|
|
|
wyjÄ…tkowa |
|
|
Info ze strony KZK-GOP
Od 1 wrze¶nia br. z gliwickich ulic znikn± tramwaje. Linie 1 i 4 zostan± skrócone do granic Rudy ¦l±skiej i Zabrza, a obs³ugê ich trasy na terenie Gliwic przejmie nowa linia autobusowa nazwana "A4".
Dla osób doje¿d¿aj±cych do i z Zabrza, czy Rudy ¦l±skiej takie zmiany bêd± oznacza³y konieczno¶æ przesiadki, jednak dlatego KZK GOP do³o¿y³ wszelkich starañ, aby przesiadka by³a pasa¿erów jak najmniej k³opotliwa. Przede wszystkim, bilet skasowany w tramwaju linii 1 i 4 bêdzie wa¿ny po przesiadce do autobusu linii A4 i na odwrót bilet skasowany w tym autobusie bêdzie wa¿ny po przesiadce do tramwaju tych linii. To oznacza, ¿e w zwi±zku z t± zmian± pasa¿er nie bêdzie ponosi³ ¿adnych dodatkowych kosztów. Zsynchronizowano te¿ tak rozk³ady jazdy obu linii tramwajowych i autobusowej A4, by pasa¿erowie mieli do¶æ czasu na przesiadkê, a jednocze¶nie nie musieli zbyt d³ugo czekaæ.
Nowa linia autobusowa A4, która zast±pi linie tramwajowe 1 i 4 na terenie Gliwic, bêdzie obs³ugiwana najnowocze¶niejszym taborem niskopod³ogowym, u³atwiaj±cym podró¿ osobom niepe³nosprawnym i schorowanym, a jednocze¶nie spe³niaj±cym najwy¿sze normy ekologiczne (norma EEV). Linia ta bêdzie kursowaæ po tej samej trasie co 1 i 4, z podobn± czêstotliwo¶ci±. Do obs³ugi zostan± te¿ w³±czone nowe przystanki: Dolnej Wsi, Sobieskiego i S³owackiego, za¶ przystanki Zameczek Le¶ny, Akacjowa, Lindego i D±browskiego zostan± przeniesione zza torowiska na pobocze jezdni. Miasto Gliwice dokona³o ju¿ wszystkich koniecznych z tym prac i uzgodnieñ. Prosimy pasa¿erów, aby zapoznali siê z tymi zmianami i podeszli do nich ze zrozumieniem i cierpliwo¶ci±.
-- gazaj
On Fri, 21 Aug 2009, gazaj wrote: [color=blue] > Prosimy pasa¿erów, aby > zapoznali siê z tymi zmianami i podeszli do nich ze zrozumieniem i > cierpliwo¶ci±.[/color]
Nie brzmi to jak informacja o zmianach na lepsze...
--
qrczak
qrczak wrote:[color=blue] > On Fri, 21 Aug 2009, gazaj wrote: >[color=green] >> Prosimy pasa¿erów, aby >> zapoznali siê z tymi zmianami i podeszli do nich ze zrozumieniem i >> cierpliwo¶ci±.[/color] > > Nie brzmi to jak informacja o zmianach na lepsze...[/color]
Typowy zwrot grzeczno¶ciowy.
-- gazaj
gazaj postukal w klawiature i 2009-08-21 11:34 napisal:[color=blue] > Info ze strony KZK-GOP > > Od 1 wrze¶nia br. z gliwickich ulic znikn± tramwaje. Linie 1 i 4 zostan± > skrócone do granic Rudy ¦l±skiej i Zabrza (...)[/color]
Nie ma to jak merytoryczna informacja :>
pozdr eMeM
gazaj wrote: [...][color=blue] > KZK GOP do³o¿y³ > wszelkich starañ, aby przesiadka by³a pasa¿erów jak najmniej k³opotliwa. > Przede wszystkim, bilet skasowany w tramwaju linii 1 i 4 bêdzie wa¿ny po > przesiadce do autobusu linii A4 i na odwrót bilet skasowany w tym > autobusie bêdzie wa¿ny po przesiadce do tramwaju tych linii. To oznacza, > ¿e w zwi±zku z t± zmian± pasa¿er nie bêdzie ponosi³ ¿adnych dodatkowych > kosztów.[/color]
Super! [color=blue] > Zsynchronizowano te¿ tak rozk³ady jazdy obu linii tramwajowych > i autobusowej A4, by pasa¿erowie mieli do¶æ czasu na przesiadkê, a > jednocze¶nie nie musieli zbyt d³ugo czekaæ.[/color]
A teraz to juz jestem w zupelnej ekstazie! Przeciez elementarna logika nakazywalaby wprowadzenie dodatkowego biletu i brak synchronizacji. Dziekujemy Ci KZK GOP!
pozdrawiam, Marek Sosnowski
U¿ytkownik gazaj napisa³:[color=blue] > Info ze strony KZK-GOP > > Od 1 wrze¶nia br. z gliwickich ulic znikn± tramwaje. Linie 1 i 4 zostan± > skrócone do granic Rudy ¦l±skiej i Zabrza, a obs³ugê ich trasy na > terenie Gliwic przejmie nowa linia autobusowa nazwana "A4".[/color]
Z³o¶liwie zapytam - tramwaje znikn±, a co z szynami? Przyk³ad Chorzowa (oni zlikwidowali wcze¶niej - 12? nie pamiêtam) dowodzi, ¿e albo miasto d³uuuugo poczeka na likwidacjê torowisk i remont nawierzchni, albo wejdzie w porozumienie z tramwajarzami i zdrowo dop³aci do tej likwidacji... A mo¿e kto¶ wierzy w szybk± likwidacjê torowisk z funduszy tramwajarskich - bezkosztowo i bezkolizyjnie dla UM Gliwice? Mo¿e prezydent ma jakie¶ wsparcie?
Mam czas, poczekam. I przekonam siê jak to z t± likwidacj± bêdzie... I za ile... No i czy Struktura Podzia³u Prac tego projektu przewidywa³a ten problem i czy ma on odbicie w bud¿ecie...
pozdrowionka zairazki
On 21 Sie, 17:35, zairazki <zaira...@poczta.onet.pl> wrote:[color=blue] > U¿ytkownik gazaj napisa³: >[color=green] > > Info ze strony KZK-GOP[/color] >[color=green] > > Od 1 wrze¶nia br. z gliwickich ulic znikn± tramwaje. Linie 1 i 4 zostan± > > skrócone do granic Rudy ¦l±skiej i Zabrza, a obs³ugê ich trasy na > > terenie Gliwic przejmie nowa linia autobusowa nazwana "A4".[/color] > > Z³o¶liwie zapytam - tramwaje znikn±, a co z szynami? Przyk³ad Chorzowa > (oni zlikwidowali wcze¶niej - 12? nie pamiêtam) dowodzi, ¿e albo > miasto d³uuuugo poczeka na likwidacjê torowisk i remont nawierzchni, > albo wejdzie w porozumienie z tramwajarzami i zdrowo dop³aci do tej > likwidacji... A mo¿e kto¶ wierzy w szybk± likwidacjê torowisk z > funduszy tramwajarskich - bezkosztowo i bezkolizyjnie dla UM Gliwice? > Mo¿e prezydent ma jakie¶ wsparcie? > > Mam czas, poczekam. I przekonam siê jak to z t± likwidacj± bêdzie.... I > za ile... No i czy Struktura Podzia³u Prac tego projektu przewidywa³a > ten problem i czy ma on odbicie w bud¿ecie... > > pozdrowionka > zairazki[/color]
Podejme siê za darmo usuniêcia torowisk. Stal sie sprzeda;)
U¿ytkownik qrczak napisa³:[color=blue] > Nie brzmi to jak informacja o zmianach na lepsze...[/color]
Bo ka¿da zmiana z pocz±tku wydaje siê na gorsze. Ewentualne zalety odczuwa siê dopiero pó¼niej. BTW. Kilka dni temu w Wiadomo¶ciach podawali, ¿e Pabianice te¿ rozwa¿aj± likwidacjê tramwajów i zast±pienie ich nowoczesnymi autobusami. Czy¿by Gliwice kolejny raz sta³y siê prekursorem zmian? Kolejny, bo AFAIK st±d pochodzi³ pomys³ zmiany przepisów reguluj±cych nazewnictwo wêz³ów autostradowych.
-- ----------------------------------------------------------------------- * Bart³omiej Zieliñski [url]http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/[/url] * * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 * -----------------------------------------------------------------------
U¿ytkownik "zairazki" <zairazki@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h6mf04$ido$1@atlantis.news.neostrada.pl... [color=blue] > Mam czas, poczekam. I przekonam siê jak to z t± likwidacj± bêdzie... I za > ile... No i czy Struktura Podzia³u Prac tego projektu przewidywa³a ten > problem i czy ma on odbicie w bud¿ecie...[/color]
Nikt z ulic nie bêdzie usuwa³ torowisk bez przebudowywania / generalnego remontu. Tory jest ³atwo usun±æ tylko tam gdzie znajduj± siê poza jezdni± a z jezdni wywala siê podczas remontów. -- Piotr Herba [url]http://www.fotopolska.eu[/url] | Wratislaviae Amici [url]http://www.youtube.com/user/neoezn[/url] - Tramwajem po Wroc³awiu
zairazki wrote: [color=blue] > Z³o¶liwie zapytam - tramwaje znikn±, a co z szynami? Przyk³ad Chorzowa[/color]
[url]http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,6949757,Kierowcy_jezdza_po_torach_i_boja_sie_o_auta.html[/url]
Tramwajarze wezm± tory, a miasto zrobi remont ulic. Tak samo by³o na Pszczyñskiej, d. Konstytucji, Ko¶ciuszki itp. Ale tym razem bêdzie to remont, który wystarczy na d³ugie lata, a nie na kilka, jak w przypadku, gdy w jezdni s± tory tramwajowe.
-- gazaj
In news:h6medq$c5o$1@inews.gazeta.pl, chary <chary@pl.pl>: [color=blue] > gazaj wrote: > [...][color=green] >> KZK GOP do³o¿y³ >> wszelkich starañ, aby przesiadka by³a pasa¿erów jak najmniej >> k³opotliwa. Przede wszystkim, bilet skasowany w tramwaju linii 1 i 4 >> bêdzie wa¿ny po przesiadce do autobusu linii A4 i na odwrót bilet >> skasowany w tym autobusie bêdzie wa¿ny po przesiadce do tramwaju >> tych linii. To oznacza, ¿e w zwi±zku z t± zmian± pasa¿er nie bêdzie >> ponosi³ ¿adnych dodatkowych kosztów.[/color] > > Super! >[color=green] >> Zsynchronizowano te¿ tak rozk³ady jazdy obu linii tramwajowych >> i autobusowej A4, by pasa¿erowie mieli do¶æ czasu na przesiadkê, a >> jednocze¶nie nie musieli zbyt d³ugo czekaæ.[/color] > > A teraz to juz jestem w zupelnej ekstazie! Przeciez elementarna logika > nakazywalaby wprowadzenie dodatkowego biletu i brak synchronizacji. > Dziekujemy Ci KZK GOP! > > pozdrawiam, > Marek Sosnowski[/color]
Ironia ironi±, ale pomy¶l co by siê dzia³o gdyby tej informacji nie podano. Znaj±c ¿ycie zaczê³yby siê podnosiæ krzyki A CO Z BILETAMI, CZY ROZK£AD BÊDZIE ZSYNCHRONIZOWANY itp.
-- Pozdrawiam, Heniek [url]www.plumowski.eu[/url]
gazaj <gaj@wp.pl> wrote:[color=blue] > Tramwajarze wezm± tory, a miasto zrobi remont ulic. Tak samo by³o na > Pszczyñskiej, d. Konstytucji, Ko¶ciuszki itp. Ale tym razem bêdzie to > remont, który wystarczy na d³ugie lata, a nie na kilka, jak w przypadku, gdy > w jezdni s± tory tramwajowe.[/color]
Obecno¶æ torów w jezdni nie warunkuje czêstotliwo¶ci remontów. G³ównym wymaganiem jest jako¶æ wykonania remontu - wtedy wystarczy na d³ugie lata. Jest wiele ulic bez torowisk, które te¿ wymagaj± remontów, czêstszych ni¿ mo¿naby oczekiwaæ.
Tomasz
w Polsce generalnie jest za duzo tramwajow w miastach ponizej pol miliona i za malo tramwajow w miastach powyzej pol miliona.
W sumie tramwajow jest mniej wiecej tyle ile potrzeba, tyle ze trzeba je "przeniesc" do miast powyzej pol miliona. Na przyklad zamiast tramwaja w Gliwicach tramwaj w Warszawie np. na Wilanow albo Tarchomin
aron
Aron pisze:[color=blue] > w Polsce generalnie jest za duzo tramwajow w miastach ponizej pol > miliona i za malo tramwajow w miastach powyzej pol miliona. > > W sumie tramwajow jest mniej wiecej tyle ile potrzeba, tyle ze trzeba > je "przeniesc" do miast powyzej pol miliona.[/color]
M±dralo - ile mieszkañców ma np.Zabrze? Czy te przyk³adowe Zabrze to miasto z twojej definicji miasta? A mo¿e wg twojej definicji Zabrze ma wtedy np. 800 000 mieszkañców. Obawiam siê, ¿e to co gdzie¶ wyczyta³e¶ nie dotyczy³o konurbacji. Na drugi raz czytaj uwa¿nie.
U¿ytkownik "gazaj" <gaj@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4a8e6a56$1@news.home.net.pl...[color=blue] > Info ze strony KZK-GOP >[/color] [..]
Nareszcie! (?)
... cywilizacja pozostanie na wschodzie ... ;-)
K
chary postukal w klawiature i 2009-08-21 17:27 napisal:[color=blue] > gazaj wrote: > [...][color=green] >> KZK GOP do³o¿y³ wszelkich starañ, aby przesiadka by³a pasa¿erów jak >> najmniej k³opotliwa. Przede wszystkim, bilet skasowany w tramwaju >> linii 1 i 4 bêdzie wa¿ny po przesiadce do autobusu linii A4 i na >> odwrót bilet skasowany w tym autobusie bêdzie wa¿ny po przesiadce do >> tramwaju tych linii. To oznacza, ¿e w zwi±zku z t± zmian± pasa¿er nie >> bêdzie ponosi³ ¿adnych dodatkowych kosztów.[/color] > > Super! >[color=green] >> Zsynchronizowano te¿ tak rozk³ady jazdy obu linii tramwajowych i >> autobusowej A4, by pasa¿erowie mieli do¶æ czasu na przesiadkê, a >> jednocze¶nie nie musieli zbyt d³ugo czekaæ.[/color] > > A teraz to juz jestem w zupelnej ekstazie! Przeciez elementarna logika > nakazywalaby wprowadzenie dodatkowego biletu i brak synchronizacji. > Dziekujemy Ci KZK GOP![/color]
Nie ciesz siê- uchwa³a mówi bodaj¿e o obowi±zywaniu tego wyj±tku do koñca 2010 roku. Co potem - nikt nie wie.
Ponoæ bilet elektroniczny... [color=blue] > pozdrawiam, > Marek Sosnowski[/color]
pozdr eMeM
zairazki postukal w klawiature i 2009-08-21 17:35 napisal: [color=blue] > > Z³o¶liwie zapytam - tramwaje znikn±, a co z szynami? Przyk³ad Chorzowa > (oni zlikwidowali wcze¶niej - 12? nie pamiêtam) dowodzi, ¿e albo miasto > d³uuuugo poczeka na likwidacjê torowisk i remont nawierzchni, albo > wejdzie w porozumienie z tramwajarzami i zdrowo dop³aci do tej > likwidacji... A mo¿e kto¶ wierzy w szybk± likwidacjê torowisk z funduszy > tramwajarskich - bezkosztowo i bezkolizyjnie dla UM Gliwice? Mo¿e > prezydent ma jakie¶ wsparcie? > > Mam czas, poczekam. I przekonam siê jak to z t± likwidacj± bêdzie... I > za ile... No i czy Struktura Podzia³u Prac tego projektu przewidywa³a > ten problem i czy ma on odbicie w bud¿ecie...[/color]
Nic nie bêdzie. Tory i sieæ zostaj±. A T¦ nikt nie zmusi do demonta¿u. [color=blue] > pozdrowionka > zairazki[/color]
pozdr eMeM
On 21 Sie, 21:01, zyli <z...@pocztakropkaonet.pl> wrote:
[color=blue] > M±dralo - ile mieszkañców ma np.Zabrze? > Czy te przyk³adowe Zabrze to miasto z twojej definicji miasta? > A mo¿e wg twojej definicji Zabrze ma wtedy np. 800 000 mieszkañców. > Obawiam siê, ¿e to co gdzie¶ wyczyta³e¶ nie dotyczy³o konurbacji. > Na drugi raz czytaj uwa¿nie.[/color]
Wlasnie dotyczy konurbacji. Gliwice sa polozone jednak na uboczu GOPu i nie sa az tak zwiazane z Katowicami jak Zabrze, Bytom czy Chorzow. Gliwice to nie jest Bemowo czyli typowa sypialnia.
aron
U¿ytkownik Aron napisa³:[color=blue] > Wlasnie dotyczy konurbacji. Gliwice sa polozone jednak na uboczu GOPu > i nie sa az tak zwiazane z Katowicami jak Zabrze, Bytom czy Chorzow.[/color]
A na czym polega silniejsze zwi±zanie tych miast z Katowicami? Prócz Chorzowa oczywi¶cie, bo graniczy z Katowicami. ;-)
-- ----------------------------------------------------------------------- * Bart³omiej Zieliñski [url]http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/[/url] * * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 * -----------------------------------------------------------------------
On 22 Sie, 13:35, Bart³omiej Zieliñski <bmw...@polsl.gliwice.pl> wrote:
[color=blue] > A na czym polega silniejsze zwi±zanie tych miast z Katowicami? Prócz > Chorzowa oczywi¶cie, bo graniczy z Katowicami. ;-)[/color]
ze jest blizej i wiecej ludzi jezdzi do pracy do Katowic.
aron
U¿ytkownik Paco napisa³: .....[color=blue] > Podejme siê za darmo usuniêcia torowisk. Stal sie sprzeda;)[/color]
Ale na asfalty ci wystarczy? Bo ¿u¿lem darmowym z ha³dy to trochê przyma³o...
pozdrowionka zairazki
U¿ytkownik Neo[EZN] napisa³: ....[color=blue] > Nikt z ulic nie bêdzie usuwa³ torowisk bez przebudowywania / generalnego > remontu. Tory jest ³atwo usun±æ tylko tam gdzie znajduj± siê poza > jezdni± a z jezdni wywala siê podczas remontów.[/color]
Hint: na czyj koszt? Inaczej - kto za to p³aci? Miasto czy tramwajarze?
pozdrowionka zairazki
U¿ytkownik gazaj napisa³:[color=blue] > zairazki wrote: >[color=green] >> Z³o¶liwie zapytam - tramwaje znikn±, a co z szynami? Przyk³ad Chorzowa[/color] > > [url]http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,6949757,Kierowcy_jezdza_po_torach_i_boja_sie_o_auta.html[/url] > > > Tramwajarze wezm± tory, a miasto zrobi remont ulic. Tak samo by³o na > Pszczyñskiej, d. Konstytucji, Ko¶ciuszki itp. Ale tym razem bêdzie to > remont, który wystarczy na d³ugie lata, a nie na kilka, jak w przypadku, > gdy w jezdni s± tory tramwajowe. > >[/color] Czyli jednak miasto dop³aci do interesu, i to sporo... likwidacja torów to pryszcz w porównaniu do odtwarzania nawierzchni jezdni no i podbudowy oczywi¶cie... Jak znam ¿ycie, to po paru latach trzeba bêdzie remoncik powtórzyæ, bo podbudowa klêknie (pod tirami ma siê rozumieæ) ;P
pozdrowionka zairazki
U¿ytkownik Maciej Makula napisa³: ....[color=blue] > Nic nie bêdzie. Tory i sieæ zostaj±. A T¦ nikt nie zmusi do demonta¿u. >[/color]
czyli marzenie spe³nione czê¶ciowo - tramwaje nie blokuj± przejazdu przez Wieczorka, Wa³ów czy innych "przelotowych" ulic, ale zawieszenie po staremu urywamy na wybojach. To po cholerê by³o je¶æ tê ¿abê? Bêd± kolejne awantury w mie¶cie, bo zamiast planowanych remontów dziurawych ulic bêd± mniej planowane wymuszone remonty po likwidacji torowisk. A pewnemu profesorowi/radnemu/antytirowcowi (wszystko wykre¶liæ) po staremu cha³up± bêdzie trzês³o, bo ka¿dym samochodem na skrzy¿owaniu pod UM nadal bêdzie telepaæ na nieusuniêtych torach i niewyremontowanym garbie pomiêdzy...
pozdrowionka z jajeczkiem "czê¶ciowo nie¶wie¿ym" w tle ¶le zairazki
U¿ytkownik "zairazki" <zairazki@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h6pjj4$lvb$2@atlantis.news.neostrada.pl...[color=blue] > Hint: na czyj koszt? Inaczej - kto za to p³aci? Miasto czy tramwajarze?[/color]
Tramwajarze mog± zdemontowaæ tory tam gdzie to jest proste do zrobienia bo mog± sprzedaæ stal za ca³kiem niez³e pieni±dze. Z jezdni oczywi¶cie torów nie usun± bo koszt remontu / przebudowy drogi znacznie przewy¿sza zysk ze sprzeda¿y szyn - tak¿e zdecydowanie to jest problem miasta. Wystarczy przejechaæ siê do Bytomia i dalej do Brzezin ¦l. albo kawa³ek dalej do Wojkowic ¿eby zobaczyæ jak wygl±da zlikwidowana linia tramwajowa i w których miejscach nie ma szyn a w których s±. -- Piotr Herba [url]http://www.fotopolska.eu[/url] | Wratislaviae Amici [url]http://www.youtube.com/user/neoezn[/url] - Tramwajem po Wroc³awiu
zairazki wrote:[color=blue] > > Czyli jednak miasto dop³aci do interesu, i to sporo... likwidacja > torów to pryszcz w porównaniu do odtwarzania nawierzchni jezdni no i > podbudowy oczywi¶cie...[/color]
Tak bêdzie, ale warto wydaæ pieni±dze raz i mieæ spokój z remontami na d³ugie lata. [color=blue] > Jak znam ¿ycie, to po paru latach trzeba bêdzie remoncik powtórzyæ, bo > podbudowa klêknie (pod tirami ma siê rozumieæ) ;P[/color]
Niby dlaczego? Nie widzê, ¿eby by³o takie zjawisko na Pszczyñskiej, Ko¶ciuszki, Wyszyñskiego. Te ulice wygl±daj± o wiele lepiej, ni¿ ulice z torami.
-- gazaj
zairazki wrote:
[color=blue] > czyli marzenie spe³nione czê¶ciowo - tramwaje nie blokuj± przejazdu > przez Wieczorka, Wa³ów czy innych "przelotowych" ulic, ale zawieszenie > po staremu urywamy na wybojach.[/color]
Lepsze trochê, ni¿ nic. Samochody przynajmniej bêd± jecha³y swobodnie, nie blokowane tramwajami, a to ju¿ jest postêp.
Natomiast usuniêcie torów i zrobienie normalnej jezdni to koljeny temat, który mo¿e byæ za³atwiony szybciej, ni¿ siê tobie wydaje. Poniewa¿ nie znamy terminów, to po co biæ pianê na ten temat?
-- gazaj
U¿ytkownik "gazaj" <gaj@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4a91156c$1@news.home.net.pl...[color=blue] > Lepsze trochê, ni¿ nic. Samochody przynajmniej bêd± jecha³y swobodnie, nie > blokowane tramwajami, a to ju¿ jest postêp.[/color]
Ale bêd± blokowane autobusami, w takiej samej ilo¶ci tyle, ¿e wiêkszymi. Ale o tym ju¿ by³o... Krzysztof Wostal.
U¿ytkownik "gazaj" <gaj@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4a91156c$1@news.home.net.pl...[color=blue] > Natomiast usuniêcie torów i zrobienie normalnej jezdni to koljeny temat, > który mo¿e byæ za³atwiony szybciej, ni¿ siê tobie wydaje. Poniewa¿ nie > znamy terminów, to po co biæ pianê na ten temat?[/color]
Ostatni raz wszystkie tory po zlikwidowanej linii tramwajowej w Polsce zniknê³y w ca³o¶ci bodaj¿e w Bielsku-Bia³ej. W pozosta³ych przypadkach tory tramwajowe le¿± w wielu miastach na wielu ulicach albo pod asfaltem, skutecznie przyczyniaj±c siê do powstawania uszkodzeñ w jezdni z powodu dostawania siê wody do rowków szyn pod asfaltem albo s± na wierzchu. Tak¿e trzeba byæ lekkomy¶lnym albo dawaæ wiarê jakiej¶ propagandzie, ¿eby ³udziæ siê, ¿e tory znikn± z gliwickich ulic w ci±gu najbli¿szych kilku lat. -- Piotr Herba [url]http://www.fotopolska.eu[/url] | Wratislaviae Amici [url]http://www.youtube.com/user/neoezn[/url] - Tramwajem po Wroc³awiu
Krzysztof Wostal wrote: [color=blue] > Ale bêd± blokowane autobusami, w takiej samej ilo¶ci tyle, ¿e > wiêkszymi. Ale o tym ju¿ by³o... >[/color] No w³a¶nie, powtarzasz dawno obalone argumenty, dla u³atwienia przypomnê, ¿e autobusy stajê przy chodniku, a nie na ¶rodku ulicy, jak tramwaje.
-- gazaj
U¿ytkownik "gazaj" <gaj@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4a911b39$1@news.home.net.pl...[color=blue][color=green] >> Ale bêd± blokowane autobusami, w takiej samej ilo¶ci tyle, ¿e >> wiêkszymi. Ale o tym ju¿ by³o... >>[/color] > No w³a¶nie, powtarzasz dawno obalone argumenty, dla u³atwienia przypomnê, > ¿e autobusy stajê przy chodniku, a nie na ¶rodku ulicy, jak tramwaje.[/color]
To cudowne wie¶ci, dziêki temu znikn± ogromne korki z gliwickich ulic, parali¿uj±ce przez 10 miesiêcy w roku ca³e centrum! -- Piotr Herba [url]http://www.fotopolska.eu[/url] | Wratislaviae Amici [url]http://www.youtube.com/user/neoezn[/url] - Tramwajem po Wroc³awiu
gazaj wrote:[color=blue] > Krzysztof Wostal wrote: >[color=green] >> Ale bêd± blokowane autobusami, w takiej samej ilo¶ci tyle, ¿e >> wiêkszymi. Ale o tym ju¿ by³o... >>[/color] > No w³a¶nie, powtarzasz dawno obalone argumenty, dla u³atwienia > przypomnê, ¿e autobusy stajê przy chodniku, a nie na ¶rodku ulicy, jak > tramwaje.[/color]
sorry za generalizowanie, ale widze ¿e Was (gliwiczan) strasznie boli to, ¿e tramwaj siê zatrzymuje i trzeba poczekaæ a¿ ludzie wysi±d±/wsi±d±. Najlepiej by³o by jechaæ ca³y czas, a tramwaj mieæ gdzie¶... tak jak autobusy. To co zauwa¿y³em w Gliwicach (i moja ¿ona Gliwiczanka równie¿), to to, ¿e bardzo niepopularne jest tutaj przepuszczanie autobusu miejskiego który kierunkowskazem sygnalizuje chêæ w³±czenia siê do ruchu (co tak nawiasem mówi±c nale¿y zrobiæ zgodnie z kodeksem drogowym).
Ciekawe jak z t± "kultur±" jazdy bêdzie..
Marcin
p.s. w Rybniku rzadko siê zdarza ¿e kierowcy autobusów dziêkuj± awaryjnymi za przepuszczenie (bo to jest normalne), w Gliwicach natomiast niemal w 100% jak przepuszcze autobus tak siê dzieje...
Neo[EZN] wrote: [color=blue] > Tak¿e trzeba byæ lekkomy¶lnym albo > dawaæ wiarê jakiej¶ propagandzie, ¿eby ³udziæ siê, ¿e tory znikn± z > gliwickich ulic w ci±gu najbli¿szych kilku lat.[/color]
Przyjed¼ do Gliwic i sprawd¼ ulice, gdzie kiedy¶ by³y tory. Te, gdzie s± teraz tory wymagaj± pilnego remontu, wiêc przy okazji mo¿na bêdzie usun±æ szyny.
-- gazaj
Marcin Kuczera wrote: [color=blue] > sorry za generalizowanie, ale widze ¿e Was (gliwiczan) strasznie boli > to, ¿e tramwaj siê zatrzymuje i trzeba poczekaæ a¿ ludzie > wysi±d±/wsi±d±. Najlepiej by³o by jechaæ ca³y czas, a tramwaj mieæ > gdzie¶... tak jak autobusy.[/color]
Tramwaje w Gliwicach po prostu tarasuj± ruch i nic nikt na to nie poradzi, poniewa¿ je¿d¿± w±skimi uliczkami. Pisano tu o tym wiele razy, a ty wznawiasz po ran kolejny temat dawno przetrzepany na wszystkie strony.
[color=blue] > p.s. w Rybniku rzadko siê zdarza ¿e kierowcy autobusów dziêkuj± > awaryjnymi za przepuszczenie (bo to jest normalne), w Gliwicach > natomiast niemal w 100% jak przepuszcze autobus tak siê dzieje...[/color]
Inna kultura, w Glwicach umiej± dziêkowaæ, a u was nie. Ale za to proponujê wam, aby¶cie zamiast pouczaæ Gliwice, sami sobie zafundowali tramwaje na w±skich uliczkach. Eksprymentujcie na sobie, skoro b³êdy innych nie potrafi± was niczego nauczyæ.
-- gazaj
U¿ytkownik "gazaj" <gaj@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4a916619$1@news.home.net.pl...[color=blue] > Marcin Kuczera wrote: >[color=green] >> sorry za generalizowanie, ale widze ¿e Was (gliwiczan) strasznie boli >> to, ¿e tramwaj siê zatrzymuje i trzeba poczekaæ a¿ ludzie >> wysi±d±/wsi±d±. Najlepiej by³o by jechaæ ca³y czas, a tramwaj mieæ >> gdzie¶... tak jak autobusy.[/color] > > Tramwaje w Gliwicach po prostu tarasuj± ruch i nic nikt na to nie poradzi, > poniewa¿ je¿d¿± w±skimi uliczkami. Pisano tu o tym wiele razy, a ty > wznawiasz po ran kolejny temat dawno przetrzepany na wszystkie strony. >[/color] 1. nowy temat nt. tramwajów zacz±³e¶ sam gazaju, 2. s± dwa pogl±dy na sprawê tarasowania ruchu pzez tramwaje i autobusy, to ¿e powtarzasz swoj± mantrê nie zmienia jej w dowód.
K.
K. wrote: [color=blue] > 1. nowy temat nt. tramwajów zacz±³e¶ sam gazaju,[/color]
NIe, ja poda³em informacje o nowych autobusach. [color=blue] > 2. s± dwa pogl±dy na sprawê tarasowania ruchu pzez tramwaje i > autobusy, to ¿e powtarzasz swoj± mantrê nie zmienia jej w dowód.[/color]
Skoro nie umiesz jej zapamiêtaæ, to powtarzam.
-- gazaj
U¿ytkownik "gazaj" <gaj@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4a917920$1@news.home.net.pl...[color=blue] > K. wrote: >[color=green] >> 1. nowy temat nt. tramwajów zacz±³e¶ sam gazaju,[/color] > > NIe, ja poda³em informacje o nowych autobusach. >[color=green] >> 2. s± dwa pogl±dy na sprawê tarasowania ruchu pzez tramwaje i >> autobusy, to ¿e powtarzasz swoj± mantrê nie zmienia jej w dowód.[/color] > > Skoro nie umiesz jej zapamiêtaæ, to powtarzam. >[/color] Taki jeden Joseph G. te¿ uwa¿a³, ¿e je¶li co¶ powtarza sie wiele razy, to zmienia siê w prawdê...
K.
gazaj postukal w klawiature i 2009-08-23 17:49 napisal:[color=blue] > Neo[EZN] wrote: >[color=green] >> Tak¿e trzeba byæ lekkomy¶lnym albo >> dawaæ wiarê jakiej¶ propagandzie, ¿eby ³udziæ siê, ¿e tory znikn± z >> gliwickich ulic w ci±gu najbli¿szych kilku lat.[/color] > > Przyjed¼ do Gliwic i sprawd¼ ulice, gdzie kiedy¶ by³y tory. Te, gdzie s± > teraz tory wymagaj± pilnego remontu, wiêc przy okazji mo¿na bêdzie > usun±æ szyny. >[/color]
A kto powiedzia³, ¿e T¦ zgodz± siê na usuniêcie torowisk? Zabierzesz im w³asno¶æ si³±?
pozdr eMeM
[color=blue][color=green] >> p.s. w Rybniku rzadko siê zdarza ¿e kierowcy autobusów dziêkuj± >> awaryjnymi za przepuszczenie (bo to jest normalne), w Gliwicach >> natomiast niemal w 100% jak przepuszcze autobus tak siê dzieje...[/color] > > Inna kultura, w Glwicach umiej± dziêkowaæ, a u was nie. Ale za to > proponujê wam, aby¶cie zamiast pouczaæ Gliwice, sami sobie zafundowali > tramwaje na w±skich uliczkach. Eksprymentujcie na sobie, skoro b³êdy > innych nie potrafi± was niczego nauczyæ. >[/color]
informatyków ju¿ nie ucz± czytaæ ze zrozumieniem ?
Skoro nie qmasz, to jeszcze raz napisze: W Rybniku normalne jest przepuszczanie autobusów w³±czaj±cych siê do ruchu, tak wiêc i kierowcy nie dziêkuj± bo to normalne !
A mo¿e sam dodajesz gazu jak widzisz autobus na przystanku który chcia³by wyjechaæ ?
a co do tramwajów, kiedy¶ siê zastanawia³em dlaczego ich tu nie ma, to poprostu by³o kiedy¶ ma³e miasto, znacznie mniejsze od gliwic.. pozatem nie mia³o nic wspólnego z GOPem, a do najbli¿szych o¶ciennych miast jest jednak kawa³ek, a i teren bardziej pofa³dowany... W Raciborzu te¿ zdaje siê nigdy tramwajów nie by³o.
Marcin
Maciej Makula wrote:[color=blue] > gazaj postukal w klawiature i 2009-08-23 17:49 napisal:[color=green] >> Neo[EZN] wrote: >>[color=darkred] >>> Tak¿e trzeba byæ lekkomy¶lnym albo >>> dawaæ wiarê jakiej¶ propagandzie, ¿eby ³udziæ siê, ¿e tory znikn± z >>> gliwickich ulic w ci±gu najbli¿szych kilku lat.[/color] >> >> Przyjed¼ do Gliwic i sprawd¼ ulice, gdzie kiedy¶ by³y tory. Te, gdzie >> s± teraz tory wymagaj± pilnego remontu, wiêc przy okazji mo¿na bêdzie >> usun±æ szyny. >>[/color] > > A kto powiedzia³, ¿e T¦ zgodz± siê na usuniêcie torowisk? Zabierzesz im > w³asno¶æ si³±?[/color]
no, to by³by numer ;) Chcecie remontowaæ - to remontujecie i od razu poprosimy nowiuteñkie torowisko.
Marcin
Dnia 23.08.2009 12:34, u¿ytkowniczka/u¿ytkownik gazaj napisa³a/napisa³ (niepotrzebne skre¶liæ):[color=blue] > Krzysztof Wostal wrote: >[color=green] >> Ale bêd± blokowane autobusami, w takiej samej ilo¶ci tyle, ¿e >> wiêkszymi. Ale o tym ju¿ by³o... >>[/color] > No w³a¶nie, powtarzasz dawno obalone argumenty, dla u³atwienia > przypomnê, ¿e autobusy stajê przy chodniku, a nie na ¶rodku ulicy, jak > tramwaje. >[/color]
I s± szersze :-)
Z pozdrowieniami
Jacek Kruszniewski
-- "Serce rozwa¿ne szuka m±dro¶ci, usta niem±drych syc± siê g³upot±." (Prz 15:14)
Marcin Kuczera pisze: [color=blue] > sorry za generalizowanie, ale widze ¿e Was (gliwiczan) strasznie boli > to, ¿e tramwaj siê zatrzymuje i trzeba poczekaæ a¿ ludzie wysi±d±/wsi±d±. > Najlepiej by³o by jechaæ ca³y czas, a tramwaj mieæ gdzie¶... tak jak > autobusy. To co zauwa¿y³em w Gliwicach (i moja ¿ona Gliwiczanka > równie¿), to to, ¿e bardzo niepopularne jest tutaj przepuszczanie > autobusu miejskiego który kierunkowskazem sygnalizuje chêæ w³±czenia siê > do ruchu (co tak nawiasem mówi±c nale¿y zrobiæ zgodnie z kodeksem > drogowym). > > Ciekawe jak z t± "kultur±" jazdy bêdzie.. > > Marcin > > p.s. w Rybniku rzadko siê zdarza ¿e kierowcy autobusów dziêkuj± > awaryjnymi za przepuszczenie (bo to jest normalne), w Gliwicach > natomiast niemal w 100% jak przepuszcze autobus tak siê dzieje...[/color]
Zgadzam siê z Tob± w 100%.
Ja codziennie od kilku lat przynajmniej 4 razy dziennie przeje¿d¿am Zwyciêstwa, Wieczorka i Daszyñskiego. Praktycznie ani razu nie zdarzy³o mi siê narzekaæ na tramwaj blokuj±cy drogê - je¿eli nawet dogoni siê taki na przystanku to trzeba poczekaæ maksymalnie minutkê i mo¿na go wyprzedziæ. Dlatego biadolenie o tramwajach blokuj±cych ulicê uwa¿am za totaln± bzdurê i nie rozumiem ludzi którzy u¿ywaj± tego jako argumentu za/przeciw.
U¿ytkownik "kulig" <kuligl@microsoft.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:h6sbhr$bmt$1@mx1.internetia.pl...[color=blue] > wyprzedziæ. Dlatego biadolenie o tramwajach blokuj±cych ulicê uwa¿am za > totaln± bzdurê i nie rozumiem ludzi którzy u¿ywaj± tego jako argumentu > za/przeciw.[/color]
No wiêc w³a¶nie. Raz na trzy dni je¶li zamiast jechaæ do pracy 5 minut i 30 sekund bêdzie jecha³ 5 minut i 45 sekund to ju¿ jest problem bo tramwaje blokuj± drogi. A tramwajem jedzie wiêcej osób ni¿ samochodem. -- Piotr Herba [url]http://www.fotopolska.eu[/url] | Wratislaviae Amici [url]http://www.youtube.com/user/neoezn[/url] - Tramwajem po Wroc³awiu
Neo[EZN] postukal w klawiature i 2009-08-23 23:06 napisal:[color=blue] > U¿ytkownik "kulig" <kuligl@microsoft.com> napisa³ w wiadomo¶ci > news:h6sbhr$bmt$1@mx1.internetia.pl...[color=green] >> wyprzedziæ. Dlatego biadolenie o tramwajach blokuj±cych ulicê uwa¿am >> za totaln± bzdurê i nie rozumiem ludzi którzy u¿ywaj± tego jako >> argumentu za/przeciw.[/color] > > No wiêc w³a¶nie. Raz na trzy dni je¶li zamiast jechaæ do pracy 5 minut i > 30 sekund bêdzie jecha³ 5 minut i 45 sekund to ju¿ jest problem bo > tramwaje blokuj± drogi. A tramwajem jedzie wiêcej osób ni¿ samochodem.[/color]
Z cyklu argumentów na be pojawi³ siê równie¿ taki, ¿e tramwaj na Dolnych Wa³ów jest niebezpieczny, bo jedzie pod pr±d (a ulica jednokierunkowa).
Tylko w ramach przygotowañ do autobusów podzielili drogê lini± podwójn± ci±g³a i jest git :-)
Bo przecie¿ tramwaj wyskakuje znienacka, a autobus zza rogu.
pozdr eMeM
tramwaj tarasuje ruch jak sie zepsuje albo jakis duren go przyblokuje np. zle parkujac samochod. Wtedy kolejne tramwaje stoja. A autobus albo nawet troljebus jak sie zepsuje to nastepny go ominie i pojedzie dalej.
aron
Dnia 2009-08-24 06:02, u¿ytkowniczka/u¿ytkownik Aron napisa³a/napisa³ (niepotrzebne skre¶liæ):[color=blue] > tramwaj tarasuje ruch jak sie zepsuje albo jakis duren go przyblokuje > np. zle parkujac samochod. Wtedy kolejne tramwaje stoja. A autobus > albo nawet troljebus jak sie zepsuje to nastepny go ominie i pojedzie > dalej. >[/color]
Jak ¿el zaparkuje to i Autobus nie przejedzie, bo jest szerszy !!!!
Z pozdrowieniami
Jacek Kruszniewski
-- "Serce rozwa¿ne szuka m±dro¶ci, usta niem±drych syc± siê g³upot±." (Prz 15:14)
On 24 Sie, 10:10, Jacek Kruszniewski <jacek.kropk...@proinfo.kropka.pl> wrote:
[color=blue] > Jak ¿el zaparkuje to i Autobus nie przejedzie, bo jest szerszy !!!![/color]
ale autobus moze pojechac w razie czego inna ulica, a tramwaj jest bezradny jak dziecko. Widzialem taka akcje w Krakowie - jakis duren zaparkowal tak ze zablokowal przejazd tramwaja. No i bidny tramwaj stal, za nim drugi, za nim trzeci itd. Troljebus ktorego nienawidze odbilby w lewo i pojechalby dalej.
aron
Dnia 24.08.2009 16:58, u¿ytkowniczka/u¿ytkownik Aron napisa³a/napisa³ (niepotrzebne skre¶liæ):[color=blue] > On 24 Sie, 10:10, Jacek Kruszniewski > <jacek.kropk...@proinfo.kropka.pl> wrote: > >[color=green] >> Jak ¿el zaparkuje to i Autobus nie przejedzie, bo jest szerszy !!!![/color] > > ale autobus moze pojechac w razie czego inna ulica, a tramwaj jest > bezradny jak dziecko. Widzialem taka akcje w Krakowie - jakis duren > zaparkowal tak ze zablokowal przejazd tramwaja. No i bidny tramwaj > stal, za nim drugi, za nim trzeci itd. Troljebus ktorego nienawidze > odbilby w lewo i pojechalby dalej. >[/color]
Widzê ¿e Gliwic nie znasz :-)
Z pozdrowieniami
Jacek Kruszniewski
-- "Serce rozwa¿ne szuka m±dro¶ci, usta niem±drych syc± siê g³upot±." (Prz 15:14)
K. wrote: [color=blue] > Taki jeden Joseph G. te¿ uwa¿a³, ¿e je¶li co¶ powtarza sie wiele > razy, to zmienia siê w prawdê...[/color]
twój nauczyciel, jak ³atwo zauwa¿yæ, bo stale powtarzasz te same k³amswa.
-- gazaj
Marcin Kuczera wrote: [color=blue] > informatyków ju¿ nie ucz± czytaæ ze zrozumieniem ?[/color]
Ja umiem, a ty przeczytaj co napisa³e¶, a potem miej do nnych pretensje. Twoje pogl±dy na temat, czy kierowcy wpuszczaj± autobusy s± o tyle ¶mieszne, ¿e nie je¼dzisz nimi w Gliwicach, w przeciwienstwie do mnie. Ja je¿d¿ê do¶æ czê¶to autobusami, a rzadziej, ale jednak, tramwajami.
Dlatego mogê sprostowaæ twoje bajêdy o tym, ¿e w Gliwicch kierowcy nie wpuszczaj± autobusów, poniewa¿ nie jest to prawd±, a kierowcy autobusów dziêkuj±, poniewa¿ s± lud¼mi kulturalnymi, w przeciwieñstwie do ich kolegów z Rybnika, o ile jest prawd±, ¿e w Rybniku kierowcy autobusów nie maj± takiego zwyczaju.
-- gazaj
Jacek Kruszniewski wrote: [color=blue][color=green] >> No w³a¶nie, powtarzasz dawno obalone argumenty, dla u³atwienia >> przypomnê, ¿e autobusy stajê przy chodniku, a nie na ¶rodku ulicy, >> jak tramwaje. >>[/color] > > I s± szersze :-)[/color]
Co nie przeszkadza w ich ominiêciu, przeciwnie jest z tramwajami stoj±cymi na ¶rodku jezdni.
-- gazaj
kulig wrote: [color=blue] > Ja codziennie od kilku lat przynajmniej 4 razy dziennie przeje¿d¿am > Zwyciêstwa, Wieczorka i Daszyñskiego. Praktycznie ani razu nie > zdarzy³o mi siê narzekaæ na tramwaj blokuj±cy drogê[/color]
Gratulujê szczê¶cia, powiniene¶ graæ w totka, bêdziesz murowanym milionerem.
Prawda niestety jest taka, ¿e tramwaje blokuj± ruch nie tylko na przystankach, ale tak¿e podczas jazdy, gdy n ie mo¿e go wyprzedziæ jaki¶ szerszy samochód. Tak bywa na Daszyñskiego i Wieczorka.
Ale ponownie wracamy do ju¿ przytaczanych argumentów, dlatego z mojej strony EOT.
-- gazaj
gazaj postukal w klawiature i 2009-08-24 19:03 napisal: [color=blue] > Prawda niestety jest taka, ¿e tramwaje blokuj± ruch nie tylko na > przystankach, ale tak¿e podczas jazdy, gdy n ie mo¿e go wyprzedziæ jaki¶ > szerszy samochód. Tak bywa na Daszyñskiego i Wieczorka.[/color]
Na przyk³ad tir :-)
pozdr eMeM
MSPANC :-)
U¿ytkownik "gazaj" <gaj@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4a92c760$1@news.home.net.pl...[color=blue] > Co nie przeszkadza w ich ominiêciu, przeciwnie jest z tramwajami stoj±cymi > na ¶rodku jezdni.[/color]
Jak stanie to bêdziesz musia³ poczekaæ a¿ z przeciwnej strony skoñcz± jechaæ auta a je¶li siê tego nie doczekasz to bêdziesz musia³ wlec siê za autobusem do nastêpnego przystanku albo ryzykowaæ i wyprzedzaæ wcze¶niej. Zreszt±, przekonasz siê o tym za kilka dni ;)
U¿ytkownik "Maciej Makula" <maciej@TUMOJENAZWISKO.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h6uid3$fo3$1@kushnir.sileman...[color=blue] > Na przyk³ad tir :-)[/color]
Ja ju¿ wiem sk±d takie korki we Wroc³awiu. Pewnie to wszystko przez tramwaje, których nie mog± min±æ szersze auta ;) -- Piotr Herba [url]http://www.fotopolska.eu[/url] | Wratislaviae Amici [url]http://www.youtube.com/user/neoezn[/url] - Tramwajem po Wroc³awiu
U¿ytkownik gazaj napisa³:[color=blue] > zairazki wrote:[color=green] >> >> Czyli jednak miasto dop³aci do interesu, i to sporo... likwidacja >> torów to pryszcz w porównaniu do odtwarzania nawierzchni jezdni no i >> podbudowy oczywi¶cie...[/color] > > Tak bêdzie, ale warto wydaæ pieni±dze raz i mieæ spokój z remontami na > d³ugie lata.[/color]
Marzyciel - masz racjê, je¿eli drogi bêd± ³atane asfaltem. Kiedy¶ pyta³em znajomka z Bytomia czym oni drogi ³ataj±, ¿e wiecznie dziurawe. Odpowiedzia³ "kopertami, kolego, kopertami..." Ja tam niczego nie insynuujê, nie moja kasa i nie mój nadzór, cytujê znajomka "ku pokrzepieniu serc".
Jadê jednak czêsto po takiej drodze remontowanej przed 2 laty w dwóch ratach, najpierw pó³, potem reszta i skrzy¿owanie. No wiêc pocz±tek trzyma siê ¶wietnie. Drugi odcinek wylali chyba g... bo sfalowany niczym Ba³tyk. Jak to jest ¿e normy te same, droga ta sama, a jeden asfalt trzyma gdy drugi obok po prostu p³ynie... i to garbato...
zairazki
U¿ytkownik gazaj napisa³: ....[color=blue] > Natomiast usuniêcie torów i zrobienie normalnej jezdni to koljeny temat, > który mo¿e byæ za³atwiony szybciej, ni¿ siê tobie wydaje. Poniewa¿ nie > znamy terminów, to po co biæ pianê na ten temat? >[/color]
Szybciej ju¿ by³o ;P A terminów lepiej nie znaæ - politycy tak d³ugo nie ¿yj± ;P
zairazki
U¿ytkownik gazaj napisa³: ....
Ale za to[color=blue] > proponujê wam, aby¶cie zamiast pouczaæ Gliwice, sami sobie zafundowali > tramwaje na w±skich uliczkach. Eksprymentujcie na sobie, skoro b³êdy > innych nie potrafi± was niczego nauczyæ. >[/color]
Te w±skie uliczki to zdaje siê odcinek od Zwyciêstwa do koñca Wieczorka? Bo o ile pamiêtam reszta to ca³kiem normalne ulice...
Poza tym co ty radzisz? ¿eby ich jaki¶ Aron sflekowa³?
zairazki
U¿ytkownik gazaj napisa³: ....[color=blue] > Skoro nie umiesz jej zapamiêtaæ, to powtarzam. >[/color]
Herbata od mieszania nie staje siê s³odsza, jak powiada³ klasyk. Od powtarzania w³asnego pogl±du do przerobienia go na powszechnie przyjmowan± opiniê do¶æ daleka droga. No i tramwaju nie ma...
zairazki
U¿ytkownik "gazaj" <gaj@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4a92c4fa@news.home.net.pl...[color=blue] > K. wrote: >[color=green] >> Taki jeden Joseph G. te¿ uwa¿a³, ¿e je¶li co¶ powtarza sie wiele >> razy, to zmienia siê w prawdê...[/color] > > twój nauczyciel, jak ³atwo zauwa¿yæ, bo stale powtarzasz te same k³amswa. >[/color] Czy k³amstwem jest, ¿e tramwaj jest wê¿szy ni¿ autobus?
Czy k³amstwem jest, ¿e tramwaj w ruchu mo¿na wyprzedziæ z prawej strony, a autobus nie?
Czy k³amstwem jest, ¿e nawierzchnia ul Zwyciêstwa jest w lepszym stanie ni¿ wiele ulic w s±siednich miastach (Bytom, Chorzów, Katowice, itd)?
Jak juz pisa³em, s± dwa pogl±dy na przydatno¶æ tramwajów w Gliwicach - to te¿ pewnie k³amstwo..
bez komentarza...
Wielu innych dyskutantów poda³o tutaj wiele przyk³adów na to, ¿e likwidacja tramwajów w Gliwicach jest kuriozum i taki pogl±d jest tak samo uprawniony, jak Twój.
K.
gazaj wrote:[color=blue] > kulig wrote: >[color=green] >> Ja codziennie od kilku lat przynajmniej 4 razy dziennie przeje¿d¿am >> Zwyciêstwa, Wieczorka i Daszyñskiego. Praktycznie ani razu nie >> zdarzy³o mi siê narzekaæ na tramwaj blokuj±cy drogê[/color] > > Gratulujê szczê¶cia, powiniene¶ graæ w totka, bêdziesz murowanym > milionerem. > > Prawda niestety jest taka, ¿e tramwaje blokuj± ruch nie tylko na > przystankach, ale tak¿e podczas jazdy, gdy n ie mo¿e go wyprzedziæ jaki¶ > szerszy samochód. Tak bywa na Daszyñskiego i Wieczorka.[/color]
ale po co chcesz je wyprzedzaæ w takich miejscach ? Przecie¿ w mie¶cie obowi±zuje ograniczenie do 50km/h... spieszy Ci siê gdzie¶ ?
Marcin
Dnia 2009-08-24 20:06, *K.* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ: [color=blue] > Czy k³amstwem jest, ¿e tramwaj w ruchu mo¿na wyprzedziæ z prawej strony, a > autobus nie?[/color]
Tak
Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )dronet(kropek) p l
Mirek Ptak wrote:[color=blue] > Dnia 2009-08-24 20:06, *K.* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ: >[color=green] >> Czy k³amstwem jest, ¿e tramwaj w ruchu mo¿na wyprzedziæ z prawej >> strony, a >> autobus nie?[/color] > > Tak[/color]
no nieby³bym pewien, zdaje siê ¿e wyprzedzanie z prawej strony w terenie zabudowanym jest w³a¶nie dopuszczone (poza, nie mo¿na). Gdy torowisko jest w ¶rodku drogi, to mo¿na tak zrobiæ.
Marcin
Dnia 2009-08-24 19:45, u¿ytkowniczka/u¿ytkownik Neo[EZN] napisa³a/napisa³ (niepotrzebne skre¶liæ):[color=blue] > U¿ytkownik "gazaj" <gaj@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci > news:4a92c760$1@news.home.net.pl...[color=green] >> Co nie przeszkadza w ich ominiêciu, przeciwnie jest z tramwajami >> stoj±cymi na ¶rodku jezdni.[/color] > > Jak stanie to bêdziesz musia³ poczekaæ a¿ z przeciwnej strony skoñcz± > jechaæ auta a je¶li siê tego nie doczekasz to bêdziesz musia³ wlec siê > za autobusem do nastêpnego przystanku albo ryzykowaæ i wyprzedzaæ > wcze¶niej. Zreszt±, przekonasz siê o tym za kilka dni ;)[/color]
Dok³adnie :-)
Z pozdrowieniami
Jacek Kruszniewski
-- "Serce rozwa¿ne szuka m±dro¶ci, usta niem±drych syc± siê g³upot±." (Prz 15:14)
Marcin Kuczera pisze 25-08-2009 09:16: [color=blue][color=green][color=darkred] >>> Czy k³amstwem jest, ¿e tramwaj w ruchu mo¿na wyprzedziæ z prawej >>> strony, a >>> autobus nie?[/color] >> Tak[/color] > > no nieby³bym pewien, zdaje siê ¿e wyprzedzanie z prawej strony w terenie > zabudowanym jest w³a¶nie dopuszczone (poza, nie mo¿na). > Gdy torowisko jest w ¶rodku drogi, to mo¿na tak zrobiæ.[/color]
No w³a¶nie i tramwaj i autobus (w pewnych warunkach) mo¿na wyprzedziæ z prawej. W zwi±zku z czym zdanie na pocz±tku cytatu faktycznie nie jest prawdziwe.
-- Nieustannie pozdrawiam Leszek Maszczyk leszek.maszczyk (at) gmail com
Dnia 2009-08-25 09:16, *Marcin Kuczera* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ: [color=blue][color=green][color=darkred] >>> Czy k³amstwem jest, ¿e tramwaj w ruchu mo¿na wyprzedziæ z prawej >>> strony, a >>> autobus nie?[/color] >> >> Tak[/color] > > no nieby³bym pewien, zdaje siê ¿e wyprzedzanie z prawej strony w terenie > zabudowanym jest w³a¶nie dopuszczone (poza, nie mo¿na).[/color]
Mo¿na i poza (autobus) - pod pewnymi warunkami (dwa pasy, jezdnia jednokierunkowa lub autobus skrêca w lewo i takie tam :) ) [color=blue] > Gdy torowisko jest w ¶rodku drogi, to mo¿na tak zrobiæ.[/color]
Nie tylko mo¿na, a tylko tak wolno :)
Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )dronet(kropek) p l
Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote:[color=blue][color=green] > > Gdy torowisko jest w ¶rodku drogi, to mo¿na tak zrobiæ.[/color][/color] [color=blue] > Nie tylko mo¿na, a tylko tak wolno :)[/color]
Z lewej te¿ mo¿na, je¶li inne znaki|przepisy nie zabraniaj± akurat...
Pozdrawiam, Tomasz
> Ja tam niczego nie insynuujê, nie moja kasa i nie mój nadzór, cytujê[color=blue] > znajomka "ku pokrzepieniu serc". > [/color]
Nie moja kasa - a czyja? Podatki i jeszcze raz podatki, czy to w cenie paliwa czy nawet bezpo¶rednie.
-- pozdrawiam Johnny
*Tomasz Kundera* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ: [color=blue][color=green][color=darkred] >>> Gdy torowisko jest w ¶rodku drogi, to mo¿na tak zrobiæ.[/color][/color] >[color=green] >> Nie tylko mo¿na, a tylko tak wolno :)[/color] > > Z lewej te¿ mo¿na, je¶li inne znaki|przepisy nie zabraniaj± akurat...[/color]
Nie mo¿na :) bo przepisy zabraniaj± (z dwoma ma³ymi wyj±tkami) - PoRD art 24 p4
Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )dronet(kropek) p l
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrebeccafierce.htw.pl
|
|
|