|
|
|
wyjÄ
tkowa |
|
|
Witam,
od ładnych kilku miesięcy tankuje w Auchanie i było OK.
Tydzień temu zatankowałem i zauważyłem, sporą stratę mocy. Kolejne tankowanie w BP i moc poprawna.
Dzisiaj tankowalem inne auto w Auchanie i objaw ten sam.
Popsuli się??
Tankuję olej.
Pozdr
zb.
CSN pisze:[color=blue] > > od ładnych kilku miesięcy tankuje w Auchanie i było OK. > > Tydzień temu zatankowałem i zauważyłem, sporą stratę mocy. Kolejne > tankowanie w BP i moc poprawna. >[/color]
Mi wystarczył raz jak zalałem 20 litrów ich 98 (z orlenowskiej cysterny podobno) a tłoki latały mi w bloku jak starej babie zęby! Możliwe, że trafiłem na feler bo niektórzy se chwalą, ale ja drugi raz się nie skusze ceną. [color=blue] > > Dzisiaj tankowalem inne auto w Auchanie i objaw ten sam. >[/color]
Ja już ich nie zdradzam, wolę dopłacić i nie mieć (jeszcze - odpukać) żadnych problemów czy co najmniej zauważalnych różnic w mocy czy głośności pracy silnika co tankowanie.
Z tym Auchanem jest tyle teorii co ludzi. Złe info roznosi się szybko, ale sporo ludzi tam tankuje i nie ma problemów - ja jestem tym małym % co się nadział :)
Hm, zatankowałem 95 za 100plnów i przyjmując, że moje auto za 50pln robi 100km to już mam 200km przejechane i jeszcze rezerwa się nie pali (a tankowałem gdy wskazówka była na zerze :) )
> jeszcze rezerwa się nie pali (a tankowałem gdy wskazówka była na zerze[color=blue] > :) )[/color]
Może Ci żaróweczka się przepaliła? Z tego co wiem, rezerwa zapala się z zapasem paliwa na przynajmniej 50km. Albo może dystrybutor Cię oszukał, w tę lepszą stronę...
-- Pozdrawiam, Wycior
Wycior pisze:[color=blue][color=green] >> jeszcze rezerwa się nie pali (a tankowałem gdy wskazówka była na zerze >> :) )[/color] > > Może Ci żaróweczka się przepaliła? Z tego co wiem, rezerwa zapala się z > zapasem paliwa na przynajmniej 50km. Albo może dystrybutor Cię oszukał, w tę > lepszą stronę... > >[/color] Wskazówka jest już niemal na polu z rezerwą (brakuje jej może ułamek milimetra, pewnie rano jak wsiąde do auta to się rezerwa zapali, czyli jakieś 250km prawie przejade, pewnie to ze coraz mniej agresywnie jezdze tez swoje daje, ale ja szczerze tankuje na różnych stacjach różnymi autami, i słowo daję, jeszcze nie miałem sytuacji, żeby coś mi auto źle chodziło itd.
Tyle, że ja się trzymam tego co producent przewidział - min. 92, no to jeżdżę na 95 i tak od 3 lat (60 000km) odkąd sprowadziłem.
Użytkownik "CSN" <csncsn@vp.pl> napisał w wiadomości news:gtphmu$16e$1@news.onet.pl...[color=blue] > Witam, > > od ładnych kilku miesięcy tankuje w Auchanie i było OK. > > Tydzień temu zatankowałem i zauważyłem, sporą stratę mocy. Kolejne > tankowanie w BP i moc poprawna. > > > Dzisiaj tankowalem inne auto w Auchanie i objaw ten sam. > > Popsuli się?? > > > Tankuję olej. > > Pozdr >[/color]
juz ci powiem jak wyglada sprawa - moj kolega jest szefem stacji neste w naszym woj. pytalem sie go, skad brane jest paliwo do stacji neste, odpowiedz brzmiala nastepujaco:
"generalnie 99% paliwa na wszystkich stacjach bp, neste, shell, statoil pochodzi z rafinerii gdanskiej i w plocku. wyjatkiem jest tylko orlen, ktory nie korzysta z rafinerii w gdansku, tylko 100% kupuje od siebie z plocka,
natomiast skad tak niskie ceny na auchan i innych marketowych stacjach? "te stacje nie sa nastawione na zysk, utrzymanie tych stacji placone jest przez market, stacja benzynowa nie przynosi zysow ze sprzedazy, ale ma za zadanie przyciagnac klientow do sklepu, i tutaj tkwi zysk,"
konczac, powiedzial: nawet moje automatyczne stacje nigdy nie przebija cen stacji marketowych"
pozdr.
ostsee wrote:[color=blue] > Użytkownik "CSN" <csncsn@vp.pl> napisał w wiadomości > news:gtphmu$16e$1@news.onet.pl...[color=green] >> Witam, >> >> od ładnych kilku miesięcy tankuje w Auchanie i było OK. >> >> Tydzień temu zatankowałem i zauważyłem, sporą stratę mocy. Kolejne >> tankowanie w BP i moc poprawna. >> >> >> Dzisiaj tankowalem inne auto w Auchanie i objaw ten sam. >> >> Popsuli się?? >> >> >> Tankuję olej. >> >> Pozdr >>[/color] > > > juz ci powiem jak wyglada sprawa - moj kolega jest szefem stacji neste w > naszym woj. > pytalem sie go, skad brane jest paliwo do stacji neste, odpowiedz brzmiala > nastepujaco: > > "generalnie 99% paliwa na wszystkich stacjach bp, neste, shell, statoil > pochodzi z rafinerii gdanskiej i w plocku. wyjatkiem jest tylko orlen, ktory > nie korzysta z rafinerii w gdansku, tylko 100% kupuje od siebie z plocka, > > natomiast skad tak niskie ceny na auchan i innych marketowych stacjach? > "te stacje nie sa nastawione na zysk, utrzymanie tych stacji placone jest > przez market, stacja benzynowa nie przynosi zysow ze sprzedazy, ale ma za > zadanie przyciagnac klientow do sklepu, i tutaj tkwi zysk," > > konczac, powiedzial: nawet moje automatyczne stacje nigdy nie przebija cen > stacji marketowych" > > pozdr. > >[/color] co nie wyjasnia skad jest paliwo na tych ostatnich
i skad jest 1% paliwa na pozostalych o ile to w ogole jest paliwo
ostsee wrote: [color=blue] > juz ci powiem jak wyglada sprawa - moj kolega jest szefem stacji neste w > naszym woj. > pytalem sie go, skad brane jest paliwo do stacji neste, odpowiedz brzmiala > nastepujaco:[/color]
to nie wyjaśnia sprawy, że jak zaleję np. na shellu na derdowskiego to auto jeździ jakby nie chciało, rwie i ciągnie do przodu jak zdechłe bydle, a jak podjadę dalej na BP to silnik całkiem inaczej pracuje... być może zamawiają z jednego źródła (choć nie chce mi się w to wierzyć), ale co się później z tym paliwem dzieje tego nikt nie wie...
Użytkownik "Robert" <bao_bab@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gtrtlj$965$1@inews.gazeta.pl... [color=blue] > co nie wyjasnia skad jest paliwo na tych ostatnich > > i skad jest 1% paliwa na pozostalych o ile to w ogole jest paliwo[/color]
na auchan widziałem cysternę orlenu i łukoila
niektóre stacje w naszym woj. kupowały paliwo z rafinerii w Schwedt,
co do jakosci, nie jestem ekspertem, ale wiem iz np. olej napedowy jezeli jest zbyt dlugo przetrzymywany w zbiornikach, w zlych warunkach, to wytraca sie woda? lub gromadzi sie woda na oleju
Użytkownik "Olek" <olo@usuntodigitalline.eu> napisał w wiadomości news:gts4dq$k9r$1@news.wp.pl... [color=blue] > > to nie wyjaśnia sprawy, że jak zaleję np. na shellu na derdowskiego to > auto jeździ jakby nie chciało, rwie i ciągnie do przodu jak zdechłe bydle, > a jak podjadę dalej na BP to silnik całkiem inaczej pracuje... być może > zamawiają z jednego źródła (choć nie chce mi się w to wierzyć), ale co się > później z tym paliwem dzieje tego nikt nie wie...[/color]
zapewniam Ciebie, ze wszystkie stacje renomowane jak bp, shell, statoil zamawiaja paliwo tylko z dwoch rafinerii w Plocku i Gdansku, oczywiscie nie jest to upubliczniona informacja, bo wtedy upadlby mit wielkich koncernow paliwowych, ale jezeli znasz jakiegos eksperta od rynku paliw, to zapytaj sie prosze o to. pozdr.
Użytkownik "ostsee" <ostsee@ostsee.com> napisał w wiadomości news:gts5gj$425$1@atlantis.news.neostrada.pl... [color=blue] > oczywiscie nie jest to upubliczniona informacja, bo wtedy upadlby mit wielkich > koncernow paliwowych,[/color]
Taki Statoil na ten przyklad szczyci sie podczas sezonu zimowego, ze jest ekspertem w zimowych paliwach :-D
-- Lazi
[color=blue] > zapewniam Ciebie, ze wszystkie stacje renomowane jak bp, shell, statoil > zamawiaja paliwo tylko z dwoch rafinerii w Plocku i Gdansku, > oczywiscie nie jest to upubliczniona informacja,[/color]
Informacja o tym , że Plock i Gdansk dostarczaja paliwo wszystkim pojawia sie normalnie na zwykłych portalach internetowych poswieconych gospodarce. Wyglada zwykle tak: Rafineria X podpisała umowe na dostarczanie paliwa do stacji ..... i tu nastepuje wyliczenie wszystkich sieci w Polsce:)
Czyli to zadna tajemnica:)
Dnia Mon, 4 May 2009 16:15:36 +0200, CSN napisał(a): [color=blue] > Witam, > > od ładnych kilku miesięcy tankuje w Auchanie i było OK.[/color]
Tankowałem 3x po pełnym baku raz PB95 i 2xPB98
Za każdym razem stwierdzałem, że auto chodzi głośniej i ma słabsze osiągi, Po wlasniu lotosa albo z Bp , nawet z Tesco jest lepiej.
Pzdr
-- Sabat JID:sabat@jabber.autocom.pl | GG:87338 | ICQ:81749963 [url]http://www.xfire.com/profile/samsabat/[/url]
przestan sie wyglupiac z jakimis mitami, jest ustawa ktora nakazuje wszystkim sieciom kupowac minimum 50% w polskich rafineriach. po prostu monopol panstwowy i tyle. w naszym regionie jak by mogli, to w ogoly by nie brali z orlenu, w koncu schwedt jest znacznie blizej. pozy tym ten Twoj 'biedny' znajomy z Neste niech nie p..li, ze nie moze zejsc z marza, zwyczajnie nie ma zamiaru. kiedys neste mialy zawsze cene 20 gr, nizsza niz orleny, shelle czy bp. teraz 5 gr. wiec biorac pod uwage, ze nie ma obslugi - maja najbezczelniejsze marze ze wszystkich. nie mowiac o jakosci... . kiedys zatankowalem na Neste kolo ronda uniwersyteckiego jakiegos szamba i jak zlozylem skarge do centrali, to sie tlumaczyli ze przez pomylke, wlali diesla do zbiornika z benzyna. kiedys testowalem zuzycie golfa 1.8 na 100km(po miescie) i tankowalem po kilka razy na Neste kolo bylego Geanta, BP i innych. na bp wchodzilo zwykle 8-9 l, a na neste zawsze wchodzilo 12 l. dziwna prawidlowosc no nie? wole sie trzymac z dala od tej stacji. a w Auchan tankuje od poczatku i ani razu nie mialem problemow z ich benzyna.
-- Pozdrowienia Marek
Użytkownik "ostsee" <ostsee@ostsee.com> napisał w wiadomości news:gts5gj$425$1@atlantis.news.neostrada.pl...[color=blue] > > > zapewniam Ciebie, ze wszystkie stacje renomowane jak bp, shell, statoil > zamawiaja paliwo tylko z dwoch rafinerii w Plocku i Gdansku, > oczywiscie nie jest to upubliczniona informacja, bo wtedy upadlby mit > wielkich koncernow paliwowych, > ale jezeli znasz jakiegos eksperta od rynku paliw, to zapytaj sie prosze o > to. > pozdr. >[/color]
ms wrote:[color=blue] > jakiegos szamba i jak zlozylem skarge do centrali, to sie tlumaczyli ze > przez pomylke, wlali diesla do zbiornika z benzyna.[/color]
Tak właśnie jest. Aktualnie chrzczenie paliwa odbywa się głównie na małych stacjach. Problemy z paliwem na stacjach sieciowych, hipermarketowych i bezobsługowych wynikają z pomyłek i uchybień. Zlanie paliwa nie do tego zbiornika co trzeba potrafi zdarzyć się nawet na stacjach sieciowych. Zbiornik może zostać zanieczyszony przez nieszczelność. Dla ON problemem jest przewożenie Pb i ON na zmiane w tej samej cysternie, przez co zachwiana jest temperatura zapłonu. Ponadto, od 1 maja zaczyna obowiązywać letnia norma na paliwa, przez co niektóre parametry ulegają zmianie, a wiadomo, że 30 kwietnia nikt nie opróżni zbiorników o północy tylko ktoś to paliwo musi wyjeździć, więc przejściowo mamy mieszankę dwóch norm.
--asc
Lazi wrote:[color=blue] > > Taki Statoil na ten przyklad szczyci sie podczas sezonu zimowego, ze > jest ekspertem w zimowych paliwach :-D[/color]
Nie wiem z czego się smiejesz. Właściwości paliwa w zimie różnią się od letnich. Dla benzyny to głównie prężność par, dla diesla temperatura zablokowania zimnego filtra. W zimie Statoil prawdopodobnie podnosi te parametry ponad normy.
--asc
> zapewniam Ciebie, ze wszystkie stacje renomowane jak bp, shell, statoil[color=blue] > zamawiaja paliwo tylko z dwoch rafinerii w Plocku i Gdansku,[/color]
Pier******e... W naszym regionie paliwo Shellowskie pochodzi głównie ze Shwedt. Koncern ma obowiązek brać 50% z polskich rafinerii, ale nie jest mówione, że na każdej stacji ma być 50/50. Ze Szczecina bliżej do Shwedt a i sporo niemców tankuje (shell'a wybitnie sobie chwalą) więc paliwo głównie od nich. Wyrównują sobie sobie dowożeniem wiekszej ilości paliwa do stacji w innych regionach, gdzie bardziej im sie to opłaca. Podczas ponad półrocznej pracy na stacji shell'a nie widziałem ani jednej cysterny z polskim paliwem. Wniosek? Lepsze Shell'owskie 95 we wiadrze wypłukanym wodą niż z takiego Neste z dystrybutora.
-- Pozdrawiam, Wycior
Z resztą panowie to jest temat rzeka... Jednemu auto chodzi lepiej na paliwie z X drugiemu z Y. Kazdy ma swoje upodobania i nawyki do tankowania i niech tak zostanie.
-- Pzdr., Wycior
Użytkownik "Dariusz Jackowski" <dont@bother.its.invalid> napisał w wiadomości news:4a02bc35$1@news.home.net.pl...[color=blue] > Nie wiem z czego się smiejesz. Właściwości paliwa w zimie różnią się od > letnich. Dla benzyny to głównie prężność par, dla diesla temperatura > zablokowania zimnego filtra. W zimie Statoil prawdopodobnie podnosi te > parametry ponad normy.[/color]
A moze je podniesc jesli dostaje gotowy produkt z Plocka lub Rafinerii Gdanskiej?
-- Lazi
> A moze je podniesc jesli dostaje gotowy produkt z Plocka lub Rafinerii[color=blue] > Gdanskiej?[/color]
W super-tajnym polowym labolatorium StatOilLAB w andergrandzie głęboko pod powieżchnią erfa... Jak można tego nie wiedzieć?
On 7 Maj, 14:29, "Wycior" <wyciorek69_cuto...@wp.pl> wrote:[color=blue][color=green] > > A moze je podniesc jesli dostaje gotowy produkt z Plocka lub Rafinerii > > Gdanskiej?[/color] > > W super-tajnym polowym labolatorium StatOilLAB w andergrandzie głęboko pod > powieżchnią erfa... Jak można tego nie wiedzieć?[/color]
nie zgadzam się, że wszystkie paliwa pochodzą z płocka i gdańska - pracowałem w firmie zajmującej się paliwami i przynajmniej połowa pochodziła ze Schwedt, podobno z tej samej rafinerii z której bierze BP.
Użytkownik "Wycior" <wyciorek69_cutout_@wp.pl> napisał w wiadomości news:gtukoq$sqj$1@nemesis.news.neostrada.pl...[color=blue][color=green] >> A moze je podniesc jesli dostaje gotowy produkt z Plocka lub Rafinerii >> Gdanskiej?[/color] > > > W super-tajnym polowym labolatorium StatOilLAB w andergrandzie głęboko pod > powieżchnią erfa... Jak można tego nie wiedzieć?[/color]
To bylo pytanie retoryczne z mojej strony do Pana Dariusza, ktory sie dziwil ze sie smieje z reklam Statoila. No chyba, ze Statoil podnosi parametry paliwa przy zamowieniu od Orlenu lub Rafinerii Gdanskiej i to oni je "tuninguja".
-- Lazi
Lazi wrote:[color=blue] >[color=green] >> W super-tajnym polowym labolatorium StatOilLAB w andergrandzie głęboko >> pod powieżchnią erfa... Jak można tego nie wiedzieć?[/color] > > To bylo pytanie retoryczne z mojej strony do Pana Dariusza, ktory sie > dziwil ze sie smieje z reklam Statoila. No chyba, ze Statoil podnosi > parametry paliwa przy zamowieniu od Orlenu lub Rafinerii Gdanskiej i to > oni je "tuninguja".[/color]
Mimo, że to "pytanie retoryczne" to jednak odpowiem.
Oczywiście, że można podnieść parametry dostarczonego paliwa poprzez różnego rodzaju dodatki, które zalewa się do zbiorników przed ich napełnieniem, a które mieszają się z paliwem podczas napełniania zbiornika. Oczywiście nie są to żadne super-tajne dodatki z polowego laboratorium StatOilLAB wprost z Arktyki (ah ten reklamowy bullshit), ale zwykłe depresatory, zapewne produkcji polskiej.
--asc
O, a teraz się biję w pierś :)
Po kolejnym tankowaniu obroty zaczęły falować na zimno, po kilku dniach po wyjeżdżeniu do zera i zatankowaniu na neste spokój... Czyli chyba zależy jak się trafi na zapotrzebowanie :)
Witam, [color=blue] > juz ci powiem jak wyglada sprawa - moj kolega jest szefem stacji neste w > naszym woj. > pytalem sie go, skad brane jest paliwo do stacji neste, odpowiedz brzmiala > nastepujaco: > > "generalnie 99% paliwa na wszystkich stacjach bp, neste, shell, statoil > pochodzi z rafinerii gdanskiej i w plocku. wyjatkiem jest tylko orlen, ktory > nie korzysta z rafinerii w gdansku, tylko 100% kupuje od siebie z plocka, > > natomiast skad tak niskie ceny na auchan i innych marketowych stacjach? > "te stacje nie sa nastawione na zysk, utrzymanie tych stacji placone jest > przez market, stacja benzynowa nie przynosi zysow ze sprzedazy, ale ma za > zadanie przyciagnac klientow do sklepu, i tutaj tkwi zysk,"[/color]
Czesc z tych informacji potwierdza artykul dostepny tutaj: [url]http://www.petroexpress.pl/archiwum/numery/petroexpress.09.2009.pdf[/url]
pzdr, zabbo
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrebeccafierce.htw.pl
|
|
|