|
|
|
wyjÄ
tkowa |
|
|
Przy lepszej pogodzie widać w mieście i w lesie coraz wiecej rowerzystów. Sam tak jeżdżę. I zastanawiam sie, w którym momencie ludzie, którzy chodzą po chodnikach zaczną aktywnie wyganiać rowerzystów z tych chodników. Węc moze warto tą sytuację nieco uregulować.
Widziałem np. w Hamburgu specjalne ścieżki rowerowe na chodnikach. Jest to coś w rodzaju cienkiej warstwy asfaltu, w kolorze ceglasto-czerwonym. Ta warstwa (kilka mm) jest napylona bezpośrednio na chodniku, ma szerokość mniej niż 1metr. Takich ścieżek jest bardzo dużo i nie wydają się przesadnie drogie. Więc może by warto przyhamować naszych decydentów miejskich przed niepotrzebnym wywalaniem pieniedzy na drogie spec-ścieżki rowerowe z polbruku, bo zbudują tak parę kilometrów i skońcy im się kasa. Lepiej zastosować tańszą metodę i rozwiązać wiele problemów - szybciej i więcej.
--
Użytkownik "ahogib" <gibaho@op.pl> napisał w wiadomości news:pan.2005.05.23.12.50.41.717869@op.pl... [color=blue] > Widziałem np. w Hamburgu specjalne ścieżki rowerowe na chodnikach. Jest > to coś w rodzaju cienkiej warstwy asfaltu, w kolorze ceglasto-czerwonym. > Ta warstwa (kilka mm) jest napylona bezpośrednio na chodniku, ma > szerokość mniej niż 1metr. Takich ścieżek jest bardzo dużo i nie > wydają się przesadnie drogie.[/color]
Ale taniej jest nic nie robić :-) Ktoś kiedyś powiedział, że "nierówności chodników skutecznie studzą zapędy kierowców formuły 1 wśród Olsztyńskich rowerzystów" Mnie już tyłek boli. Szczególnie, że coraz więcej jest znaków z zakazem ruchu rowerów. [color=blue] > Więc może by warto przyhamować naszych decydentów miejskich przed > niepotrzebnym wywalaniem pieniedzy na drogie spec-ścieżki rowerowe z > polbruku, bo zbudują tak parę kilometrów i skońcy im się kasa.[/color]
Sprawdź najpierw kto jest producentem tych kostek, kto wydał decyzje o kostkowaniu i jaka jest między nimi powinowactwo :-) [color=blue] >Lepiej zastosować tańszą metodę i rozwiązać wiele problemów - szybciej i >więcej.[/color]
Lepiej dla mieszkańców Olsztyna i użytkowników ścieżek. Są jednak ludzie, dla których im drożej tym lepiej. Pamiętasz film MIŚ?
-- Kempol
Dnia Mon, 23 May 2005 14:50:43 +0200, ahogib napisał(a):
[color=blue] > Więc może by warto przyhamować naszych decydentów miejskich przed > niepotrzebnym wywalaniem pieniedzy na drogie spec-ścieżki rowerowe z > polbruku, bo zbudują tak parę kilometrów i skońcy im się kasa. Lepiej > zastosować tańszą metodę i rozwiązać wiele problemów - szybciej i więcej.[/color]
a ja sie nie zgadzam bo nie jezdze rowerem. wolalbym, zeby kase wydali na naprawe drog a nie jakies sciezki ;) -- Pozdrawiam Grumens
Użytkownik "Grumens" <tehzraf@hjz.rqh.cyROT13> napisał w wiadomości news:j5573zl0c3rt$.dlg@dobrze.zarlo.i.zdechlo... [color=blue] > a ja sie nie zgadzam bo nie jezdze rowerem. wolalbym, zeby kase wydali na > naprawe drog a nie jakies sciezki ;)[/color]
Ale za pewne byś wolał, by rowerzyści nie jeździli po ulicach skutecznie spowalniając ruch pojazdów. Przypomnę, że według przepisów rower jest równoprawnym użytkownikiem drogi i zajmuje pas ruchu, więc pseudowyprzedzanie po tym samym pasie często jest wykroczeniem. Udowodniono, że ilość rowerzystów poruszających się po ścieżkach jest odwrotnie proporcjonalna do ilości samochodów w ruchu miejskim na odcinkach do 5km. Więc im więcej ludzi jeździ rowerami po ścieżkach, tym płynniej i szybciej dojedziesz tam gdzie chcesz :-)
-- Kempol
Dnia Mon, 23 May 2005 16:11:56 +0200, Kempol napisał(a):
[color=blue] > Ale za pewne byś wolał, by rowerzyści nie jeździli po ulicach skutecznie > spowalniając ruch pojazdów.[/color]
jakos do tej pory mi nie przeszkadzali, za duzo ich nie ma.
-- Pozdrawiam Grumens
Użytkownik "Kempol" <kempol@won.poczta.wp.pl> napisał w wiadomości news:d6soba$6j1$1@korweta.task.gda.pl...[color=blue] > Przypomnę, że według przepisów rower jest równoprawnym użytkownikiem drogi > i zajmuje pas ruchu, więc pseudowyprzedzanie po tym samym pasie często > jest wykroczeniem.[/color] Poruszanie się dwóch pojazdów po tym samym pasie ruchu jest zdecydowanie dozwolone.
cytaty z KD [...] "pas ruchu" - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi; [...] 4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa. [...] Przytoczyłem dwa fragmenty, które znalazłem na temat pasów ruchu. Nie ma tam nigdzie napisane, że np dwa rowery albo auto i rower nie mogą poruszać się tym samym pasem. Znajdź mi przepis w KD który zabrania poruszania się dwóch pojazdów jednym pasem (oczywiście gdy pas ten jest wystarczająco szeroki), a stawiam piwo na najbliższym spotkaniu apro. Promocja nie dotyczy marcepana i Wojtasa ;-)
szauek
dla tego napisałem, że często, a nie zawsze. Dotyczy to miejsc z zakazem wyprzedzania
-- Kempol
Dnia Mon, 23 May 2005 16:04:39 +0200, Kempol napisał(a): [color=blue] > Sprawdź najpierw kto jest producentem tych kostek, kto wydał decyzje o > kostkowaniu i jaka jest między nimi powinowactwo :-)[/color]
Tak, to jest nasza wielka bida, że mamy uprzywilejowanych producentów kostki brukowej, a szczególnie krawężników. Już dostaję k..wicy od tych wysokich krawężników pakowanych wszędzie i z pominieciem zdrowego rozsądku. Nawet na środku parkingu, nawywijają tych krawężników. Olsztyn - to miasto krawężników i kostki brukowej.
Dnia Mon, 23 May 2005 16:05:35 +0200, Grumens napisał(a): [color=blue] > a ja sie nie zgadzam bo nie jezdze rowerem. wolalbym, zeby kase wydali na > naprawe drog a nie jakies sciezki ;)[/color]
Dobra, mam takie argumenty -za:
1)Jeżeli chodnikiem, z zaznaczoną ścieżką rowerową, idzie starsza osoba i nie wchodzi na tą ściężkę, to ma więcej szans, że nie zostanie potrącona.
2)Rowerzystów z chodników, nie wyeliminują żadne przepisy, czy lotne patrole, więc trzeba z tym jakoś wspóżyć. Dlaczego nie wyeliminują? -bo toby było nieżyciowe. Gdyby się pojawiły jakieś takie patrole, to młodziaki zrobią sobie z tego sport, typu: ucieczki zamaskowanych cyklistów.
3)Fakt: więcej rowerzystów na ścieżkach - to mniej ich na ulicach i większe bezpieczeństwo ruchu i przepustowość.
4)Takie ścieżki należałoby zacząć wykonywać, w miejscach bezspornych, w parkach, na obszarach łączących osiedla itp. Tak, aby nikomu to nie przeszkadzało. Jest tu wiele do zrobienia na kilka lat.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrebeccafierce.htw.pl
|
|
|