Zarzadcy nieruchomosciami

Menu
 
wyjątkowa
Zbliza sie koniec pierwszego kwartalu roku, a wiec nadszedl czas na roczne
zebrania rozliczeniowe z zarzadcami nieruchomosci. Ja dostalem wlasnie
wczoraj powiadomienie o takowym zebraniu, rozliczenie roku 2006 oraz plany
na 2007 rok. Mam co do tych dokumentow wiele zastrzezen i dlatego prosze o
pomoc.
Moze ktos z Szanownych Grupowiczow wie czy istnieje jakas grupa dyskusyjna
lub forum dyskusyjne, na ktorym mozna poczytac o doswiadczeniach lub
wymienic sie informacjami na temat praktyk stosowanych przez zarzadcow
nieruchomosciami?

Z gory bardzo dziekuje za info
Zycze pomyslnych pertraktacji
Pozdrawiam
Pit



Pit (2007-02-28 11:29):
[color=blue]
> Moze ktos z Szanownych Grupowiczow wie czy istnieje jakas grupa dyskusyjna
> lub forum dyskusyjne, na ktorym mozna poczytac o doswiadczeniach lub
> wymienic sie informacjami na temat praktyk stosowanych przez zarzadcow
> nieruchomosciami?[/color]

Jest forum "Wspólnoty mieszkaniowe" na gazeta.pl
[url]http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=523[/url]
ale jeżeli chodzi o Wrocław, to podziel się swoimi doświadczeniami tutaj -
zarządzanie nieruchomościami to wbrew pozorom jeden z istotniejszych
problemów lokalnych.

Marek Kuchciak

On Feb 28, 11:35 am, Marek Kuchciak <m...@wr.home.pl> wrote:[color=blue]
> ale jeżeli chodzi o Wrocław, to podziel się swoimi doświadczeniami tutaj -
> zarządzanie nieruchomościami to wbrew pozorom jeden z istotniejszych
> problemów lokalnych.[/color]

no to ja sie podziele moja opinia na temat zarzadcy ADMIROM-5, ulicy w
tej chwili nie pamietam.
Mam smutny obowiazek wspolpracowac z nimi od wielu lat. Nigdy ich
uslugi nie byly na dobrym poziomie. Co moge zarzucic?
- nie wykonywanie uchwal wspolnoty - na zrobienie czegos (zamurowanie,
wymiana,...) z tylnymi drzwiami czekam juz 4 lata chyba,
- balagan w papierach - mimo iz juz rok temu ustalilismy, ze nie maja
wszystkich dokumentow dot. remontu (zgoda zarzadcy na remont u mnie w
mieszkaniu) do dzisiaj nie zglosili sie po ksero pisma, ktore
dostalem.
- podejrzane rozliczenia - przez conajmniej rok pod rachunkami
podpisywal sie (odbior prac na rzecz wspolnoty) pan X... pan ktorego
notabene ADMIROM-5 nie mogl znalezc w innych sprawach: zaleganie z
czynszem, zniszczenie mieszkania,... ba nie mogl zrobic tego nawet
komornik po zasadzonej na rzecz admirom-5 grzywnie :)
itd, itp, ... bo o drobiazgach typu brak kontroli nad naleznosciami,
splywaniem wplat, itp... nie bede wspominal :)

ale moze ja jestem "nerwowy" jak mi to ostatnio powiedziala p. v-ce
prezes zarzadu... albo jak to rok temu uslyszalem na zebraniu
wspolnoty od samego prezesa: "nie wiem czemu Pan narzeka!? Niech Pan
popatrzy do prasy co inni zarzadcy robia!" no comments :)

Wojtek

PS
a Gmine ktora ma wiekszosc ciezko przekonac ze cos tu jest nie tak :(


Użytkownik "Marek Kuchciak" <mwk@wr.home.pl> napisał w wiadomości
news:45e55a97@news.home.net.pl...[color=blue]
> ale jeżeli chodzi o Wrocław, to podziel się swoimi doświadczeniami tutaj -
> zarządzanie nieruchomościami to wbrew pozorom jeden z istotniejszych
> problemów lokalnych.[/color]

Nie chcialbym zasypywac grupy kolejnymi narzekaniami, bo dosc sporo tego
rodzaju postow sie spotyka. Ogolnie obsluga zarzadcy nie jest na najwyzszym
poziomie (podejscie jak w starej administracji, mieszkancy dla zarzadcy, a
nie odwrotnie). Zarzadca wydaje nie swoje pieniadze wiec nie stara sie
szukac oszczednosci.
Do glownych moich zastrzezen zwiazanych z planem i rozliczeniem naleza:
- wydatki poniesione w roku 2006 nie zgodne z kosztami planowanymi, roznica
0,04zl/m2 przy wspolnocie ok.1500m2 (wiec po co uchwaly i plany jak i tak
wystepuja roznice),
- coroczne podnoszenie wynagrodzenia zarzadcy na zasadach a moze sie uda i
zaplaca (na ten rok planowane 0,57zl/m2),
- koszty zakupu materialow biurowych (500zl/rok) w kosztach utrzymaia
nieruchomosci (to juz chyba jakis absurd)
- 100% wzrost oplat za sprzatanie czesci wspolnej i chodnikow (ciekawy
jestem czy personel otrzyma podwyzke, a jak nie to z czego wynika taka
podwyzka),
- 100% wzrost oplat za czyszczenie przewodow kominowych,spalinowych itp. w
stosunku do planowanych kosztow (u mnie bynajmniej kominiarza nie bylo ani
razu),
- wysokie oplaty za energie elektryczna czesci wspolnej ok.1000zl/rok co
daje zuzycie ok. 2500kWh (ale z tym to chyba nic sie nie da zrobic).

To by bylo na tyle z tych wazniejszych spraw.
A jakie inni maja doswiadczenia?
Chetnie poczytam.
Pozdrawiam
Pit



On Feb 28, 12:01 pm, "Pit" <bpiter69_@_poczta.onet.pl> wrote:[color=blue]
> To by bylo na tyle z tych wazniejszych spraw.
> A jakie inni maja doswiadczenia?
> Chetnie poczytam.[/color]

sadze, ze takie informacej sa dosc wazne dla ogolu i podanie tu nazwy
firmy nie robi reklamy, ani antyreklamy, a jednynie przedstawia poglad
danej osoby na firme.
mozesz wiec podac o jaka firme chodzi?!
moze zmieniajac zarzadce bede zwracal uwage na Twoje problemy ?! :)

Wojtek


Użytkownik "piatkos" <piatkos@gmail.com> napisał w wiadomości
news:1172660148.157914.262440@j27g2000cwj.googlegroups.com...
On Feb 28, 11:35 am, Marek Kuchciak <m...@wr.home.pl> wrote:
<<a Gmine ktora ma wiekszosc ciezko przekonac ze cos tu jest nie tak :(

na ostatnim zebraniu byla taka sytuacja, ze w rozmowie/pertraktowaniu w
sprawie wysokosci oplaty za zarzadzanie z zarzadca, przedstawicielka gminy
stala murem za podniesieniem stawek i tlumaczyla mi ze jest to jak
najbardziej uzasadnione (zapytalem ja jaki ma w tym interes ale nic mi nie
odpowiedziala)
kompletny nonsens
Pit


Użytkownik "piatkos" <piatkos@gmail.com> napisał w wiadomości
news:1172660667.561189.134240@s48g2000cws.googlegroups.com...[color=blue]
> On Feb 28, 12:01 pm, "Pit" <bpiter69_@_poczta.onet.pl> wrote:
> mozesz wiec podac o jaka firme chodzi?![/color]

Chodzi o PZM Patron.
[color=blue]
> moze zmieniajac zarzadce bede zwracal uwage na Twoje problemy ?! :)[/color]

A ze zmiana zarzadcy nie jest tak "hop-siup" bo umowa na zarzadzanie
sporzadzona zostala w obecnosci notariusza i jej zmiana wiaze sie z
poniesieniem kosztow notarialnych (a do tego trudno przekonac
wspolmieszkancow), poza tym zarzad stanowi osoba prezesa firmy
zarzadzajacej, a nie mieszkancy nieruchomosci (i to trzeba by bylo najpierw
obalic).

Pozdro
Pit

Pit (2007-02-28 12:01):
[color=blue]
> - wydatki poniesione w roku 2006 nie zgodne z kosztami planowanymi, roznica
> 0,04zl/m2 przy wspolnocie ok.1500m2 (wiec po co uchwaly i plany jak i tak
> wystepuja roznice),[/color]

Plan to plan. Pytanie skąd deficyt, może były nagłe niezaplanowane
potrzeby. 0,04zl/m2 x 1500 m2 to 60 zł, czyli niby niedużo. Administrator
powinien to wytłumaczyć na zebraniu.
[color=blue]
> - coroczne podnoszenie wynagrodzenia zarzadcy na zasadach a moze sie uda i
> zaplaca (na ten rok planowane 0,57zl/m2),[/color]

To nie jest bardzo dużo. U mnie wychodzi ok. 0,50 zł/m2, przy ok. 5500 m2,
ale trzeba pamiętać, że koszty administracji nie zależą liniowo od
powierzchni użytkowej nieruchomości. Ja na miejscu administratora w
mniejszym budynku żądałbym więcej z m2.
[color=blue]
> - koszty zakupu materialow biurowych (500zl/rok) w kosztach utrzymaia
> nieruchomosci (to juz chyba jakis absurd)[/color]

Może administrator wyodrębnia te koszty dla lepszego ich zobrazowania. Nasz
pokrywa to ze swojego wynagrodzenia w zakresie bieżących wydatków, ale
gdyby była potrzeba np. skopiowania dużej ilości dokumentów dla wszystkich
właścicieli, to pewnie chciałby za to zwrotu.
[color=blue]
> - 100% wzrost oplat za sprzatanie czesci wspolnej i chodnikow (ciekawy
> jestem czy personel otrzyma podwyzke, a jak nie to z czego wynika taka
> podwyzka),
> - 100% wzrost oplat za czyszczenie przewodow kominowych,spalinowych itp. w
> stosunku do planowanych kosztow (u mnie bynajmniej kominiarza nie bylo ani
> razu),[/color]

Z tego powinien się wytłumaczyć na zebraniu.
[color=blue]
> - wysokie oplaty za energie elektryczna czesci wspolnej ok.1000zl/rok co
> daje zuzycie ok. 2500kWh (ale z tym to chyba nic sie nie da zrobic).[/color]

U nas ok. 15000 zł rocznie, ale jest dużo instalacji w częściach wspólnych.
Zależy na co idzie ten 1000...
[color=blue]
> A jakie inni maja doswiadczenia?[/color]

Rozmawiając o tym z różnymi znajomymi odnoszę wrażenie, że w większości
wspólnot współwłaściciele po prostu olewają te sprawy, a jeśli już się
interesują, to głównie wykorzystują zebranie do wylewania swoich żali o
sprawy bieżące, które można by było załatwić bez angażowania czasu
pozostałych uczestników. Zebrania nierzadko przeradzają się w pyskówki,
zniechęcając resztę do przychodzenia na kolejne. Ludzie potrafią się kłócić
o drobiazgi, a równocześnie zupełnie ignorować sprawy fundamentalne.
Właściciele nie bardzo rozumieją zasady funkcjonowania wspólnot, mało kto
zadaje sobie trud zapoznania się choćby z Ustawą o własności lokali. I
oczywiście wszyscy chcieliby, żeby było dobrze i tanio ;-)

Ja jestem generalnie zadowolony ze współpracy z administratorem, aczkolwiek
w pewnych sprawach mogłoby być lepiej.

Marek Kuchciak


Użytkownik "piatkos" <piatkos@gmail.com> napisał w wiadomości
news:1172660148.157914.262440@j27g2000cwj.googlegroups.com...

a Gmine ktora ma wiekszosc ciezko przekonac ze cos tu jest nie tak :(

czy budynek ma powyżej 7 lokali?
jaki udział mają własciciele indywidualni (wystarczy informacja czy
indywidualni maja odrobinkę ponad 20%)?

--
serdeczności! zbisa


Użytkownik "Pit" <bpiter69_@_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:es3lht$761$1@panorama.wcss.wroc.pl...[color=blue]
>Mam co do tych dokumentow wiele zastrzezen i dlatego prosze o
> pomoc.[/color]

odezwij się na priva (e-maile wysyłane na zwrotny wracają :-(

--
serdeczności! zbisa


Użytkownik "Pit" <bpiter69_@_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:es3oh1$8b1$1@panorama.wcss.wroc.pl...[color=blue]
>
> Chodzi o PZM Patron.[/color]

:-))) nie widze problemów - współpraca układa się aż miło ... teraz - po 3
latach "układania wzajemnych stosunków"...
[color=blue]
> A ze zmiana zarzadcy nie jest tak "hop-siup" bo umowa na zarzadzanie
> sporzadzona zostala w obecnosci notariusza i jej zmiana wiaze sie z
> poniesieniem kosztow notarialnych (a do tego trudno przekonac
> wspolmieszkancow)[/color]

uwaznie przeczytaj umowę - oni przez jakiś czas podpisywali umowy z
zobowiązaniem pokrycia kosztów aktu notarialnego przy zmianach...
podpisanie takiej umowy o zarzadzanie nie było konieczne - mozna to było
rozwiązać inaczej...
[color=blue]
> poza tym zarzad stanowi osoba prezesa firmy
> zarzadzajacej, a nie mieszkancy nieruchomosci (i to trzeba by bylo[/color]
najpierw[color=blue]
> obalic).[/color]

to jest dla was najgorsze rozwiązanie... u mnie Zarząd tworzą wszyscy
indywidualni własciciele (5 osób)

--
serdeczności! zbisa


Użytkownik "Marek Kuchciak" <mwk@wr.home.pl> napisał w wiadomości
news:45e57dc4@news.home.net.pl...[color=blue][color=green]
> > - wydatki poniesione w roku 2006 nie zgodne z kosztami planowanymi,[/color][/color]
roznica[color=blue][color=green]
> > 0,04zl/m2 przy wspolnocie ok.1500m2 (wiec po co uchwaly i plany jak i[/color][/color]
tak[color=blue][color=green]
> > wystepuja roznice),[/color]
>
> Plan to plan. Pytanie skąd deficyt, może były nagłe niezaplanowane
> potrzeby. 0,04zl/m2 x 1500 m2 to 60 zł, czyli niby niedużo.[/color]
Administrator[color=blue]
> powinien to wytłumaczyć na zebraniu.[/color]

zapomniałeś pomnozyć razy 12 miesięcy - a to daje juz 720,00 zł
firma zarządzajaca potrafi przekonujaco wytłumaczyć prawie wszystko :-(

[color=blue][color=green]
> > - coroczne podnoszenie wynagrodzenia zarzadcy na zasadach a moze sie[/color][/color]
uda i[color=blue][color=green]
> > zaplaca (na ten rok planowane 0,57zl/m2),[/color]
>
> To nie jest bardzo dużo. U mnie wychodzi ok. 0,50 zł/m2, przy ok. 5500[/color]
m2,[color=blue]
> ale trzeba pamiętać, że koszty administracji nie zależą liniowo od
> powierzchni użytkowej nieruchomości. Ja na miejscu administratora w
> mniejszym budynku żądałbym więcej z m2.[/color]

od kilku lat mam 0,45zł/m2/miesiąc (budynek 1506,46 m2) ta sama firma
zarzadzająca

[color=blue][color=green]
> > - koszty zakupu materialow biurowych (500zl/rok) w kosztach utrzymaia
> > nieruchomosci (to juz chyba jakis absurd)[/color]
>
> Może administrator wyodrębnia te koszty dla lepszego ich zobrazowania.[/color]
Nasz[color=blue]
> pokrywa to ze swojego wynagrodzenia w zakresie bieżących wydatków, ale
> gdyby była potrzeba np. skopiowania dużej ilości dokumentów dla[/color]
wszystkich[color=blue]
> właścicieli, to pewnie chciałby za to zwrotu.[/color]

wprowadzili to w tym roku - zaproponowali 0,03 zł/m2/miesiac, zgodziliśmy
sie na 0,01 zł/m2/miesiąc
ma to być szczegółowo rozliczone w przyszłym roku - pieniądze przeznaczone
na znaczki i zrobienie papierków na zebranie/zebrania Wspólnoty
[color=blue][color=green]
> > - 100% wzrost oplat za sprzatanie czesci wspolnej i chodnikow (ciekawy
> > jestem czy personel otrzyma podwyzke, a jak nie to z czego wynika taka
> > podwyzka),[/color][/color]

czyzby firma Klif? Nam zaproponowali wzrost kosztów o 70%. Efekt -
wypowiadamy umowę (zachwyceni dotychczasowa jakością usług) i zmieniamy
firmę.

[color=blue][color=green]
> > - 100% wzrost oplat za czyszczenie przewodow kominowych,spalinowych[/color][/color]
itp. w[color=blue][color=green]
> > stosunku do planowanych kosztow (u mnie bynajmniej kominiarza nie bylo[/color][/color]
ani[color=blue][color=green]
> > razu),[/color][/color]

zaraz, zaraz - nie ma faktur za usługi kominiarskie? płacimy rocznie około
500 zł - dla bezpieczeństwa mieszkańców - 4 razy w roku przeglady i
czyszczenie w miare potrzeb. Cena niezmienna od kilku lat...
[color=blue][color=green]
> > - wysokie oplaty za energie elektryczna czesci wspolnej ok.1000zl/rok[/color][/color]
co[color=blue][color=green]
> > daje zuzycie ok. 2500kWh (ale z tym to chyba nic sie nie da zrobic).[/color]
>
> U nas ok. 15000 zł rocznie, ale jest dużo instalacji w częściach[/color]
wspólnych.[color=blue]
> Zależy na co idzie ten 1000...[/color]

u mnie klatka bardzo duża, plus piwnice, trzy ubikacje wspólne, strych,
pralnia - ok. 500-600 zł rocznie - a i tak dalej bede modernizował
instalację,
[color=blue]
> Rozmawiając o tym z różnymi znajomymi odnoszę wrażenie, że w większości
> wspólnot współwłaściciele po prostu olewają te sprawy, a jeśli już się
> interesują, to głównie wykorzystują zebranie do wylewania swoich żali o
> sprawy bieżące, które można by było załatwić bez angażowania czasu
> pozostałych uczestników. Zebrania nierzadko przeradzają się w pyskówki,
> zniechęcając resztę do przychodzenia na kolejne. Ludzie potrafią się[/color]
kłócić[color=blue]
> o drobiazgi, a równocześnie zupełnie ignorować sprawy fundamentalne.
> Właściciele nie bardzo rozumieją zasady funkcjonowania wspólnot, mało[/color]
kto[color=blue]
> zadaje sobie trud zapoznania się choćby z Ustawą o własności lokali. I
> oczywiście wszyscy chcieliby, żeby było dobrze i tanio ;-)[/color]

dokładnie tak jest...

--
serdeczności! zbisa


Użytkownik "Pit" <bpiter69_@_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:es3lht$761$1@panorama.wcss.wroc.pl...[color=blue]
> Zbliza sie koniec pierwszego kwartalu roku, a wiec nadszedl czas na roczne
> zebrania rozliczeniowe z zarzadcami nieruchomosci. Ja dostalem wlasnie
> wczoraj powiadomienie o takowym zebraniu, rozliczenie roku 2006 oraz plany
> na 2007 rok. Mam co do tych dokumentow wiele zastrzezen i dlatego prosze o
> pomoc.
> Moze ktos z Szanownych Grupowiczow wie czy istnieje jakas grupa dyskusyjna
> lub forum dyskusyjne, na ktorym mozna poczytac o doswiadczeniach lub
> wymienic sie informacjami na temat praktyk stosowanych przez zarzadcow
> nieruchomosciami?[/color]

Nie będzie o praktykach, ale warto poznać przeciwnika:

1. Ustawa o gospodarce nieruchomościami:
[url]http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU19971150741&type=3&name=D19970741Lj.pdf[/url]

2. Ustawa o własności lokali:
[url]http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU20000800903&type=3&name=D20000903Lj.pdf[/url]

3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie odpowiedzialności
zawodowej rzeczoznawców.... oraz zarządców nieruchomości
[url]http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU20050160136&type=2&name=D20050136.pdf[/url]

pozdr.
jarek d.

Pit wrote:[color=blue]
>[/color]

(...)

Odezwij sie na PRV (mo@x.wp.pl)
Spróbujemy cos zaradzić.
Zmiana ZARZADU NW jakkolwiek wiąże sie z pewnym zamieszaniem oraz
kosztami notariusza (Art 18 UoWL) moze być bardzo korzystna. Potem
proponuje wybrać Zarząd Właścicielski oraz podpisac umowe z nowa firmą
ADMINISTRUJACĄ.
Może sie okazac że bedzie taniej.

0.59/m2 za zarządzanie to wg mnie trochę duzo ale zależy co jest w
zakresie obowiazków.....

Pozdrawiam,

Mariusz


Użytkownik "Marek Kuchciak" <mwk@wr.home.pl> napisał w wiadomości
news:45e57dc4@news.home.net.pl...[color=blue][color=green]
> > - wysokie oplaty za energie elektryczna czesci wspolnej ok.1000zl/rok co
> > daje zuzycie ok. 2500kWh (ale z tym to chyba nic sie nie da zrobic).[/color]
>
> U nas ok. 15000 zł rocznie, ale jest dużo instalacji w częściach[/color]
wspólnych.[color=blue]
> Zależy na co idzie ten 1000...[/color]

Jak to "zalezy na co idzie ten 1000"?
Chyba jasna sprawa, ze na oplaty za energie elektryczna.
Czy moze byc zaksiegowane cos innego pod ta pozycja?
Pozdro
Pit

Pit (2007-03-01 08:46):
[color=blue]
> Jak to "zalezy na co idzie ten 1000"?[/color]

Chodziło mi o sprawdzenie, czy można gdzieś oszczędzić na zużyciu energii
elektrycznej w częściach wspólnych. Bywa i tak, że np. ktoś "podkrada" prąd
z gniazdek korytarzowych lub piwnicznych.

Marek Kuchciak

On Feb 28, 2:52 pm, "zbisa" <zbisaSPAM_...@zr.ita.pwr.wroc.pl> wrote:[color=blue]
> czy budynek ma powyżej 7 lokali?[/color]

tak.
[color=blue]
> jaki udział mają własciciele indywidualni (wystarczy informacja czy
> indywidualni maja odrobinkę ponad 20%)?[/color]

ok. 11% :(

Wojtek


Użytkownik "piatkos" <piatkos@gmail.com> napisał w wiadomości
news:1172748583.359866.99660@m58g2000cwm.googlegroups.com...
On Feb 28, 2:52 pm, "zbisa" <zbisaSPAM_...@zr.ita.pwr.wroc.pl> wrote:[color=blue]
> czy budynek ma powyżej 7 lokali?[/color]

tak.
[color=blue]
> jaki udział mają własciciele indywidualni (wystarczy informacja czy
> indywidualni maja odrobinkę ponad 20%)?[/color]

ok. 11% :(

no to przeprowadźcie akcję werbunkowa i namówcie te 9,1% do wykupu
mieszkań - czasami ludziska nie wiedza nic konkretnego o mozliwości wykupu
mieszkań komunalnych. Dostarczcie np. wszystkim komunalnym komplet
niezbednych papierków z dobrym wyjasnieniem problemu, zadeklarujcie pomoc
w załatwieniu formalności, ludziom starszym uswiadomcie, ze po wykupie bez
problemów beda mogli swoje mieszkanie zostawic dzieciom czy wnukom. Jest
spora szansa ze to zadziała.
Drugie wyjście to powołac Zarząd składający się z dotychczasowych
włascicieli indywidualnych (jesli go jeszcze nie macie) i molestować,
molestować, molestowac - wszystko na pismie z potwierdzonymi kopiami - ale
tu musielibyśmy trochę więcej pogadać - zapraszam, postaram się pomóc...

--
serdeczności! zbisa


Użytkownik "Marek Kuchciak" <mwk@wr.home.pl> napisał w wiadomości
news:45e6b0d0@news.home.net.pl...[color=blue]
> Chodziło mi o sprawdzenie, czy można gdzieś oszczędzić na zużyciu[/color]
energii[color=blue]
> elektrycznej w częściach wspólnych. Bywa i tak, że np. ktoś "podkrada"[/color]
prąd[color=blue]
> z gniazdek korytarzowych lub piwnicznych.[/color]

mozna wszystko rozwiązać - zacząć od zbadania faktur za prąd części
wspólnej nieruchomości z ostatnich 2-3 lat, poogladac całą instalację
oświetleniową - policzyc żarówki :-) zrobic mały bilansik mocy itp.
Wyciagnąć wnioski....
Zamontowac włączniki czasowe z układem "antyzapałkowym" (nie pozwala na
stałe palenie się swiatła po zablokowaniu dowolnego włacznika zapałką,
monetą itp.), zamontowac czujniki zmierzchowe uniemozliwiające bezsensowne
uzywanie oswietlenia w ciągu dnia, W ostateczności zmienic napiecie w
instalacji oswietleniowej z 230V AC na 24V AC. U mnie to ostatnie
działanie pomogło - 4 lata temu płaciliśmy około 700zł miesiecznie za
prad - teraz tyle płacimy rocznie !!! A przy okazji zmiany napiecia na 24V
AC bedziecie mogli sami zmieniac żarówki i włączniki - bedzie znacznie
mniej faktur za usługi elektryków :-))) Zarówki i włączniki kupujecie raz
na rok w hurtowni biorąc fakturę na Wspólnote.

--
serdeczności! zbisa

zbisa napisał(a):
[color=blue]
> ale tu musielibyśmy trochę więcej pogadać - zapraszam, postaram się pomóc...[/color]

to może przy okazji spota zrobimy,
albo przy okazji pogadamy:)

pozdr, R

--
[url]www.stylownia.eu[/url]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rebeccafierce.htw.pl
  •  
    Copyright Š 2006 MySite. Designed by Web Page Templates