Samoloty nad Łodzią

Menu
 
wyjątkowa
Witam.

Czy ktoś może dysponuje w miarę dokładną ścieżką podejścia/startu
samolotów naniesioną na plan Łodzi? Kilka razy próbowałem się zaczaić
gdzieś między Al. Politechniki i Piotrkowską, ale nic nie widziałem i
nic nie słyszałem. Czy te samoloty Ryanaira latają punktualnie?

T.N.



Użytkownik "T.N." napisał w wiadomości
news:slrneb9rql.5pi.nie_pisac@localhost.localdomain...[color=blue]
> Czy ktoś może dysponuje w miarę dokładną ścieżką podejścia/startu
> samolotów naniesioną na plan Łodzi? Kilka razy próbowałem się zaczaić
> gdzieś między Al. Politechniki i Piotrkowską, ale nic nie widziałem i
> nic nie słyszałem. Czy te samoloty Ryanaira latają punktualnie?[/color]

W ciągu ostatniej godziny przyleciały dwa. Chyba że to ten sam dwa razy
podchodził do lądowania;)
A na podchodzenie czaisz się za daleko: Pomorska jak się jedzie na Mileszki
(fajny widok: pole i samolot:)), Rydza-Śmigłego między Broniewskiego a
Dąbrowskiego, Pionier (leci prawie nad rynkiem. Tam widziałam, resztę sobie
sam wykombinuj:)

pzdr,
Aga

aga.p <critique@poczta.onet.pl> napisał(a):[color=blue]
> W ciągu ostatniej godziny przyleciały dwa. Chyba że to ten sam dwa razy
> podchodził do lądowania;)
> A na podchodzenie czaisz się za daleko: Pomorska jak się jedzie na Mileszki
> (fajny widok: pole i samolot:)), Rydza-Śmigłego między Broniewskiego a
> Dąbrowskiego, Pionier (leci prawie nad rynkiem. Tam widziałam, resztę sobie
> sam wykombinuj:)[/color]

dodam kawalkiem ciag dalszy:
rondo insurekcji, rzgowska/paderewskiego i dalej w strone lotniska

--

adam adasco napisał(a):[color=blue]
> aga.p <critique@poczta.onet.pl> napisał(a): [color=green]
>> W ciągu ostatniej godziny przyleciały dwa. Chyba że to ten sam dwa razy
>> podchodził do lądowania;)
>> A na podchodzenie czaisz się za daleko: Pomorska jak się jedzie naMileszki
>> (fajny widok: pole i samolot:)), Rydza-Śmigłego między Broniewskiego a
>> Dąbrowskiego, Pionier (leci prawie nad rynkiem. Tam widziałam, resztę sobie
>> sam wykombinuj:)[/color]
>
>
> dodam kawalkiem ciag dalszy:
> rondo insurekcji[/color]

to my mamy takie rondo??




Użytkownik "sg" napisał w wiadomości
adam adasco napisał(a):
[color=blue]
> dodam kawalkiem ciag dalszy:
> rondo insurekcji[/color]

to my mamy takie rondo??

rondo Insurekcji Kosciuszkowskiej rog Kilinskiego i Broniewskiego wjazd od
Kilinskiego, przy tzw. "bialym kosciele" na Rzgowskiej

MultiDR

Użytkownik "T.N." <nie_pisac@na.priv> napisał:
[color=blue]
> Czy ktoś może dysponuje w miarę dokładną ścieżką podejścia/startu
> samolotów naniesioną na plan Łodzi?[/color]

Poszukaj w archiwum pl.rec.lotnictwo

O ile mnie pamiec nie myli to ktos swego czasu nalozyl
sciezke z radaru na zdjecie satelitarne i taka fotke
udostepnil z tym, ze to byl przylot z Wawy..

Pozdrawiam,

--
Michal Zapalowski
[email]grafikaUSUN-TO@gmx.de[/email]
GG: 70574 / ICQ: 211694686

Dnia 12.07.2006 Michal Zapalowski <niedzwiedz@gawra.prv> napisał/a:
[color=blue]
> Poszukaj w archiwum pl.rec.lotnictwo
>
> O ile mnie pamiec nie myli to ktos swego czasu nalozyl
> sciezke z radaru na zdjecie satelitarne i taka fotke
> udostepnil z tym, ze to byl przylot z Wawy..[/color]

Dzięki, poszukam. Nie znam się na lotnictwie, ale czy to oznacza, że
lotnisko ma kilka różnych ścieżek podejścia w zależności od
połączenia/samolotu? Raz stojąc na przystanku 95 przy samym końcu
Kościuszki widziałem dość dobrze (chociaż z daleka) podchodzący samolot
z Nottingham, później kilkakrotnie byłem w tym samym miejsu w godzinie
przylotu z Londynu, ale nic nie zauważyłem. Wydawało mi się, że ten
ostatni odcinek podejścia chyba powinien być taki sam dla wszystkich
samolotów. Jak to właściwie jest?

T.N.

Dnia 12.07.2006 adam adasco <adasco.SKASUJ@gazeta.pl> napisał/a:
[color=blue]
> dodam kawalkiem ciag dalszy:
> rondo insurekcji, rzgowska/paderewskiego i dalej w strone lotniska[/color]

A te kominy blisko których przelatuje samolot (elektrownia?) to gdzie
się znajdują?

T.N.


Użytkownik "T.N." <nie_pisac@na.priv> napisał
w news:slrnebabq0.6f1.nie_pisac@localhost.localdomain...[color=blue]
>
> (..............) Raz stojąc na przystanku 95 przy samym końcu
> Kościuszki widziałem dość dobrze (chociaż z daleka) podchodzący samolot
> z Nottingham, później kilkakrotnie byłem w tym samym miejsu w godzinie
> przylotu z Londynu, ale nic nie zauważyłem. Wydawało mi się, że ten
> ostatni odcinek podejścia chyba powinien być taki sam dla wszystkich
> samolotów. Jak to właściwie jest?[/color]

A wiatr był z której strony? Bo jeśli
z przeciwnej, no to podchodziły od Pabianic...

Maciek

T.N. napisał(a):[color=blue]
> Dnia 12.07.2006 Michal Zapalowski <niedzwiedz@gawra.prv> napisał/a:
>
>[color=green]
>>Poszukaj w archiwum pl.rec.lotnictwo
>>
>>O ile mnie pamiec nie myli to ktos swego czasu nalozyl
>>sciezke z radaru na zdjecie satelitarne i taka fotke
>>udostepnil z tym, ze to byl przylot z Wawy..[/color]
>
>
> Dzięki, poszukam. Nie znam się na lotnictwie, ale czy to oznacza, że
> lotnisko ma kilka różnych ścieżek podejścia w zależności od
> połączenia/samolotu? Raz stojąc na przystanku 95 przy samym końcu
> Kościuszki widziałem dość dobrze (chociaż z daleka) podchodzący samolot
> z Nottingham, później kilkakrotnie byłem w tym samym miejsu w godzinie
> przylotu z Londynu, ale nic nie zauważyłem. Wydawało mi się, że ten
> ostatni odcinek podejścia chyba powinien być taki sam dla wszystkich
> samolotów. Jak to właściwie jest?
>
> T.N.
>[/color]
Lublinek ma dwa pasy (podejscia): 7 - 25 (067o, 247o). Pozdrawiam.


Użytkownik "T.N." <nie_pisac@na.priv> napisał
w news:slrnebabt2.6f1.nie_pisac@localhost.localdomain...[color=blue]
>[color=green]
>>
>> (..........)[/color]
>
> A te kominy blisko których przelatuje samolot
> (elektrownia?) to gdzie się znajdują?[/color]

Elektrociepłownia EC-2, przy rogu Wróblewskiego
i Alei Politechniki.

[url]http://wikimapia.org/#y=51742975&x=19447196&z=16&l=0&m=m[/url]

Maciek

Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości news:e93en0$p58$1@opal.futuro.pl...
[color=blue]
> Elektrociepłownia EC-2, przy rogu Wróblewskiego
> i Alei Politechniki.
>
> [url]http://wikimapia.org/#y=51742975&x=19447196&z=16&l=0&m=m[/url][/color]

No to trochę ma szerokie podejście, skoro niedawno była afera, że prawie
walnął w komin na Demokratycznej.

pzdr,
Aga

zapraszam na moje forum lotnicze gdzie Ci na pewno odpowiedza na Twoje
pytanie :)

byc moze chlopaki wiedza gdzie jest taka mapka w sieci

[url]www.awiator.com/forum[/url]

[url]www.awiator.com[/url]

Użytkownik T.N. napisał:[color=blue]
> Witam.
>
> Czy ktoś może dysponuje w miarę dokładną ścieżką podejścia/startu
> samolotów naniesioną na plan Łodzi? Kilka razy próbowałem się zaczaić
> gdzieś między Al. Politechniki i Piotrkowską, ale nic nie widziałem i
> nic nie słyszałem. Czy te samoloty Ryanaira latają punktualnie?
>
> T.N.
>[/color]
Wchodzisz na stronę

[url]www.ais.pta.pl/aip[/url]

rejestrujesz się bezpłatnie i w ciągu 3 minut dostajesz prawo do wglądu
w dokumentację.

klikasz zakładkę
-AD2
--EPLL
---6-1-1
lub
---6-2-1

i włala, jak mawiają Hiszpanie

Pozdrawiam
M..M


Użytkownik "aga.p" <critique@poczta.onet.pl>
napisał w wiadomości news:e93g94$r2c$1@news.onet.pl...[color=blue]
> Użytkownik "Maciek" napisał w news:e93en0$p58$1@opal.futuro.pl...
>[color=green]
>> Elektrociepłownia EC-2, przy rogu Wróblewskiego
>> i Alei Politechniki.
>>
>> [url]http://wikimapia.org/#y=51742975&x=19447196&z=16&l=0&m=m[/url][/color]
>
> No to trochę ma szerokie podejście, skoro niedawno była afera,
> że prawie walnął w komin na Demokratycznej.[/color]

Demokratycznej? No, to chyba nie może mieć nic do rzeczy...

Demokratyczna jest w Rudzie - zaczyna się blisko Rudzkiej
Góry i idzie niemal idealnie na wschód. Leży więc jakieś
dwa i pół do trzech kilometrów W BOK od pasa lotniska.

Jeśli tam jakiś samolot omc zawadził komin, to MSZ musiał
być przed nawrotem do podejścia albo po nawrocie po starcie.
Nijak nie mógł się tam znaleźć W TRAKCIE startu albo lądowania...

Wprawdzie T.N. nie napisał/a wyraźnie, że chodzi o kominy
na osi pasa, ale gdyby chodziło o dowolne kominy, koło których
samolot mógłby się znaleźć gdyby pilot zechciał, to właściwie
można by było wyliczyć *wszystkie* kominy Łodzi. ;-)
Dlatego przyjąłem, że chodzi o EC-2 - bo elektrociepłowniane
są szczególnie wysokie, a EC-2 leży akurat najbliżej kierunku
pasa Lublinka.

Jeśli masz inne zdanie, to poczekajmy na uściślenie pytanie
przez T.N. :-)

Maciek

Dnia 12.07.2006 T.N. <nie_pisac@na.priv> napisał/a:[color=blue]
> Czy ktoś może dysponuje w miarę dokładną ścieżką podejścia/startu
> samolotów naniesioną na plan Łodzi? Kilka razy próbowałem się zaczaić[/color]

Naniesiona na plan Lodzi to ona nie jest, ale za to dokladna.

[url]http://www.airport.lodz.pl/images/stories/ga/dokumenty.pdf[/url]

Rodzdzial 22 punkt 2.1.

Punkty, ktorych wspolrzedne sa tam podane mozesz zlokalizowac przy
pomocy maps.google.com

Pozdrawiam
Mariusz Dabrowski

Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości news:e93hdv$smc$1@opal.futuro.pl...
[color=blue]
> Demokratyczna jest w Rudzie - zaczyna się blisko Rudzkiej
> Góry i idzie niemal idealnie na wschód. Leży więc jakieś
> dwa i pół do trzech kilometrów W BOK od pasa lotniska.[/color]

Ja tam się na samolotach nie znam, ale w gazecie było o kominie na
Demokratycznej:))

"Tragicznie mogła zakończyć się podróż pasażerów samolotu, który w nocy z
czwartku na piątek lądował na Lublinku. 133-metrowy komin Zakładu Energetyki
Cieplnej "Ustronna" przy ul. Demokratycznej, stojący na trasie powietrznej
do łódzkiego portu lotniczego, nie został bowiem oświetlony... Okazało się,
że portier był pijany (badanie wykazało około 2 promili alkoholu).
Oświetlenie włączyły służby miejskie i samolot, który przylatywał z Dublina
o godz. 2.50, mógł bezpiecznie dotrzeć do celu." (DŁ, 6.5.2006, całość
tutaj: [url]http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/598273.html[/url])
[color=blue]
> Dlatego przyjąłem, że chodzi o EC-2 - bo elektrociepłowniane
> są szczególnie wysokie, a EC-2 leży akurat najbliżej kierunku
> pasa Lublinka.[/color]

Mnie się optycznie wydaje, że to nie bardzo po drodze - sądząc po kierunku w
którym leci koło mnie, bliżej mu do demokratycznej niż EC-2. Ale jak mówię,
to moje subiektywne odczucie, bo kompletnie się na tym nie znam. Za to lubię
popodziwiać:))

pzdr,
Aga


Użytkownik "aga.p" <critique@poczta.onet.pl> napisał
[color=blue]
> No to trochę ma szerokie podejście, skoro niedawno była afera, że prawie
> walnął w komin na Demokratycznej.[/color]

Nie wierz brukowcom.
Nie bylo takiej afery.

Protz


Użytkownik "Daniel Świrko" <daniel@swirko.pl> napisał
[color=blue]
> byc moze chlopaki wiedza gdzie jest taka mapka w sieci
>
> [url]www.awiator.com/forum[/url][/color]

To namnozenie sie forów lotniczych to jakas plaga ostatnio, z calym
szacunkiem. Czy kazdy teraz musi miec swoje forum?

Protz

Użytkownik "Protz" napisał w wiadomości
news:e93nmj$brh$1@atlantis.news.tpi.pl...
[color=blue]
> Nie bylo takiej afery.[/color]

....tylko sezon ogórkowy się zaczynał;)

pzdr,
Aga

Dnia 12.07.2006 aga.p <critique@poczta.onet.pl> napisał/a:
[color=blue]
> Mnie się optycznie wydaje, że to nie bardzo po drodze - sądząc po kierunku w
> którym leci koło mnie, bliżej mu do demokratycznej niż EC-2. Ale jak mówię,
> to moje subiektywne odczucie, bo kompletnie się na tym nie znam. Za to lubię
> popodziwiać:))[/color]

Mnie chodziło o EC-2. Już sobie przypomniałem. Kiedy Ryanair uruchomił
pierwsze połączenia czytałem wywiad z jednym z pilotów, który mówił, że
te kominy zwracają najbardziej jego uwagę. Odpowiedź redakcji to właśnie
EC-2. Dziwiłem się trochę, kiedy tam czekałem i nie widziałem samolotów
o określonej porze, ale widocznie podchodziły z innej strony.

T.N.

od 2003 roku istniejemy

i nie jestesmy forum tylko serwisem informacyjnym

Dnia 12.07.2006 Mariusz Dabrowski <mgd4@poczta.onet.pl> napisał/a:
[color=blue]
> Naniesiona na plan Lodzi to ona nie jest, ale za to dokladna.
>
> [url]http://www.airport.lodz.pl/images/stories/ga/dokumenty.pdf[/url]
>
> Rodzdzial 22 punkt 2.1.
>
> Punkty, ktorych wspolrzedne sa tam podane mozesz zlokalizowac przy
> pomocy maps.google.com[/color]

Faktycznie jest sześć scieżek, trzy łączą się w jednym punkcie, a trzy w
innym. Nie udaje mi się jednak na zdjęciach satelitarnych z google
odszukać tych miejsc połączeń: "gravel heap" i "ponds" (wpisywałem
współrzędne bezpośrednio w adresie, ale bardzo niewiele tam widać). Może
ktoś wie gdzie znajduje się ten kopiec żwirowy i o które stawy chodzi?
Czy te punkty znajdują się już na linii pasa startowego?
I jeszcze jedna sprawa. Czy wybór konkretnej ścieżki jest uwarunkowany
tylko warunkami atmosferycznymi? Czy te ścieżki są jakoś przypisane do
konkretnych lotów w sytuacji gdy pogoda nie stwarza żadnych problemów?

T.N.

T.N. <nie_pisac@na.priv> napisał(a):

[color=blue]
> Faktycznie jest sześć scieżek,[/color]

to nie są "scieżki podejśćia" tylko trasy dolotowe lekkich samolotów,
wykonujących loty z widocznośćią (rejsówki latają wg przyrządów)
[color=blue]
> trzy łączą się w jednym punkcie, a trzy w
> innym.[/color]

Łączą się w punktach oczekiwania
[color=blue]
> Nie udaje mi się jednak na zdjęciach satelitarnych z google
> odszukać tych miejsc połączeń: "gravel heap" i "ponds"[/color]

pierwszy to żwirownia na Smulsku, drugi Stawy Stefańskiego
[color=blue]
> (wpisywałem
> współrzędne bezpośrednio w adresie, ale bardzo niewiele tam widać). Może
> ktoś wie gdzie znajduje się ten kopiec żwirowy i o które stawy chodzi?
> Czy te punkty znajdują się już na linii pasa startowego?[/color]

Nie, znajdują się dokładnie z boku.
[color=blue]
> I jeszcze jedna sprawa. Czy wybór konkretnej ścieżki jest uwarunkowany
> tylko warunkami atmosferycznymi? Czy te ścieżki są jakoś przypisane do
> konkretnych lotów w sytuacji gdy pogoda nie stwarza żadnych problemów?[/color]

Wymienione przez Ciebie trasy dolotowe zależą od kierunku dolotu do Łodzi.
Rozpoczynają sie odpowiednio, w miejscowościach Zgierz, Głowno, Koluszki, Tuszyn.

Rysunek poglądowy znajdziesz na
[url]www.ais.pata.pl/aip[/url]

zakładki
- AD2
-- EPLL
--- 7-2-1

Pozdrawiam
M..M

--

Dnia 13.07.2006 Michał Grzelak <default_user.SKASUJ@gazeta.pl> napisał/a:
[color=blue]
> Rysunek poglądowy znajdziesz na
> [url]www.ais.pata.pl/aip[/url][/color]

Dzięki za ten link, przejrzałem dokumenty, ale kilku spraw jednak nie
rozumiem. Będę wdzięczny za wyjaśnienia.

1) W dokumentach 6-1-1 i 6-2-1 jest oznaczenie RWY25. Czy istnieją
również możliwości podejścia od strony 07, tak, że samoloty w ogóle nie
przelatują nad miastem?

2) Czy start odbywa się zawsze od strony 25, czyli tej położonej blisko
płyty lotniska? Jak wygląda pierwszy etap lotu zaraz po oderwaniu się od
ziemi i kiedy się rozwidla na dalsze trasy w zależności od celu?

3) Czy te niewielkie samoloty z Warszawy też lądują "na przyrządach"?

4) W jaki sposób samolot może wylądować zgodnie z podejściem narysowanym
w dokumencie 6-2-1? W przypadku 6-1-1 droga lądowania biegnie prosto od
pasa startowego do pętli oczekiwania. Ale na rysunku 6-2-1 ta droga nie
przechodzi przez pas startowy...

T.N.

T.N. <nie_pisac@na.priv> napisał(a):
[color=blue]
> 1) W dokumentach 6-1-1 i 6-2-1 jest oznaczenie RWY25. Czy istnieją
> również możliwości podejścia od strony 07, tak, że samoloty w ogóle nie
> przelatują nad miastem?[/color]

Oczywiście. Samoloty lądują pod wiatr, a więc od kierunku wiatru zależy
wybór kierunku podejścia.
[color=blue]
> 2) Czy start odbywa się zawsze od strony 25, czyli tej położonej blisko
> płyty lotniska? Jak wygląda pierwszy etap lotu zaraz po oderwaniu się od
> ziemi i kiedy się rozwidla na dalsze trasy w zależności od celu?[/color]

J.w. Startują też pod wiatr.

Pozdrawiam,

Paweł

--

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rebeccafierce.htw.pl
  •  
    Copyright Š 2006 MySite. Designed by Web Page Templates