|
|
|
wyjÄ
tkowa |
|
|
Zbliza sie koniec pierwszego kwartalu roku, a wiec nadszedl czas na roczne zebrania rozliczeniowe z zarzadcami nieruchomosci. Ja dostalem wlasnie wczoraj powiadomienie o takowym zebraniu, rozliczenie roku 2006 oraz plany na 2007 rok. Mam co do tych dokumentow wiele zastrzezen i dlatego prosze o pomoc. Moze ktos z Szanownych Grupowiczow wie czy istnieje jakas grupa dyskusyjna lub forum dyskusyjne, na ktorym mozna poczytac o doswiadczeniach lub wymienic sie informacjami na temat praktyk stosowanych przez zarzadcow nieruchomosciami?
Z gory bardzo dziekuje za info Zycze pomyslnych pertraktacji Pozdrawiam Pit
Pit (2007-02-28 11:29): [color=blue] > Moze ktos z Szanownych Grupowiczow wie czy istnieje jakas grupa dyskusyjna > lub forum dyskusyjne, na ktorym mozna poczytac o doswiadczeniach lub > wymienic sie informacjami na temat praktyk stosowanych przez zarzadcow > nieruchomosciami?[/color]
Jest forum "Wspólnoty mieszkaniowe" na gazeta.pl [url]http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=523[/url] ale jeżeli chodzi o Wrocław, to podziel się swoimi doświadczeniami tutaj - zarządzanie nieruchomościami to wbrew pozorom jeden z istotniejszych problemów lokalnych.
Marek Kuchciak
On Feb 28, 11:35 am, Marek Kuchciak <m...@wr.home.pl> wrote:[color=blue] > ale jeżeli chodzi o Wrocław, to podziel się swoimi doświadczeniami tutaj - > zarządzanie nieruchomościami to wbrew pozorom jeden z istotniejszych > problemów lokalnych.[/color]
no to ja sie podziele moja opinia na temat zarzadcy ADMIROM-5, ulicy w tej chwili nie pamietam. Mam smutny obowiazek wspolpracowac z nimi od wielu lat. Nigdy ich uslugi nie byly na dobrym poziomie. Co moge zarzucic? - nie wykonywanie uchwal wspolnoty - na zrobienie czegos (zamurowanie, wymiana,...) z tylnymi drzwiami czekam juz 4 lata chyba, - balagan w papierach - mimo iz juz rok temu ustalilismy, ze nie maja wszystkich dokumentow dot. remontu (zgoda zarzadcy na remont u mnie w mieszkaniu) do dzisiaj nie zglosili sie po ksero pisma, ktore dostalem. - podejrzane rozliczenia - przez conajmniej rok pod rachunkami podpisywal sie (odbior prac na rzecz wspolnoty) pan X... pan ktorego notabene ADMIROM-5 nie mogl znalezc w innych sprawach: zaleganie z czynszem, zniszczenie mieszkania,... ba nie mogl zrobic tego nawet komornik po zasadzonej na rzecz admirom-5 grzywnie :) itd, itp, ... bo o drobiazgach typu brak kontroli nad naleznosciami, splywaniem wplat, itp... nie bede wspominal :)
ale moze ja jestem "nerwowy" jak mi to ostatnio powiedziala p. v-ce prezes zarzadu... albo jak to rok temu uslyszalem na zebraniu wspolnoty od samego prezesa: "nie wiem czemu Pan narzeka!? Niech Pan popatrzy do prasy co inni zarzadcy robia!" no comments :)
Wojtek
PS a Gmine ktora ma wiekszosc ciezko przekonac ze cos tu jest nie tak :(
Użytkownik "Marek Kuchciak" <mwk@wr.home.pl> napisał w wiadomości news:45e55a97@news.home.net.pl...[color=blue] > ale jeżeli chodzi o Wrocław, to podziel się swoimi doświadczeniami tutaj - > zarządzanie nieruchomościami to wbrew pozorom jeden z istotniejszych > problemów lokalnych.[/color]
Nie chcialbym zasypywac grupy kolejnymi narzekaniami, bo dosc sporo tego rodzaju postow sie spotyka. Ogolnie obsluga zarzadcy nie jest na najwyzszym poziomie (podejscie jak w starej administracji, mieszkancy dla zarzadcy, a nie odwrotnie). Zarzadca wydaje nie swoje pieniadze wiec nie stara sie szukac oszczednosci. Do glownych moich zastrzezen zwiazanych z planem i rozliczeniem naleza: - wydatki poniesione w roku 2006 nie zgodne z kosztami planowanymi, roznica 0,04zl/m2 przy wspolnocie ok.1500m2 (wiec po co uchwaly i plany jak i tak wystepuja roznice), - coroczne podnoszenie wynagrodzenia zarzadcy na zasadach a moze sie uda i zaplaca (na ten rok planowane 0,57zl/m2), - koszty zakupu materialow biurowych (500zl/rok) w kosztach utrzymaia nieruchomosci (to juz chyba jakis absurd) - 100% wzrost oplat za sprzatanie czesci wspolnej i chodnikow (ciekawy jestem czy personel otrzyma podwyzke, a jak nie to z czego wynika taka podwyzka), - 100% wzrost oplat za czyszczenie przewodow kominowych,spalinowych itp. w stosunku do planowanych kosztow (u mnie bynajmniej kominiarza nie bylo ani razu), - wysokie oplaty za energie elektryczna czesci wspolnej ok.1000zl/rok co daje zuzycie ok. 2500kWh (ale z tym to chyba nic sie nie da zrobic).
To by bylo na tyle z tych wazniejszych spraw. A jakie inni maja doswiadczenia? Chetnie poczytam. Pozdrawiam Pit
On Feb 28, 12:01 pm, "Pit" <bpiter69_@_poczta.onet.pl> wrote:[color=blue] > To by bylo na tyle z tych wazniejszych spraw. > A jakie inni maja doswiadczenia? > Chetnie poczytam.[/color]
sadze, ze takie informacej sa dosc wazne dla ogolu i podanie tu nazwy firmy nie robi reklamy, ani antyreklamy, a jednynie przedstawia poglad danej osoby na firme. mozesz wiec podac o jaka firme chodzi?! moze zmieniajac zarzadce bede zwracal uwage na Twoje problemy ?! :)
Wojtek
Użytkownik "piatkos" <piatkos@gmail.com> napisał w wiadomości news:1172660148.157914.262440@j27g2000cwj.googlegroups.com... On Feb 28, 11:35 am, Marek Kuchciak <m...@wr.home.pl> wrote: <<a Gmine ktora ma wiekszosc ciezko przekonac ze cos tu jest nie tak :(
na ostatnim zebraniu byla taka sytuacja, ze w rozmowie/pertraktowaniu w sprawie wysokosci oplaty za zarzadzanie z zarzadca, przedstawicielka gminy stala murem za podniesieniem stawek i tlumaczyla mi ze jest to jak najbardziej uzasadnione (zapytalem ja jaki ma w tym interes ale nic mi nie odpowiedziala) kompletny nonsens Pit
Użytkownik "piatkos" <piatkos@gmail.com> napisał w wiadomości news:1172660667.561189.134240@s48g2000cws.googlegroups.com...[color=blue] > On Feb 28, 12:01 pm, "Pit" <bpiter69_@_poczta.onet.pl> wrote: > mozesz wiec podac o jaka firme chodzi?![/color]
Chodzi o PZM Patron. [color=blue] > moze zmieniajac zarzadce bede zwracal uwage na Twoje problemy ?! :)[/color]
A ze zmiana zarzadcy nie jest tak "hop-siup" bo umowa na zarzadzanie sporzadzona zostala w obecnosci notariusza i jej zmiana wiaze sie z poniesieniem kosztow notarialnych (a do tego trudno przekonac wspolmieszkancow), poza tym zarzad stanowi osoba prezesa firmy zarzadzajacej, a nie mieszkancy nieruchomosci (i to trzeba by bylo najpierw obalic).
Pozdro Pit
Pit (2007-02-28 12:01): [color=blue] > - wydatki poniesione w roku 2006 nie zgodne z kosztami planowanymi, roznica > 0,04zl/m2 przy wspolnocie ok.1500m2 (wiec po co uchwaly i plany jak i tak > wystepuja roznice),[/color]
Plan to plan. Pytanie skąd deficyt, może były nagłe niezaplanowane potrzeby. 0,04zl/m2 x 1500 m2 to 60 zł, czyli niby niedużo. Administrator powinien to wytłumaczyć na zebraniu. [color=blue] > - coroczne podnoszenie wynagrodzenia zarzadcy na zasadach a moze sie uda i > zaplaca (na ten rok planowane 0,57zl/m2),[/color]
To nie jest bardzo dużo. U mnie wychodzi ok. 0,50 zł/m2, przy ok. 5500 m2, ale trzeba pamiętać, że koszty administracji nie zależą liniowo od powierzchni użytkowej nieruchomości. Ja na miejscu administratora w mniejszym budynku żądałbym więcej z m2. [color=blue] > - koszty zakupu materialow biurowych (500zl/rok) w kosztach utrzymaia > nieruchomosci (to juz chyba jakis absurd)[/color]
Może administrator wyodrębnia te koszty dla lepszego ich zobrazowania. Nasz pokrywa to ze swojego wynagrodzenia w zakresie bieżących wydatków, ale gdyby była potrzeba np. skopiowania dużej ilości dokumentów dla wszystkich właścicieli, to pewnie chciałby za to zwrotu. [color=blue] > - 100% wzrost oplat za sprzatanie czesci wspolnej i chodnikow (ciekawy > jestem czy personel otrzyma podwyzke, a jak nie to z czego wynika taka > podwyzka), > - 100% wzrost oplat za czyszczenie przewodow kominowych,spalinowych itp. w > stosunku do planowanych kosztow (u mnie bynajmniej kominiarza nie bylo ani > razu),[/color]
Z tego powinien się wytłumaczyć na zebraniu. [color=blue] > - wysokie oplaty za energie elektryczna czesci wspolnej ok.1000zl/rok co > daje zuzycie ok. 2500kWh (ale z tym to chyba nic sie nie da zrobic).[/color]
U nas ok. 15000 zł rocznie, ale jest dużo instalacji w częściach wspólnych. Zależy na co idzie ten 1000... [color=blue] > A jakie inni maja doswiadczenia?[/color]
Rozmawiając o tym z różnymi znajomymi odnoszę wrażenie, że w większości wspólnot współwłaściciele po prostu olewają te sprawy, a jeśli już się interesują, to głównie wykorzystują zebranie do wylewania swoich żali o sprawy bieżące, które można by było załatwić bez angażowania czasu pozostałych uczestników. Zebrania nierzadko przeradzają się w pyskówki, zniechęcając resztę do przychodzenia na kolejne. Ludzie potrafią się kłócić o drobiazgi, a równocześnie zupełnie ignorować sprawy fundamentalne. Właściciele nie bardzo rozumieją zasady funkcjonowania wspólnot, mało kto zadaje sobie trud zapoznania się choćby z Ustawą o własności lokali. I oczywiście wszyscy chcieliby, żeby było dobrze i tanio ;-)
Ja jestem generalnie zadowolony ze współpracy z administratorem, aczkolwiek w pewnych sprawach mogłoby być lepiej.
Marek Kuchciak
Użytkownik "piatkos" <piatkos@gmail.com> napisał w wiadomości news:1172660148.157914.262440@j27g2000cwj.googlegroups.com...
a Gmine ktora ma wiekszosc ciezko przekonac ze cos tu jest nie tak :(
czy budynek ma powyżej 7 lokali? jaki udział mają własciciele indywidualni (wystarczy informacja czy indywidualni maja odrobinkę ponad 20%)?
-- serdeczności! zbisa
Użytkownik "Pit" <bpiter69_@_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:es3lht$761$1@panorama.wcss.wroc.pl...[color=blue] >Mam co do tych dokumentow wiele zastrzezen i dlatego prosze o > pomoc.[/color]
odezwij się na priva (e-maile wysyłane na zwrotny wracają :-(
-- serdeczności! zbisa
Użytkownik "Pit" <bpiter69_@_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:es3oh1$8b1$1@panorama.wcss.wroc.pl...[color=blue] > > Chodzi o PZM Patron.[/color]
:-))) nie widze problemów - współpraca układa się aż miło ... teraz - po 3 latach "układania wzajemnych stosunków"... [color=blue] > A ze zmiana zarzadcy nie jest tak "hop-siup" bo umowa na zarzadzanie > sporzadzona zostala w obecnosci notariusza i jej zmiana wiaze sie z > poniesieniem kosztow notarialnych (a do tego trudno przekonac > wspolmieszkancow)[/color]
uwaznie przeczytaj umowę - oni przez jakiś czas podpisywali umowy z zobowiązaniem pokrycia kosztów aktu notarialnego przy zmianach... podpisanie takiej umowy o zarzadzanie nie było konieczne - mozna to było rozwiązać inaczej... [color=blue] > poza tym zarzad stanowi osoba prezesa firmy > zarzadzajacej, a nie mieszkancy nieruchomosci (i to trzeba by bylo[/color] najpierw[color=blue] > obalic).[/color]
to jest dla was najgorsze rozwiązanie... u mnie Zarząd tworzą wszyscy indywidualni własciciele (5 osób)
-- serdeczności! zbisa
Użytkownik "Marek Kuchciak" <mwk@wr.home.pl> napisał w wiadomości news:45e57dc4@news.home.net.pl...[color=blue][color=green] > > - wydatki poniesione w roku 2006 nie zgodne z kosztami planowanymi,[/color][/color] roznica[color=blue][color=green] > > 0,04zl/m2 przy wspolnocie ok.1500m2 (wiec po co uchwaly i plany jak i[/color][/color] tak[color=blue][color=green] > > wystepuja roznice),[/color] > > Plan to plan. Pytanie skąd deficyt, może były nagłe niezaplanowane > potrzeby. 0,04zl/m2 x 1500 m2 to 60 zł, czyli niby niedużo.[/color] Administrator[color=blue] > powinien to wytłumaczyć na zebraniu.[/color]
zapomniałeś pomnozyć razy 12 miesięcy - a to daje juz 720,00 zł firma zarządzajaca potrafi przekonujaco wytłumaczyć prawie wszystko :-(
[color=blue][color=green] > > - coroczne podnoszenie wynagrodzenia zarzadcy na zasadach a moze sie[/color][/color] uda i[color=blue][color=green] > > zaplaca (na ten rok planowane 0,57zl/m2),[/color] > > To nie jest bardzo dużo. U mnie wychodzi ok. 0,50 zł/m2, przy ok. 5500[/color] m2,[color=blue] > ale trzeba pamiętać, że koszty administracji nie zależą liniowo od > powierzchni użytkowej nieruchomości. Ja na miejscu administratora w > mniejszym budynku żądałbym więcej z m2.[/color]
od kilku lat mam 0,45zł/m2/miesiąc (budynek 1506,46 m2) ta sama firma zarzadzająca
[color=blue][color=green] > > - koszty zakupu materialow biurowych (500zl/rok) w kosztach utrzymaia > > nieruchomosci (to juz chyba jakis absurd)[/color] > > Może administrator wyodrębnia te koszty dla lepszego ich zobrazowania.[/color] Nasz[color=blue] > pokrywa to ze swojego wynagrodzenia w zakresie bieżących wydatków, ale > gdyby była potrzeba np. skopiowania dużej ilości dokumentów dla[/color] wszystkich[color=blue] > właścicieli, to pewnie chciałby za to zwrotu.[/color]
wprowadzili to w tym roku - zaproponowali 0,03 zł/m2/miesiac, zgodziliśmy sie na 0,01 zł/m2/miesiąc ma to być szczegółowo rozliczone w przyszłym roku - pieniądze przeznaczone na znaczki i zrobienie papierków na zebranie/zebrania Wspólnoty [color=blue][color=green] > > - 100% wzrost oplat za sprzatanie czesci wspolnej i chodnikow (ciekawy > > jestem czy personel otrzyma podwyzke, a jak nie to z czego wynika taka > > podwyzka),[/color][/color]
czyzby firma Klif? Nam zaproponowali wzrost kosztów o 70%. Efekt - wypowiadamy umowę (zachwyceni dotychczasowa jakością usług) i zmieniamy firmę.
[color=blue][color=green] > > - 100% wzrost oplat za czyszczenie przewodow kominowych,spalinowych[/color][/color] itp. w[color=blue][color=green] > > stosunku do planowanych kosztow (u mnie bynajmniej kominiarza nie bylo[/color][/color] ani[color=blue][color=green] > > razu),[/color][/color]
zaraz, zaraz - nie ma faktur za usługi kominiarskie? płacimy rocznie około 500 zł - dla bezpieczeństwa mieszkańców - 4 razy w roku przeglady i czyszczenie w miare potrzeb. Cena niezmienna od kilku lat... [color=blue][color=green] > > - wysokie oplaty za energie elektryczna czesci wspolnej ok.1000zl/rok[/color][/color] co[color=blue][color=green] > > daje zuzycie ok. 2500kWh (ale z tym to chyba nic sie nie da zrobic).[/color] > > U nas ok. 15000 zł rocznie, ale jest dużo instalacji w częściach[/color] wspólnych.[color=blue] > Zależy na co idzie ten 1000...[/color]
u mnie klatka bardzo duża, plus piwnice, trzy ubikacje wspólne, strych, pralnia - ok. 500-600 zł rocznie - a i tak dalej bede modernizował instalację, [color=blue] > Rozmawiając o tym z różnymi znajomymi odnoszę wrażenie, że w większości > wspólnot współwłaściciele po prostu olewają te sprawy, a jeśli już się > interesują, to głównie wykorzystują zebranie do wylewania swoich żali o > sprawy bieżące, które można by było załatwić bez angażowania czasu > pozostałych uczestników. Zebrania nierzadko przeradzają się w pyskówki, > zniechęcając resztę do przychodzenia na kolejne. Ludzie potrafią się[/color] kłócić[color=blue] > o drobiazgi, a równocześnie zupełnie ignorować sprawy fundamentalne. > Właściciele nie bardzo rozumieją zasady funkcjonowania wspólnot, mało[/color] kto[color=blue] > zadaje sobie trud zapoznania się choćby z Ustawą o własności lokali. I > oczywiście wszyscy chcieliby, żeby było dobrze i tanio ;-)[/color]
dokładnie tak jest...
-- serdeczności! zbisa
Użytkownik "Pit" <bpiter69_@_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:es3lht$761$1@panorama.wcss.wroc.pl...[color=blue] > Zbliza sie koniec pierwszego kwartalu roku, a wiec nadszedl czas na roczne > zebrania rozliczeniowe z zarzadcami nieruchomosci. Ja dostalem wlasnie > wczoraj powiadomienie o takowym zebraniu, rozliczenie roku 2006 oraz plany > na 2007 rok. Mam co do tych dokumentow wiele zastrzezen i dlatego prosze o > pomoc. > Moze ktos z Szanownych Grupowiczow wie czy istnieje jakas grupa dyskusyjna > lub forum dyskusyjne, na ktorym mozna poczytac o doswiadczeniach lub > wymienic sie informacjami na temat praktyk stosowanych przez zarzadcow > nieruchomosciami?[/color]
Nie będzie o praktykach, ale warto poznać przeciwnika:
1. Ustawa o gospodarce nieruchomościami: [url]http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU19971150741&type=3&name=D19970741Lj.pdf[/url]
2. Ustawa o własności lokali: [url]http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU20000800903&type=3&name=D20000903Lj.pdf[/url]
3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie odpowiedzialności zawodowej rzeczoznawców.... oraz zarządców nieruchomości [url]http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU20050160136&type=2&name=D20050136.pdf[/url]
pozdr. jarek d.
Pit wrote:[color=blue] >[/color]
(...)
Odezwij sie na PRV (mo@x.wp.pl) Spróbujemy cos zaradzić. Zmiana ZARZADU NW jakkolwiek wiąże sie z pewnym zamieszaniem oraz kosztami notariusza (Art 18 UoWL) moze być bardzo korzystna. Potem proponuje wybrać Zarząd Właścicielski oraz podpisac umowe z nowa firmą ADMINISTRUJACĄ. Może sie okazac że bedzie taniej.
0.59/m2 za zarządzanie to wg mnie trochę duzo ale zależy co jest w zakresie obowiazków.....
Pozdrawiam,
Mariusz
Użytkownik "Marek Kuchciak" <mwk@wr.home.pl> napisał w wiadomości news:45e57dc4@news.home.net.pl...[color=blue][color=green] > > - wysokie oplaty za energie elektryczna czesci wspolnej ok.1000zl/rok co > > daje zuzycie ok. 2500kWh (ale z tym to chyba nic sie nie da zrobic).[/color] > > U nas ok. 15000 zł rocznie, ale jest dużo instalacji w częściach[/color] wspólnych.[color=blue] > Zależy na co idzie ten 1000...[/color]
Jak to "zalezy na co idzie ten 1000"? Chyba jasna sprawa, ze na oplaty za energie elektryczna. Czy moze byc zaksiegowane cos innego pod ta pozycja? Pozdro Pit
Pit (2007-03-01 08:46): [color=blue] > Jak to "zalezy na co idzie ten 1000"?[/color]
Chodziło mi o sprawdzenie, czy można gdzieś oszczędzić na zużyciu energii elektrycznej w częściach wspólnych. Bywa i tak, że np. ktoś "podkrada" prąd z gniazdek korytarzowych lub piwnicznych.
Marek Kuchciak
On Feb 28, 2:52 pm, "zbisa" <zbisaSPAM_...@zr.ita.pwr.wroc.pl> wrote:[color=blue] > czy budynek ma powyżej 7 lokali?[/color]
tak. [color=blue] > jaki udział mają własciciele indywidualni (wystarczy informacja czy > indywidualni maja odrobinkę ponad 20%)?[/color]
ok. 11% :(
Wojtek
Użytkownik "piatkos" <piatkos@gmail.com> napisał w wiadomości news:1172748583.359866.99660@m58g2000cwm.googlegroups.com... On Feb 28, 2:52 pm, "zbisa" <zbisaSPAM_...@zr.ita.pwr.wroc.pl> wrote:[color=blue] > czy budynek ma powyżej 7 lokali?[/color]
tak. [color=blue] > jaki udział mają własciciele indywidualni (wystarczy informacja czy > indywidualni maja odrobinkę ponad 20%)?[/color]
ok. 11% :(
no to przeprowadźcie akcję werbunkowa i namówcie te 9,1% do wykupu mieszkań - czasami ludziska nie wiedza nic konkretnego o mozliwości wykupu mieszkań komunalnych. Dostarczcie np. wszystkim komunalnym komplet niezbednych papierków z dobrym wyjasnieniem problemu, zadeklarujcie pomoc w załatwieniu formalności, ludziom starszym uswiadomcie, ze po wykupie bez problemów beda mogli swoje mieszkanie zostawic dzieciom czy wnukom. Jest spora szansa ze to zadziała. Drugie wyjście to powołac Zarząd składający się z dotychczasowych włascicieli indywidualnych (jesli go jeszcze nie macie) i molestować, molestować, molestowac - wszystko na pismie z potwierdzonymi kopiami - ale tu musielibyśmy trochę więcej pogadać - zapraszam, postaram się pomóc...
-- serdeczności! zbisa
Użytkownik "Marek Kuchciak" <mwk@wr.home.pl> napisał w wiadomości news:45e6b0d0@news.home.net.pl...[color=blue] > Chodziło mi o sprawdzenie, czy można gdzieś oszczędzić na zużyciu[/color] energii[color=blue] > elektrycznej w częściach wspólnych. Bywa i tak, że np. ktoś "podkrada"[/color] prąd[color=blue] > z gniazdek korytarzowych lub piwnicznych.[/color]
mozna wszystko rozwiązać - zacząć od zbadania faktur za prąd części wspólnej nieruchomości z ostatnich 2-3 lat, poogladac całą instalację oświetleniową - policzyc żarówki :-) zrobic mały bilansik mocy itp. Wyciagnąć wnioski.... Zamontowac włączniki czasowe z układem "antyzapałkowym" (nie pozwala na stałe palenie się swiatła po zablokowaniu dowolnego włacznika zapałką, monetą itp.), zamontowac czujniki zmierzchowe uniemozliwiające bezsensowne uzywanie oswietlenia w ciągu dnia, W ostateczności zmienic napiecie w instalacji oswietleniowej z 230V AC na 24V AC. U mnie to ostatnie działanie pomogło - 4 lata temu płaciliśmy około 700zł miesiecznie za prad - teraz tyle płacimy rocznie !!! A przy okazji zmiany napiecia na 24V AC bedziecie mogli sami zmieniac żarówki i włączniki - bedzie znacznie mniej faktur za usługi elektryków :-))) Zarówki i włączniki kupujecie raz na rok w hurtowni biorąc fakturę na Wspólnote.
-- serdeczności! zbisa
zbisa napisał(a): [color=blue] > ale tu musielibyśmy trochę więcej pogadać - zapraszam, postaram się pomóc...[/color]
to może przy okazji spota zrobimy, albo przy okazji pogadamy:)
pozdr, R
-- [url]www.stylownia.eu[/url]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrebeccafierce.htw.pl
|
|
|