nareszcie

Menu
 
wyjÄ…tkowa
Info ze strony KZK-GOP

Od 1 wrze¶nia br. z gliwickich ulic znikn± tramwaje. Linie 1 i 4 zostan±
skrócone do granic Rudy ¦l±skiej i Zabrza, a obs³ugê ich trasy na terenie
Gliwic przejmie nowa linia autobusowa nazwana "A4".

Dla osób doje¿d¿aj±cych do i z Zabrza, czy Rudy ¦l±skiej takie zmiany bêd±
oznacza³y konieczno¶æ przesiadki, jednak dlatego KZK GOP do³o¿y³ wszelkich
starañ, aby przesiadka by³a pasa¿erów jak najmniej k³opotliwa. Przede
wszystkim, bilet skasowany w tramwaju linii 1 i 4 bêdzie wa¿ny po przesiadce
do autobusu linii A4 i na odwrót bilet skasowany w tym autobusie bêdzie
wa¿ny po przesiadce do tramwaju tych linii. To oznacza, ¿e w zwi±zku z t±
zmian± pasa¿er nie bêdzie ponosi³ ¿adnych dodatkowych kosztów.
Zsynchronizowano te¿ tak rozk³ady jazdy obu linii tramwajowych i autobusowej
A4, by pasa¿erowie mieli do¶æ czasu na przesiadkê, a jednocze¶nie nie
musieli zbyt d³ugo czekaæ.

Nowa linia autobusowa A4, która zast±pi linie tramwajowe 1 i 4 na terenie
Gliwic, bêdzie obs³ugiwana najnowocze¶niejszym taborem niskopod³ogowym,
u³atwiaj±cym podró¿ osobom niepe³nosprawnym i schorowanym, a jednocze¶nie
spe³niaj±cym najwy¿sze normy ekologiczne (norma EEV). Linia ta bêdzie
kursowaæ po tej samej trasie co 1 i 4, z podobn± czêstotliwo¶ci±.
Do obs³ugi zostan± te¿ w³±czone nowe przystanki: Dolnej Wsi, Sobieskiego i
S³owackiego, za¶ przystanki Zameczek Le¶ny, Akacjowa, Lindego i D±browskiego
zostan± przeniesione zza torowiska na pobocze jezdni. Miasto Gliwice
dokona³o ju¿ wszystkich koniecznych z tym prac i uzgodnieñ. Prosimy
pasa¿erów, aby zapoznali siê z tymi zmianami i podeszli do nich ze
zrozumieniem i cierpliwo¶ci±.

--
gazaj



On Fri, 21 Aug 2009, gazaj wrote:
[color=blue]
> Prosimy pasa¿erów, aby
> zapoznali siê z tymi zmianami i podeszli do nich ze zrozumieniem i
> cierpliwo¶ci±.[/color]

Nie brzmi to jak informacja o zmianach na lepsze...

--

qrczak

qrczak wrote:[color=blue]
> On Fri, 21 Aug 2009, gazaj wrote:
>[color=green]
>> Prosimy pasa¿erów, aby
>> zapoznali siê z tymi zmianami i podeszli do nich ze zrozumieniem i
>> cierpliwo¶ci±.[/color]
>
> Nie brzmi to jak informacja o zmianach na lepsze...[/color]

Typowy zwrot grzeczno¶ciowy.

--
gazaj

gazaj postukal w klawiature i 2009-08-21 11:34 napisal:[color=blue]
> Info ze strony KZK-GOP
>
> Od 1 wrze¶nia br. z gliwickich ulic znikn± tramwaje. Linie 1 i 4 zostan±
> skrócone do granic Rudy ¦l±skiej i Zabrza (...)[/color]

Nie ma to jak merytoryczna informacja :>

pozdr
eMeM



gazaj wrote:
[...][color=blue]
> KZK GOP do³o¿y³
> wszelkich starañ, aby przesiadka by³a pasa¿erów jak najmniej k³opotliwa.
> Przede wszystkim, bilet skasowany w tramwaju linii 1 i 4 bêdzie wa¿ny po
> przesiadce do autobusu linii A4 i na odwrót bilet skasowany w tym
> autobusie bêdzie wa¿ny po przesiadce do tramwaju tych linii. To oznacza,
> ¿e w zwi±zku z t± zmian± pasa¿er nie bêdzie ponosi³ ¿adnych dodatkowych
> kosztów.[/color]

Super!
[color=blue]
> Zsynchronizowano te¿ tak rozk³ady jazdy obu linii tramwajowych
> i autobusowej A4, by pasa¿erowie mieli do¶æ czasu na przesiadkê, a
> jednocze¶nie nie musieli zbyt d³ugo czekaæ.[/color]

A teraz to juz jestem w zupelnej ekstazie! Przeciez elementarna logika
nakazywalaby wprowadzenie dodatkowego biletu i brak synchronizacji.
Dziekujemy Ci KZK GOP!

pozdrawiam,
Marek Sosnowski

U¿ytkownik gazaj napisa³:[color=blue]
> Info ze strony KZK-GOP
>
> Od 1 wrze¶nia br. z gliwickich ulic znikn± tramwaje. Linie 1 i 4 zostan±
> skrócone do granic Rudy ¦l±skiej i Zabrza, a obs³ugê ich trasy na
> terenie Gliwic przejmie nowa linia autobusowa nazwana "A4".[/color]

Z³o¶liwie zapytam - tramwaje znikn±, a co z szynami? Przyk³ad Chorzowa
(oni zlikwidowali wcze¶niej - 12? nie pamiêtam) dowodzi, ¿e albo
miasto d³uuuugo poczeka na likwidacjê torowisk i remont nawierzchni,
albo wejdzie w porozumienie z tramwajarzami i zdrowo dop³aci do tej
likwidacji... A mo¿e kto¶ wierzy w szybk± likwidacjê torowisk z
funduszy tramwajarskich - bezkosztowo i bezkolizyjnie dla UM Gliwice?
Mo¿e prezydent ma jakie¶ wsparcie?

Mam czas, poczekam. I przekonam siê jak to z t± likwidacj± bêdzie... I
za ile... No i czy Struktura Podzia³u Prac tego projektu przewidywa³a
ten problem i czy ma on odbicie w bud¿ecie...

pozdrowionka
zairazki

On 21 Sie, 17:35, zairazki <zaira...@poczta.onet.pl> wrote:[color=blue]
> U¿ytkownik gazaj napisa³:
>[color=green]
> > Info ze strony KZK-GOP[/color]
>[color=green]
> > Od 1 wrze¶nia br. z gliwickich ulic znikn± tramwaje. Linie 1 i 4 zostan±
> > skrócone do granic Rudy ¦l±skiej i Zabrza, a obs³ugê ich trasy na
> > terenie Gliwic przejmie nowa linia autobusowa nazwana "A4".[/color]
>
> Z³o¶liwie zapytam - tramwaje znikn±, a co z szynami? Przyk³ad Chorzowa
> (oni zlikwidowali wcze¶niej - 12? nie pamiêtam) dowodzi, ¿e albo
> miasto d³uuuugo poczeka na likwidacjê torowisk i remont nawierzchni,
> albo wejdzie w porozumienie z tramwajarzami i zdrowo dop³aci do tej
> likwidacji... A mo¿e kto¶ wierzy w szybk± likwidacjê torowisk z
> funduszy tramwajarskich - bezkosztowo i bezkolizyjnie dla UM Gliwice?
> Mo¿e prezydent ma jakie¶ wsparcie?
>
> Mam czas, poczekam. I przekonam siê jak to z t± likwidacj± bêdzie.... I
> za ile... No i czy Struktura Podzia³u Prac tego projektu przewidywa³a
> ten problem i czy ma on odbicie w bud¿ecie...
>
> pozdrowionka
> zairazki[/color]

Podejme siê za darmo usuniêcia torowisk. Stal sie sprzeda;)

U¿ytkownik qrczak napisa³:[color=blue]
> Nie brzmi to jak informacja o zmianach na lepsze...[/color]

Bo ka¿da zmiana z pocz±tku wydaje siê na gorsze. Ewentualne zalety
odczuwa siê dopiero pó¼niej.
BTW. Kilka dni temu w Wiadomo¶ciach podawali, ¿e Pabianice te¿ rozwa¿aj±
likwidacjê tramwajów i zast±pienie ich nowoczesnymi autobusami. Czy¿by
Gliwice kolejny raz sta³y siê prekursorem zmian? Kolejny, bo AFAIK st±d
pochodzi³ pomys³ zmiany przepisów reguluj±cych nazewnictwo wêz³ów
autostradowych.

--
-----------------------------------------------------------------------
* Bart³omiej Zieliñski [url]http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/[/url] *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 *
-----------------------------------------------------------------------

U¿ytkownik "zairazki" <zairazki@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:h6mf04$ido$1@atlantis.news.neostrada.pl...
[color=blue]
> Mam czas, poczekam. I przekonam siê jak to z t± likwidacj± bêdzie... I za
> ile... No i czy Struktura Podzia³u Prac tego projektu przewidywa³a ten
> problem i czy ma on odbicie w bud¿ecie...[/color]

Nikt z ulic nie bêdzie usuwa³ torowisk bez przebudowywania / generalnego
remontu. Tory jest ³atwo usun±æ tylko tam gdzie znajduj± siê poza jezdni± a
z jezdni wywala siê podczas remontów.
--
Piotr Herba
[url]http://www.fotopolska.eu[/url] | Wratislaviae Amici
[url]http://www.youtube.com/user/neoezn[/url] - Tramwajem po Wroc³awiu

zairazki wrote:
[color=blue]
> Z³o¶liwie zapytam - tramwaje znikn±, a co z szynami? Przyk³ad Chorzowa[/color]

[url]http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,6949757,Kierowcy_jezdza_po_torach_i_boja_sie_o_auta.html[/url]

Tramwajarze wezm± tory, a miasto zrobi remont ulic. Tak samo by³o na
Pszczyñskiej, d. Konstytucji, Ko¶ciuszki itp. Ale tym razem bêdzie to
remont, który wystarczy na d³ugie lata, a nie na kilka, jak w przypadku, gdy
w jezdni s± tory tramwajowe.

--
gazaj

In news:h6medq$c5o$1@inews.gazeta.pl,
chary <chary@pl.pl>:
[color=blue]
> gazaj wrote:
> [...][color=green]
>> KZK GOP do³o¿y³
>> wszelkich starañ, aby przesiadka by³a pasa¿erów jak najmniej
>> k³opotliwa. Przede wszystkim, bilet skasowany w tramwaju linii 1 i 4
>> bêdzie wa¿ny po przesiadce do autobusu linii A4 i na odwrót bilet
>> skasowany w tym autobusie bêdzie wa¿ny po przesiadce do tramwaju
>> tych linii. To oznacza, ¿e w zwi±zku z t± zmian± pasa¿er nie bêdzie
>> ponosi³ ¿adnych dodatkowych kosztów.[/color]
>
> Super!
>[color=green]
>> Zsynchronizowano te¿ tak rozk³ady jazdy obu linii tramwajowych
>> i autobusowej A4, by pasa¿erowie mieli do¶æ czasu na przesiadkê, a
>> jednocze¶nie nie musieli zbyt d³ugo czekaæ.[/color]
>
> A teraz to juz jestem w zupelnej ekstazie! Przeciez elementarna logika
> nakazywalaby wprowadzenie dodatkowego biletu i brak synchronizacji.
> Dziekujemy Ci KZK GOP!
>
> pozdrawiam,
> Marek Sosnowski[/color]

Ironia ironi±, ale pomy¶l co by siê dzia³o gdyby tej informacji nie podano.
Znaj±c ¿ycie zaczê³yby siê podnosiæ krzyki
A CO Z BILETAMI,
CZY ROZK£AD BÊDZIE ZSYNCHRONIZOWANY itp.

--
Pozdrawiam,
Heniek
[url]www.plumowski.eu[/url]

gazaj <gaj@wp.pl> wrote:[color=blue]
> Tramwajarze wezm± tory, a miasto zrobi remont ulic. Tak samo by³o na
> Pszczyñskiej, d. Konstytucji, Ko¶ciuszki itp. Ale tym razem bêdzie to
> remont, który wystarczy na d³ugie lata, a nie na kilka, jak w przypadku, gdy
> w jezdni s± tory tramwajowe.[/color]

Obecno¶æ torów w jezdni nie warunkuje czêstotliwo¶ci remontów. G³ównym
wymaganiem jest jako¶æ wykonania remontu - wtedy wystarczy na d³ugie lata.
Jest wiele ulic bez torowisk, które te¿ wymagaj± remontów, czêstszych ni¿
mo¿naby oczekiwaæ.

Tomasz

w Polsce generalnie jest za duzo tramwajow w miastach ponizej pol
miliona i za malo tramwajow w miastach powyzej pol miliona.

W sumie tramwajow jest mniej wiecej tyle ile potrzeba, tyle ze trzeba
je "przeniesc" do miast powyzej pol miliona. Na przyklad zamiast
tramwaja w Gliwicach tramwaj w Warszawie np. na Wilanow albo Tarchomin

aron

Aron pisze:[color=blue]
> w Polsce generalnie jest za duzo tramwajow w miastach ponizej pol
> miliona i za malo tramwajow w miastach powyzej pol miliona.
>
> W sumie tramwajow jest mniej wiecej tyle ile potrzeba, tyle ze trzeba
> je "przeniesc" do miast powyzej pol miliona.[/color]

M±dralo - ile mieszkañców ma np.Zabrze?
Czy te przyk³adowe Zabrze to miasto z twojej definicji miasta?
A mo¿e wg twojej definicji Zabrze ma wtedy np. 800 000 mieszkañców.
Obawiam siê, ¿e to co gdzie¶ wyczyta³e¶ nie dotyczy³o konurbacji.
Na drugi raz czytaj uwa¿nie.


U¿ytkownik "gazaj" <gaj@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:4a8e6a56$1@news.home.net.pl...[color=blue]
> Info ze strony KZK-GOP
>[/color]
[..]

Nareszcie! (?)

... cywilizacja pozostanie na wschodzie ... ;-)

K

chary postukal w klawiature i 2009-08-21 17:27 napisal:[color=blue]
> gazaj wrote:
> [...][color=green]
>> KZK GOP do³o¿y³ wszelkich starañ, aby przesiadka by³a pasa¿erów jak
>> najmniej k³opotliwa. Przede wszystkim, bilet skasowany w tramwaju
>> linii 1 i 4 bêdzie wa¿ny po przesiadce do autobusu linii A4 i na
>> odwrót bilet skasowany w tym autobusie bêdzie wa¿ny po przesiadce do
>> tramwaju tych linii. To oznacza, ¿e w zwi±zku z t± zmian± pasa¿er nie
>> bêdzie ponosi³ ¿adnych dodatkowych kosztów.[/color]
>
> Super!
>[color=green]
>> Zsynchronizowano te¿ tak rozk³ady jazdy obu linii tramwajowych i
>> autobusowej A4, by pasa¿erowie mieli do¶æ czasu na przesiadkê, a
>> jednocze¶nie nie musieli zbyt d³ugo czekaæ.[/color]
>
> A teraz to juz jestem w zupelnej ekstazie! Przeciez elementarna logika
> nakazywalaby wprowadzenie dodatkowego biletu i brak synchronizacji.
> Dziekujemy Ci KZK GOP![/color]

Nie ciesz siê- uchwa³a mówi bodaj¿e o obowi±zywaniu tego wyj±tku do
koñca 2010 roku. Co potem - nikt nie wie.

Ponoæ bilet elektroniczny...
[color=blue]
> pozdrawiam,
> Marek Sosnowski[/color]

pozdr
eMeM

zairazki postukal w klawiature i 2009-08-21 17:35 napisal:
[color=blue]
>
> Z³o¶liwie zapytam - tramwaje znikn±, a co z szynami? Przyk³ad Chorzowa
> (oni zlikwidowali wcze¶niej - 12? nie pamiêtam) dowodzi, ¿e albo miasto
> d³uuuugo poczeka na likwidacjê torowisk i remont nawierzchni, albo
> wejdzie w porozumienie z tramwajarzami i zdrowo dop³aci do tej
> likwidacji... A mo¿e kto¶ wierzy w szybk± likwidacjê torowisk z funduszy
> tramwajarskich - bezkosztowo i bezkolizyjnie dla UM Gliwice? Mo¿e
> prezydent ma jakie¶ wsparcie?
>
> Mam czas, poczekam. I przekonam siê jak to z t± likwidacj± bêdzie... I
> za ile... No i czy Struktura Podzia³u Prac tego projektu przewidywa³a
> ten problem i czy ma on odbicie w bud¿ecie...[/color]

Nic nie bêdzie. Tory i sieæ zostaj±. A T¦ nikt nie zmusi do demonta¿u.
[color=blue]
> pozdrowionka
> zairazki[/color]

pozdr
eMeM

On 21 Sie, 21:01, zyli <z...@pocztakropkaonet.pl> wrote:

[color=blue]
> M±dralo - ile mieszkañców ma np.Zabrze?
> Czy te przyk³adowe Zabrze to miasto z twojej definicji miasta?
> A mo¿e wg twojej definicji Zabrze ma wtedy np. 800 000 mieszkañców.
> Obawiam siê, ¿e to co gdzie¶ wyczyta³e¶ nie dotyczy³o konurbacji.
> Na drugi raz czytaj uwa¿nie.[/color]

Wlasnie dotyczy konurbacji. Gliwice sa polozone jednak na uboczu GOPu
i nie sa az tak zwiazane z Katowicami jak Zabrze, Bytom czy Chorzow.
Gliwice to nie jest Bemowo czyli typowa sypialnia.

aron

U¿ytkownik Aron napisa³:[color=blue]
> Wlasnie dotyczy konurbacji. Gliwice sa polozone jednak na uboczu GOPu
> i nie sa az tak zwiazane z Katowicami jak Zabrze, Bytom czy Chorzow.[/color]

A na czym polega silniejsze zwi±zanie tych miast z Katowicami? Prócz
Chorzowa oczywi¶cie, bo graniczy z Katowicami. ;-)

--
-----------------------------------------------------------------------
* Bart³omiej Zieliñski [url]http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/[/url] *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 *
-----------------------------------------------------------------------

On 22 Sie, 13:35, Bart³omiej Zieliñski <bmw...@polsl.gliwice.pl>
wrote:

[color=blue]
> A na czym polega silniejsze zwi±zanie tych miast z Katowicami? Prócz
> Chorzowa oczywi¶cie, bo graniczy z Katowicami. ;-)[/color]

ze jest blizej i wiecej ludzi jezdzi do pracy do Katowic.

aron

U¿ytkownik Paco napisa³:
.....[color=blue]
> Podejme siê za darmo usuniêcia torowisk. Stal sie sprzeda;)[/color]

Ale na asfalty ci wystarczy? Bo ¿u¿lem darmowym z ha³dy to trochê
przyma³o...

pozdrowionka
zairazki

U¿ytkownik Neo[EZN] napisa³:
....[color=blue]
> Nikt z ulic nie bêdzie usuwa³ torowisk bez przebudowywania / generalnego
> remontu. Tory jest ³atwo usun±æ tylko tam gdzie znajduj± siê poza
> jezdni± a z jezdni wywala siê podczas remontów.[/color]

Hint: na czyj koszt? Inaczej - kto za to p³aci? Miasto czy tramwajarze?

pozdrowionka
zairazki

U¿ytkownik gazaj napisa³:[color=blue]
> zairazki wrote:
>[color=green]
>> Z³o¶liwie zapytam - tramwaje znikn±, a co z szynami? Przyk³ad Chorzowa[/color]
>
> [url]http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,6949757,Kierowcy_jezdza_po_torach_i_boja_sie_o_auta.html[/url]
>
>
> Tramwajarze wezm± tory, a miasto zrobi remont ulic. Tak samo by³o na
> Pszczyñskiej, d. Konstytucji, Ko¶ciuszki itp. Ale tym razem bêdzie to
> remont, który wystarczy na d³ugie lata, a nie na kilka, jak w przypadku,
> gdy w jezdni s± tory tramwajowe.
>
>[/color]
Czyli jednak miasto dop³aci do interesu, i to sporo... likwidacja
torów to pryszcz w porównaniu do odtwarzania nawierzchni jezdni no i
podbudowy oczywi¶cie...
Jak znam ¿ycie, to po paru latach trzeba bêdzie remoncik powtórzyæ, bo
podbudowa klêknie (pod tirami ma siê rozumieæ) ;P

pozdrowionka
zairazki

U¿ytkownik Maciej Makula napisa³:
....[color=blue]
> Nic nie bêdzie. Tory i sieæ zostaj±. A T¦ nikt nie zmusi do demonta¿u.
>[/color]

czyli marzenie spe³nione czê¶ciowo - tramwaje nie blokuj± przejazdu
przez Wieczorka, Wa³ów czy innych "przelotowych" ulic, ale zawieszenie
po staremu urywamy na wybojach.
To po cholerê by³o je¶æ tê ¿abê? Bêd± kolejne awantury w mie¶cie, bo
zamiast planowanych remontów dziurawych ulic bêd± mniej planowane
wymuszone remonty po likwidacji torowisk.
A pewnemu profesorowi/radnemu/antytirowcowi (wszystko wykre¶liæ) po
staremu cha³up± bêdzie trzês³o, bo ka¿dym samochodem na skrzy¿owaniu
pod UM nadal bêdzie telepaæ na nieusuniêtych torach i
niewyremontowanym garbie pomiêdzy...

pozdrowionka z jajeczkiem "czê¶ciowo nie¶wie¿ym" w tle ¶le
zairazki

U¿ytkownik "zairazki" <zairazki@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:h6pjj4$lvb$2@atlantis.news.neostrada.pl...[color=blue]
> Hint: na czyj koszt? Inaczej - kto za to p³aci? Miasto czy tramwajarze?[/color]

Tramwajarze mog± zdemontowaæ tory tam gdzie to jest proste do zrobienia bo
mog± sprzedaæ stal za ca³kiem niez³e pieni±dze. Z jezdni oczywi¶cie torów
nie usun± bo koszt remontu / przebudowy drogi znacznie przewy¿sza zysk ze
sprzeda¿y szyn - tak¿e zdecydowanie to jest problem miasta. Wystarczy
przejechaæ siê do Bytomia i dalej do Brzezin ¦l. albo kawa³ek dalej do
Wojkowic ¿eby zobaczyæ jak wygl±da zlikwidowana linia tramwajowa i w których
miejscach nie ma szyn a w których s±.
--
Piotr Herba
[url]http://www.fotopolska.eu[/url] | Wratislaviae Amici
[url]http://www.youtube.com/user/neoezn[/url] - Tramwajem po Wroc³awiu

zairazki wrote:[color=blue]
>
> Czyli jednak miasto dop³aci do interesu, i to sporo... likwidacja
> torów to pryszcz w porównaniu do odtwarzania nawierzchni jezdni no i
> podbudowy oczywi¶cie...[/color]

Tak bêdzie, ale warto wydaæ pieni±dze raz i mieæ spokój z remontami na
d³ugie lata.
[color=blue]
> Jak znam ¿ycie, to po paru latach trzeba bêdzie remoncik powtórzyæ, bo
> podbudowa klêknie (pod tirami ma siê rozumieæ) ;P[/color]

Niby dlaczego? Nie widzê, ¿eby by³o takie zjawisko na Pszczyñskiej,
Ko¶ciuszki, Wyszyñskiego. Te ulice wygl±daj± o wiele lepiej, ni¿ ulice z
torami.

--
gazaj

zairazki wrote:

[color=blue]
> czyli marzenie spe³nione czê¶ciowo - tramwaje nie blokuj± przejazdu
> przez Wieczorka, Wa³ów czy innych "przelotowych" ulic, ale zawieszenie
> po staremu urywamy na wybojach.[/color]

Lepsze trochê, ni¿ nic. Samochody przynajmniej bêd± jecha³y swobodnie, nie
blokowane tramwajami, a to ju¿ jest postêp.

Natomiast usuniêcie torów i zrobienie normalnej jezdni to koljeny temat,
który mo¿e byæ za³atwiony szybciej, ni¿ siê tobie wydaje. Poniewa¿ nie znamy
terminów, to po co biæ pianê na ten temat?

--
gazaj


U¿ytkownik "gazaj" <gaj@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:4a91156c$1@news.home.net.pl...[color=blue]
> Lepsze trochê, ni¿ nic. Samochody przynajmniej bêd± jecha³y swobodnie, nie
> blokowane tramwajami, a to ju¿ jest postêp.[/color]

Ale bêd± blokowane autobusami, w takiej samej ilo¶ci tyle, ¿e wiêkszymi.
Ale o tym ju¿ by³o...
Krzysztof Wostal.

U¿ytkownik "gazaj" <gaj@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:4a91156c$1@news.home.net.pl...[color=blue]
> Natomiast usuniêcie torów i zrobienie normalnej jezdni to koljeny temat,
> który mo¿e byæ za³atwiony szybciej, ni¿ siê tobie wydaje. Poniewa¿ nie
> znamy terminów, to po co biæ pianê na ten temat?[/color]

Ostatni raz wszystkie tory po zlikwidowanej linii tramwajowej w Polsce
zniknê³y w ca³o¶ci bodaj¿e w Bielsku-Bia³ej. W pozosta³ych przypadkach tory
tramwajowe le¿± w wielu miastach na wielu ulicach albo pod asfaltem,
skutecznie przyczyniaj±c siê do powstawania uszkodzeñ w jezdni z powodu
dostawania siê wody do rowków szyn pod asfaltem albo s± na wierzchu. Tak¿e
trzeba byæ lekkomy¶lnym albo dawaæ wiarê jakiej¶ propagandzie, ¿eby ³udziæ
siê, ¿e tory znikn± z gliwickich ulic w ci±gu najbli¿szych kilku lat.
--
Piotr Herba
[url]http://www.fotopolska.eu[/url] | Wratislaviae Amici
[url]http://www.youtube.com/user/neoezn[/url] - Tramwajem po Wroc³awiu

Krzysztof Wostal wrote:
[color=blue]
> Ale bêd± blokowane autobusami, w takiej samej ilo¶ci tyle, ¿e
> wiêkszymi. Ale o tym ju¿ by³o...
>[/color]
No w³a¶nie, powtarzasz dawno obalone argumenty, dla u³atwienia przypomnê, ¿e
autobusy stajê przy chodniku, a nie na ¶rodku ulicy, jak tramwaje.

--
gazaj

U¿ytkownik "gazaj" <gaj@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:4a911b39$1@news.home.net.pl...[color=blue][color=green]
>> Ale bêd± blokowane autobusami, w takiej samej ilo¶ci tyle, ¿e
>> wiêkszymi. Ale o tym ju¿ by³o...
>>[/color]
> No w³a¶nie, powtarzasz dawno obalone argumenty, dla u³atwienia przypomnê,
> ¿e autobusy stajê przy chodniku, a nie na ¶rodku ulicy, jak tramwaje.[/color]

To cudowne wie¶ci, dziêki temu znikn± ogromne korki z gliwickich ulic,
parali¿uj±ce przez 10 miesiêcy w roku ca³e centrum!
--
Piotr Herba
[url]http://www.fotopolska.eu[/url] | Wratislaviae Amici
[url]http://www.youtube.com/user/neoezn[/url] - Tramwajem po Wroc³awiu

gazaj wrote:[color=blue]
> Krzysztof Wostal wrote:
>[color=green]
>> Ale bêd± blokowane autobusami, w takiej samej ilo¶ci tyle, ¿e
>> wiêkszymi. Ale o tym ju¿ by³o...
>>[/color]
> No w³a¶nie, powtarzasz dawno obalone argumenty, dla u³atwienia
> przypomnê, ¿e autobusy stajê przy chodniku, a nie na ¶rodku ulicy, jak
> tramwaje.[/color]

sorry za generalizowanie, ale widze ¿e Was (gliwiczan) strasznie boli
to, ¿e tramwaj siê zatrzymuje i trzeba poczekaæ a¿ ludzie wysi±d±/wsi±d±.
Najlepiej by³o by jechaæ ca³y czas, a tramwaj mieæ gdzie¶... tak jak
autobusy. To co zauwa¿y³em w Gliwicach (i moja ¿ona Gliwiczanka
równie¿), to to, ¿e bardzo niepopularne jest tutaj przepuszczanie
autobusu miejskiego który kierunkowskazem sygnalizuje chêæ w³±czenia siê
do ruchu (co tak nawiasem mówi±c nale¿y zrobiæ zgodnie z kodeksem drogowym).

Ciekawe jak z t± "kultur±" jazdy bêdzie..

Marcin

p.s. w Rybniku rzadko siê zdarza ¿e kierowcy autobusów dziêkuj±
awaryjnymi za przepuszczenie (bo to jest normalne), w Gliwicach
natomiast niemal w 100% jak przepuszcze autobus tak siê dzieje...

Neo[EZN] wrote:
[color=blue]
> Tak¿e trzeba byæ lekkomy¶lnym albo
> dawaæ wiarê jakiej¶ propagandzie, ¿eby ³udziæ siê, ¿e tory znikn± z
> gliwickich ulic w ci±gu najbli¿szych kilku lat.[/color]

Przyjed¼ do Gliwic i sprawd¼ ulice, gdzie kiedy¶ by³y tory. Te, gdzie s±
teraz tory wymagaj± pilnego remontu, wiêc przy okazji mo¿na bêdzie usun±æ
szyny.

--
gazaj

Marcin Kuczera wrote:
[color=blue]
> sorry za generalizowanie, ale widze ¿e Was (gliwiczan) strasznie boli
> to, ¿e tramwaj siê zatrzymuje i trzeba poczekaæ a¿ ludzie
> wysi±d±/wsi±d±. Najlepiej by³o by jechaæ ca³y czas, a tramwaj mieæ
> gdzie¶... tak jak autobusy.[/color]

Tramwaje w Gliwicach po prostu tarasuj± ruch i nic nikt na to nie poradzi,
poniewa¿ je¿d¿± w±skimi uliczkami. Pisano tu o tym wiele razy, a ty
wznawiasz po ran kolejny temat dawno przetrzepany na wszystkie strony.

[color=blue]
> p.s. w Rybniku rzadko siê zdarza ¿e kierowcy autobusów dziêkuj±
> awaryjnymi za przepuszczenie (bo to jest normalne), w Gliwicach
> natomiast niemal w 100% jak przepuszcze autobus tak siê dzieje...[/color]

Inna kultura, w Glwicach umiej± dziêkowaæ, a u was nie. Ale za to proponujê
wam, aby¶cie zamiast pouczaæ Gliwice, sami sobie zafundowali tramwaje na
w±skich uliczkach. Eksprymentujcie na sobie, skoro b³êdy innych nie potrafi±
was niczego nauczyæ.

--
gazaj


U¿ytkownik "gazaj" <gaj@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:4a916619$1@news.home.net.pl...[color=blue]
> Marcin Kuczera wrote:
>[color=green]
>> sorry za generalizowanie, ale widze ¿e Was (gliwiczan) strasznie boli
>> to, ¿e tramwaj siê zatrzymuje i trzeba poczekaæ a¿ ludzie
>> wysi±d±/wsi±d±. Najlepiej by³o by jechaæ ca³y czas, a tramwaj mieæ
>> gdzie¶... tak jak autobusy.[/color]
>
> Tramwaje w Gliwicach po prostu tarasuj± ruch i nic nikt na to nie poradzi,
> poniewa¿ je¿d¿± w±skimi uliczkami. Pisano tu o tym wiele razy, a ty
> wznawiasz po ran kolejny temat dawno przetrzepany na wszystkie strony.
>[/color]
1. nowy temat nt. tramwajów zacz±³e¶ sam gazaju,
2. s± dwa pogl±dy na sprawê tarasowania ruchu pzez tramwaje i autobusy, to
¿e powtarzasz swoj± mantrê nie zmienia jej w dowód.

K.

K. wrote:
[color=blue]
> 1. nowy temat nt. tramwajów zacz±³e¶ sam gazaju,[/color]

NIe, ja poda³em informacje o nowych autobusach.
[color=blue]
> 2. s± dwa pogl±dy na sprawê tarasowania ruchu pzez tramwaje i
> autobusy, to ¿e powtarzasz swoj± mantrê nie zmienia jej w dowód.[/color]

Skoro nie umiesz jej zapamiêtaæ, to powtarzam.

--
gazaj


U¿ytkownik "gazaj" <gaj@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:4a917920$1@news.home.net.pl...[color=blue]
> K. wrote:
>[color=green]
>> 1. nowy temat nt. tramwajów zacz±³e¶ sam gazaju,[/color]
>
> NIe, ja poda³em informacje o nowych autobusach.
>[color=green]
>> 2. s± dwa pogl±dy na sprawê tarasowania ruchu pzez tramwaje i
>> autobusy, to ¿e powtarzasz swoj± mantrê nie zmienia jej w dowód.[/color]
>
> Skoro nie umiesz jej zapamiêtaæ, to powtarzam.
>[/color]
Taki jeden Joseph G. te¿ uwa¿a³, ¿e je¶li co¶ powtarza sie wiele razy, to
zmienia siê w prawdê...

K.

gazaj postukal w klawiature i 2009-08-23 17:49 napisal:[color=blue]
> Neo[EZN] wrote:
>[color=green]
>> Tak¿e trzeba byæ lekkomy¶lnym albo
>> dawaæ wiarê jakiej¶ propagandzie, ¿eby ³udziæ siê, ¿e tory znikn± z
>> gliwickich ulic w ci±gu najbli¿szych kilku lat.[/color]
>
> Przyjed¼ do Gliwic i sprawd¼ ulice, gdzie kiedy¶ by³y tory. Te, gdzie s±
> teraz tory wymagaj± pilnego remontu, wiêc przy okazji mo¿na bêdzie
> usun±æ szyny.
>[/color]

A kto powiedzia³, ¿e T¦ zgodz± siê na usuniêcie torowisk? Zabierzesz im
w³asno¶æ si³±?

pozdr
eMeM

[color=blue][color=green]
>> p.s. w Rybniku rzadko siê zdarza ¿e kierowcy autobusów dziêkuj±
>> awaryjnymi za przepuszczenie (bo to jest normalne), w Gliwicach
>> natomiast niemal w 100% jak przepuszcze autobus tak siê dzieje...[/color]
>
> Inna kultura, w Glwicach umiej± dziêkowaæ, a u was nie. Ale za to
> proponujê wam, aby¶cie zamiast pouczaæ Gliwice, sami sobie zafundowali
> tramwaje na w±skich uliczkach. Eksprymentujcie na sobie, skoro b³êdy
> innych nie potrafi± was niczego nauczyæ.
>[/color]

informatyków ju¿ nie ucz± czytaæ ze zrozumieniem ?

Skoro nie qmasz, to jeszcze raz napisze:
W Rybniku normalne jest przepuszczanie autobusów w³±czaj±cych siê do
ruchu, tak wiêc i kierowcy nie dziêkuj± bo to normalne !

A mo¿e sam dodajesz gazu jak widzisz autobus na przystanku który
chcia³by wyjechaæ ?

a co do tramwajów, kiedy¶ siê zastanawia³em dlaczego ich tu nie ma, to
poprostu by³o kiedy¶ ma³e miasto, znacznie mniejsze od gliwic.. pozatem
nie mia³o nic wspólnego z GOPem, a do najbli¿szych o¶ciennych miast jest
jednak kawa³ek, a i teren bardziej pofa³dowany...
W Raciborzu te¿ zdaje siê nigdy tramwajów nie by³o.

Marcin

Maciej Makula wrote:[color=blue]
> gazaj postukal w klawiature i 2009-08-23 17:49 napisal:[color=green]
>> Neo[EZN] wrote:
>>[color=darkred]
>>> Tak¿e trzeba byæ lekkomy¶lnym albo
>>> dawaæ wiarê jakiej¶ propagandzie, ¿eby ³udziæ siê, ¿e tory znikn± z
>>> gliwickich ulic w ci±gu najbli¿szych kilku lat.[/color]
>>
>> Przyjed¼ do Gliwic i sprawd¼ ulice, gdzie kiedy¶ by³y tory. Te, gdzie
>> s± teraz tory wymagaj± pilnego remontu, wiêc przy okazji mo¿na bêdzie
>> usun±æ szyny.
>>[/color]
>
> A kto powiedzia³, ¿e T¦ zgodz± siê na usuniêcie torowisk? Zabierzesz im
> w³asno¶æ si³±?[/color]

no, to by³by numer ;) Chcecie remontowaæ - to remontujecie i od razu
poprosimy nowiuteñkie torowisko.

Marcin

Dnia 23.08.2009 12:34, u¿ytkowniczka/u¿ytkownik gazaj napisa³a/napisa³ (niepotrzebne
skre¶liæ):[color=blue]
> Krzysztof Wostal wrote:
>[color=green]
>> Ale bêd± blokowane autobusami, w takiej samej ilo¶ci tyle, ¿e
>> wiêkszymi. Ale o tym ju¿ by³o...
>>[/color]
> No w³a¶nie, powtarzasz dawno obalone argumenty, dla u³atwienia
> przypomnê, ¿e autobusy stajê przy chodniku, a nie na ¶rodku ulicy, jak
> tramwaje.
>[/color]

I s± szersze :-)

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozwa¿ne szuka m±dro¶ci, usta niem±drych syc± siê g³upot±."
(Prz 15:14)

Marcin Kuczera pisze:
[color=blue]
> sorry za generalizowanie, ale widze ¿e Was (gliwiczan) strasznie boli
> to, ¿e tramwaj siê zatrzymuje i trzeba poczekaæ a¿ ludzie wysi±d±/wsi±d±.
> Najlepiej by³o by jechaæ ca³y czas, a tramwaj mieæ gdzie¶... tak jak
> autobusy. To co zauwa¿y³em w Gliwicach (i moja ¿ona Gliwiczanka
> równie¿), to to, ¿e bardzo niepopularne jest tutaj przepuszczanie
> autobusu miejskiego który kierunkowskazem sygnalizuje chêæ w³±czenia siê
> do ruchu (co tak nawiasem mówi±c nale¿y zrobiæ zgodnie z kodeksem
> drogowym).
>
> Ciekawe jak z t± "kultur±" jazdy bêdzie..
>
> Marcin
>
> p.s. w Rybniku rzadko siê zdarza ¿e kierowcy autobusów dziêkuj±
> awaryjnymi za przepuszczenie (bo to jest normalne), w Gliwicach
> natomiast niemal w 100% jak przepuszcze autobus tak siê dzieje...[/color]

Zgadzam siê z Tob± w 100%.

Ja codziennie od kilku lat przynajmniej 4 razy dziennie przeje¿d¿am
Zwyciêstwa, Wieczorka i Daszyñskiego. Praktycznie ani razu nie zdarzy³o
mi siê narzekaæ na tramwaj blokuj±cy drogê - je¿eli nawet dogoni siê
taki na przystanku to trzeba poczekaæ maksymalnie minutkê i mo¿na go
wyprzedziæ. Dlatego biadolenie o tramwajach blokuj±cych ulicê uwa¿am za
totaln± bzdurê i nie rozumiem ludzi którzy u¿ywaj± tego jako argumentu
za/przeciw.

U¿ytkownik "kulig" <kuligl@microsoft.com> napisa³ w wiadomo¶ci
news:h6sbhr$bmt$1@mx1.internetia.pl...[color=blue]
> wyprzedziæ. Dlatego biadolenie o tramwajach blokuj±cych ulicê uwa¿am za
> totaln± bzdurê i nie rozumiem ludzi którzy u¿ywaj± tego jako argumentu
> za/przeciw.[/color]

No wiêc w³a¶nie. Raz na trzy dni je¶li zamiast jechaæ do pracy 5 minut i 30
sekund bêdzie jecha³ 5 minut i 45 sekund to ju¿ jest problem bo tramwaje
blokuj± drogi. A tramwajem jedzie wiêcej osób ni¿ samochodem.
--
Piotr Herba
[url]http://www.fotopolska.eu[/url] | Wratislaviae Amici
[url]http://www.youtube.com/user/neoezn[/url] - Tramwajem po Wroc³awiu

Neo[EZN] postukal w klawiature i 2009-08-23 23:06 napisal:[color=blue]
> U¿ytkownik "kulig" <kuligl@microsoft.com> napisa³ w wiadomo¶ci
> news:h6sbhr$bmt$1@mx1.internetia.pl...[color=green]
>> wyprzedziæ. Dlatego biadolenie o tramwajach blokuj±cych ulicê uwa¿am
>> za totaln± bzdurê i nie rozumiem ludzi którzy u¿ywaj± tego jako
>> argumentu za/przeciw.[/color]
>
> No wiêc w³a¶nie. Raz na trzy dni je¶li zamiast jechaæ do pracy 5 minut i
> 30 sekund bêdzie jecha³ 5 minut i 45 sekund to ju¿ jest problem bo
> tramwaje blokuj± drogi. A tramwajem jedzie wiêcej osób ni¿ samochodem.[/color]

Z cyklu argumentów na be pojawi³ siê równie¿ taki, ¿e tramwaj na Dolnych
Wa³ów jest niebezpieczny, bo jedzie pod pr±d (a ulica jednokierunkowa).

Tylko w ramach przygotowañ do autobusów podzielili drogê lini± podwójn±
ci±g³a i jest git :-)

Bo przecie¿ tramwaj wyskakuje znienacka, a autobus zza rogu.

pozdr
eMeM

tramwaj tarasuje ruch jak sie zepsuje albo jakis duren go przyblokuje
np. zle parkujac samochod. Wtedy kolejne tramwaje stoja. A autobus
albo nawet troljebus jak sie zepsuje to nastepny go ominie i pojedzie
dalej.

aron

Dnia 2009-08-24 06:02, u¿ytkowniczka/u¿ytkownik Aron napisa³a/napisa³ (niepotrzebne
skre¶liæ):[color=blue]
> tramwaj tarasuje ruch jak sie zepsuje albo jakis duren go przyblokuje
> np. zle parkujac samochod. Wtedy kolejne tramwaje stoja. A autobus
> albo nawet troljebus jak sie zepsuje to nastepny go ominie i pojedzie
> dalej.
>[/color]

Jak ¿el zaparkuje to i Autobus nie przejedzie, bo jest szerszy !!!!

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozwa¿ne szuka m±dro¶ci, usta niem±drych syc± siê g³upot±."
(Prz 15:14)

On 24 Sie, 10:10, Jacek Kruszniewski
<jacek.kropk...@proinfo.kropka.pl> wrote:

[color=blue]
> Jak ¿el zaparkuje to i Autobus nie przejedzie, bo jest szerszy !!!![/color]

ale autobus moze pojechac w razie czego inna ulica, a tramwaj jest
bezradny jak dziecko. Widzialem taka akcje w Krakowie - jakis duren
zaparkowal tak ze zablokowal przejazd tramwaja. No i bidny tramwaj
stal, za nim drugi, za nim trzeci itd. Troljebus ktorego nienawidze
odbilby w lewo i pojechalby dalej.

aron

Dnia 24.08.2009 16:58, u¿ytkowniczka/u¿ytkownik Aron napisa³a/napisa³ (niepotrzebne
skre¶liæ):[color=blue]
> On 24 Sie, 10:10, Jacek Kruszniewski
> <jacek.kropk...@proinfo.kropka.pl> wrote:
>
>[color=green]
>> Jak ¿el zaparkuje to i Autobus nie przejedzie, bo jest szerszy !!!![/color]
>
> ale autobus moze pojechac w razie czego inna ulica, a tramwaj jest
> bezradny jak dziecko. Widzialem taka akcje w Krakowie - jakis duren
> zaparkowal tak ze zablokowal przejazd tramwaja. No i bidny tramwaj
> stal, za nim drugi, za nim trzeci itd. Troljebus ktorego nienawidze
> odbilby w lewo i pojechalby dalej.
>[/color]

Widzê ¿e Gliwic nie znasz :-)

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozwa¿ne szuka m±dro¶ci, usta niem±drych syc± siê g³upot±."
(Prz 15:14)

K. wrote:
[color=blue]
> Taki jeden Joseph G. te¿ uwa¿a³, ¿e je¶li co¶ powtarza sie wiele
> razy, to zmienia siê w prawdê...[/color]

twój nauczyciel, jak ³atwo zauwa¿yæ, bo stale powtarzasz te same k³amswa.

--
gazaj

Marcin Kuczera wrote:
[color=blue]
> informatyków ju¿ nie ucz± czytaæ ze zrozumieniem ?[/color]

Ja umiem, a ty przeczytaj co napisa³e¶, a potem miej do nnych pretensje.
Twoje pogl±dy na temat, czy kierowcy wpuszczaj± autobusy s± o tyle ¶mieszne,
¿e nie je¼dzisz nimi w Gliwicach, w przeciwienstwie do mnie. Ja je¿d¿ê do¶æ
czê¶to autobusami, a rzadziej, ale jednak, tramwajami.

Dlatego mogê sprostowaæ twoje bajêdy o tym, ¿e w Gliwicch kierowcy nie
wpuszczaj± autobusów, poniewa¿ nie jest to prawd±, a kierowcy autobusów
dziêkuj±, poniewa¿ s± lud¼mi kulturalnymi, w przeciwieñstwie do ich kolegów
z Rybnika, o ile jest prawd±, ¿e w Rybniku kierowcy autobusów nie maj±
takiego zwyczaju.

--
gazaj

Jacek Kruszniewski wrote:
[color=blue][color=green]
>> No w³a¶nie, powtarzasz dawno obalone argumenty, dla u³atwienia
>> przypomnê, ¿e autobusy stajê przy chodniku, a nie na ¶rodku ulicy,
>> jak tramwaje.
>>[/color]
>
> I s± szersze :-)[/color]

Co nie przeszkadza w ich ominiêciu, przeciwnie jest z tramwajami stoj±cymi
na ¶rodku jezdni.

--
gazaj

kulig wrote:
[color=blue]
> Ja codziennie od kilku lat przynajmniej 4 razy dziennie przeje¿d¿am
> Zwyciêstwa, Wieczorka i Daszyñskiego. Praktycznie ani razu nie
> zdarzy³o mi siê narzekaæ na tramwaj blokuj±cy drogê[/color]

Gratulujê szczê¶cia, powiniene¶ graæ w totka, bêdziesz murowanym milionerem.

Prawda niestety jest taka, ¿e tramwaje blokuj± ruch nie tylko na
przystankach, ale tak¿e podczas jazdy, gdy n ie mo¿e go wyprzedziæ jaki¶
szerszy samochód. Tak bywa na Daszyñskiego i Wieczorka.

Ale ponownie wracamy do ju¿ przytaczanych argumentów, dlatego z mojej strony
EOT.

--
gazaj

gazaj postukal w klawiature i 2009-08-24 19:03 napisal:
[color=blue]
> Prawda niestety jest taka, ¿e tramwaje blokuj± ruch nie tylko na
> przystankach, ale tak¿e podczas jazdy, gdy n ie mo¿e go wyprzedziæ jaki¶
> szerszy samochód. Tak bywa na Daszyñskiego i Wieczorka.[/color]

Na przyk³ad tir :-)

pozdr
eMeM

MSPANC :-)

U¿ytkownik "gazaj" <gaj@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:4a92c760$1@news.home.net.pl...[color=blue]
> Co nie przeszkadza w ich ominiêciu, przeciwnie jest z tramwajami stoj±cymi
> na ¶rodku jezdni.[/color]

Jak stanie to bêdziesz musia³ poczekaæ a¿ z przeciwnej strony skoñcz± jechaæ
auta a je¶li siê tego nie doczekasz to bêdziesz musia³ wlec siê za autobusem
do nastêpnego przystanku albo ryzykowaæ i wyprzedzaæ wcze¶niej. Zreszt±,
przekonasz siê o tym za kilka dni ;)

U¿ytkownik "Maciej Makula" <maciej@TUMOJENAZWISKO.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:h6uid3$fo3$1@kushnir.sileman...[color=blue]
> Na przyk³ad tir :-)[/color]

Ja ju¿ wiem sk±d takie korki we Wroc³awiu. Pewnie to wszystko przez
tramwaje, których nie mog± min±æ szersze auta ;)
--
Piotr Herba
[url]http://www.fotopolska.eu[/url] | Wratislaviae Amici
[url]http://www.youtube.com/user/neoezn[/url] - Tramwajem po Wroc³awiu

U¿ytkownik gazaj napisa³:[color=blue]
> zairazki wrote:[color=green]
>>
>> Czyli jednak miasto dop³aci do interesu, i to sporo... likwidacja
>> torów to pryszcz w porównaniu do odtwarzania nawierzchni jezdni no i
>> podbudowy oczywi¶cie...[/color]
>
> Tak bêdzie, ale warto wydaæ pieni±dze raz i mieæ spokój z remontami na
> d³ugie lata.[/color]

Marzyciel - masz racjê, je¿eli drogi bêd± ³atane asfaltem. Kiedy¶
pyta³em znajomka z Bytomia czym oni drogi ³ataj±, ¿e wiecznie
dziurawe. Odpowiedzia³ "kopertami, kolego, kopertami..."
Ja tam niczego nie insynuujê, nie moja kasa i nie mój nadzór, cytujê
znajomka "ku pokrzepieniu serc".

Jadê jednak czêsto po takiej drodze remontowanej przed 2 laty w dwóch
ratach, najpierw pó³, potem reszta i skrzy¿owanie. No wiêc pocz±tek
trzyma siê ¶wietnie. Drugi odcinek wylali chyba g... bo sfalowany
niczym Ba³tyk. Jak to jest ¿e normy te same, droga ta sama, a jeden
asfalt trzyma gdy drugi obok po prostu p³ynie... i to garbato...

zairazki

U¿ytkownik gazaj napisa³:
....[color=blue]
> Natomiast usuniêcie torów i zrobienie normalnej jezdni to koljeny temat,
> który mo¿e byæ za³atwiony szybciej, ni¿ siê tobie wydaje. Poniewa¿ nie
> znamy terminów, to po co biæ pianê na ten temat?
>[/color]

Szybciej ju¿ by³o ;P
A terminów lepiej nie znaæ - politycy tak d³ugo nie ¿yj± ;P

zairazki

U¿ytkownik gazaj napisa³:
....

Ale za to[color=blue]
> proponujê wam, aby¶cie zamiast pouczaæ Gliwice, sami sobie zafundowali
> tramwaje na w±skich uliczkach. Eksprymentujcie na sobie, skoro b³êdy
> innych nie potrafi± was niczego nauczyæ.
>[/color]

Te w±skie uliczki to zdaje siê odcinek od Zwyciêstwa do koñca
Wieczorka? Bo o ile pamiêtam reszta to ca³kiem normalne ulice...

Poza tym co ty radzisz? ¿eby ich jaki¶ Aron sflekowa³?

zairazki

U¿ytkownik gazaj napisa³:
....[color=blue]
> Skoro nie umiesz jej zapamiêtaæ, to powtarzam.
>[/color]

Herbata od mieszania nie staje siê s³odsza, jak powiada³ klasyk. Od
powtarzania w³asnego pogl±du do przerobienia go na powszechnie
przyjmowan± opiniê do¶æ daleka droga. No i tramwaju nie ma...

zairazki


U¿ytkownik "gazaj" <gaj@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:4a92c4fa@news.home.net.pl...[color=blue]
> K. wrote:
>[color=green]
>> Taki jeden Joseph G. te¿ uwa¿a³, ¿e je¶li co¶ powtarza sie wiele
>> razy, to zmienia siê w prawdê...[/color]
>
> twój nauczyciel, jak ³atwo zauwa¿yæ, bo stale powtarzasz te same k³amswa.
>[/color]
Czy k³amstwem jest, ¿e tramwaj jest wê¿szy ni¿ autobus?

Czy k³amstwem jest, ¿e tramwaj w ruchu mo¿na wyprzedziæ z prawej strony, a
autobus nie?

Czy k³amstwem jest, ¿e nawierzchnia ul Zwyciêstwa jest w lepszym stanie ni¿
wiele ulic w s±siednich miastach (Bytom, Chorzów, Katowice, itd)?

Jak juz pisa³em, s± dwa pogl±dy na przydatno¶æ tramwajów w Gliwicach - to
te¿ pewnie k³amstwo..

bez komentarza...

Wielu innych dyskutantów poda³o tutaj wiele przyk³adów na to, ¿e likwidacja
tramwajów w Gliwicach jest kuriozum i taki pogl±d jest tak samo uprawniony,
jak Twój.

K.

gazaj wrote:[color=blue]
> kulig wrote:
>[color=green]
>> Ja codziennie od kilku lat przynajmniej 4 razy dziennie przeje¿d¿am
>> Zwyciêstwa, Wieczorka i Daszyñskiego. Praktycznie ani razu nie
>> zdarzy³o mi siê narzekaæ na tramwaj blokuj±cy drogê[/color]
>
> Gratulujê szczê¶cia, powiniene¶ graæ w totka, bêdziesz murowanym
> milionerem.
>
> Prawda niestety jest taka, ¿e tramwaje blokuj± ruch nie tylko na
> przystankach, ale tak¿e podczas jazdy, gdy n ie mo¿e go wyprzedziæ jaki¶
> szerszy samochód. Tak bywa na Daszyñskiego i Wieczorka.[/color]

ale po co chcesz je wyprzedzaæ w takich miejscach ?
Przecie¿ w mie¶cie obowi±zuje ograniczenie do 50km/h... spieszy Ci siê
gdzie¶ ?

Marcin

Dnia 2009-08-24 20:06, *K.* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
[color=blue]
> Czy k³amstwem jest, ¿e tramwaj w ruchu mo¿na wyprzedziæ z prawej strony, a
> autobus nie?[/color]

Tak

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Mirek Ptak wrote:[color=blue]
> Dnia 2009-08-24 20:06, *K.* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
>[color=green]
>> Czy k³amstwem jest, ¿e tramwaj w ruchu mo¿na wyprzedziæ z prawej
>> strony, a
>> autobus nie?[/color]
>
> Tak[/color]

no nieby³bym pewien, zdaje siê ¿e wyprzedzanie z prawej strony w terenie
zabudowanym jest w³a¶nie dopuszczone (poza, nie mo¿na).
Gdy torowisko jest w ¶rodku drogi, to mo¿na tak zrobiæ.

Marcin

Dnia 2009-08-24 19:45, u¿ytkowniczka/u¿ytkownik Neo[EZN] napisa³a/napisa³
(niepotrzebne skre¶liæ):[color=blue]
> U¿ytkownik "gazaj" <gaj@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> news:4a92c760$1@news.home.net.pl...[color=green]
>> Co nie przeszkadza w ich ominiêciu, przeciwnie jest z tramwajami
>> stoj±cymi na ¶rodku jezdni.[/color]
>
> Jak stanie to bêdziesz musia³ poczekaæ a¿ z przeciwnej strony skoñcz±
> jechaæ auta a je¶li siê tego nie doczekasz to bêdziesz musia³ wlec siê
> za autobusem do nastêpnego przystanku albo ryzykowaæ i wyprzedzaæ
> wcze¶niej. Zreszt±, przekonasz siê o tym za kilka dni ;)[/color]

Dok³adnie :-)

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozwa¿ne szuka m±dro¶ci, usta niem±drych syc± siê g³upot±."
(Prz 15:14)

Marcin Kuczera pisze 25-08-2009 09:16:
[color=blue][color=green][color=darkred]
>>> Czy k³amstwem jest, ¿e tramwaj w ruchu mo¿na wyprzedziæ z prawej
>>> strony, a
>>> autobus nie?[/color]
>> Tak[/color]
>
> no nieby³bym pewien, zdaje siê ¿e wyprzedzanie z prawej strony w terenie
> zabudowanym jest w³a¶nie dopuszczone (poza, nie mo¿na).
> Gdy torowisko jest w ¶rodku drogi, to mo¿na tak zrobiæ.[/color]

No w³a¶nie i tramwaj i autobus (w pewnych warunkach) mo¿na wyprzedziæ z
prawej. W zwi±zku z czym zdanie na pocz±tku cytatu faktycznie nie jest
prawdziwe.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk
leszek.maszczyk (at) gmail com

Dnia 2009-08-25 09:16, *Marcin Kuczera* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o,
¿eby odpisaæ:
[color=blue][color=green][color=darkred]
>>> Czy k³amstwem jest, ¿e tramwaj w ruchu mo¿na wyprzedziæ z prawej
>>> strony, a
>>> autobus nie?[/color]
>>
>> Tak[/color]
>
> no nieby³bym pewien, zdaje siê ¿e wyprzedzanie z prawej strony w terenie
> zabudowanym jest w³a¶nie dopuszczone (poza, nie mo¿na).[/color]

Mo¿na i poza (autobus) - pod pewnymi warunkami (dwa pasy, jezdnia
jednokierunkowa lub autobus skrêca w lewo i takie tam :) )
[color=blue]
> Gdy torowisko jest w ¶rodku drogi, to mo¿na tak zrobiæ.[/color]

Nie tylko mo¿na, a tylko tak wolno :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote:[color=blue][color=green]
> > Gdy torowisko jest w ¶rodku drogi, to mo¿na tak zrobiæ.[/color][/color]
[color=blue]
> Nie tylko mo¿na, a tylko tak wolno :)[/color]

Z lewej te¿ mo¿na, je¶li inne znaki|przepisy nie zabraniaj± akurat...

Pozdrawiam,
Tomasz

> Ja tam niczego nie insynuujê, nie moja kasa i nie mój nadzór, cytujê[color=blue]
> znajomka "ku pokrzepieniu serc".
> [/color]

Nie moja kasa - a czyja? Podatki i jeszcze raz podatki, czy to w cenie
paliwa czy nawet bezpo¶rednie.

--
pozdrawiam
Johnny

*Tomasz Kundera* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
[color=blue][color=green][color=darkred]
>>> Gdy torowisko jest w ¶rodku drogi, to mo¿na tak zrobiæ.[/color][/color]
>[color=green]
>> Nie tylko mo¿na, a tylko tak wolno :)[/color]
>
> Z lewej te¿ mo¿na, je¶li inne znaki|przepisy nie zabraniaj± akurat...[/color]

Nie mo¿na :) bo przepisy zabraniaj± (z dwoma ma³ymi wyj±tkami) -
PoRD art 24 p4

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rebeccafierce.htw.pl
  •  
    Copyright © 2006 MySite. Designed by Web Page Templates