Komunikacyjna sesja Rady Warszawy

Menu
 
wyjątkowa
Witam,

Podrzucam informację komunikacyjną.

Sesja Rady Warszawy, 13 marca 2008 roku, będzie bardzo ważna z punktu
widzenia przyszłości warszawskiej komunikacji miejskiej. Oprócz spraw
związanych ze zmianami taryfowymi, radni będą obradowali nad wyrażeniem
zgody na zawarcie umów wieloletnich z komunalnymi przewoźnikami. Umowy
pozwolą miejskim spółkom przewozowym na liczne inwestycje, w tym zakupy
taboru.

Umowy wieloletnie z m. st. Warszawą będą dla komunalnych przewoźników
gwarancjami stałych przychodów. Dzięki temu spółki nie będą miały problemów
np. z zaciąganiem kredytów bankowych, z których będą mogły finansować zakupy
nowych pojazdów. Rocznie na nowy tabor przeznaczać będą w sumie, według
założeń, średnio 250 mln zł. Tylko dzięki inwestycji w nowe, a co za tym
idzie wygodne i nowoczesne pojazdy komunikacji miejskiej, Warszawa będzie w
stanie sprostać rosnącym wymaganiom pasażerów oraz coraz silniejszej
konkurencji ze strony transportu indywidualnego, czyli samochodów osobowych.
Nowe pojazdy będą bodźcem, który skłoni mieszkańców Warszawy oraz
okolicznych miejscowości, do korzystania z transportu publicznego. Dzięki
wprowadzeniu do ruchu na szeroką skalę nowoczesnych, jednoprzestrzennych i
niskopodłogowych tramwajów oraz autobusów zmieni się także wizerunek całej
komunikacji.

Oto wstępne założenia dotyczące planów zakupów nowych pojazdów komunikacji
miejskiej:

Zakupy taboru planowane przez komunikacyjne spółki miejskie

Autobusy (MZA Sp. z o.o.)
Liczba szt. - 940
mln. PLN - 934
Lata - 2008 - 2017

Wagony tramwajowe niskopodłogowe (TW Sp. z o.o.)
Liczba szt. - 215
mln. PLN - 1 720
Lata - 2008 - 2027

Wagony metra (MW Sp. z o.o.)
Liczba szt. - 257
mln. PLN - 1 500
Lata - 2008 - 2027

Zakupy taboru, choć traktowane jako priorytet, nie będą jedynymi elementami
rozwoju komunikacji zbiorowej na terenie zarówno samej Warszawy, jak i
okolicznych gmin. Dzięki umowom wieloletnim rozwinie się także
infrastruktura tramwajowa. Program modernizacji tras tramwajowych będzie
realizowany z naciskiem na podniesienie standardu tras poprzez np.
zapewnienie priorytetu metodami organizacji ruchu, ograniczaniu liczby
punktów kolizji z układem drogowym i pieszym oraz poprawieniu stanu torowisk
i zasilania. Kluczowym zadaniem będzie wdrożenie systemu zintegrowanego
zarządzania ruchem, umożliwiającego udzielanie priorytetu dla komunikacji
tramwajowej w sygnalizacji świetlnej. Zmodernizowane zostaną m.in. trasy:

Pętla Cm. Wolski - Dw. Wileński oraz Dw. Wileński - Stadion Narodowy - Rondo
Waszyngtona w związku z obsługą EURO 2012 komunikacją tramwajową,

Pętla Piaski - Pl. Grunwaldzki - Al. Jana Pawła II - Pętla Kielecka z
odgałęzieniem Pętla Potocka - Pl. Grunwaldzki,

Rondo Starzyńskiego - Pl. Zawiszy.

Powstaną również następujące trasy (zbudowane przez TW i ZTM):

trasa tramwajowa Kasprzaka - Dw. Zachodni - Banacha - Pl. Unii Lubelskiej -
Wilanów,

trasa tramwajowa pętla Winnica - Most Północny - Młociny,

trasa tramwajowa w ciągu ulic Krasińskiego-Budowlana i Św. Wincentego od
Placu Wilsona do skrzyżowania ul. Budowlana/Odrowąża i dalej do centrum
handlowego w rejonie węzła Trasy AK z ul. Głębocką;

trasa tramwajowa z Tarchomina do Pętli Żerań.

Rozwijana będzie również sieć warszawskiego metra. W 2008 roku zostanie
zakończona realizacja I linia metra do Młocin, wraz z organizacją w rejonie
stacji końcowej węzła przesiadkowego z systemem Parkuj i Jedź oraz
przesiadkami na trasę tramwajową do Tarchomina (wzdłuż Trasy Mostu
Północnego). Przewiduje się także kontynuację rozwoju metra, w tym budowę II
i III linii.

W pierwszej kolejności, z uwagi na potencjalnie duże obciążenie ruchem
pasażerskim, realizowany będzie odcinek śródmiejski II linii od Ronda
Daszyńskiego do stacji Warszawa Wileńska.

Następnie będzie następować przedłużenie II linii w kierunku zachodnim od
Ronda Daszyńskiego na Bemowo oraz w kierunku wschodnim na Targówek i Bródno,
oraz odgałęzienie II linii od stacji Stadion na Gocław. W ten sposób
powstanie układ dwóch rozgałęziających się na stacji Stadion linii: IIA
(Stadion - Bródno) i IIB (Stadion - Gocław).

Docelowo przewiduje się także realizację III linii metra.

Autor: Igor Krajnow, ZTM

--

Pozdrawiam
Szuwaks



> Użytkownik "Szuwaks"
[ciach]
[color=blue]
> Powstaną również następujące trasy (zbudowane przez TW i ZTM):[/color]

Naprawde ZTM (bedzie mial?) ma pieniadze na inwestycje? To chyba cos
nowego.

[ciach]
[color=blue]
> Pozdrawiam
> Szuwaks[/color]

AM


Użytkownik "Szuwaks" [color=blue]
> Podrzucam informację komunikacyjną.
> [/color]
[color=blue]
> Oto wstępne założenia dotyczące planów zakupów nowych pojazdów komunikacji
> miejskiej:
> Dzięki umowom wieloletnim rozwinie się także infrastruktura tramwajowa.
> Powstaną również następujące trasy (zbudowane przez TW i ZTM):
> trasa tramwajowa Kasprzaka - Dw. Zachodni - Banacha - Pl. Unii Lubelskiej -
> Wilanów,[/color]
Wieśćgminna niesie że powstanie po 2020r., w projekcie umowy wieloletniej nie ma o niej ani słowa
[color=blue]
> trasa tramwajowa pętla Winnica - Most Północny - Młociny,[/color]
W projekcie umowy wieloletniej nie ma o niej ani słowa
[color=blue]
> trasa tramwajowa w ciągu ulic Krasińskiego-Budowlana i Św. Wincentego od
> Placu Wilsona do skrzyżowania ul. Budowlana/Odrowąża i dalej do centrum
> handlowego w rejonie węzła Trasy AK z ul. Głębocką;[/color]
W projekcie umowy wieloletniej jest mowa tylko o odcinku pl. Wilsona-Odrowąża,
*współfinansowanym przez TW i (uwaga) ZDM, bez udziału ZTM
o dalszym odcinku ani słowa
[color=blue]
> trasa tramwajowa z Tarchomina do Pętli Żerań.[/color]
W projekcie umowy wieloletniej nie ma o niej ani słowa,
a dyr ZTM zakłada że powstanie pod koniec drugiego dziesięciolecia XXIw.
[color=blue]
> Autor: Igor Krajnow, ZTM[/color]
Widać że rzecznik ZTM usiłuje zaklinać rzeczywistość

Więcej na ten temat pod adresem [url]http://tramwar.republika.pl/tw-umowa2008.html[/url]
gdzie są także linki do tekstów źródłowych (projekt uchwały i załączniki)

mkm101
[url]http://tramwar.republika.pl[/url]

W dniu 2008-03-12 23:21 Szuwaks pięknie wystukał/a:
[color=blue]
> trasa tramwajowa Kasprzaka - Dw. Zachodni - Banacha - Pl. Unii
> Lubelskiej - Wilanów,[/color]

A po cholerę jak my tu mamy autobus 187? Znowu będą ulice dla tramwajów
niszczyć. Przecież tu kiedyś jeździły tramwaje. Metro niech zbudują.
Może by tak "zrobili" tramwaj z Sadyby-Wilanowa na Ursynów i odwrotnie?
Wożą tyłki samochodami i mają gdzieś jak i w jakich warunkach normalni
ludzie jeżdżą, a w tym co teraz przeczytałam widzę tylko ich własny
interes- czyli otrzymanie za te wypocinowate plany komunikacyjne i
"modernizację" - szmalu, szmalu, szmalu i jeszcze raz szmalu do swoich
kieszeń.

--
animka



Urgh blurp bzium ke 2008-03-13 plask (00:36), Animka plum trzask
blup-blup!:
[color=blue]
> A po cholerę jak my tu mamy autobus 187?[/color]

Żeby nie stać w korkach? :>

--
-=[ Cyryl 'Fikander' Gzyło ]=- -=[ anderfik(_₪_)gmail.com ]=-
-=[ Warszawa-Ochota ]=-- --=[ [url]http://wawkom.waw.pl/forum/[/url] ]=-

> Witam,[color=blue]
>
> Podrzucam informację komunikacyjną.
>
>[/color]
A może jakiś komment z Twojej strony do tych ustaleń?

--

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rebeccafierce.htw.pl
  •  
    Copyright Š 2006 MySite. Designed by Web Page Templates