się w przypadku reflektorów soczewkowych. Efekt przeróbki jest wtedy identyczny z oryginalnymi xenonami sprzedawanymi za dopłatą w fabrycznych samochodach.
wiecej informacji i pomoc na stronie [url]www.automarkt.bazarek.pl[/url]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrebeccafierce.htw.pl
|