Odblokują rondo

Menu
 
wyjątkowa
[url]http://www.glosszczecinski.com.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060209/MAIN/60209017[/url]

Brak możliwości przechodzenia przez ul. Staszica i przeniesione
przejście na ul. Wyzwolenia mają udrożnić rondo Giedroycia. Wczoraj
pokazano jak będzie wyglądała kładka dla pieszych w miejscu, które dziś
piesi blokują.

Wygląd kładki i założenia oraz zmiany w okolicy związane z jej budową
pokazał wczoraj projektant radnym z komisji gospodarki komunalnej.

O potrzebie budowy kładki mówiło się głośno od kiedy rondo Giedroycia
zostało ochrzczone "rondem Leppera". Po przebudowie niebezpiecznego
skrzyżowania ulic Kołłątaja, Staszica i alei Wyzwolenia, kierowcy
otrzymali bezpieczne rondo. Niestety, skutecznie zablokowali je piesi.
Newralgiczne są dwa miejsca: wlot i wyloty z al. Wyzwolenia i ul. Staszica.

- Kierowcy, którzy przejeżdżają przez rondo, nie stoją w korkach przez
auta, tylko przez to, że zjazd uniemożliwiają ciągle przechodzący piesi
- uważa radny Andrzej Mickiewicz. - Nie ma takiej regulacji, że piesi
idą np. przez 20 sekund, a później jadą samochody.

Dlatego nad ul. Staszica ma do końca roku stanąć kładka. W niej i w
kilku związanych z nią zmianach są pokładane nadzieja, że ruch pieszych
w ciągu od przystanku tramwajowego na al. Wyzwolenia do pętli na ul.
Kołłątaja zostanie skutecznie oddzielony od aut.

- Jest szansa, żebyśmy z budową ruszyli latem i skończyli do końca roku.
Na taką robotę potrzeba 5 - 6 miesięcy - szacuje Tadeusz Żabiński,
dyrektor Wydziału Inwestycji Miejskich w magistracie.

Kładka stanie 60 metrów od wlotu z ronda w ul. Staszica. Od strony al.
Wyzwolenia będzie się na nią wchodziło bezpośrednio z chodnika. Po
drugiej stronie wejście lub zejście będzie możliwe dzięki schodom lub
podjazdowi z tarasu przed targowiskiem.

Być może kiedyś z tej strony będzie winda. Na przystanek autobusowy na
ul. Staszica w stronę stoczni będzie można zejść od strony Wyzwolenia po
schodach. Przez Staszica nie będzie innej możliwości przejścia: przy
krawężnikach z obu stron staną płotki, dodatkowo pasy ruchu w obie
strony zostaną rozdzielone barierami.

Spore zmiany będą na al. Wyzwolenia. Najważniejsze jest przeniesienie
przejścia dla pieszych z okolicy ronda o 55 metrów w stronę centrum. Tam
stanie sygnalizacja wzbudzana przez pieszych.

- Na dwóch pasach za przejściem w stronę ronda zmieści się po osiem aut
- tłumaczy Ryszard Jastrzębski, autor projektu. - Na wlocie z ronda al.
Wyzwolenia będzie poszerzona do dwóch pasów ruchu.

Dziś najbardziej obciążony zjazd z ronda jest wąski. Po zmianie węższy
będzie chodnik. Po obu stronach Wyzwolenia staną przy krawężnikach
barierki. U zbiegu al. Wyzwolenia i ul. Staszica ma powstać taras
widokowy z ławkami i zielenią. W budżecie na kładkę i zmiany są zapisane
2,5 mln zł.

--
TBL, Harvesterkom polecam: [email]tomasz@doratour.pl[/email] [email]raver86@wp.pl[/email]
[email]rekrutacja@starpromotions.info[/email] [email]podroznik11@wp.pl[/email] [email]allegro-top-style@o2.pl[/email]



Użytkownik "TBL aka TLZ" <tomek@warcnet.info.pl> napisał w wiadomości
news:dsffo0$4o5$1@nemesis.news.tpi.pl...[color=blue]
> [url]http://www.glosszczecinski.com.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060209/MAIN/60209017[/url]
>
> Brak możliwości przechodzenia przez ul. Staszica i przeniesione przejście
> na ul. Wyzwolenia mają udrożnić rondo Giedroycia. Wczoraj pokazano jak
> będzie wyglądała kładka dla pieszych w miejscu, które dziś piesi blokują.[/color]

Rondo budowane było od podstaw. Nie można było wybudować podziemnego
przejścia,
bo nikt oczywiście nie spodziewał się że tam chodzą ludzie....
Kolejna niedopracowana inwestycja niestety ...

Grzegorz.

TBL aka TLZ napisał(a):
[color=blue]
> Brak możliwości przechodzenia przez ul. Staszica i przeniesione
> przejście na ul. Wyzwolenia mają udrożnić rondo Giedroycia. Wczoraj
> pokazano jak będzie wyglądała kładka dla pieszych w miejscu, które dziś
> piesi blokują.[/color]

fkoncu, ciekawe kiedy bedzie funkcjonowac?
[color=blue]
> Dziś najbardziej obciążony zjazd z ronda jest wąski. Po zmianie węższy
> będzie chodnik. Po obu stronach Wyzwolenia staną przy krawężnikach
> barierki. U zbiegu al. Wyzwolenia i ul. Staszica ma powstać taras
> widokowy z ławkami i zielenią.[/color]

widok na co? na ulice i jadace samochody? :>

--
Tomasz "Tomala" Matwiejczyk;
JID: tommat(at)jabber.aster.pl; TLEN: tomala12; GyGy: 3645474;
work -> buy -> consume -> die

> Brak możliwości przechodzenia przez ul. Staszica i przeniesione[color=blue]
> przejście na ul. Wyzwolenia mają udrożnić rondo Giedroycia. Wczoraj
> pokazano jak będzie wyglądała kładka dla pieszych w miejscu, które[/color]
dziś[color=blue]
> piesi blokują.[/color]

pokazano a nie ma gdzie zobaczyć?
[color=blue]
> - Kierowcy, którzy przejeżdżają przez rondo, nie stoją w korkach przez
> auta, tylko przez to, że zjazd uniemożliwiają ciągle przechodzący[/color]
piesi[color=blue]
> - uważa radny Andrzej Mickiewicz. - Nie ma takiej regulacji, że piesi
> idą np. przez 20 sekund, a później jadą samochody.[/color]

nie ma, ale czy nie można było o sygnalizacji wzbudzanej ręcznie
pomysleć wcześniej?

dyscypliny nauczyłoby kilku mundurowych z bloczkiem mandatowym, za
czerwone zdaje się po 250 ?
[color=blue]
> Spore zmiany będą na al. Wyzwolenia. Najważniejsze jest przeniesienie
> przejścia dla pieszych z okolicy ronda o 55 metrów w stronę centrum.[/color]
Tam[color=blue]
> stanie sygnalizacja wzbudzana przez pieszych.[/color]

a przystanek zostaje gdzie jest ? tylko przejście na jego tył ?



Tak ja to widzę:
1. Może i na Wyzwolenia za rondo wjedzie więcej samochodów, ale i tak będą
musiały się co jakiś czas zatrzymywać przed przejściem i dalej będą blokować
rondo, choć może w nieco mniejszym stopniu.
2. W drugą stronę, jadąc w stronę ronda, kolejka samochodów przesunie się w
kierunku Felczaka, zablokowane zostaną tramwaje.
3. Światło dla pieszych musiałoby się stosunkowo często zmieniać, w innej
sytuacji piesi nie mieściliby się na wysepce tramwajowej, a to byłoby
niebezpieczne.
4. Światła na przyciski, przy takim natężeniu ruchu pieszego to głupota.
Powinny działać cyklicznie lub na podczerwień.
5. Kierowcy może zyskają z kilkadziesiąt sekund siedząc na tyłkach, piesi
tyle samo stracą, bo będą musieli nadkładać drogi. Dotknie to szczególnie
osoby starsze.

Reasumując: gówniana inwestycja za duże pieniądze. Jeśli nie na tym rondzie,
to kierowcy utkną na najbliższych światłach. Zwiększenie płynności w jednym
miejscu automatycznie spowoduje zwiększenie zatorów w innych, gdzie nie
będzie możliwości udrożnienia.

Pozdro
Tomek

>
[url]http://www.glosszczecinski.com.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060209/MAIN/60209017[/url][color=blue]
>
> Brak możliwości przechodzenia przez ul. Staszica i przeniesione
> przejście na ul. Wyzwolenia mają udrożnić rondo Giedroycia. Wczoraj
> pokazano jak będzie wyglądała kładka dla pieszych w miejscu, które dziś
> piesi blokują.[/color]

W koncu. Codziennie tam stoje. Tylko akurat jak ja wybuduja to sie
przeprowadze :( Szkoda, ze nie bede mial korzystania w koncu z normlanego
skrzyzowanai tylko teraz bede stal na innych :)

Fantom

Grzegorz wrote:
[color=blue]
> Rondo budowane było od podstaw. Nie można było wybudować podziemnego
> przejścia,
> bo nikt oczywiście nie spodziewał się że tam chodzą ludzie....[/color]

To, że chodzą ludzie, to znaczy, że trzeba od razu ich pod ziemię
sprowadzać? Za granicą od przejść podziemnych już dwano się odchodzi.
Przywracane są z powrotem, obok przejść podziemnych, przejścia naziemne (np.
w Berlinie).
Potem nasza policja płacze, że coraz więcej pieszych przechodzi w
niedozwolonych miejscach, a przecież naturalnym jest, że człowiek zawsze
będzie skracał sobie drogę.

Pozdro
Tomek

> > Brak możliwości przechodzenia przez ul. Staszica i przeniesione
przejście[color=blue][color=green]
> > na ul. Wyzwolenia mają udrożnić rondo Giedroycia. Wczoraj pokazano[/color][/color]
jak[color=blue][color=green]
> > będzie wyglądała kładka dla pieszych w miejscu, które dziś piesi[/color][/color]
blokują.[color=blue]
>
> Rondo budowane było od podstaw. Nie można było wybudować podziemnego
> przejścia,
> bo nikt oczywiście nie spodziewał się że tam chodzą ludzie....
> Kolejna niedopracowana inwestycja niestety ...[/color]

mam nadzieję, że kładka będzie miała odpowiednia nośność, bo
jednocześnie może kładeczką zasuwać całkiem spore stadko ludzi

zapewne część ludzi (jadących z centrum i przesiadających się na pętli w
autobusy) po pewnym czasie pójdzie po rozum do głowy i wysiądzie na
następnym przystanku - gorzej z kierunkiem odwrotnym, z pętli na tramwaj
do centrum - będzie równie daleko, chyba, że przeniosą przystanek
tramwajowy na drugą stronę "małego ronda", dałoby to też dodatkowy efekt
nieblokowania przed rondem aut jadących na rondo, ale z zamiarem skrętu
( w stronę długosza czy ofiar )

SHP napisał(a):[color=blue]
> 1. Może i na Wyzwolenia za rondo wjedzie więcej samochodów, ale i tak będą
> musiały się co jakiś czas zatrzymywać przed przejściem i dalej będą blokować
> rondo, choć może w nieco mniejszym stopniu.[/color]

W dużo niejszym stopniu. Teraz jest tak, że jak jest trochę miejsca, bo
piesi nie idą, to przejedzie 1 max 2 samochody, bo trzeba jeszcze
ustąpić znajdującym się na rondzie. Jeśli przejście nbędzie cofnięte, to
przejedzie więcej samochodów.
[color=blue]
> 2. W drugą stronę, jadąc w stronę ronda, kolejka samochodów przesunie się w
> kierunku Felczaka, zablokowane zostaną tramwaje.[/color]

Tak naprawdę to ten kierunek nie jest teraz najbardziej zakorkowany.
Najgorzej jest wjeżdżając z Wyzwolenia i Staszica w obie strony (wynika
to m.in. z tego, że w tym ciągu jest najwiecej pieszych)
[color=blue]
> 5. Kierowcy może zyskają z kilkadziesiąt sekund siedząc na tyłkach, piesi
> tyle samo stracą, bo będą musieli nadkładać drogi. Dotknie to szczególnie
> osoby starsze.
>[/color]
Drogi nie będą musieli nadkładać - ta nowa droga ma być krótsza niż
dzisiejsza. Poza tym przy dzisiejszych korkach piesi (korzystający z
komunikacji miejskiej) też wcale dobrze nie mają. Tramwaje / autobusy
też stoja w korku.

--
Paweł Muszyński

Paweł Muszyński wrote:
[color=blue][color=green]
>> 5. Kierowcy może zyskają z kilkadziesiąt sekund siedząc na tyłkach,
>> piesi tyle samo stracą, bo będą musieli nadkładać drogi. Dotknie to
>> szczególnie osoby starsze.
>>[/color]
> Drogi nie będą musieli nadkładać - ta nowa droga ma być krótsza niż
> dzisiejsza.[/color]

Szczególnie, gdy ktoś będzie chciał przejść od Piotra Skargi na pętlę
autobusową.
[color=blue]
> Poza tym przy dzisiejszych korkach piesi (korzystający z
> komunikacji miejskiej) też wcale dobrze nie mają. Tramwaje / autobusy
> też stoja w korku.[/color]

Tramwaje i autobusy stoją, bo blokują je samochody. :-)

Pozdro
Tomek

[color=blue]
> zapewne część ludzi (jadących z centrum i przesiadających się na pętli w
> autobusy) po pewnym czasie pójdzie po rozum do głowy i wysiądzie na
> następnym przystanku[/color]

przystanek trojki jest dosc daleko:)

ogolnie pomysl oceniam na ndst:)


[color=blue]
> Drogi nie będą musieli nadkładać - ta nowa droga ma być krótsza niż
> dzisiejsza.[/color]

a jakim cudem??????


[color=blue]
> dyscypliny nauczyłoby kilku mundurowych z bloczkiem mandatowym, za
> czerwone zdaje się po 250 ?[/color]

widzialem jak gliniarz stal i lapal i gwizdal a tlum ludzi i tak walil
prosto na niego bo ilu on moze zlapac na raz?:)

SHP napisał(a):[color=blue]
> Paweł Muszyński wrote:
>[color=green][color=darkred]
>>> 5. Kierowcy może zyskają z kilkadziesiąt sekund siedząc na tyłkach,
>>> piesi tyle samo stracą, bo będą musieli nadkładać drogi. Dotknie to
>>> szczególnie osoby starsze.
>>>[/color]
>> Drogi nie będą musieli nadkładać - ta nowa droga ma być krótsza niż
>> dzisiejsza.[/color]
>
> Szczególnie, gdy ktoś będzie chciał przejść od Piotra Skargi na pętlę
> autobusową.
>[/color]
To jest tylko troche dalej wbrew pozorom.
A gros ruchu jest w kierunku tramwaj<->petla autobusowa, a tu będzie
ponoć bliżej.
[color=blue][color=green]
>> Poza tym przy dzisiejszych korkach piesi (korzystający z
>> komunikacji miejskiej) też wcale dobrze nie mają. Tramwaje / autobusy
>> też stoja w korku.[/color]
>
> Tramwaje i autobusy stoją, bo blokują je samochody. :-)
>[/color]
Więc jeśli odblokuje sie ruch samochodów, to wszyscy skorzystają :-)

--
Paweł Muszyński

> > zapewne część ludzi (jadących z centrum i przesiadających się na
pętli w[color=blue][color=green]
> > autobusy) po pewnym czasie pójdzie po rozum do głowy i wysiądzie na
> > następnym przystanku[/color]
>
> przystanek trojki jest dosc daleko:)[/color]

ha ha, taaa, ci z 3-ki mają przekichane
[color=blue]
> ogolnie pomysl oceniam na ndst:)[/color]

ten z kładką ?? :p

Paweł Muszyński wrote:
[color=blue]
> A gros ruchu jest w kierunku tramwaj<->petla autobusowa, a tu będzie
> ponoć bliżej.[/color]

Nie chcę się spierać, ale podobno wychodzi dalej. Wszystko będzie zależeć od
tego, gdzie dokładnie umieszczą kładkę.
[color=blue][color=green][color=darkred]
>>> Poza tym przy dzisiejszych korkach piesi (korzystający z
>>> komunikacji miejskiej) też wcale dobrze nie mają. Tramwaje /
>>> autobusy też stoja w korku.[/color]
>>
>> Tramwaje i autobusy stoją, bo blokują je samochody. :-)
>>[/color]
> Więc jeśli odblokuje sie ruch samochodów, to wszyscy skorzystają :-)[/color]

Rzecz w tym, że samochody i bez udziału pieszych potrafią blokować ruch.

Pozdro
Tomek

skuter wrote:
[color=blue]
> a jakim cudem??????[/color]

Drogowcy zbudują korytarz czasoprzestrzenny.

Pozdro
Tomek


Użytkownik "SHP" <shapie@onslaughters.org.kasuj> napisał w wiadomości
news:dsfhmo$1s9f$1@news.mm.pl...
[color=blue]
> Za granicą od przejść podziemnych już dwano się odchodzi.
> Przywracane są z powrotem, obok przejść podziemnych, przejścia naziemne
> (np.
> w Berlinie).[/color]

Ciekawe co mówisz. Tym bardziej że podstawowym środkiem lokomocji w Berlinie
jest metro,
którym dojedziesz prawie w każdy punkt miasta. Podtawową rzeczą jest więc
zorganizowanie
bezkolizyjnych i bezpiecznych wyjść - na skrzyżowaniach w każdy jego punkt.
Jakoś nie zwróciłem
uwagi, aby w centrum miasta (przykład: Ku-damm, czy nawet dederowski Alex.
Platz) były jakieś kładki ..... Za to przejść podziemnych jest trochę.
[color=blue]
> Potem nasza policja płacze, że coraz więcej pieszych przechodzi w
> niedozwolonych miejscach, a przecież naturalnym jest, że człowiek zawsze
> będzie skracał sobie drogę.[/color]

A kładką to niby krócej będzie? Śmieszna teza. Co za różnica, czy najpierw
pójdziesz w dół,
a potem w górę, czy odwrotnie. Podstawa to przemyślany projekt. Już widzę np
przy padającym deszczu
pieszych, którzy zamiast drapać sie górą i tak będą przebiegać przez
jezdnię. Przykład: kładka na ul. Wyszyńskiego i ludzie biegający miedzy
samochodami i tramwajami - bo po prostu krócej ...

Taniej jest po prostu, szczególnie taraz, gdy inwestycja jest zakończona,
postawić jakiś szkaradny "mostek" i kazać ludzom chodzić po deszczu ...

Pozdrawiam
Grzegorz.

Grzegorz i Gosia wrote:
[color=blue]
> Użytkownik "SHP" <shapie@onslaughters.org.kasuj> napisał w wiadomości
> news:dsfhmo$1s9f$1@news.mm.pl...
>[color=green]
>> Za granicą od przejść podziemnych już dwano się odchodzi.
>> Przywracane są z powrotem, obok przejść podziemnych, przejścia
>> naziemne (np.
>> w Berlinie).[/color]
>
> Ciekawe co mówisz.[/color]

Chociażby taki jeden przykładzik z Bazylei.

[url]http://www.p.lodz.pl/I35/hist/rehimage/kaliski/basel-bhfpl-sbwy1.jpg[/url]

Z Berlina też gdzieś miałem parę fotek, ale nie mogę ich zlokalizować.
[color=blue]
> Tym bardziej że podstawowym środkiem lokomocji w
> Berlinie jest metro,
> którym dojedziesz prawie w każdy punkt miasta.[/color]

Jednak przejścia podziemne, czy kładki, zawsze będą mniej wygodne, niż
przejścia naziemne. Chyba, że są stosowane windy, ruchome schody itp. Wtedy
OK. Jest wygodnie i bezkolizyjnie.
[color=blue]
> Podtawową rzeczą jest
> więc zorganizowanie
> bezkolizyjnych i bezpiecznych wyjść - na skrzyżowaniach w każdy jego
> punkt.[/color]

Przejścia podziemne mają jeszcze tę wadę, że są odizolowane od "świata
zewnętrznego". Takim zakamarkom bardziej sprzyja przestępczość, jest większa
szansa, że zarobisz w łeb i nikt Ci nie pomoże.
[color=blue]
> Jakoś nie zwróciłem
> uwagi, aby w centrum miasta (przykład: Ku-damm, czy nawet dederowski
> Alex. Platz) były jakieś kładki .....
> Za to przejść podziemnych jest
> trochę.[/color]

Ależ ja tak samo jestem przeciwny kładkom, jak i przejściom podziemnym.
Chyba, że kładka biegnie naturalnie, w jednym poziomie, wykorzystując
ukształtowanie terenu tak, że nie trzeba się wspinać do góry, by przejść
przez jezdnię albo zastosowane są elementy typu winda, ruchome schody itp..
[color=blue][color=green]
>> Potem nasza policja płacze, że coraz więcej pieszych przechodzi w
>> niedozwolonych miejscach, a przecież naturalnym jest, że człowiek
>> zawsze będzie skracał sobie drogę.[/color]
>
> A kładką to niby krócej będzie? Śmieszna teza. Co za różnica, czy
> najpierw pójdziesz w dół,
> a potem w górę, czy odwrotnie.[/color]

Nie wiem, skąd to wywnioskowałeś, bo ja twierdzę, że kładką wyjdzie dłużej.
[color=blue]
> Podstawa to przemyślany projekt. Już
> widzę np przy padającym deszczu
> pieszych, którzy zamiast drapać sie górą i tak będą przebiegać przez
> jezdnię.[/color]

Ja też tego nie widzę, choć poniekąd kładka wykorzysta naturalne
ukształtowanie terenu.
Ponieważ Staszica jest niżej położona, niż Wyzwolenia, przejście podziemne
oznaczałoby dłuuugie schodzenie.
[color=blue]
> Przykład: kładka na ul. Wyszyńskiego i ludzie biegający
> miedzy samochodami i tramwajami - bo po prostu krócej ...[/color]

Ależ ja o tym doskonale wiem.
[color=blue]
> Taniej jest po prostu, szczególnie taraz, gdy inwestycja jest
> zakończona, postawić jakiś szkaradny "mostek" i kazać ludzom chodzić
> po deszczu ...[/color]

Kładkę zawsze można zadaszyć..
Ale, jak pisałem w innym poście, dla mnie wydawanie 2,5mln na kładkę przy
Staszica, jest kompletnie pozbawione sensu.
Bo tak naprawdę niczego to nie zmieni. Może i piesi nie będą już "blokować"
samochodów na Staszica. Samochody na Staszica będą teraz blokowane przez
inne samochody, które płynniej pojadą rondem.

Pozdro
Tomek

Paweł Muszyński napisał(a):[color=blue]
> Poza tym przy dzisiejszych korkach piesi (korzystający z
> komunikacji miejskiej) też wcale dobrze nie mają. Tramwaje / autobusy
> też stoja w korku.[/color]

Nie zdziwię się wcale, jak ten korek na Wyzwolenia przesunie się po prostu o te
50 m w stronę miasta i tyle będzie z tej wspaniałej inwestycji. W takim
przypadku tramwaje będą traciły jeszcze więcej czasu w tym korku.

SHP napisał(a):[color=blue]
> skuter wrote:[color=green]
>>a jakim cudem??????[/color]
> Drogowcy zbudują korytarz czasoprzestrzenny.[/color]

Thor będzie na guzik obsługiwał teleporter. Albo postawią parę
gwiezdnych wrót* ;-)

*Zrozumiałe tylko dla widzów serialu "Stargate SG-1"

chester

PS. EOT, takiego NTG to chyba tu jeszcze nie pisałem ;-)
--
[url]http://rowerowy.szczecin.pl[/url]

> 1. Może i na Wyzwolenia za rondo wjedzie więcej samochodów, ale i tak będą[color=blue]
> musiały się co jakiś czas zatrzymywać przed przejściem i dalej będą[/color]
blokować[color=blue]
> rondo, choć może w nieco mniejszym stopniu.[/color]

Jak teraz bedzie mialo byc 8 samochodow to juz jest naprawde duzo jak na
"bufor"
[color=blue]
> 2. W drugą stronę, jadąc w stronę ronda, kolejka samochodów przesunie się[/color]
w[color=blue]
> kierunku Felczaka, zablokowane zostaną tramwaje.[/color]

Jezeli zalozenie jest takie, ze ma to odkorkowac rondo to nic sie nei
przesunie tylko przestanie istniec lub zostanie zminimalizowane
[color=blue]
> 3. Światło dla pieszych musiałoby się stosunkowo często zmieniać, w innej
> sytuacji piesi nie mieściliby się na wysepce tramwajowej, a to byłoby
> niebezpieczne.[/color]

To veda swiatla na przycisk -wiec da sie jes ustawic jak sie chce. A na
wysepce az tak ludzi nie bedzie przybierac bo nie bedzie mialo skad.
[color=blue]
> 4. Światła na przyciski, przy takim natężeniu ruchu pieszego to głupota.
> Powinny działać cyklicznie lub na podczerwień.[/color]

Na pewno nie cyklicznie. A na podczerwien ? Za duzy bajer za duza awaryjnosc
[color=blue]
> 5. Kierowcy może zyskają z kilkadziesiąt sekund siedząc na tyłkach, piesi
> tyle samo stracą, bo będą musieli nadkładać drogi. Dotknie to szczególnie
> osoby starsze.[/color]

kierowcy z zasady stoja tam kilka minut. A piesi duzo nie nadrobia bo to
ruch glownie miedzy petla autobusowa a tramwajem - a tu dojdzie moze ze 100
m. A ludzie starsi dzisiaj i tak najczesciej przechodza wlasnie tam gdzie am
byc przejscie :)

Fantom

Użytkownik "SHP"[color=blue]
> Tramwaje i autobusy stoją, bo blokują je samochody. :-)[/color]

które to są blokowane przez pieszych :>
P.

> > Tramwaje i autobusy stoją, bo blokują je samochody. :-)[color=blue]
>
> które to są blokowane przez pieszych :>[/color]

ktorzy wysiadaja/wsiadaja do tramwajow i autobusow :)

Fantom

Użytkownik "Fantom"[color=blue]
> ktorzy wysiadaja/wsiadaja do tramwajow i autobusow :)[/color]

wystrzelać? ;)
P.

skuter napisał(a):[color=blue][color=green]
>> dyscypliny nauczyłoby kilku mundurowych z bloczkiem mandatowym, za
>> czerwone zdaje się po 250 ?[/color]
>
> widzialem jak gliniarz stal i lapal i gwizdal a tlum ludzi i tak walil
> prosto na niego bo ilu on moze zlapac na raz?:)[/color]

heheh ale to musiało wyglądać :)))

--
Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false,
and by rulers as useful. Lucius Annaeus Seneca

Użytkownik "Fantom" <szczukot@skasujto.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:dshb2j$l7c$1@nemesis.news.tpi.pl...[color=blue][color=green]
>> 5. Kierowcy może zyskają z kilkadziesiąt sekund siedząc na tyłkach, piesi
>> tyle samo stracą, bo będą musieli nadkładać drogi. Dotknie to szczególnie
>> osoby starsze.[/color]
>
> kierowcy z zasady stoja tam kilka minut. A piesi duzo nie nadrobia bo to
> ruch glownie miedzy petla autobusowa a tramwajem - a tu dojdzie moze ze
> 100
> m. A ludzie starsi dzisiaj i tak najczesciej przechodza wlasnie tam gdzie
> am
> byc przejscie :)[/color]

stworzy sie tam poligon na mocherowe berety :)

Stoout

Raport nr <news:dsfi4c$f97$1@nemesis.news.tpi.pl>, Paweł Muszyński zeznaje:
[color=blue]
> Jeśli przejście nbędzie cofnięte, to
> przejedzie więcej samochodów.[/color]

"Jeśli skrócimy światło dla pieszych/rowerzystów/tramwajów, to przejedzie
więcej samochodów".
"Jeśli porobimy wszędzie kładki, to przejedzie więcej samochodów".
"Jeśli wyburzymy te budynki i wytniemy te drzewa, będzie można poszerzyć
jezdnię, a wtedy przejedzie więcej samochodów".
Przejedzie. Tylko dlaczego czyimś kosztem?
[color=blue][color=green]
>> 5. Kierowcy może zyskają z kilkadziesiąt sekund siedząc na tyłkach, piesi
>> tyle samo stracą, bo będą musieli nadkładać drogi. Dotknie to szczególnie
>> osoby starsze.
>>[/color]
> Drogi nie będą musieli nadkładać - ta nowa droga ma być krótsza niż
> dzisiejsza.[/color]

Zasada nr 1 - nie wierzyć redaktorowi. Ma być, ale wystarczy spojrzeć na
mapę, że nie będzie.
[color=blue]
> Poza tym przy dzisiejszych korkach piesi (korzystający z
> komunikacji miejskiej) też wcale dobrze nie mają. Tramwaje / autobusy
> też stoja w korku.[/color]

Korki są przez 3 godziny, a chodzić naokoło trzeba będzie przez 24. Poza tym
w normalnych miastach komunikację miejską uniezależnia się od korków tworząc
wydzielone pasy.

--
Olaf Skrzymowski (lhb178 malpa o2 kropka pl)

"-Die Politik interessiert mich nicht.
-Die Politik interessiert sich aber für Sie :-)"

chester wrote:[color=blue]
> SHP napisał(a):
>[color=green]
>> skuter wrote:
>>[color=darkred]
>>> a jakim cudem??????[/color]
>>
>> Drogowcy zbudują korytarz czasoprzestrzenny.[/color]
>
>
> Thor będzie na guzik obsługiwał teleporter. Albo postawią parę
> gwiezdnych wrót* ;-)[/color]

albo bedzie: Beam me up, Scotty :)

--
pandi

Raport nr <news:dshb2j$l7c$1@nemesis.news.tpi.pl>, Fantom zeznaje:
[color=blue][color=green]
>> 2. W drugą stronę, jadąc w stronę ronda, kolejka samochodów przesunie się[/color]
> w[color=green]
>> kierunku Felczaka, zablokowane zostaną tramwaje.[/color]
>
> Jezeli zalozenie jest takie, ze ma to odkorkowac rondo to nic sie nei
> przesunie tylko przestanie istniec lub zostanie zminimalizowane[/color]

A jeśli założenie jest błędne?
[color=blue][color=green]
>> 3. Światło dla pieszych musiałoby się stosunkowo często zmieniać, w innej
>> sytuacji piesi nie mieściliby się na wysepce tramwajowej, a to byłoby
>> niebezpieczne.[/color]
>
> To veda swiatla na przycisk -wiec da sie jes ustawic jak sie chce. A na
> wysepce az tak ludzi nie bedzie przybierac bo nie bedzie mialo skad.[/color]

Z tramwaju.
[color=blue][color=green]
>> 4. Światła na przyciski, przy takim natężeniu ruchu pieszego to głupota.
>> Powinny działać cyklicznie lub na podczerwień.[/color]
>
> Na pewno nie cyklicznie. A na podczerwien ? Za duzy bajer za duza awaryjnosc[/color]

Podobno piesi przeszkadzają cały czas, czyli nie ma sytuacji, że zupełnie
nikt nie idzie. Sygnalizacja na przycisk to w tym przypadku czysta
złośliwość.
[color=blue][color=green]
>> 5. Kierowcy może zyskają z kilkadziesiąt sekund siedząc na tyłkach, piesi
>> tyle samo stracą, bo będą musieli nadkładać drogi. Dotknie to szczególnie
>> osoby starsze.[/color]
>
> kierowcy z zasady stoja tam kilka minut. A piesi duzo nie nadrobia bo to
> ruch glownie miedzy petla autobusowa a tramwajem - a tu dojdzie moze ze 100
> m.[/color]

"Może ze 100 m" to 140 sekund. A to kierowcy powodują korki.

--
Olaf Skrzymowski (lhb178 malpa o2 kropka pl)

"-Die Politik interessiert mich nicht.
-Die Politik interessiert sich aber für Sie :-)"

Olaf Skrzymowski wrote:
[color=blue][color=green]
>> To veda swiatla na przycisk -wiec da sie jes ustawic jak sie chce.
>> A na wysepce az tak ludzi nie bedzie przybierac bo nie bedzie mialo
>> skad.[/color]
>
> Z tramwaju.[/color]

-ów ;-)

Pozdro
Tomek

Piotr Pankowski napisał(a):[color=blue]
> chester wrote:
>[color=green]
>> SHP napisał(a):
>>[color=darkred]
>>> skuter wrote:
>>>
>>>> a jakim cudem??????
>>>
>>>
>>> Drogowcy zbudują korytarz czasoprzestrzenny.[/color]
>> Thor będzie na guzik obsługiwał teleporter. Albo postawią parę
>> gwiezdnych wrót* ;-)[/color]
> albo bedzie: Beam me up, Scotty :)[/color]

Ewentualnie 'Take us out' (w razie korków) ;-)

chester
--
[url]http://rowerowy.szczecin.pl[/url]

> >> 2. W drugą stronę, jadąc w stronę ronda, kolejka samochodów przesunie
się[color=blue][color=green]
> > w[color=darkred]
> >> kierunku Felczaka, zablokowane zostaną tramwaje.[/color]
> >
> > Jezeli zalozenie jest takie, ze ma to odkorkowac rondo to nic sie nei
> > przesunie tylko przestanie istniec lub zostanie zminimalizowane[/color]
>
> A jeśli założenie jest błędne?[/color]

No z takim podejsciem to mozna kazdego projektu sie czepic. Jak jest bledne
to wyda miasto kupe kasy i dalej nic z tego nie wyjdzie
[color=blue][color=green][color=darkred]
> >> 3. Światło dla pieszych musiałoby się stosunkowo często zmieniać, w[/color][/color][/color]
innej[color=blue][color=green][color=darkred]
> >> sytuacji piesi nie mieściliby się na wysepce tramwajowej, a to byłoby
> >> niebezpieczne.[/color]
> >
> > To veda swiatla na przycisk -wiec da sie jes ustawic jak sie chce. A na
> > wysepce az tak ludzi nie bedzie przybierac bo nie bedzie mialo skad.[/color]
>
> Z tramwaju.[/color]

Napsialem wyraznie 'AZ TAK' - ile ludzie moze wybyc z tramwaju ktore
przyjezdzaja co jakis czas ? To nie jest wtedy ruch ciagly tylko grupowy sie
robi w odstepach kilkuminutowych nawet.
[color=blue][color=green][color=darkred]
> >> 5. Kierowcy może zyskają z kilkadziesiąt sekund siedząc na tyłkach,[/color][/color][/color]
piesi[color=blue][color=green][color=darkred]
> >> tyle samo stracą, bo będą musieli nadkładać drogi. Dotknie to[/color][/color][/color]
szczególnie[color=blue][color=green][color=darkred]
> >> osoby starsze.[/color]
> >
> > kierowcy z zasady stoja tam kilka minut. A piesi duzo nie nadrobia bo to
> > ruch glownie miedzy petla autobusowa a tramwajem - a tu dojdzie moze ze[/color][/color]
100[color=blue][color=green]
> > m.[/color]
>
> "Może ze 100 m" to 140 sekund. A to kierowcy powodują korki.[/color]

Hmm. Ja mysle, ze czlowiek jednak porusza sie co najmniej dwukrotnie
szybciej.
A co do powodowania korkow to jest ich kilka. Kierowcy sa jednym z nich. A w
omawianym przypadku akurat w 95 % jest zle rozwiazanie ruchu pieszych na
rondzie.

Fantom

Raport nr <news:dspfg7$j0v$1@atlantis.news.tpi.pl>, Fantom zeznaje:
[color=blue][color=green][color=darkred]
>>> Jezeli zalozenie jest takie, ze ma to odkorkowac rondo to nic sie nei
>>> przesunie tylko przestanie istniec lub zostanie zminimalizowane[/color]
>>
>> A jeśli założenie jest błędne?[/color]
>
> No z takim podejsciem to mozna kazdego projektu sie czepic.[/color]

Można i należy, jeżeli są uzasadnione wątpliwości.
[color=blue]
> Jak jest bledne
> to wyda miasto kupe kasy i dalej nic z tego nie wyjdzie[/color]

Wyjdzie kolejny węzeł dezintegracyjny.
[color=blue][color=green][color=darkred]
>>>> 3. Światło dla pieszych musiałoby się stosunkowo często zmieniać, w[/color][/color]
> innej[color=green][color=darkred]
>>>> sytuacji piesi nie mieściliby się na wysepce tramwajowej, a to byłoby
>>>> niebezpieczne.
>>>
>>> To veda swiatla na przycisk -wiec da sie jes ustawic jak sie chce. A na
>>> wysepce az tak ludzi nie bedzie przybierac bo nie bedzie mialo skad.[/color]
>>
>> Z tramwaju.[/color]
>
> Napsialem wyraznie 'AZ TAK'[/color]

Czy wyraźnie, to bym się spierał :->
[color=blue]
> - ile ludzie moze wybyc z tramwaju ktore
> przyjezdzaja co jakis czas ? To nie jest wtedy ruch ciagly tylko grupowy sie
> robi w odstepach kilkuminutowych nawet.[/color]

Tramwaje w szczycie jadą średnio co 3 minuty. Może ich przyjechać więcej
naraz. Z każdego wysypuje się sporo ludzi - stawiałbym na 50, czasami
więcej.
[color=blue][color=green]
>> "Może ze 100 m" to 140 sekund. A to kierowcy powodują korki.[/color]
>
> Hmm. Ja mysle, ze czlowiek jednak porusza sie co najmniej dwukrotnie
> szybciej.[/color]

Fakt, miało być dzielenie, a nie mnożenie. Jakieś 70 sekund.
[color=blue]
> A co do powodowania korkow to jest ich kilka. Kierowcy sa jednym z nich.[/color]

Kierowcy są podstawowym czynnikiem :) Inne im tylko pomagają :>
[color=blue]
> A w
> omawianym przypadku akurat w 95 % jest zle rozwiazanie ruchu pieszych na
> rondzie.[/color]

Ja bym tego tak nie ujmował. Zresztą przed wpakowaniem 2,5 miliona w błoto
(rozwiązanie jeszcze gorsze) można by przeprowadzić parę eksperymentów...

--
Olaf Skrzymowski (lhb178 malpa o2 kropka pl)

"Bilety na nią powinny być tańsze, bo autobus jedzie ledwie 17 min., a trzeba
kupić bilet na 20 min." (o linii 70)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rebeccafierce.htw.pl
  •  
    Copyright Š 2006 MySite. Designed by Web Page Templates