paliwo Auchan - siada jakość?

Menu
 
wyjątkowa
Witam,

od ładnych kilku miesięcy tankuje w Auchanie i było OK.

Tydzień temu zatankowałem i zauważyłem, sporą stratę mocy. Kolejne
tankowanie w BP i moc poprawna.

Dzisiaj tankowalem inne auto w Auchanie i objaw ten sam.

Popsuli się??

Tankuję olej.

Pozdr

zb.



CSN pisze:[color=blue]
>
> od ładnych kilku miesięcy tankuje w Auchanie i było OK.
>
> Tydzień temu zatankowałem i zauważyłem, sporą stratę mocy. Kolejne
> tankowanie w BP i moc poprawna.
>[/color]

Mi wystarczył raz jak zalałem 20 litrów ich 98 (z orlenowskiej cysterny
podobno) a tłoki latały mi w bloku jak starej babie zęby! Możliwe, że
trafiłem na feler bo niektórzy se chwalą, ale ja drugi raz się nie
skusze ceną.
[color=blue]
>
> Dzisiaj tankowalem inne auto w Auchanie i objaw ten sam.
>[/color]

Ja już ich nie zdradzam, wolę dopłacić i nie mieć (jeszcze - odpukać)
żadnych problemów czy co najmniej zauważalnych różnic w mocy czy
głośności pracy silnika co tankowanie.

Z tym Auchanem jest tyle teorii co ludzi. Złe info roznosi się szybko,
ale sporo ludzi tam tankuje i nie ma problemów - ja jestem tym małym %
co się nadział :)

Hm, zatankowałem 95 za 100plnów i przyjmując, że moje auto za 50pln robi
100km to już mam 200km przejechane i jeszcze rezerwa się nie pali (a
tankowałem gdy wskazówka była na zerze :) )

> jeszcze rezerwa się nie pali (a tankowałem gdy wskazówka była na zerze[color=blue]
> :) )[/color]

Może Ci żaróweczka się przepaliła? Z tego co wiem, rezerwa zapala się z
zapasem paliwa na przynajmniej 50km. Albo może dystrybutor Cię oszukał, w tę
lepszą stronę...

--
Pozdrawiam, Wycior



Wycior pisze:[color=blue][color=green]
>> jeszcze rezerwa się nie pali (a tankowałem gdy wskazówka była na zerze
>> :) )[/color]
>
> Może Ci żaróweczka się przepaliła? Z tego co wiem, rezerwa zapala się z
> zapasem paliwa na przynajmniej 50km. Albo może dystrybutor Cię oszukał, w tę
> lepszą stronę...
>
>[/color]
Wskazówka jest już niemal na polu z rezerwą (brakuje jej może ułamek
milimetra, pewnie rano jak wsiąde do auta to się rezerwa zapali, czyli
jakieś 250km prawie przejade, pewnie to ze coraz mniej agresywnie jezdze
tez swoje daje, ale ja szczerze tankuje na różnych stacjach różnymi
autami, i słowo daję, jeszcze nie miałem sytuacji, żeby coś mi auto źle
chodziło itd.

Tyle, że ja się trzymam tego co producent przewidział - min. 92, no to
jeżdżę na 95 i tak od 3 lat (60 000km) odkąd sprowadziłem.


Użytkownik "CSN" <csncsn@vp.pl> napisał w wiadomości
news:gtphmu$16e$1@news.onet.pl...[color=blue]
> Witam,
>
> od ładnych kilku miesięcy tankuje w Auchanie i było OK.
>
> Tydzień temu zatankowałem i zauważyłem, sporą stratę mocy. Kolejne
> tankowanie w BP i moc poprawna.
>
>
> Dzisiaj tankowalem inne auto w Auchanie i objaw ten sam.
>
> Popsuli się??
>
>
> Tankuję olej.
>
> Pozdr
>[/color]

juz ci powiem jak wyglada sprawa - moj kolega jest szefem stacji neste w
naszym woj.
pytalem sie go, skad brane jest paliwo do stacji neste, odpowiedz brzmiala
nastepujaco:

"generalnie 99% paliwa na wszystkich stacjach bp, neste, shell, statoil
pochodzi z rafinerii gdanskiej i w plocku. wyjatkiem jest tylko orlen, ktory
nie korzysta z rafinerii w gdansku, tylko 100% kupuje od siebie z plocka,

natomiast skad tak niskie ceny na auchan i innych marketowych stacjach?
"te stacje nie sa nastawione na zysk, utrzymanie tych stacji placone jest
przez market, stacja benzynowa nie przynosi zysow ze sprzedazy, ale ma za
zadanie przyciagnac klientow do sklepu, i tutaj tkwi zysk,"

konczac, powiedzial: nawet moje automatyczne stacje nigdy nie przebija cen
stacji marketowych"

pozdr.

ostsee wrote:[color=blue]
> Użytkownik "CSN" <csncsn@vp.pl> napisał w wiadomości
> news:gtphmu$16e$1@news.onet.pl...[color=green]
>> Witam,
>>
>> od ładnych kilku miesięcy tankuje w Auchanie i było OK.
>>
>> Tydzień temu zatankowałem i zauważyłem, sporą stratę mocy. Kolejne
>> tankowanie w BP i moc poprawna.
>>
>>
>> Dzisiaj tankowalem inne auto w Auchanie i objaw ten sam.
>>
>> Popsuli się??
>>
>>
>> Tankuję olej.
>>
>> Pozdr
>>[/color]
>
>
> juz ci powiem jak wyglada sprawa - moj kolega jest szefem stacji neste w
> naszym woj.
> pytalem sie go, skad brane jest paliwo do stacji neste, odpowiedz brzmiala
> nastepujaco:
>
> "generalnie 99% paliwa na wszystkich stacjach bp, neste, shell, statoil
> pochodzi z rafinerii gdanskiej i w plocku. wyjatkiem jest tylko orlen, ktory
> nie korzysta z rafinerii w gdansku, tylko 100% kupuje od siebie z plocka,
>
> natomiast skad tak niskie ceny na auchan i innych marketowych stacjach?
> "te stacje nie sa nastawione na zysk, utrzymanie tych stacji placone jest
> przez market, stacja benzynowa nie przynosi zysow ze sprzedazy, ale ma za
> zadanie przyciagnac klientow do sklepu, i tutaj tkwi zysk,"
>
> konczac, powiedzial: nawet moje automatyczne stacje nigdy nie przebija cen
> stacji marketowych"
>
> pozdr.
>
>[/color]
co nie wyjasnia skad jest paliwo na tych ostatnich

i skad jest 1% paliwa na pozostalych o ile to w ogole jest paliwo

ostsee wrote:
[color=blue]
> juz ci powiem jak wyglada sprawa - moj kolega jest szefem stacji neste w
> naszym woj.
> pytalem sie go, skad brane jest paliwo do stacji neste, odpowiedz brzmiala
> nastepujaco:[/color]

to nie wyjaśnia sprawy, że jak zaleję np. na shellu na derdowskiego to
auto jeździ jakby nie chciało, rwie i ciągnie do przodu jak zdechłe
bydle, a jak podjadę dalej na BP to silnik całkiem inaczej pracuje...
być może zamawiają z jednego źródła (choć nie chce mi się w to wierzyć),
ale co się później z tym paliwem dzieje tego nikt nie wie...


Użytkownik "Robert" <bao_bab@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:gtrtlj$965$1@inews.gazeta.pl...
[color=blue]
> co nie wyjasnia skad jest paliwo na tych ostatnich
>
> i skad jest 1% paliwa na pozostalych o ile to w ogole jest paliwo[/color]

na auchan widziałem cysternę orlenu i łukoila

niektóre stacje w naszym woj. kupowały paliwo z rafinerii w Schwedt,

co do jakosci, nie jestem ekspertem, ale wiem iz np. olej napedowy jezeli
jest zbyt dlugo przetrzymywany w zbiornikach, w zlych warunkach, to wytraca
sie woda? lub gromadzi sie woda na oleju


Użytkownik "Olek" <olo@usuntodigitalline.eu> napisał w wiadomości
news:gts4dq$k9r$1@news.wp.pl...
[color=blue]
>
> to nie wyjaśnia sprawy, że jak zaleję np. na shellu na derdowskiego to
> auto jeździ jakby nie chciało, rwie i ciągnie do przodu jak zdechłe bydle,
> a jak podjadę dalej na BP to silnik całkiem inaczej pracuje... być może
> zamawiają z jednego źródła (choć nie chce mi się w to wierzyć), ale co się
> później z tym paliwem dzieje tego nikt nie wie...[/color]

zapewniam Ciebie, ze wszystkie stacje renomowane jak bp, shell, statoil
zamawiaja paliwo tylko z dwoch rafinerii w Plocku i Gdansku,
oczywiscie nie jest to upubliczniona informacja, bo wtedy upadlby mit
wielkich koncernow paliwowych,
ale jezeli znasz jakiegos eksperta od rynku paliw, to zapytaj sie prosze o
to.
pozdr.

Użytkownik "ostsee" <ostsee@ostsee.com> napisał w wiadomości
news:gts5gj$425$1@atlantis.news.neostrada.pl...
[color=blue]
> oczywiscie nie jest to upubliczniona informacja, bo wtedy upadlby mit wielkich
> koncernow paliwowych,[/color]

Taki Statoil na ten przyklad szczyci sie podczas sezonu zimowego, ze jest
ekspertem w zimowych paliwach :-D

--
Lazi


[color=blue]
> zapewniam Ciebie, ze wszystkie stacje renomowane jak bp, shell, statoil
> zamawiaja paliwo tylko z dwoch rafinerii w Plocku i Gdansku,
> oczywiscie nie jest to upubliczniona informacja,[/color]

Informacja o tym , że Plock i Gdansk dostarczaja paliwo wszystkim pojawia sie
normalnie na zwykłych portalach internetowych poswieconych gospodarce.
Wyglada zwykle tak: Rafineria X podpisała umowe na dostarczanie paliwa do stacji
..... i tu nastepuje wyliczenie wszystkich sieci w Polsce:)

Czyli to zadna tajemnica:)

Dnia Mon, 4 May 2009 16:15:36 +0200, CSN napisał(a):
[color=blue]
> Witam,
>
> od ładnych kilku miesięcy tankuje w Auchanie i było OK.[/color]

Tankowałem 3x po pełnym baku
raz PB95 i 2xPB98

Za każdym razem stwierdzałem, że auto chodzi głośniej i ma słabsze osiągi,
Po wlasniu lotosa albo z Bp , nawet z Tesco jest lepiej.

Pzdr

--
Sabat
JID:sabat@jabber.autocom.pl | GG:87338 | ICQ:81749963
[url]http://www.xfire.com/profile/samsabat/[/url]

przestan sie wyglupiac z jakimis mitami, jest ustawa ktora nakazuje
wszystkim sieciom kupowac minimum 50% w polskich rafineriach.
po prostu monopol panstwowy i tyle. w naszym regionie jak by mogli, to w
ogoly by nie brali z orlenu, w koncu schwedt jest znacznie blizej.
pozy tym ten Twoj 'biedny' znajomy z Neste niech nie p..li, ze nie moze
zejsc z marza, zwyczajnie nie ma zamiaru. kiedys neste mialy zawsze cene 20
gr, nizsza niz orleny, shelle czy bp. teraz 5 gr. wiec biorac pod uwage, ze
nie ma obslugi - maja najbezczelniejsze marze ze wszystkich. nie mowiac o
jakosci... . kiedys zatankowalem na Neste kolo ronda uniwersyteckiego
jakiegos szamba i jak zlozylem skarge do centrali, to sie tlumaczyli ze
przez pomylke, wlali diesla do zbiornika z benzyna. kiedys testowalem
zuzycie golfa 1.8 na 100km(po miescie) i tankowalem po kilka razy na Neste
kolo bylego Geanta, BP i innych. na bp wchodzilo zwykle 8-9 l, a na neste
zawsze wchodzilo 12 l. dziwna prawidlowosc no nie? wole sie trzymac z dala
od tej stacji.
a w Auchan tankuje od poczatku i ani razu nie mialem problemow z ich
benzyna.

--
Pozdrowienia
Marek

Użytkownik "ostsee" <ostsee@ostsee.com> napisał w wiadomości
news:gts5gj$425$1@atlantis.news.neostrada.pl...[color=blue]
>
>
> zapewniam Ciebie, ze wszystkie stacje renomowane jak bp, shell, statoil
> zamawiaja paliwo tylko z dwoch rafinerii w Plocku i Gdansku,
> oczywiscie nie jest to upubliczniona informacja, bo wtedy upadlby mit
> wielkich koncernow paliwowych,
> ale jezeli znasz jakiegos eksperta od rynku paliw, to zapytaj sie prosze o
> to.
> pozdr.
>[/color]

ms wrote:[color=blue]
> jakiegos szamba i jak zlozylem skarge do centrali, to sie tlumaczyli ze
> przez pomylke, wlali diesla do zbiornika z benzyna.[/color]

Tak właśnie jest. Aktualnie chrzczenie paliwa odbywa się głównie na
małych stacjach. Problemy z paliwem na stacjach sieciowych,
hipermarketowych i bezobsługowych wynikają z pomyłek i uchybień. Zlanie
paliwa nie do tego zbiornika co trzeba potrafi zdarzyć się nawet na
stacjach sieciowych. Zbiornik może zostać zanieczyszony przez
nieszczelność. Dla ON problemem jest przewożenie Pb i ON na zmiane w tej
samej cysternie, przez co zachwiana jest temperatura zapłonu. Ponadto,
od 1 maja zaczyna obowiązywać letnia norma na paliwa, przez co niektóre
parametry ulegają zmianie, a wiadomo, że 30 kwietnia nikt nie opróżni
zbiorników o północy tylko ktoś to paliwo musi wyjeździć, więc
przejściowo mamy mieszankę dwóch norm.

--asc

Lazi wrote:[color=blue]
>
> Taki Statoil na ten przyklad szczyci sie podczas sezonu zimowego, ze
> jest ekspertem w zimowych paliwach :-D[/color]

Nie wiem z czego się smiejesz. Właściwości paliwa w zimie różnią się od
letnich. Dla benzyny to głównie prężność par, dla diesla temperatura
zablokowania zimnego filtra. W zimie Statoil prawdopodobnie podnosi te
parametry ponad normy.

--asc

> zapewniam Ciebie, ze wszystkie stacje renomowane jak bp, shell, statoil[color=blue]
> zamawiaja paliwo tylko z dwoch rafinerii w Plocku i Gdansku,[/color]

Pier******e... W naszym regionie paliwo Shellowskie pochodzi głównie ze
Shwedt. Koncern ma obowiązek brać 50% z polskich rafinerii, ale nie jest
mówione, że na każdej stacji ma być 50/50. Ze Szczecina bliżej do Shwedt a i
sporo niemców tankuje (shell'a wybitnie sobie chwalą) więc paliwo głównie od
nich. Wyrównują sobie sobie dowożeniem wiekszej ilości paliwa do stacji w
innych regionach, gdzie bardziej im sie to opłaca. Podczas ponad półrocznej
pracy na stacji shell'a nie widziałem ani jednej cysterny z polskim paliwem.
Wniosek? Lepsze Shell'owskie 95 we wiadrze wypłukanym wodą niż z takiego
Neste z dystrybutora.

--
Pozdrawiam, Wycior

Z resztą panowie to jest temat rzeka... Jednemu auto chodzi lepiej na
paliwie z X drugiemu z Y. Kazdy ma swoje upodobania i nawyki do tankowania i
niech tak zostanie.

--
Pzdr., Wycior

Użytkownik "Dariusz Jackowski" <dont@bother.its.invalid> napisał w wiadomości
news:4a02bc35$1@news.home.net.pl...[color=blue]
> Nie wiem z czego się smiejesz. Właściwości paliwa w zimie różnią się od
> letnich. Dla benzyny to głównie prężność par, dla diesla temperatura
> zablokowania zimnego filtra. W zimie Statoil prawdopodobnie podnosi te
> parametry ponad normy.[/color]

A moze je podniesc jesli dostaje gotowy produkt z Plocka lub Rafinerii
Gdanskiej?

--
Lazi

> A moze je podniesc jesli dostaje gotowy produkt z Plocka lub Rafinerii[color=blue]
> Gdanskiej?[/color]

W super-tajnym polowym labolatorium StatOilLAB w andergrandzie głęboko pod
powieżchnią erfa... Jak można tego nie wiedzieć?

On 7 Maj, 14:29, "Wycior" <wyciorek69_cuto...@wp.pl> wrote:[color=blue][color=green]
> > A moze je podniesc jesli dostaje gotowy produkt z Plocka lub Rafinerii
> > Gdanskiej?[/color]
>
> W super-tajnym polowym labolatorium StatOilLAB w andergrandzie głęboko pod
> powieżchnią erfa... Jak można tego nie wiedzieć?[/color]

nie zgadzam się, że wszystkie paliwa pochodzą z płocka i gdańska -
pracowałem w firmie zajmującej się paliwami i przynajmniej połowa
pochodziła ze Schwedt, podobno z tej samej rafinerii z której bierze
BP.

Użytkownik "Wycior" <wyciorek69_cutout_@wp.pl> napisał w wiadomości
news:gtukoq$sqj$1@nemesis.news.neostrada.pl...[color=blue][color=green]
>> A moze je podniesc jesli dostaje gotowy produkt z Plocka lub Rafinerii
>> Gdanskiej?[/color]
>
>
> W super-tajnym polowym labolatorium StatOilLAB w andergrandzie głęboko pod
> powieżchnią erfa... Jak można tego nie wiedzieć?[/color]

To bylo pytanie retoryczne z mojej strony do Pana Dariusza, ktory sie dziwil ze
sie smieje z reklam Statoila. No chyba, ze Statoil podnosi parametry paliwa przy
zamowieniu od Orlenu lub Rafinerii Gdanskiej i to oni je "tuninguja".

--
Lazi

Lazi wrote:[color=blue]
>[color=green]
>> W super-tajnym polowym labolatorium StatOilLAB w andergrandzie głęboko
>> pod powieżchnią erfa... Jak można tego nie wiedzieć?[/color]
>
> To bylo pytanie retoryczne z mojej strony do Pana Dariusza, ktory sie
> dziwil ze sie smieje z reklam Statoila. No chyba, ze Statoil podnosi
> parametry paliwa przy zamowieniu od Orlenu lub Rafinerii Gdanskiej i to
> oni je "tuninguja".[/color]

Mimo, że to "pytanie retoryczne" to jednak odpowiem.

Oczywiście, że można podnieść parametry dostarczonego paliwa poprzez
różnego rodzaju dodatki, które zalewa się do zbiorników przed ich
napełnieniem, a które mieszają się z paliwem podczas napełniania
zbiornika. Oczywiście nie są to żadne super-tajne dodatki z polowego
laboratorium StatOilLAB wprost z Arktyki (ah ten reklamowy bullshit),
ale zwykłe depresatory, zapewne produkcji polskiej.

--asc

O, a teraz się biję w pierś :)

Po kolejnym tankowaniu obroty zaczęły falować na zimno, po kilku dniach
po wyjeżdżeniu do zera i zatankowaniu na neste spokój... Czyli chyba
zależy jak się trafi na zapotrzebowanie :)

Witam,
[color=blue]
> juz ci powiem jak wyglada sprawa - moj kolega jest szefem stacji neste w
> naszym woj.
> pytalem sie go, skad brane jest paliwo do stacji neste, odpowiedz brzmiala
> nastepujaco:
>
> "generalnie 99% paliwa na wszystkich stacjach bp, neste, shell, statoil
> pochodzi z rafinerii gdanskiej i w plocku. wyjatkiem jest tylko orlen, ktory
> nie korzysta z rafinerii w gdansku, tylko 100% kupuje od siebie z plocka,
>
> natomiast skad tak niskie ceny na auchan i innych marketowych stacjach?
> "te stacje nie sa nastawione na zysk, utrzymanie tych stacji placone jest
> przez market, stacja benzynowa nie przynosi zysow ze sprzedazy, ale ma za
> zadanie przyciagnac klientow do sklepu, i tutaj tkwi zysk,"[/color]

Czesc z tych informacji potwierdza artykul dostepny tutaj:
[url]http://www.petroexpress.pl/archiwum/numery/petroexpress.09.2009.pdf[/url]

pzdr,
zabbo

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rebeccafierce.htw.pl
  •  
    Copyright Š 2006 MySite. Designed by Web Page Templates