|
|
|
wyjÄ
tkowa |
|
|
Witam,
Podrzucam informację komunikacyjną.
Sesja Rady Warszawy, 13 marca 2008 roku, będzie bardzo ważna z punktu widzenia przyszłości warszawskiej komunikacji miejskiej. Oprócz spraw związanych ze zmianami taryfowymi, radni będą obradowali nad wyrażeniem zgody na zawarcie umów wieloletnich z komunalnymi przewoźnikami. Umowy pozwolą miejskim spółkom przewozowym na liczne inwestycje, w tym zakupy taboru.
Umowy wieloletnie z m. st. Warszawą będą dla komunalnych przewoźników gwarancjami stałych przychodów. Dzięki temu spółki nie będą miały problemów np. z zaciąganiem kredytów bankowych, z których będą mogły finansować zakupy nowych pojazdów. Rocznie na nowy tabor przeznaczać będą w sumie, według założeń, średnio 250 mln zł. Tylko dzięki inwestycji w nowe, a co za tym idzie wygodne i nowoczesne pojazdy komunikacji miejskiej, Warszawa będzie w stanie sprostać rosnącym wymaganiom pasażerów oraz coraz silniejszej konkurencji ze strony transportu indywidualnego, czyli samochodów osobowych. Nowe pojazdy będą bodźcem, który skłoni mieszkańców Warszawy oraz okolicznych miejscowości, do korzystania z transportu publicznego. Dzięki wprowadzeniu do ruchu na szeroką skalę nowoczesnych, jednoprzestrzennych i niskopodłogowych tramwajów oraz autobusów zmieni się także wizerunek całej komunikacji.
Oto wstępne założenia dotyczące planów zakupów nowych pojazdów komunikacji miejskiej:
Zakupy taboru planowane przez komunikacyjne spółki miejskie
Autobusy (MZA Sp. z o.o.) Liczba szt. - 940 mln. PLN - 934 Lata - 2008 - 2017
Wagony tramwajowe niskopodłogowe (TW Sp. z o.o.) Liczba szt. - 215 mln. PLN - 1 720 Lata - 2008 - 2027
Wagony metra (MW Sp. z o.o.) Liczba szt. - 257 mln. PLN - 1 500 Lata - 2008 - 2027
Zakupy taboru, choć traktowane jako priorytet, nie będą jedynymi elementami rozwoju komunikacji zbiorowej na terenie zarówno samej Warszawy, jak i okolicznych gmin. Dzięki umowom wieloletnim rozwinie się także infrastruktura tramwajowa. Program modernizacji tras tramwajowych będzie realizowany z naciskiem na podniesienie standardu tras poprzez np. zapewnienie priorytetu metodami organizacji ruchu, ograniczaniu liczby punktów kolizji z układem drogowym i pieszym oraz poprawieniu stanu torowisk i zasilania. Kluczowym zadaniem będzie wdrożenie systemu zintegrowanego zarządzania ruchem, umożliwiającego udzielanie priorytetu dla komunikacji tramwajowej w sygnalizacji świetlnej. Zmodernizowane zostaną m.in. trasy:
Pętla Cm. Wolski - Dw. Wileński oraz Dw. Wileński - Stadion Narodowy - Rondo Waszyngtona w związku z obsługą EURO 2012 komunikacją tramwajową,
Pętla Piaski - Pl. Grunwaldzki - Al. Jana Pawła II - Pętla Kielecka z odgałęzieniem Pętla Potocka - Pl. Grunwaldzki,
Rondo Starzyńskiego - Pl. Zawiszy.
Powstaną również następujące trasy (zbudowane przez TW i ZTM):
trasa tramwajowa Kasprzaka - Dw. Zachodni - Banacha - Pl. Unii Lubelskiej - Wilanów,
trasa tramwajowa pętla Winnica - Most Północny - Młociny,
trasa tramwajowa w ciągu ulic Krasińskiego-Budowlana i Św. Wincentego od Placu Wilsona do skrzyżowania ul. Budowlana/Odrowąża i dalej do centrum handlowego w rejonie węzła Trasy AK z ul. Głębocką;
trasa tramwajowa z Tarchomina do Pętli Żerań.
Rozwijana będzie również sieć warszawskiego metra. W 2008 roku zostanie zakończona realizacja I linia metra do Młocin, wraz z organizacją w rejonie stacji końcowej węzła przesiadkowego z systemem Parkuj i Jedź oraz przesiadkami na trasę tramwajową do Tarchomina (wzdłuż Trasy Mostu Północnego). Przewiduje się także kontynuację rozwoju metra, w tym budowę II i III linii.
W pierwszej kolejności, z uwagi na potencjalnie duże obciążenie ruchem pasażerskim, realizowany będzie odcinek śródmiejski II linii od Ronda Daszyńskiego do stacji Warszawa Wileńska.
Następnie będzie następować przedłużenie II linii w kierunku zachodnim od Ronda Daszyńskiego na Bemowo oraz w kierunku wschodnim na Targówek i Bródno, oraz odgałęzienie II linii od stacji Stadion na Gocław. W ten sposób powstanie układ dwóch rozgałęziających się na stacji Stadion linii: IIA (Stadion - Bródno) i IIB (Stadion - Gocław).
Docelowo przewiduje się także realizację III linii metra.
Autor: Igor Krajnow, ZTM
--
Pozdrawiam Szuwaks
> Użytkownik "Szuwaks" [ciach] [color=blue] > Powstaną również następujące trasy (zbudowane przez TW i ZTM):[/color]
Naprawde ZTM (bedzie mial?) ma pieniadze na inwestycje? To chyba cos nowego.
[ciach] [color=blue] > Pozdrawiam > Szuwaks[/color]
AM
Użytkownik "Szuwaks" [color=blue] > Podrzucam informację komunikacyjną. > [/color] [color=blue] > Oto wstępne założenia dotyczące planów zakupów nowych pojazdów komunikacji > miejskiej: > Dzięki umowom wieloletnim rozwinie się także infrastruktura tramwajowa. > Powstaną również następujące trasy (zbudowane przez TW i ZTM): > trasa tramwajowa Kasprzaka - Dw. Zachodni - Banacha - Pl. Unii Lubelskiej - > Wilanów,[/color] Wieśćgminna niesie że powstanie po 2020r., w projekcie umowy wieloletniej nie ma o niej ani słowa [color=blue] > trasa tramwajowa pętla Winnica - Most Północny - Młociny,[/color] W projekcie umowy wieloletniej nie ma o niej ani słowa [color=blue] > trasa tramwajowa w ciągu ulic Krasińskiego-Budowlana i Św. Wincentego od > Placu Wilsona do skrzyżowania ul. Budowlana/Odrowąża i dalej do centrum > handlowego w rejonie węzła Trasy AK z ul. Głębocką;[/color] W projekcie umowy wieloletniej jest mowa tylko o odcinku pl. Wilsona-Odrowąża, *współfinansowanym przez TW i (uwaga) ZDM, bez udziału ZTM o dalszym odcinku ani słowa [color=blue] > trasa tramwajowa z Tarchomina do Pętli Żerań.[/color] W projekcie umowy wieloletniej nie ma o niej ani słowa, a dyr ZTM zakłada że powstanie pod koniec drugiego dziesięciolecia XXIw. [color=blue] > Autor: Igor Krajnow, ZTM[/color] Widać że rzecznik ZTM usiłuje zaklinać rzeczywistość
Więcej na ten temat pod adresem [url]http://tramwar.republika.pl/tw-umowa2008.html[/url] gdzie są także linki do tekstów źródłowych (projekt uchwały i załączniki)
mkm101 [url]http://tramwar.republika.pl[/url]
W dniu 2008-03-12 23:21 Szuwaks pięknie wystukał/a: [color=blue] > trasa tramwajowa Kasprzaka - Dw. Zachodni - Banacha - Pl. Unii > Lubelskiej - Wilanów,[/color]
A po cholerę jak my tu mamy autobus 187? Znowu będą ulice dla tramwajów niszczyć. Przecież tu kiedyś jeździły tramwaje. Metro niech zbudują. Może by tak "zrobili" tramwaj z Sadyby-Wilanowa na Ursynów i odwrotnie? Wożą tyłki samochodami i mają gdzieś jak i w jakich warunkach normalni ludzie jeżdżą, a w tym co teraz przeczytałam widzę tylko ich własny interes- czyli otrzymanie za te wypocinowate plany komunikacyjne i "modernizację" - szmalu, szmalu, szmalu i jeszcze raz szmalu do swoich kieszeń.
-- animka
Urgh blurp bzium ke 2008-03-13 plask (00:36), Animka plum trzask blup-blup!: [color=blue] > A po cholerę jak my tu mamy autobus 187?[/color]
Żeby nie stać w korkach? :>
-- -=[ Cyryl 'Fikander' Gzyło ]=- -=[ anderfik(_âŞ_)gmail.com ]=- -=[ Warszawa-Ochota ]=-- --=[ [url]http://wawkom.waw.pl/forum/[/url] ]=-
> Witam,[color=blue] > > Podrzucam informację komunikacyjną. > >[/color] A może jakiś komment z Twojej strony do tych ustaleń?
--
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrebeccafierce.htw.pl
|
|
|