|
|
|
wyjÄ
tkowa |
|
|
w sobote, 20.X, godz.: 10:00-16:00 przy nab. kpt. Ziolkowskiego w Nowym Porcie w Gdansku dzien otwarty na niemieckim statku naukowo-badawczym ALKOR
info: [url]http://www.naszemorze.com.pl/[/url]
a w Szczecinie...
Con-ro w trzech odsłonach
W najbliższą sobotę, 20 października 2007 r. zostanie położona stępka pod szóstą z kolei jednostkę typu con-ro budowaną w Stoczni Szczecińskiej Nowa. Pół godziny później, w samo południe, na wodę spłynie z pochylni W1 siostrzana jednostka, B201-II/5. Osobą zwalniającą statek z pochylni będzie pani Ewa Soroczyńska. Przy Nabrzeżu Arsenał stoi w pełni wyposażony statek z tej samej rodziny , m/v "TRICA". Jednostka została oddana do eksploatacji holenderskiemu armatorowi. W swój dziewiczy rejs wyruszy 22 października 2007. B201-II, określane są jako seria statków najnowszej, szóstej generacji, o wyrafinowanym, wysokim zaangażowaniu technologicznym. Wszystkie zostały zamówione przez holenderskiego armatora Spliethoff's Bevrachtingskantoor B.V. z Amsterdamu. Statki został zaprojektowany przez Biuro Projektowe Stoczni Szczecińskiej Nowa Ta mierząca 205 m długości jednostka łączy funkcje typowe dla statku kontenerowca jak i ro-ro. Jest przystosowana do przewozu różnej wielkości kontenerów w pozbawionej pokryw ładowni znajdującej się w części dziobowej i na pokładzie otwartym na rufie statku oraz pojazdów kołowych, których załadunek odbywa się przez rampę rufową poprzez system ramp wewnętrznych a ładunki rozmieszczone są na czterech poziomach. Prędkość statków oraz wielofunkcyjny system przeładunkowy pozwala Armatorowi zaoferować swoim klientom atrakcyjne czasy przewozu oraz sprawny przeładunek towarów. Jednostki spełniają najnowsze wymagania Lloyd's Register, łącznie z fińską/szwedzką klasą lodową 1A super, co umożliwia żeglugę w najbardziej ekstremalnych zimowych warunkach na Bałtyku. Armator zamierza eksploatować te statki w ramach serwisu TRANFEXPRESS w rejonie północnej Europy. Podstawowe dane techniczne statku są następujące: Długość całkowita 205 m Długość między pionami 190 m Szerokość 25,50 m Zanurzenie 8,50 m Moc silników 2 x 12.600 kW Prędkość eksploatacyjna 22,6 węzła Klasa lodowa fińska 1 A super Nośność statku 17.700 ton Ilość kontenerów dwudziestostopowych 640 Całkowita długość linii jezdnych 2800 m
Wodowanie ma charakter otwarty. Będzie nam miło gościć mieszkańców Szczecina oraz gości jak również przedstawicieli mass mediów. Wejście na teren stoczni będzie możliwe przez bramę "Kolejową" stoczni od godz. 11.30.
wodowanie niby fajna sprawa, ale wszystko zorganizowane jest tak , ze niewiele widac:)
kadlub co prawda sie przesuwa, ale chlup do wody to chyba tylko z trybuny dla vipow można zobaczyć
> Wejście na teren stoczni będzie możliwe przez bramę "Kolejową" stoczni[color=blue] > od godz. 11.30.[/color]
W ktorym miejscu to jest dokaldniej ?
Fantom
Użytkownik "Fantom" <szczukot@poczta.onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości [color=blue][color=green] >> Wejście na teren stoczni będzie możliwe przez bramę "Kolejową" stoczni >> od godz. 11.30.[/color] > > W ktorym miejscu to jest dokaldniej ? >[/color] Brama kolejowa jest prawie u wylotu z ul. 1 Maja w Stalmacha.
Tom
[color=blue] > Brama kolejowa jest prawie u wylotu z ul. 1 Maja w Stalmacha.[/color]
uwaga 1maja zamknieta dla ruchu:)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrebeccafierce.htw.pl
|
|
|