|
|
|
wyjÄ
tkowa |
|
|
"A.L." napisał: [color=blue] > "Remont pasa bedzie prowadzony jak u Barei."[/color]
Czyli co, wymalują na nim widoczny z powietrza napis "Najbliższy czynny pas we Wrocławiu"? [color=blue] > Najwiekszy port lotniczy w Polsce czeka paraliz."[/color]
Bo ów "największy port lotniczy w Polsce" ma raptem dwa pasy na krzyż? [color=blue] > Czy i dlaczego w Polsce MUSI byc tak glupio?[/color]
Głupio to by było, gdyby zamiast remontować wydzielono tam buspas.
JoteR
"A.L." napisał: [color=blue] > Uhum. Rozumiem ze wszysku w porzadesiu.[/color]
Nie, nie jest w porządku posiadanie przez stolicę sporego państwa w środku Europy dwóch pasów na krzyż. Ale póki mamy tyle pasów, ile mamy, to 3 te weekendy są i tak minimalnym utrudnieniem. Przecież mogli zamknąć na 14 - nie weekendów, a miesięcy. [color=blue] > Widac w Polsce glupio bo obywatelom to nie przeszkadza[/color]
Mendiom zabijającym się o tzw. sensacje to przeszkadza. Obywatele mają zupełnie inne problemy. Codziennie, a nie raz na kilkanaście lat przez 3 weekendy.
JoteR
Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości news:hio1tr$h9a$1@inews.gazeta.pl...[color=blue] > "A.L." napisał: >[color=green] >> Uhum. Rozumiem ze wszysku w porzadesiu.[/color] > > Nie, nie jest w porządku posiadanie przez stolicę sporego państwa w środku > Europy dwóch pasów na krzyż. Ale póki mamy tyle pasów, ile mamy, to 3 te > weekendy są i tak minimalnym utrudnieniem. Przecież mogli zamknąć na 14 - > nie weekendów, a miesięcy.[/color]
Wiele stolic bogatszych i większych krajów od naszego mają lotniska z dwoma pasami na krzyż. Nie na tym polega problem. Raczej na odziedziczonym po czasach komuny dyktacie wykonawcy nad inwestującym.
"A.L." wrote...[color=blue] > > "Rekord swiata: jeden pas, 14 miesiecy" >[/color] Pas ma być zamknięty od czerwca do października (czyli pięć miesięcy), lotnisko na 3 weekendy. Więc tytuł jest czystą manipulacją! Oczywiście te pięć miesięcy to stanowczo za długo, wynikają na 100% z braku kasy na pracę w nocy.
Natomiast prawdziwym rekordem świata jest końcówka artykułu: "Od dzisiaj na Okęciu działa system nawigacyjny ILS w drugiej kategorii, który umożliwi lądowania w trudniejszych warunkach. Ale tylko na krótszym pasie. Czyli tym zamykanym."
Pogratulować planistów!
P.S. Gdyby 10 lat temu pozwolono Modlinowi ruszyć z kopyta, to dzisiaj na 100% Okęcie nie zamknęłoby się nawet na 2 godziny bez jakiejś katastrofy pogodowej! Ale interesy kilku panów były ważniejsze .... A.
"Aaron" <spamtrap@pulapka.qdnet.pl> pisze:[color=blue] > [...] > P.S. Gdyby 10 lat temu pozwolono Modlinowi ruszyć z kopyta, to dzisiaj > na 100% Okęcie nie zamknęłoby się nawet na 2 godziny bez jakiejś > katastrofy pogodowej! Ale interesy kilku panów były ważniejsze .... > A.[/color]
Mówienie o lotnisku (pasażerskim) w Modlinie jest pierdoleniem bez mówienia o zrobieniu *szybkiej* komunikacji Modlina z Warszawą czyli: szerokiej szybkiej drogi *bez korków* lub szybkiego połączenia kolejowego
-- Andrzej Adam Filip : [email]anfi@onet.eu[/email] : [email]Andrzej.Filip@gmail.com[/email] Siła moralna bardziej niż liczba decyduje o zwycięstwie. -- Napoleon Bonaparte (1769-1821)
On Fri, 15 Jan 2010 08:42:49 +0100, Andrzej Adam Filip <anfi@xl.wp.pl> wrote: [color=blue] >Mówienie o lotnisku (pasażerskim) w Modlinie jest pierdoleniem bez >mówienia o zrobieniu *szybkiej* komunikacji Modlina z Warszawą czyli: >szerokiej szybkiej drogi *bez korków* lub szybkiego połączenia kolejowego[/color]
Bez korków się nie da do czasu az tranzyt będzie omijał Warszawę a nie pchał się przez miasto. Za to z koleją lepiej. Modernizacja torów i bocznica na lotnisko trwa. Swoją droga to to połączenei wcale nei musi być takie szybkie. Porównam to do Rzymu gdzie byłem w zeszłym roku 3 razy: przejazd koleja z Fiumicino szybka koleją to ~40 minut ale kosztuje 11 euro - pociąg nie zatrzymuje się nigdzie po drodze. Można zwykłym pociągiem za 5,50 euro ale wydłuża to czas do około godziny. W pociągach nie ma żadnych zniżek. Natomiast dojazd taxi (40-60 ojro zależnei czy taksówka ma licencję z Rzymu czy Fiumicino ;-) ), samochodem czy autobusem to minimum godzina a częściej dwie ze względu na korki.
Zdrówko
Andrzej Adam Filip <anfi@xl.wp.pl> writes: [color=blue] > Mówienie o lotnisku (pasażerskim) w Modlinie jest pierdoleniem bez > mówienia o zrobieniu *szybkiej* komunikacji Modlina z Warszawą czyli: > szerokiej szybkiej drogi *bez korków* lub szybkiego połączenia kolejowego[/color]
Akurat o przebudowie torów do Modlina się nie tylko mówi, ale się ją robi.
Za to o lotnisku w Modlinie wyłącznie się mówi.
MJ
On 2010-01-15, Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl> wrote: [color=blue][color=green] >>Mówienie o lotnisku (pasażerskim) w Modlinie jest pierdoleniem bez >>mówienia o zrobieniu *szybkiej* komunikacji Modlina z Warszawą czyli: >>szerokiej szybkiej drogi *bez korków* lub szybkiego połączenia kolejowego[/color] > > Bez korków się nie da do czasu az tranzyt będzie omijał Warszawę a nie > pchał się przez miasto.[/color]
Niestety dużo to nie pomoże, większość ruchu jest do i z Warszawy, a tiry lecące tranzytem już omijają miasto.
Pzdr, Krzysiek Kiełczewski
[color=blue][color=green][color=darkred] >>> Czy i dlaczego w Polsce MUSI byc tak glupio?[/color] >> Głupio to by było, gdyby zamiast remontować wydzielono tam buspas. >> >> JoteR[/color] > > Uhum. Rozumiem ze wszysku w porzadesiu. > > Widac w Polsce glupio bo obywatelom to nie przeszkadza > > A.L.[/color]
a Ty byś ironii nie zauważył nawet gdyby podeszła i ugryzła Cię w d..?
mario
JoteR pisze:[color=blue] > "A.L." napisał: >[color=green] >> Uhum. Rozumiem ze wszysku w porzadesiu.[/color] > > Nie, nie jest w porządku posiadanie przez stolicę sporego państwa w > środku Europy dwóch pasów na krzyż.[/color]
to tak mało? Lotnisko CDG ma 3pasy, tylko jeden mniej. :-) Wiem, wiem, nie przecinają się.
pozdrawiam mario
Maciek "Babcia" Dobosz pisze:[color=blue] > On Fri, 15 Jan 2010 08:42:49 +0100, Andrzej Adam Filip <anfi@xl.wp.pl> > wrote: >[color=green] >> Mówienie o lotnisku (pasażerskim) w Modlinie jest pierdoleniem bez >> mówienia o zrobieniu *szybkiej* komunikacji Modlina z Warszawą czyli: >> szerokiej szybkiej drogi *bez korków* lub szybkiego połączenia kolejowego[/color] > > Bez korków się nie da do czasu az tranzyt będzie omijał Warszawę a nie > pchał się przez miasto. Za to z koleją lepiej. Modernizacja torów i > bocznica na lotnisko trwa. Swoją droga to to połączenei wcale nei musi > być takie szybkie. Porównam to do Rzymu gdzie byłem w zeszłym roku 3 > razy: przejazd koleja z Fiumicino szybka koleją to ~40 minut[/color]
spod "Eiffla" na CDG, jedziesz około godziny.
pozdrawiam mario
Aaron wrote: [color=blue] > Natomiast prawdziwym rekordem świata jest końcówka artykułu: > "Od dzisiaj na Okęciu działa system nawigacyjny ILS w drugiej > kategorii, który umożliwi lądowania w trudniejszych warunkach. Ale > tylko na krótszym pasie. Czyli tym zamykanym." >[/color] Na 33 od dawna jest ILS drugiej kategorii, ale nie działa, bo są zakłócenia :)
"Andrzej Adam Filip" wrote ...[color=blue] > > Mówienie o lotnisku (pasażerskim) w Modlinie jest > pierdoleniem bez mówienia o zrobieniu *szybkiej* > komunikacji Modlina z Warszawą czyli: > szerokiej szybkiej drogi *bez korków* lub > szybkiego połączenia kolejowego >[/color] Facet, o Modlinie mówiło sie już ze 20 lat temu, z 10 lat temu już sprawa stała się poważna, przez te 10 lat można było zrobić wszystko. Kolej tam jest, nowy most drogowy udało się po wielu bojach zbudować a pomysły o lotnisku pomiędzy Warszawą a Łodzią czy pomiędzy Kielcami a Warszawą to dopiero sobie można wsadzić i to jest prawdziwe pierd... głupot! Kilku facetów wykupiło sobie tereny w różnych miejscach i liczą na drapane a inni chcą zbić kapitał polityczny byleby "warszawce" dokopać! - ot i cała tajemnica niedorobioneggo Modlina :( A.
A.L. pisze:[color=blue] > On Thu, 14 Jan 2010 22:21:53 +0100, "JoteR" <joter@pf.pl> wrote: >[color=green] >> "A.L." napisał: >>[color=darkred] >>> Uhum. Rozumiem ze wszysku w porzadesiu.[/color] >> Nie, nie jest w porządku posiadanie przez stolicę sporego państwa w środku >> Europy dwóch pasów na krzyż. Ale póki mamy tyle pasów, ile mamy, to 3 te >> weekendy są i tak minimalnym utrudnieniem. Przecież mogli zamknąć na 14 - >> nie weekendów, a miesięcy.[/color] > > Kolega nie doczytal. Cytuje wyzej cytowany artykul: > > "W kwietniu ma ruszyc remont kapitalny krótszej drogi startowej nr 11 > (tej od strony Ursynowa). Prace moga potrwac az 14 miesiecy." > > A tytul jego > > "Rekord swiata: jeden pas, 14 miesiecy" > > Dla wygody podaje link jeszcze raz: > > [url]http://www.zw.com.pl/artykul/438109_Rekord_swiata__jeden_pas__14_miesiecy.html[/url] >[/color]
Szkoda ze nie masz pojecia.... Informuje trole z NY i innych ze remont to rozbiorka i budowa pasa. Jak wiadomo latwiej zrobic od zera niz rozbierac stare jeszcze z zachowaniem drog kolowania w poblizu
[color=blue] > A.L.[/color]
Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> pisze:[color=blue] > Andrzej Adam Filip <anfi@xl.wp.pl> writes: >[color=green] >> Mówienie o lotnisku (pasażerskim) w Modlinie jest pierdoleniem bez >> mówienia o zrobieniu *szybkiej* komunikacji Modlina z Warszawą czyli: >> szerokiej szybkiej drogi *bez korków* lub szybkiego połączenia kolejowego[/color] > > Akurat o przebudowie torów do Modlina się nie tylko mówi, ale się ją > robi.[/color]
Przebudowa torów to zapewne warunek konieczny ale nie wystarczający.
Możesz sobie "popatrzeć" * ile się cycka budowa "krótkiej bocznicy kolejowej" na Okęcie (perony na Okęciu już ponoć zbudowano) * na puszczenie naziemnych linii "metra" po torach kolejowych lecących przez Warszawę co kosztowałoby "marne grosze" w porównaniu z puszczaniem metra wielokilometrowymi nowo budowanymi tunelami [ inwestycja w przebudowę peronów i składy pociągów ] [color=blue] > Za to o lotnisku w Modlinie wyłącznie się mówi.[/color]
No to zacznijmy od ogona: Kto jest "zainteresowany" lotniskiem w Modlinie i w czyim interesie powinno być jego "popychanie"?
Bo np. "przyblokować" Okęciu loty "nocą" (głównie czartery) byłoby "nie za trudno" po "napuszczeniu" na to ludzi którzy mieszkają na podejściach do lądowania a z dojazdami "nocą" do Modlina nie powinno być problemów.
-- Andrzej Adam Filip : [email]anfi@onet.eu[/email] : [email]Andrzej.Filip@gmail.com[/email] Nie kochać mocno, bo przyjdzie nienawiść - nienawidzić mocno, bo przyjdzie miłość. -- Przysłowie armeńskie (pl.wikiquote.org)
"Andrzej Adam Filip" wrote ...[color=blue] > > No to zacznijmy od ogona: Kto jest "zainteresowany" > lotniskiem w Modlinie i w czyim interesie powinno być > jego "popychanie"? >[/color] Odpowiadam: głównym zainteresowanym jest tzw. "zdrowy rozsądek", tylko decydentom go brak :( Wszelkie alternatywne propozycje to lokalizacje wykupione przez dobrze "umocowanych" spryciarzy, w Modlinie lotnisko już jest i kiedyś nawet działało, nikomu się go kupić nie udało ... Teraz nie dziwne, że dookoła namnoży się różnych miejsc lęgowych oraz tras przelotów mniejszych lub większych ptaszków itp. pozorne problemy mające na celu zablokować Modlin!
Obwodnica obwodnicy Łomianek też na 100% będzie latami oprotestowywana a na istniejącej obwodnicy co roku będzie przybywało "niezbędnych" sygnalizacji świetlnych! :(
I tak do oporu, aż coś nie pierd...nie i trzeba będzie zakasać rękawy! A.
A.L. pisze: [color=blue] > Prosze Pana, tu gdzie mieszkam, wybudowano 22 kilometry drogi w ciagu > 3 miesiecy lata. 3 pasma w kazda strone, betonowa nawierzchnia. Aby > nowa wybudowac, stara trzeba bylo zdjac.[/color]
To idz troluj na grupe o Alasce
On 2010-01-15 15:13, A.L. wrote: [color=blue] > "Dotychczas tylko jedno z podejsc - dluzsza droga startowa Piaseczna - > mialo ILS drugiej kategorii. Niestety, od blisko roku jest to tylko > teoria, gdyz w praktyce system ten dziala jedynie w kategorii > pierwszej; wszystko przez zaklócenia, których przyczyny dotad nie > znaleziono ani nie usunieto." > > Od 2008 polscy inzynierowie nie potrafia systemu uruchomic[/color]
Regułą jest, że tego typu system uruchamia dostawca, którym najczęsciej jest producent. Osobiście nie słyszałem, żeby systemy ILS były produkowane w Polsce, więc...
"Aaron" <spamtrap@pulapka.qdnet.pl> pisze:[color=blue] > "Andrzej Adam Filip" wrote ...[color=green] >> >> No to zacznijmy od ogona: Kto jest "zainteresowany" >> lotniskiem w Modlinie i w czyim interesie powinno być >> jego "popychanie"? >>[/color] > Odpowiadam: głównym zainteresowanym jest tzw. "zdrowy rozsądek", tylko > decydentom go brak :([/color]
Jak nie napiszesz którym (stanowiska&lata) to tak jakbyś napisał że nikt nie jest odpowiedzialny. [color=blue] > Wszelkie alternatywne propozycje to lokalizacje wykupione przez dobrze > "umocowanych" spryciarzy, w Modlinie lotnisko już jest i kiedyś nawet > działało, nikomu się go kupić nie udało ... > Teraz nie dziwne, że dookoła namnoży się różnych miejsc lęgowych oraz > tras przelotów mniejszych lub większych ptaszków itp. pozorne problemy > mające na celu zablokować Modlin![/color]
"Poważny Modlin" nie jest choćby w interesie Okęcia dopóki się nie zapcha do pełna. [color=blue] > [...][/color]
-- O ile nie pogwałcisz praw, nie naruszysz dobrych obyczajów, nie zasmucisz bliźniego, nie nadwerężysz ciała, nie utracisz środków koniecznych do życia, to używaj jak chcesz swej ochoty. -- Epikur (341-271 p.n.e.)
Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:bcvpw6qipx-A1F@terry.huge.strangled.net...[color=blue][color=green][color=darkred] >>>[/color] >> Odpowiadam: głównym zainteresowanym jest tzw. "zdrowy rozsądek", tylko >> decydentom go brak :([/color] > > Jak nie napiszesz którym (stanowiska&lata) to tak jakbyś napisał że nikt > nie jest odpowiedzialny.[/color]
Lotnisko pasażerskie w Modlinie nie jest potrzebne nikomu. Na świecie odchodzi się od lotnisk daleko od miasta. Także szkodliwy wpyw samolotów na środowisko jest mniejszy niż przypuszczano.[color=blue] > > "Poważny Modlin" nie jest choćby w interesie Okęcia dopóki się nie > zapcha do pełna.[/color]
To jeszcze długo poczekasz. Miejsce na następne terminale jest.
"MC" <m5c@go2.pl> pisze:[color=blue] > Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości > news:bcvpw6qipx-A1F@terry.huge.strangled.net...[color=green][color=darkred] >>>> >>> Odpowiadam: głównym zainteresowanym jest tzw. "zdrowy rozsądek", tylko >>> decydentom go brak :([/color] >> >> Jak nie napiszesz którym (stanowiska&lata) to tak jakbyś napisał że nikt >> nie jest odpowiedzialny.[/color] > > Lotnisko pasażerskie w Modlinie nie jest potrzebne nikomu. Na świecie > odchodzi się od lotnisk daleko od miasta. Także szkodliwy wpyw > samolotów na środowisko jest mniejszy niż przypuszczano.[/color]
Lotnisko w Modlinie jest potrzebne (na razie) co najwyżej do tego żeby a) Okęcie poczuło "*gorący* oddech konkurencji" na karku [bo jak dla mnie widać że nie czuje] b) loty "towarowe" i czarterowe mogły lądować blisko Warszawy w dzień (a nie tylko "głęboką nocą") nawet w szczycie sezonu
Tylko że to są jak rozumiem argumenty jak dla "decydentów/polityków" z gatunku przydałoby się a nie potrzeba koniecznie przynajmniej w perspektywie paru najbliższych lat. [color=blue][color=green] >> "Poważny Modlin" nie jest choćby w interesie Okęcia dopóki się nie >> zapcha do pełna.[/color] > > To jeszcze długo poczekasz. Miejsce na następne terminale jest.[/color]
W przypadku Okęcia jak rozumiem czynnikiem ograniczającym staną się pasy startowe a nie terminale.
W przypadku porządnego lotniska nie liczy się jego przepustowość w "słoneczny i bezwietrzny dzień" ale wtedy gdy warunki są gorsze bo za dużo okresów zamknięcia/przymknięcia obniża rangę i użyteczność dużego lotniska pasażerskiego.
Kiedyś widziałem "studia" jak spodwójnić dłuższy pas na Okęciu ale jakoś nie widziałem planów "prostokąta".
-- Andrzej Adam Filip : [email]anfi@onet.eu[/email] : [email]Andrzej.Filip@gmail.com[/email] Najostrzejszy miecz nie zetnie niewinnej głowy. -- Przysłowie chińskie (pl.wikiquote.org)
Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:wmdf9pepw4-A1G@amy.huge.strangled.net...[color=blue][color=green] >> >> Lotnisko pasażerskie w Modlinie nie jest potrzebne nikomu. Na świecie >> odchodzi się od lotnisk daleko od miasta. Także szkodliwy wpyw >> samolotów na środowisko jest mniejszy niż przypuszczano.[/color] > > Lotnisko w Modlinie jest potrzebne (na razie) co najwyżej do tego żeby > a) Okęcie poczuło "*gorący* oddech konkurencji" na karku > [bo jak dla mnie widać że nie czuje][/color]
Ten gorący oddech będzie drogo kosztował w stosunku do efektu. Może taniej zmienić zarządzającego lotniskiem? [color=blue] > b) loty "towarowe" i czarterowe mogły lądować blisko Warszawy w dzień > (a nie tylko "głęboką nocą") nawet w szczycie sezonu[/color]
Bez przesady. Te pasy, które są dadzą sie duzo bardziej dociązyć. [color=blue] > Tylko że to są jak rozumiem argumenty jak dla "decydentów/polityków" z > gatunku przydałoby się a nie potrzeba koniecznie przynajmniej w > perspektywie paru najbliższych lat.[/color]
Oczywiście, Modlin świetnie się sprzedaje w charakterze obietnicy. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z wątpliwego sensu tej imprezy. [color=blue][color=green][color=darkred] >>> "Poważny Modlin" nie jest choćby w interesie Okęcia dopóki się nie >>> zapcha do pełna.[/color] >> >> To jeszcze długo poczekasz. Miejsce na następne terminale jest.[/color] > > W przypadku Okęcia jak rozumiem czynnikiem ograniczającym staną się pasy > startowe a nie terminale.[/color]
Wątpię, czy ruch na Okęciu wzrośnie kiedykolwiek do tego poziomu żeby pas (z punktu widzenia ruchu Okęcie jest lotniskiem jednopasowym) stał się czynnikem ograniczającym. Czy nasze lotnisko ma szansę zostać jakimś hubem przesiadkowym- koncentratorem ruchu czy zostanie przy swoim lokalnym znaczeniu. Czy gość lecący powiedzmy z Krakowa do Shannon będzie się przesiadał w Warszawie? Czy estończyk lecący do Singapuru na miejsce przesiadki wybierze Okęcie? Raczej nie. Więc na rolę huba raczej się nie zanosi. [color=blue] > W przypadku porządnego lotniska nie liczy się jego przepustowość w > "słoneczny i bezwietrzny dzień" ale wtedy gdy warunki są gorsze bo za > dużo okresów zamknięcia/przymknięcia obniża rangę i użyteczność dużego > lotniska pasażerskiego.[/color]
Oczywiście, dlatego opinię o dużych potencjalnych możliwościach Okęcia nie wydaję na podstawie jakichś obliczeń teroretycznych, ale przykładzie istniejących lotnisk jednopasowych. [color=blue] > Kiedyś widziałem "studia" jak spodwójnić dłuższy pas na Okęciu ale jakoś > nie widziałem planów "prostokąta".[/color]
Był okres sprzyjający tego rodzaju gigantomanii kiedy wydawało się, że coraz większe samoloty będą wymagały coraz większych lotnisk. To było głupie. Życie okazało się sprytniejsze.
"MC" <m5c@go2.pl> pisze:[color=blue] > Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości > news:wmdf9pepw4-A1G@amy.huge.strangled.net...[color=green][color=darkred] >>> >>> Lotnisko pasażerskie w Modlinie nie jest potrzebne nikomu. Na świecie >>> odchodzi się od lotnisk daleko od miasta. Także szkodliwy wpyw >>> samolotów na środowisko jest mniejszy niż przypuszczano.[/color] >> >> Lotnisko w Modlinie jest potrzebne (na razie) co najwyżej do tego żeby >> a) Okęcie poczuło "*gorący* oddech konkurencji" na karku >> [bo jak dla mnie widać że nie czuje][/color] > > Ten gorący oddech będzie drogo kosztował w stosunku do efektu. Może > taniej zmienić zarządzającego lotniskiem? >[color=green] >> b) loty "towarowe" i czarterowe mogły lądować blisko Warszawy w dzień >> (a nie tylko "głęboką nocą") nawet w szczycie sezonu[/color] > > Bez przesady. Te pasy, które są dadzą sie duzo bardziej dociązyć. >[color=green] >> Tylko że to są jak rozumiem argumenty jak dla "decydentów/polityków" z >> gatunku przydałoby się a nie potrzeba koniecznie przynajmniej w >> perspektywie paru najbliższych lat.[/color] > > Oczywiście, Modlin świetnie się sprzedaje w charakterze > obietnicy. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z wątpliwego sensu tej > imprezy. >[color=green][color=darkred] >>>> "Poważny Modlin" nie jest choćby w interesie Okęcia dopóki się nie >>>> zapcha do pełna. >>> >>> To jeszcze długo poczekasz. Miejsce na następne terminale jest.[/color] >> >> W przypadku Okęcia jak rozumiem czynnikiem ograniczającym staną się pasy >> startowe a nie terminale.[/color] > > Wątpię, czy ruch na Okęciu wzrośnie kiedykolwiek do tego poziomu żeby > pas (z punktu widzenia ruchu Okęcie jest lotniskiem jednopasowym) stał > się czynnikem ograniczającym. Czy nasze lotnisko ma szansę zostać > jakimś hubem przesiadkowym- koncentratorem ruchu czy zostanie przy > swoim lokalnym znaczeniu. Czy gość lecący powiedzmy z Krakowa do > Shannon będzie się przesiadał w Warszawie? Czy estończyk lecący do > Singapuru na miejsce przesiadki wybierze Okęcie? Raczej nie. Więc na > rolę huba raczej się nie zanosi. >[color=green] >> W przypadku porządnego lotniska nie liczy się jego przepustowość w >> "słoneczny i bezwietrzny dzień" ale wtedy gdy warunki są gorsze bo za >> dużo okresów zamknięcia/przymknięcia obniża rangę i użyteczność dużego >> lotniska pasażerskiego.[/color] > > Oczywiście, dlatego opinię o dużych potencjalnych możliwościach Okęcia > nie wydaję na podstawie jakichś obliczeń teroretycznych, ale > przykładzie istniejących lotnisk jednopasowych. >[color=green] >> Kiedyś widziałem "studia" jak spodwójnić dłuższy pas na Okęciu ale jakoś >> nie widziałem planów "prostokąta".[/color] > > Był okres sprzyjający tego rodzaju gigantomanii kiedy wydawało się, że > coraz większe samoloty będą wymagały coraz większych lotnisk. To było > głupie. Życie okazało się sprytniejsze.[/color]
To może to powiem inaczej: jak dla mnie Okęcie jest "do zamknięcia" za jakieś 30-50 lat bo znajdzie się za głęboko w terenie gęsto zabudowanym. Tylko że w perspektywie najbliższych 10 lat to nie zmienia praktycznie nic poza tym że wypadałoby zacząć "nieśpieszne" myśleć by w perspektywie powiedzmy 20 lat powolutku rozkręcać lotnisko "alternatywne".
-- Andrzej Adam Filip : [email]anfi@onet.eu[/email] : [email]Andrzej.Filip@gmail.com[/email] Choroba jest uleczalna, nie przeznaczenie. -- Przysłowie chińskie (pl.wikiquote.org)
Dnia pięknego Fri, 15 Jan 2010 08:44:47 -0600, osobnik zwany A.L. wystukał: [color=blue] > On Fri, 15 Jan 2010 15:22:19 +0100, Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> wrote: >[color=green] >>A.L. pisze: >>[color=darkred] >>> Prosze Pana, tu gdzie mieszkam, wybudowano 22 kilometry drogi w ciagu >>> 3 miesiecy lata. 3 pasma w kazda strone, betonowa nawierzchnia. Aby >>> nowa wybudowac, stara trzeba bylo zdjac.[/color] >> >>To idz troluj na grupe o Alasce[/color] > > Kompleksy Pan ma, Panie S. Niech Pan tez wyjedzie do Ameryki. >[/color] kompleksy to ty masz :)
-- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
Dnia pięknego Fri, 15 Jan 2010 21:25:36 -0600, osobnik zwany A.L. wystukał: [color=blue] > On Fri, 15 Jan 2010 22:33:18 +0100, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" > <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote: >[color=green] >>On 2010-01-15 15:13, A.L. wrote: >>[color=darkred] >>> "Dotychczas tylko jedno z podejsc - dluzsza droga startowa Piaseczna - >>> mialo ILS drugiej kategorii. Niestety, od blisko roku jest to tylko >>> teoria, gdyz w praktyce system ten dziala jedynie w kategorii >>> pierwszej; wszystko przez zaklócenia, których przyczyny dotad nie >>> znaleziono ani nie usunieto." >>> >>> Od 2008 polscy inzynierowie nie potrafia systemu uruchomic[/color] >> >>Regułą jest, że tego typu system uruchamia dostawca, którym najczęsciej >>jest producent. Osobiście nie słyszałem, żeby systemy ILS były >>produkowane w Polsce, więc...[/color] > > To zalezy od kontraktu. jak sie uruchamia samemu, placi sie mniej >[/color] O"RLY?
-- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:m1bcisc4bj-A1G@amy.huge.strangled.net... [color=blue][color=green] >> Był okres sprzyjający tego rodzaju gigantomanii kiedy wydawało się, że >> coraz większe samoloty będą wymagały coraz większych lotnisk. To było >> głupie. Życie okazało się sprytniejsze.[/color] > > To może to powiem inaczej: jak dla mnie Okęcie jest "do zamknięcia" za > jakieś 30-50 lat bo znajdzie się za głęboko w terenie gęsto zabudowanym.[/color]
Dla mnie to nie jest powodem do zamykania lotniska. Masz jakiś przykład, że zbyt głębokie znalezienie się lotniska w terenie zabudowanym stało się najważniejszym powodem jego zamknięcia?
"MC" <m5c@go2.pl> pisze:[color=blue] > Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości > news:m1bcisc4bj-A1G@amy.huge.strangled.net... >[color=green][color=darkred] >>> Był okres sprzyjający tego rodzaju gigantomanii kiedy wydawało się, że >>> coraz większe samoloty będą wymagały coraz większych lotnisk. To było >>> głupie. Życie okazało się sprytniejsze.[/color] >> >> To może to powiem inaczej: jak dla mnie Okęcie jest "do zamknięcia" za >> jakieś 30-50 lat bo znajdzie się za głęboko w terenie gęsto zabudowanym.[/color] > > Dla mnie to nie jest powodem do zamykania lotniska. Masz jakiś > przykład, że zbyt głębokie znalezienie się lotniska w terenie > zabudowanym stało się najważniejszym powodem jego zamknięcia?[/color]
Nie wiem czy to był najważniejszy powód ale istnienie obecnie lotniska międzynarodowego np. na Polach Mokotowskich byłoby "dziwne": [url]http://pl.wikipedia.org/wiki/Lotnisko_Mokotowskie[/url]
Zaś zamknięcie (kiedyś tam w dalekiej przyszłości) Okęcia bez całkiem długiego okresu "wygaszania" (10+ lat) byłoby dla mnie ekonomiczną głupotą. Zaś "kiedyś tam" cena gruntu zajmowanego przez lotnisko Okęcie wzrośnie zapewne aż na tyle by się *bardzo* opłacało przenieść lotnisko gdzieś indziej a skargi na samoloty podchodzące do lądowania i kłopoty z rozbudową będą tylko tym co się będzie oficjalnie podkreślać :-)
W przypadku lotniska pasażerskiego liczy się czas dojazdu w minutach a nie odległość w kilometrach.
-- Andrzej Adam Filip : [email]anfi@onet.eu[/email] : [email]Andrzej.Filip@gmail.com[/email] Dobre lekarstwo jest gorzkie w ustach, ale skuteczne w chorobie. -- Przysłowie chińskie (pl.wikiquote.org)
Andrzej Adam Filip pisze:[color=blue] > "MC" <m5c@go2.pl> pisze:[color=green] >> Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości >> news:bcvpw6qipx-A1F@terry.huge.strangled.net...[color=darkred] >>>> Odpowiadam: głównym zainteresowanym jest tzw. "zdrowy rozsądek", tylko >>>> decydentom go brak :( >>> Jak nie napiszesz którym (stanowiska&lata) to tak jakbyś napisał że nikt >>> nie jest odpowiedzialny.[/color] >> Lotnisko pasażerskie w Modlinie nie jest potrzebne nikomu. Na świecie >> odchodzi się od lotnisk daleko od miasta. Także szkodliwy wpyw >> samolotów na środowisko jest mniejszy niż przypuszczano.[/color] > > Lotnisko w Modlinie jest potrzebne (na razie) co najwyżej do tego żeby > a) Okęcie poczuło "*gorący* oddech konkurencji" na karku > [bo jak dla mnie widać że nie czuje][/color]
Modlin to PPL wiec ZADNA KONKURENCJA to predzej prywatny Sochaczew [color=blue] > b) loty "towarowe" i czarterowe mogły lądować blisko Warszawy w dzień > (a nie tylko "głęboką nocą") nawet w szczycie sezonu[/color]
Sprawdziles ? Cargo lata w dzien
MC pisze: [color=blue][color=green] >> Lotnisko w Modlinie jest potrzebne (na razie) co najwyżej do tego żeby >> a) Okęcie poczuło "*gorący* oddech konkurencji" na karku >> [bo jak dla mnie widać że nie czuje][/color] > > Ten gorący oddech będzie drogo kosztował w stosunku do efektu. Może > taniej zmienić zarządzającego lotniskiem?[/color]
Modlin to PPL wiec o jakiej konkurencji mowa. Prywaciarze niech se robia lotniska za swoje... i tyle. Modlin we wladaniu PPL to bedzie porazka.
MC pisze:[color=blue] > Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości > news:m1bcisc4bj-A1G@amy.huge.strangled.net... >[color=green][color=darkred] >>> Był okres sprzyjający tego rodzaju gigantomanii kiedy wydawało się, że >>> coraz większe samoloty będą wymagały coraz większych lotnisk. To było >>> głupie. Życie okazało się sprytniejsze.[/color] >> >> To może to powiem inaczej: jak dla mnie Okęcie jest "do zamknięcia" za >> jakieś 30-50 lat bo znajdzie się za głęboko w terenie gęsto zabudowanym.[/color] > > Dla mnie to nie jest powodem do zamykania lotniska. Masz jakiś przykład, > że zbyt głębokie znalezienie się lotniska w terenie zabudowanym stało > się najważniejszym powodem jego zamknięcia?[/color]
Mam, patrz Berlin
Aaron pisze: [color=blue] > Facet, o Modlinie mówiło sie już ze 20 lat temu, z 10 lat temu już > sprawa stała się poważna, przez te 10 lat można było zrobić wszystko.[/color]
W planach z lat 70. lotnisko lokowano we Wronie lezacej na polnocny zachod od Modlina. Gdzie planowano port cywilny zbudowac od zera. A sam Modlin wyplynal w latach 90., gdy sie okazalo, ze wojsko nie bedzie go potrzebowac. Wada Modlina jest bliskosc Narwi iznajdujacych sie kolo niej siedlisk ptakow.
Krzysztof
"Krzysztof Olszak" wrote ... [color=blue] > Wada Modlina jest bliskosc Narwi iznajdujacych > sie kolo niej siedlisk ptakow. >[/color] A nie pisałem? :) Ciekawe czy w Polsce jest jakieś miejsce bez siedlisk ptaków w odległości kilkunastu kilometrów? Ja takiego nie znam i zaryzykuję nawet skrócenie odległości do kilku kilometrów...
A.
Aaron pisze: [color=blue] > Ciekawe czy w Polsce jest jakieś miejsce bez siedlisk ptaków w > odległości kilkunastu kilometrów? Ja takiego nie znam i zaryzykuję > nawet skrócenie odległości do kilku kilometrów...[/color]
Ale nie wszedzie beda to duze skupiska. A laki nad Narwia kolo jej ujscia sa na osi pasa w Modlinie, a takze sa bardzo chetnie zamieszkiwane przez ptactwo. A to jest problem z punktu widzenia ruchu lotniczego.
Krzysztof
Użytkownik "Aaron" <spamtrap@pulapka.qdnet.pl> napisał w wiadomości news:4b555e40.0@news.qdnet.pl...[color=blue] > "Krzysztof Olszak" wrote ... >[color=green] >> Wada Modlina jest bliskosc Narwi iznajdujacych >> sie kolo niej siedlisk ptakow. >>[/color] > A nie pisałem? :) > Ciekawe czy w Polsce jest jakieś miejsce bez siedlisk ptaków w > odległości kilkunastu kilometrów? Ja takiego nie znam i zaryzykuję > nawet skrócenie odległości do kilku kilometrów...[/color]
Idąc tym tropem, należało by w dniach 21 grudnia-15 sierpnia zamknąć Trase Łazienkowską...
-- Pająk chwat, wszystkich brat!
Araneus Diadematus pisze:[color=blue] > > Użytkownik "Aaron" <spamtrap@pulapka.qdnet.pl> napisał w wiadomości > news:4b555e40.0@news.qdnet.pl...[color=green] >> "Krzysztof Olszak" wrote ... >>[color=darkred] >>> Wada Modlina jest bliskosc Narwi iznajdujacych >>> sie kolo niej siedlisk ptakow. >>>[/color] >> A nie pisałem? :) >> Ciekawe czy w Polsce jest jakieś miejsce bez siedlisk ptaków w >> odległości kilkunastu kilometrów? Ja takiego nie znam i zaryzykuję >> nawet skrócenie odległości do kilku kilometrów...[/color] > > Idąc tym tropem, należało by w dniach 21 grudnia-15 sierpnia zamknąć > Trase Łazienkowską... >[/color]
Widzisz, siedlisko ptaków to dwa problemy w przypadku samolotów. Jeden płoszenie ptaków, a drugi to ptaki wpadające w silniki samolotów. Każde lotnisko na świecie ma problem z ptakami. Sokolnicy to etatowi pracownicy lotnisk. Zderzenie samolotu z przelatującymi ptakami może spowodować katastrofę. No ale niektórzy jak słyszą o siedlisku ptaków to włącza im się czerwone światełko, piana na usta i okrzyk o ekoterorystach.
wer
Użytkownik <bofh@nano.pl> napisał w wiadomości news:hj504a$p8j$2@news.supermedia.pl...[color=blue][color=green] >> Idąc tym tropem, należało by w dniach 21 grudnia-15 sierpnia zamknąć >> Trase Łazienkowską... >>[/color] > > Widzisz, siedlisko ptaków to dwa problemy w przypadku samolotów. Jeden[/color]
No, wiadomo, że to nie jest czarno-białe. [color=blue] > płoszenie ptaków, a drugi to ptaki wpadające w silniki samolotów. > Każde lotnisko na świecie ma problem z ptakami. Sokolnicy to etatowi > pracownicy lotnisk. Zderzenie samolotu z przelatującymi ptakami może > spowodować katastrofę.[/color]
Ano, nie inaczej: [url]http://www.youtube.com/watch?v=HQQQlstLS9Q[/url] [url]http://www.youtube.com/watch?v=5jN0bqL9cM0[/url] (drugie jest pelną wersją pierwszego) Tu na szczęście dobrze sie skończyło. [color=blue] > No ale niektórzy jak słyszą o siedlisku ptaków to włącza im się > czerwone światełko, piana na usta i okrzyk o ekoterorystach.[/color]
Przez to np. są jaja z Mostem Północnym... A ptaki zabijały się, zabijają i będą zabijać. Wtedy to mrówki, czy inne żyjątka je zjedzą. A w najgorszym razie jakiś zabłąkany kot. Albo... [url]http://www.pasazer.com/ciekawostka,lisy,mieszkaja,na,lotnisku-218.php[/url] (jakby poszukać, to chyba i fotki by się znalazły...?) <Kazimierz Pawlak mode on> Głupie te lisy, prawda? Taaakie nieekologiczne :P <Kazimierz Pawlak mode off> Bycie "eko" niewątpliwie, jest potrzebne, jednakże ja widzę, że raczej się przegina, zamiast rzeczywiście chronić. Np. "wypuścić zwierzęta z laboratoriów", tymczasem, sory, ale tylko ostatni kretyn może to zrobić. Nie muszę chyba mówić, dlaczego?
-- Pająk chwat, wszystkich brat!
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:hj19jb$c3d$4@inews.gazeta.pl...[color=blue] > MC pisze:[color=green] >> Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości >> news:m1bcisc4bj-A1G@amy.huge.strangled.net... >>[color=darkred] >>>> Był okres sprzyjający tego rodzaju gigantomanii kiedy wydawało się, że >>>> coraz większe samoloty będą wymagały coraz większych lotnisk. To było >>>> głupie. Życie okazało się sprytniejsze. >>> >>> To może to powiem inaczej: jak dla mnie Okęcie jest "do zamknięcia" za >>> jakieś 30-50 lat bo znajdzie się za głęboko w terenie gęsto zabudowanym.[/color] >> >> Dla mnie to nie jest powodem do zamykania lotniska. Masz jakiś przykład, >> że zbyt głębokie znalezienie się lotniska w terenie zabudowanym stało się >> najważniejszym powodem jego zamknięcia?[/color] > > Mam, patrz Berlin[/color]
A konkretnie?
MC pisze:[color=blue] > Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości > news:hj19jb$c3d$4@inews.gazeta.pl...[color=green] >> MC pisze:[color=darkred] >>> Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości >>> news:m1bcisc4bj-A1G@amy.huge.strangled.net... >>> >>>>> Był okres sprzyjający tego rodzaju gigantomanii kiedy wydawało się, że >>>>> coraz większe samoloty będą wymagały coraz większych lotnisk. To było >>>>> głupie. Życie okazało się sprytniejsze. >>>> >>>> To może to powiem inaczej: jak dla mnie Okęcie jest "do zamknięcia" za >>>> jakieś 30-50 lat bo znajdzie się za głęboko w terenie gęsto >>>> zabudowanym. >>> >>> Dla mnie to nie jest powodem do zamykania lotniska. Masz jakiś >>> przykład, że zbyt głębokie znalezienie się lotniska w terenie >>> zabudowanym stało się najważniejszym powodem jego zamknięcia?[/color] >> >> Mam, patrz Berlin[/color] > > A konkretnie?[/color] TempelHoff
wer
A screaming came across the sky, when [email]bofh@nano.pl[/email] wrote: [color=blue][color=green] >> A konkretnie?[/color] > TempelHoff[/color]
Tempelhof. Żaden ze znanych mi powodów nie brzmiał tak, że lotnisko jest âźza blisko centrumâ. nb, lotnisko w Dublinie nie jest specjalnie dalej od miasta położone. O London City Airport już nawet nie mówię.
Jarek -- [url]http://agnus.jogger.pl[/url]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrebeccafierce.htw.pl
|
|
|