Sciezki rowerowe na chodnikach

Menu
 
wyjątkowa
Przy lepszej pogodzie widać w mieście i w lesie coraz wiecej
rowerzystów. Sam tak jeżdżę. I zastanawiam sie, w którym momencie
ludzie, którzy chodzą po chodnikach zaczną aktywnie wyganiać
rowerzystów z tych chodników. Węc moze warto tą sytuację nieco
uregulować.

Widziałem np. w Hamburgu specjalne ścieżki rowerowe na chodnikach. Jest
to coś w rodzaju cienkiej warstwy asfaltu, w kolorze ceglasto-czerwonym.
Ta warstwa (kilka mm) jest napylona bezpośrednio na chodniku, ma
szerokość mniej niż 1metr. Takich ścieżek jest bardzo dużo i nie
wydają się przesadnie drogie.
Więc może by warto przyhamować naszych decydentów miejskich przed
niepotrzebnym wywalaniem pieniedzy na drogie spec-ścieżki rowerowe z
polbruku, bo zbudują tak parę kilometrów i skońcy im się kasa. Lepiej
zastosować tańszą metodę i rozwiązać wiele problemów - szybciej i więcej.

--




Użytkownik "ahogib" <gibaho@op.pl> napisał w wiadomości
news:pan.2005.05.23.12.50.41.717869@op.pl...
[color=blue]
> Widziałem np. w Hamburgu specjalne ścieżki rowerowe na chodnikach. Jest
> to coś w rodzaju cienkiej warstwy asfaltu, w kolorze ceglasto-czerwonym.
> Ta warstwa (kilka mm) jest napylona bezpośrednio na chodniku, ma
> szerokość mniej niż 1metr. Takich ścieżek jest bardzo dużo i nie
> wydają się przesadnie drogie.[/color]

Ale taniej jest nic nie robić :-)
Ktoś kiedyś powiedział, że "nierówności chodników skutecznie studzą zapędy
kierowców formuły 1 wśród Olsztyńskich rowerzystów"
Mnie już tyłek boli. Szczególnie, że coraz więcej jest znaków z zakazem ruchu
rowerów.
[color=blue]
> Więc może by warto przyhamować naszych decydentów miejskich przed
> niepotrzebnym wywalaniem pieniedzy na drogie spec-ścieżki rowerowe z
> polbruku, bo zbudują tak parę kilometrów i skońcy im się kasa.[/color]

Sprawdź najpierw kto jest producentem tych kostek, kto wydał decyzje o
kostkowaniu i jaka jest między nimi powinowactwo :-)
[color=blue]
>Lepiej zastosować tańszą metodę i rozwiązać wiele problemów - szybciej i
>więcej.[/color]

Lepiej dla mieszkańców Olsztyna i użytkowników ścieżek. Są jednak ludzie, dla
których im drożej tym lepiej. Pamiętasz film MIŚ?

--
Kempol

Dnia Mon, 23 May 2005 14:50:43 +0200, ahogib napisał(a):

[color=blue]
> Więc może by warto przyhamować naszych decydentów miejskich przed
> niepotrzebnym wywalaniem pieniedzy na drogie spec-ścieżki rowerowe z
> polbruku, bo zbudują tak parę kilometrów i skońcy im się kasa. Lepiej
> zastosować tańszą metodę i rozwiązać wiele problemów - szybciej i więcej.[/color]

a ja sie nie zgadzam bo nie jezdze rowerem. wolalbym, zeby kase wydali na
naprawe drog a nie jakies sciezki ;)
--
Pozdrawiam
Grumens


Użytkownik "Grumens" <tehzraf@hjz.rqh.cyROT13> napisał w wiadomości
news:j5573zl0c3rt$.dlg@dobrze.zarlo.i.zdechlo...
[color=blue]
> a ja sie nie zgadzam bo nie jezdze rowerem. wolalbym, zeby kase wydali na
> naprawe drog a nie jakies sciezki ;)[/color]

Ale za pewne byś wolał, by rowerzyści nie jeździli po ulicach skutecznie
spowalniając ruch pojazdów.
Przypomnę, że według przepisów rower jest równoprawnym użytkownikiem drogi i
zajmuje pas ruchu, więc pseudowyprzedzanie po tym samym pasie często jest
wykroczeniem.
Udowodniono, że ilość rowerzystów poruszających się po ścieżkach jest odwrotnie
proporcjonalna do ilości samochodów w ruchu miejskim na odcinkach do 5km.
Więc im więcej ludzi jeździ rowerami po ścieżkach, tym płynniej i szybciej
dojedziesz tam gdzie chcesz :-)

--
Kempol



Dnia Mon, 23 May 2005 16:11:56 +0200, Kempol napisał(a):

[color=blue]
> Ale za pewne byś wolał, by rowerzyści nie jeździli po ulicach skutecznie
> spowalniając ruch pojazdów.[/color]

jakos do tej pory mi nie przeszkadzali, za duzo ich nie ma.

--
Pozdrawiam
Grumens

Użytkownik "Kempol" <kempol@won.poczta.wp.pl> napisał w wiadomości
news:d6soba$6j1$1@korweta.task.gda.pl...[color=blue]
> Przypomnę, że według przepisów rower jest równoprawnym użytkownikiem drogi
> i zajmuje pas ruchu, więc pseudowyprzedzanie po tym samym pasie często
> jest wykroczeniem.[/color]
Poruszanie się dwóch pojazdów po tym samym pasie ruchu jest zdecydowanie
dozwolone.

cytaty z KD
[...]
"pas ruchu" - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu
jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami
drogowymi;
[...]
4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może
zajmować więcej niż jednego pasa.
[...]
Przytoczyłem dwa fragmenty, które znalazłem na temat pasów ruchu.
Nie ma tam nigdzie napisane, że np dwa rowery albo auto i rower nie mogą
poruszać się tym samym pasem.
Znajdź mi przepis w KD który zabrania poruszania się dwóch pojazdów jednym
pasem (oczywiście gdy pas ten jest wystarczająco szeroki), a stawiam piwo na
najbliższym spotkaniu apro. Promocja nie dotyczy marcepana i Wojtasa ;-)

szauek

dla tego napisałem, że często, a nie zawsze. Dotyczy to miejsc z zakazem
wyprzedzania

--
Kempol

Dnia Mon, 23 May 2005 16:04:39 +0200, Kempol napisał(a):
[color=blue]
> Sprawdź najpierw kto jest producentem tych kostek, kto wydał decyzje o
> kostkowaniu i jaka jest między nimi powinowactwo :-)[/color]

Tak, to jest nasza wielka bida, że mamy uprzywilejowanych producentów
kostki brukowej, a szczególnie krawężników.
Już dostaję k..wicy od tych wysokich krawężników pakowanych wszędzie i z pominieciem zdrowego
rozsądku. Nawet na środku parkingu, nawywijają tych krawężników.
Olsztyn - to miasto krawężników i kostki brukowej.

Dnia Mon, 23 May 2005 16:05:35 +0200, Grumens napisał(a):
[color=blue]
> a ja sie nie zgadzam bo nie jezdze rowerem. wolalbym, zeby kase wydali na
> naprawe drog a nie jakies sciezki ;)[/color]

Dobra, mam takie argumenty -za:

1)Jeżeli chodnikiem, z zaznaczoną ścieżką rowerową, idzie starsza
osoba i nie wchodzi na tą ściężkę, to ma więcej szans, że nie
zostanie potrącona.

2)Rowerzystów z chodników, nie wyeliminują żadne przepisy, czy lotne
patrole, więc trzeba z tym jakoś wspóżyć. Dlaczego nie wyeliminują?
-bo toby było nieżyciowe. Gdyby się pojawiły jakieś takie patrole, to
młodziaki zrobią sobie z tego sport, typu: ucieczki zamaskowanych
cyklistów.

3)Fakt: więcej rowerzystów na ścieżkach - to mniej ich na ulicach i
większe bezpieczeństwo ruchu i przepustowość.

4)Takie ścieżki należałoby zacząć wykonywać, w miejscach
bezspornych, w parkach, na obszarach łączących osiedla itp. Tak, aby
nikomu to nie przeszkadzało. Jest tu wiele do zrobienia na kilka lat.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rebeccafierce.htw.pl
  •  
    Copyright Š 2006 MySite. Designed by Web Page Templates