Czytał w gazecie, ze są projekty, aby wyeliminować imienne karty miejskie z samodzielnym wpisywaniem nazwiska. podobno każdy będzie musiał do końca 2009 złożyć wniosek o imienną kartę ze zdjęciem.
Osobiście jestem przeciw.
proponuję, aby wiązało się to jedynie z:
1. dostarczeniem fotki do punktu obsługi jako jpg (lub niech fotografują na miejscu) 2. dostarczeniem imienia i nazwiska
po co składać wnioski z danymi teleadresowymi ??? po co ZTMowi baza danych pasażerów ?
Arseniusz Hryniak pisze:[color=blue] > > Czytał w gazecie, ze są projekty, aby wyeliminować imienne karty > miejskie z samodzielnym wpisywaniem nazwiska. > podobno każdy będzie musiał do końca 2009 złożyć wniosek o imienną kartę > ze zdjęciem. > > Osobiście jestem przeciw. > > proponuję, aby wiązało się to jedynie z: > > 1. dostarczeniem fotki do punktu obsługi jako jpg (lub niech fotografują > na miejscu) > 2. dostarczeniem imienia i nazwiska > > po co składać wnioski z danymi teleadresowymi ??? > po co ZTMowi baza danych pasażerów ?[/color]
Zdaje się, że bilety na okaziciela nie będą wycofywane, więc jak ktoś nie będzie chciał podawać, nie będzie musiał.
-- Liwiusz
W artykule <op.uog3w2por1s012@dhcp-192-168-2-38.local.ies.co.pl>, Arseniusz Hryniak napisał(a): [color=blue] > po co składać wnioski z danymi teleadresowymi ??? > po co ZTMowi baza danych pasażerów ?[/color]
Po to samo co bankom karty płatnicze, a sieciom komórkowym nadajniki z rejestrowaniem kiedy i do której bazy podłączał się dany telefon. Żeby śledzić gdzie, kto, którędy i w jakich porach jeździ komunikacją (i jaką). Na podstawie tego setki statystyk, np: ludzie w jakich przedziałach wiekowych preferują które środki komunikacji.
Jacek
W artykule <wqtsdyz93do1.dlg@agnus.eu.org>, Jarek Hirny napisał(a): [color=blue][color=green] >> Żeby śledzić gdzie, kto, którędy i w jakich porach jeździ >> komunikacją (i jaką). Na podstawie tego setki statystyk, np: ludzie >> w jakich przedziałach wiekowych preferują które środki komunikacji.[/color] > > Przecież to bzdura. Odbijasz swoją kartę na kasowniku za każdym razem, gdy > wchodzisz do autobusu lub tramwaju?[/color]
Zapomniałeś o metrze. I jeszcze nie odbijam, ale pewnie w niedługim czasie się to zmieni i zostaniemy do tego zmuszeni.
Jacek
A screaming came across the sky, when Jacek Kalinski wrote: [color=blue] > Żeby śledzić gdzie, kto, którędy i w jakich porach jeździ > komunikacją (i jaką). Na podstawie tego setki statystyk, np: ludzie > w jakich przedziałach wiekowych preferują które środki komunikacji.[/color]
Przecież to bzdura. Odbijasz swoją kartę na kasowniku za każdym razem, gdy wchodzisz do autobusu lub tramwaju?
Jarek -- Diabelnie trudno kłamać, kiedy człowiek nie zna prawdy.
Dnia Wed, 28 Jan 2009 16:44:14 +0000 (UTC), Jacek Kalinski napisał(a): [color=blue] > Zapomniałeś o metrze. > I jeszcze nie odbijam, ale pewnie w niedługim czasie się to zmieni > i zostaniemy do tego zmuszeni. >[/color]
Zdaje się początkowo był takipomysł, ale upadł. Z tego co pamiętam idea była taka, ze każdy pasażer po wejściu do środka komunikacji zbiorowej miał mieć obowiązek zblizyć kartę do kasownika, dopiero wtedy mimo posiadania biletu okresowego przejazd miał być traktowany jako nalezycie opłacony. Coś pamiętam artykuły prasowe przed wprowadzaniem tych nowoczesnych kasowników, że będą służyły do liczenia pasażerów i badania potoków podróżnych, ale chyba nie sprawdził się. Przepytywano kierowców na okoliczność zagęszczenia pasażerów.
Tak swoją drogą to bardzo ciekawe czy obowiązkowe zbliżanie karty do kasownika czy wogóle jest realne do zrealizowania w godzinach szczytu na Moście Poniatowskiego czy Śląsko-Dąbrowskim
-- Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow Kontakt z kw1618 przez grupy.3mam.net 'Kontakt' Kebab [url]http://foto.3mam.net/Galeria_1_sty/slides/warszawa_kebab_8.php[/url]
Użytkownik "Arseniusz Hryniak" <ars@interia.eu> napisał w wiadomości news:op.uog3w2por1s012@dhcp-192-168-2-38.local.ies.co.pl...[color=blue] > > Czytał w gazecie, ze są projekty, aby wyeliminować imienne karty miejskie > z samodzielnym wpisywaniem nazwiska. > podobno każdy będzie musiał do końca 2009 złożyć wniosek o imienną kartę > ze zdjęciem. > > Osobiście jestem przeciw. > > proponuję, aby wiązało się to jedynie z: > > 1. dostarczeniem fotki do punktu obsługi jako jpg (lub niech fotografują > na miejscu)[/color]
I po co sobie utrudniasz cos, co trwa krocej, niz trwalo napisanie Twojego maila.
Mam taka karte, zdjecie zostalo wyeksportowane elektronicznie przez strone ztm, przez ktora mozna karte zamowic. W kapciach sprawe zalatwiasz. Jedyna niewygoda, odstac kilka minut (doslownie) w kolejce na Senatorskiej po odbior. Oddzielnej kolejce, niz ten tlum do okienka obok...
Malgosia
Malgorzata K. pisze:[color=blue] > Mam taka karte, zdjecie zostalo wyeksportowane elektronicznie przez strone > ztm, > przez ktora mozna karte zamowic. W kapciach sprawe zalatwiasz.[/color]
Podaj dokładny link.
A screaming came across the sky, when Kamikazee wrote: [color=blue][color=green] >> Mam taka karte, zdjecie zostalo wyeksportowane elektronicznie przez strone >> ztm, >> przez ktora mozna karte zamowic. W kapciach sprawe zalatwiasz.[/color] > > Podaj dokładny link.[/color]
[url]http://personalizacja.ztm.waw.pl/wniosek.php[/url]
Jarek -- Diabelnie trudno kłamać, kiedy człowiek nie zna prawdy.
Dnia Wed, 28 Jan 2009 15:37:22 +0000 (UTC), Jacek Kalinski napisał(a): [color=blue] > W artykule <op.uog3w2por1s012@dhcp-192-168-2-38.local.ies.co.pl>, Arseniusz > Hryniak napisał(a):[/color] [color=blue] > Po to samo co bankom karty płatnicze, a sieciom komórkowym nadajniki > z rejestrowaniem kiedy i do której bazy podłączał się dany telefon.[/color]
Rejestracja takich informacji w przypadku kart platniczych sluzy identyfikacji platnika, co wydaje sie byc zrozumiale. Pieniadze przynaleza przeciez "do kogos". Podobniez z telefonem. Ale po co ZTM informacja kto przemierzal jaka trase? Rozumiem, ze informacja ze jakas trasa zostala przemierzona moze byc pomocna przy planowaniu tych tras, ruchu czy liczby potrzebnych skladow, ale po co informacja KTO? [color=blue] > Żeby śledzić gdzie, kto, którędy i w jakich porach jeździ > komunikacją (i jaką).[/color]
Ale po co? Po co komu informacja ze JA gdzie, ktoredy, w jakich porach i czym? [color=blue] > Na podstawie tego setki statystyk, np: ludzie > w jakich przedziałach wiekowych preferują które środki komunikacji. >[/color] Do tego sluza badania ilosciowe i jakosciowe. Jesli potrzebne sa statystyki to w jakim celu sa one realizowane nie na reprezentatywnych probach a na ogole populacji? To jest niegospodarnosc. Po drugie zbieranie danych osobowych nijak sie ma do statystyk. Statystyki stanowia uogolnienie danych jednostkowych i nie jest wcale konieczne zbieranie danych osobistych do ich sporzadzenia.
Moim zdaniem informacje np. na temat mojego PESEL-u maja za zadanie sluzyc wykorzystywaniu go w celach przestepczych. Innego celu po prostu nie widze. Jesli to jest zakrojone na szeroka skale badanie to obowiazkiem badacza jest zapewnic chocby dostep do informacji na temat tego, kto w jakich celach i przez jaki okres czasu bedzie mial dostep do moich danych osobistych. Nie znalazlem tego na stronach ZTM. Jesli zas tak jak napisales-a rozumiem ze masz te wiedze SKADS-celem jest sledzenie mnie gdzie, dokad, skad, jaka trasa i czym + moj PESEL to ja nie bardzo lubie jak ktos mnie sledzi. W takim razie sory... ale ja przesiadam sie do auta. Szkoda, bo zaczynalem dostrzegac zalety komunikacji miejskiej.
A.L. nabazgrał:[color=blue] > On Thu, 29 Jan 2009 01:53:22 +0100, Jarek Hirny <agnus@hell.pl> wrote: >[color=green] >> A screaming came across the sky, when Kamikazee wrote: >>[color=darkred] >>>> Mam taka karte, zdjecie zostalo wyeksportowane elektronicznie przez >>>> strone ztm, >>>> przez ktora mozna karte zamowic. W kapciach sprawe zalatwiasz. >>> >>> Podaj dokładny link.[/color] >> >> [url]http://personalizacja.ztm.waw.pl/wniosek.php[/url] >> >> Jarek[/color] > > A co jezeli nie wyraze zgody na "przetwarzanie moich danych"?...[/color]
Nie otrzymasz spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej i dorobisz sobie do tego jakąś wydumaną ideologię, mimo że ci ta karta do niczego potrzebna nie jest.
Osoba zwana "Arseniusz Hryniak" <ars@interia.eu> napisała: [color=blue] >po co składać wnioski z danymi teleadresowymi ??? >po co ZTMowi baza danych pasażerów ?[/color]
Może po to, żeby mógł Cię zidentyfikować jak zgubisz kartę i będziesz chciał dostać nową bez utraty wykupionego biletu.
Może też w innych przypadkach weryfikacji, czy to na pewno Twoja karta (np. anulowanie kary w przypadku zapomnienia biletu). Niby jest zdjęcie, ale przez 10 lat wygląd potrafi się dość zmienić (zwłaszcza w przypadku młodych osób). A tak przynajmniej nie będzie problemu, by to sprawdzić.
Pozdrawiam -- Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ? mail-to(rot13): | - Jam częścią tej siły [email]arjf@revqnahf.bet[/email] | która wiecznie zła pragnąc [url]www.eridanus.org[/url] | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")
Skrypëk wrote:[color=blue] > A.L. nabazgrał:[/color] [color=blue][color=green] >> A co jezeli nie wyraze zgody na "przetwarzanie moich danych"?...[/color] > > Nie otrzymasz spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej i > dorobisz sobie do tego jakąś wydumaną ideologię, mimo że ci ta karta > do niczego potrzebna nie jest.[/color]
Ale za to będzie miał satysfakcję, że się przeciwstawił reżimowi. Być może nawet wyrwie jakąś laskę dzięki temu. ;-) yamma
> Ale za to będzie miał satysfakcję, że się przeciwstawił reżimowi. Być może[color=blue] > nawet wyrwie jakąś laskę dzięki temu. > ;-) > yamma[/color] a daj spokój staruszkom ... i na czym się podpierać będą ;D na Twoim ramieniu? ;) ;P
Użytkownik Jacek Kalinski napisał: [color=blue][color=green] >> po co składać wnioski z danymi teleadresowymi ??? >> po co ZTMowi baza danych pasażerów ?[/color] > > Po to samo co bankom karty płatnicze, a sieciom komórkowym nadajniki > z rejestrowaniem kiedy i do której bazy podłączał się dany telefon. > Żeby śledzić gdzie, kto, którędy i w jakich porach jeździ > komunikacją (i jaką). Na podstawie tego setki statystyk, np: ludzie > w jakich przedziałach wiekowych preferują które środki komunikacji.[/color]
Nazwisko i adres są do tego akurat najmniej potrzebne. Pozdrawiam, MAG
W artykule <glud0t$sqn$2@news.onet.pl>, MAG napisał(a): [color=blue][color=green][color=darkred] >>> po co składać wnioski z danymi teleadresowymi ??? >>> po co ZTMowi baza danych pasażerów ?[/color] >> >> Po to samo co bankom karty płatnicze, a sieciom komórkowym nadajniki >> z rejestrowaniem kiedy i do której bazy podłączał się dany telefon. >> Żeby śledzić gdzie, kto, którędy i w jakich porach jeździ >> komunikacją (i jaką). Na podstawie tego setki statystyk, np: ludzie >> w jakich przedziałach wiekowych preferują które środki komunikacji.[/color] > > Nazwisko i adres są do tego akurat najmniej potrzebne.[/color]
A jak zgubisz kartę i ktoś grzecznie odda ją do ZTMu, to ten ostatni ma ją wyrzucić do kosza, bo nie będzie nawet miał jak Cię poinformować?
Jacek
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrebeccafierce.htw.pl
|